46,5% Έλληνας της Ελλάδας και Νοτιοϊταλός (Έλληνας της κάτω Ιταλίας). 36% Δυτικοασιάτης (Μικρά Ασία, χωρίς μογγολική ρίζα). 7,9%, Ιταλός. 7,6% Βορειοαφρικανός (με ρίζα μη αραβική, αλλά, από τους Βερβερίνους). 2% Ασκενάζι (Εβραίος της βόρειας Ευρώπης). Το “MyHeritage” με πληροφόρησε, από πού βαστάει η σκούφια μου. Μπορώ να πω ότι η εμπειρία αυτής της γνώσης, που είχε εκπλήξεις, αλλά όχι τόσες όσες ανέμενα, είναι συγκινητική. Τελικά, τώρα ξέρουμε ότι ο Fallmerayer δεν έχει δίκιο.

 


Το βίντεο είναι, από ενδιαφέρον, έως συναρπαστικό. Αξίζει να παρακολουθήσετε, μια γενετική ιστορία, χιλιάδων χρόνων, στο απόμακρο παρελθόν…


Πριν ελάχιστες ημέρες, έλαβα τις απαντήσεις, από το γερμανικό εργαστήριο γενετικών ερευνών, βάσει του γονιδιώματος του DNA μου, από την εφαρμογή “MyHeritage”, για το δικό μου προφίλ, για την γενετική μου ταυτότητα, δηλαδή, για το puzzle του γενετικού μου αποτυπώματος, κοινώς, της γενετικής ιστορίας μου, η οποία πηγαίνει, πολύ μακριά, στο παρελθόν· χιλιάδες χρόνια πίσω. 

Υπήρξαν κάποια πράγματα, τα οποία με εξέπληξαν, κάποια άλλα όχι, αλλά, σε γενικές γραμμές, η γενετική μου ιστορία λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι αποτελώ υβρίδιο δύο διαφορετικών πολιτισμικών συνόλων, που δεν υπήρξε αφύσικη, αν και όπως προανέφερα, είχε τις εκπλήξεις της, που, ως σύνολο, όμως, υπήρξε και την αντιμετώπισα, ως, βαθύτατα, συγκινητική

Όταν, στις 5 Ιουλίου 2024, είδα την σχετική διαφήμιση του “MyHeritage”, στο Facebook, δεν δίστασα καθόλου και εισήλθα, στο πρόγραμμα αυτής της εφαρμογής, όπως διηγούμαι, στο, παραπάνω, χθεσινό (Παρασκευή 16/8/2024) αρχικό βίντεο, το οποίο είναι ωριαίο, αλλά είναι πολύ κατατοπιστικό και προτρέπω το αναγνωστικό κοινό να το δει και να το ακούσει, διότι αποτελεί, πλέον, μια συναρπαστική, όχι φανταστική, ή μυθιστορηματική αφήγηση, αλλά είναι μια επιστημονικά, τεκμηριωμένη, πλέον, αφήγηση του γενετικού μου προφίλ, που ανατρέχει, στην γενετική μου ιστορία και καταγράφει την ιστορική σύνδεση και σύνθεση του γονιδιώματος, που συγκροτεί το προσωπικό γενετικό μου αποτύπωμα.

Το puzzle αυτού του γενετικού μου αποτυπώματος αποτελεί μοναδικό και αναμφισβήτητο επιστημονικό δεδομένο, το οποίο δεν μπορεί να παρακαμφθεί και να υποκατασταθεί, από άλλες εξιστορήσεις, ή από μυθολογικά στοιχεία, είτε αυτά είναι αληθοφανή, είναι όχι. Η γενετική επιστήμη, στο συγκεκριμένο της πεδίο, αυτό της ανάλυσης του δεσοξυριβοζονουκλεϊνικού οξέως (του DNA),  είναι αναντίρρητη και δεν επιδέχεται αμφισβητήσεις.



Πώς με βλέπει, διαχρονικά, στο παρελθόν, ο Al του “MyHaritage”. Αν βγάλουμε τα γυαλιά, σωστές είναι οι απεικονίσεις.


Όπως αναφέρει το “MyHeritage”: 

 «Σε κάθε περιοχή του κόσμου, υπάρχει ένα μοναδικό σύνολο γενετικών χαρακτηριστικών, που μοιράζονται μεταξύ τους, οι απόγονοι των αυτόχθονων πληθυσμών. Καθώς η μετανάστευση των πληθυσμών έχει αυξηθεί, η έρευνα έχει δείξει ότι αυτά τα χαρακτηριστικά διακρίνουν την κάθε περιοχή, επιτρέποντάς μας, έτσι, να δημιουργήσουμε γενετικά μοντέλα.

Συγκρίνουμε το DNA, με αυτά τα μοντέλα, για να εκτιμήσουμε το ποσοστό του DNA, που προέρχεται, από κάθε περιοχή. Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό, τόσο πιο σίγουροι θα είστε, σχετικά, με την ακρίβεια των αποτελεσμάτων.

Οι Γενετικές Ομάδες της Εθνοτικής Εκτίμησης πάνε, παραπέρα, εξετάζοντας πάνω από  2100 περιοχές, για να προσδιορίσουμε τις συγκεκριμένες, στις οποίες συμμετέχει, σε κάθε Εθνοτική Ομάδα. Οι Γενετικές Ομάδες παρατίθενται, χωρίς ποσοστά, αλλά προσφέρουν μια πιο λεπτομερή κατανόηση των αποτελεσμάτων της εθνότητας».




Ας περάσουμε, στα ποσοστά της γενετικής εθνικής μου ταυτότητας, όπως τις δίνει το γερμανικό εργαστήριο γενετικής, με το οποίο συνεργάζεται το “MyHeritage” :


Α) 46,5% Έλληνας της Ελλάδας και Νοτιοϊταλός (Έλληνας της Κάτω Ιταλίας).

Όπως, αναφέρει το “MyHeritage”, αυτός ο διφυής γενετικός προσδιορισμός χαρακτηρίζει άτομα, που έχουν αρχαίες ρίζες, στην ελληνική χερσόνησο, με επίκεντρο το Αιγαίο, το Ιόνιο πέλαγος και την Κύπρο. Η αναφορά, λοιπόν, οδηγεί, στις Μυκήνες, στο Μυκηναϊκό πολιτισμό, κάπου, στο 1700 πΧ (στην «πολύχρυσο Μυκήνη» των ομηρικών επών, που δεν είναι μυθιστόρημα, ή μυθιστορία, όπως γνωρίζουμε, εδώ και περισσότερο, από έναν αιώνα. Προφανώς, υπάρχουν δεσμοί, με τους αρχαίους Μινωίτες, αλλά η μικρή, αλλά σημαντική γενετική διαφοροποίηση των αρχαίων Ελλήνων Μυκηναίων, από τους αρχαίους Μινωίτες, που δεν ήσαν Έλληνες (από όσα, έως τώρα, γνωρίζουμε) βρίσκεται, στο 15%, έως 25% των γονιδιωμάτων των δυο αυτών συγγενών πληθυσμών, ποσοστό το οποίο αφορά την διαφορετικότητα των Μυκηναίων, οι οποίοι έχουν το αυτό το νεοφανές γονιδιακό αποτύπωμα, που προέρχεται, από τροφοσυλλέκτες του ευρασιατικού βορρά και διαφοροποιεί τους Έλληνες Μυκηναίους, από τους Μινωίτες.

Κατά βάση, αυτό 46,5%, δικαιολογείται, από την σύγχρονη γενετική επιστήμη, απολύτως, διότι εγώ είμαι υβρίδιο δυο διαφορετικών κοινωνιών· της πελοποννησιακής, από την πλευρά του πατέρα μου και της μικρασιατικής/ποντιακής, από την πλευρά της μητέρας μου.

Η πελοποννησιακή καταγωγή, από την πλευρά του πατέρα μου και των κοινών προγόνων μας, στην ορεινή Ηλεία (το χωριό Κάρμη της περιοχής της Ανδρίτσαινας), από όπου ο ορφανός, από τα μικρά του χρόνια, παππούς μου, ο Τάσος Αναστασόπουλος, γεννημένος το 1904, κατηφόρισε, στην πεδινή Ηλεία, στην Ανδραβίδα και υπήρξε κάλφας (μαθητευόμενος τσαγκάρης), στο εργαστήριο του προπάππου μου Γιάννη Γιαννόπουλου, ο οποίος τον πάντρεψε, με μια από τις κόρες του, την Τασία Γιαννοπούλου, γεννημένη το 1910, με την οποία έζησαν, στα Καβάσιλα του νόμου Ηλείας. Αυτή είναι η βασική Μυκηναϊκή ρίζα της γενετικής μου κληρονομιάς· και όχι, μόνον.

Αυτή η γενετική κληρονομιά οδηγεί και στον ελληνικό εποικισμό της Κάτω Ιταλίας, τον 8ο πΧ αιώνα και μετά από αυτόν, ακόμη και στα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και των αρχών της Τουρκοκρατίας, πελοποννησιακοί πληθυσμοί μετανάστευσαν, στην κάτω Ιταλία και της έδωσαν αυτό το κοινό ελληνικό γενετικό αποτύπωμα, που κατέγραψαν οι γενετικές έρευνες, αλλά όχι, μόνον αυτήν την γενετική κληρονομιά, αφού είναι πιθανόν κάποιοι μεταγενέστεροι απόγονοι των ελληνικών πληθυσμών της κάτω Ιταλίας, που εξιταλίστηκαν, πολιτιστικά, μέσα στην μακρά πορεία των αιώνων, πρέπει να επανήλθαν, στην Πελοπόννησο, με τις Σταυροφορίες του Μεσαίωνα (μετά το 1205), διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ανδραβίδα ιδρύθηκε, από τον Γάλλο/Φράγκο φεουδάρχη André, με την αρχική ονομασία Andreville, με Γάλλους, Φράγκους, Λατίνους και Έλληνες κατοίκους. Αν και η γενετική ιστορική διαδρομή μπορεί να είναι περισσότερο πολύπλοκη, διότι και ο προπάππος μου Γιάννης Γιαννόπουλος είχε εγκατασταθεί, στην Ανδραβίδα (και αυτός), από την Ανδρίτσαινα.





Το κόκκινο σημάδι, στον χάρτη της Τουρκίας προσδιορίζει την θέση της Τραπεζούντας.




Β) 36% Δυτικοασιάτης.

Εδώ, το “MyHeritage” περιγράφει, σε πολύ σημαντικό βαθμό, την γενετική καταγωγή της μητέρας μου. Είναι η, σε μεγάλο βαθμό, εξελληνισμένη μικρασιατική μου καταγωγή, την οποία το γερμανικό γενετικό εργαστήριο την επικεντρώνει, μεν, στην Τραπεζούντα, του Πόντου (η αρχαιοελληνική Τραπεζούς, που ιδρύθηκε το 756 πΧ, από τους Μηλίσιους Ίωνες, από την Σινώπη), αλλά, παρα ταύτα, προσανατολίζει το γενετικό προφίλ των Δυτικοασιατών - τουλάχιστον, στην δική μου περίπτωση, αλλά θεωρώ ότι, ίσως και των υπολοίπων - περισσότερο, προς το περσικό γενετικό προφίλ και κατά τι, λιγότερο, προς αυτό των γηγενών Τούρκων (εννοεί τους Μικρασιάτες, που δεν έχουν μογγολική τουρκική ρίζα· άλλωστε, είναι γνωστό ότι η μεγάλη πλειοψηφία των, εθνοτικά, σημερινών Τούρκων, δεν έχει μογγολική τουρκική γενετική κληρονομιά).



Τεχνουργήματα των Χετταίων, στην Σεβάστεια.


Δεν έχει άδικο το γερμανικό εργαστήριο, διότι, παρά την γενετική συγκέντρωση των προγόνων μου, προς την Τραπεζούντα, οι γονείς της μητέρας μου, ο παππούς μου, ο Θεόδωρος Διονυσιάδης και η γιαγιά μου η Σοφία Καλαϊτζίδου κατοικούσαν, στην περιοχή της βυζαντινής Νεοκαισαρείας (τουρκιστί :  Niksar), στην Σεβάστεια
 (τουρκιστί : Sivas), που είναι πιο κοντά, στην Περσία.

Εδώ, χρειάζεται να ξεκαθαρίσω και ορισμένα ιστορικά στοιχεία. Οι ποντιακοί πληθυσμοί, που συγκροτήθηκαν ως τέτοιοι, στην  αρχαϊκή περίοδο, και πολύ περισσότερο, μετά τον Αλέξανδρο, στην ελληνιστική περιόδο, και στα βυζαντινά χρόνια, έχουν δυφιή υπόσταση. 

Οι πληθυσμοί των ποντιακών πόλεων, στην Μαύρη Θάλασσα, έχουν ιωνική προέλευση, με ανάλογο γενετικό αποτύπωμα, σε αντίθεση, με τους ποντιακούς πληθυσμούς της μικρασιατικής ενδοχώρας οι οποίοι είναι μικρασιατικοί πληθυσμοί, οι οποίοι εξελληνίσθηκαν, από τα αρχαία χρόνια και συνενώθηκαν, στο διάβα των αιώνων,  με τους πληθυσμούς των παραλιακών ποντιακών πόλεων, με κοινό χαρακτήρα την αναφορά, στην ποντιακή χριστιανική και μεταγενέστερα, ελληνική τους καταγωγή.


Γ) 7,9% Ιταλός.

Με βάση όσα περιέγραψα, όσον αφορά την ελληνική καταγωγή μου, που προσανατολίζεται και προς την κάτω Ιταλία, με αναφορές, στις σταυροφορίες της μεσαιωνικής εποχής δεν με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ένα καθόλου ασήμαντο ποσοστό της γενετικής μου κληρονομιάς προέρχεται, από την Ιταλία. Είναι, πλέον, προφανέστατο ότι οι σταυροφορίες έπαιξαν σημαντικό ρόλο, στην γενετική μου ιστορία και την αντίστοιχη κληρονομιά. 

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ιταλική γενετική μου κληρονομιά ανιχνεύεται και στην Μικρά Ασία, στις παραλιακές πόλεις της Μαύρης Θάλασσας και μάλιστα, στην Τραπεζούντα, όπου εκεί, μετανάστευσαν Βενετοί και Γενουάτες και έχουν αφήσει, άλλωστε, δύο κάστρα, στην συγκεκριμένη πόλη. Οπότε και από την πλευρά της μητέρας μου, είναι πιθανό να προέρχεται μέρος της ιταλικής γενετικής μου κληρονομιάς.

Χρήσιμο είναι να περιγράψω το τί ορίζει, με τον όρο «Ιταλός», το γερμανικό εργαστήριο γενετικής. Έτσι, το εργαστήριο προσδιορίζει το γενετικό αποτύπωμα, που, ιδιόμορφα, συγκροτήθηκε, στα αρχαία ρωμαϊκά χρόνια, δηλαδή, στην περίοδο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, με επιρροές, από την βόρεια και νότια Ευρώπη, με έναν τρόπο, που διαφοροποιεί αυτό το γενετικό αποτύπωμα, από όλα τα άλλα.


Δ) 7.6% Βορειοαφρικανός.

Αυτό υπήρξε πραγματικά έκπληξη για μένα. Πολύ σημαντική έκπληξη, την οποία δεν περίμενα τρία. 

Τί εννοεί, όμως, το γερμανικό εργαστήριο γενετικής, με την περιγραφή και τον όρο Βορειοαφρικανός. 

Ας το δούμε.

Τον γενετικό τύπο των βορειοαφρικανών, τον προσδιορίζει, ως γενετικό αποτύπωμα των προαραβικών πληθυσμών των χωρών του Μαγκρέμπ (Λιβύη, Τυνησία, Αλγερία και Μαρόκο), που ανιχνεύεται και στην Αίγυπτο, με διαφορετική, όμως, εξέλιξη, από αυτήν των αρχαίων Αιγυπτίων και προσδιορίζεται, από τους Βερβερίνους της αρχαιότητας, δηλαδή, στην αρχαία Καρχηδόνα και τους λοιπούς κατοίκους εκείνων των περιοχών, που, ναι μεν, από τον 8ο μΧ αιώνα και μετά, εξισλαμίστηκαν και αραβοποιήθηκαν, αλλά διατήρησαν το μη αραβικό γενετικό τους αποτύπωμα.

Αυτή η βορειοαφρικανική γενετική μου κληρονομιά, είναι λογικό να προέκυψε, από την Ιταλία, μια και αυτοί οι πληθυσμοί, μοιράζονται ένα μέρος κοινής γενετικής κληρονομιάς, ενώ, σήμερα, ένα μεγάλο μέρος μη αραβικών βορειοαφρικανικών πληθυσμών ανιχνεύεται, από το γερμανικό γενετικό εργαστήριο, στους μετανάστες, από την περιοχή του Μαγκρέμπ, στην Γαλλία.


Ε) 2% Ασκενάζι.


Άλλη μία τεράστια έκπληξη, την οποία και αυτήν, ουδόλως, περίμενα. Και αυτό το ποσοστό  της εβραϊκής γενετικής μου κληρονομιάς δεν είναι ασήμαντο.

Εδώ, πρέπει να αναφέρω ότι, γενικώς, οι Εβραίοι χωρίζονται, σε δυο κλάδους. Στους σεφαρδίτες, που είναι οι ανατολίτες και οι Εβραίοι της νότιας Ευρώπης, που, συνήθως, ομιλούσαν ένα ισπανικό ιδίωμα, όπως οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης, ή τις γλώσσες των χωρών, από τις οποίες προέρχονταν, πριν τους εξοντώσουν οι Γερμανοί, κατά την δεκαετία του 1940, στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. 

Ο δεύτερος κλάδος των Εβραίων είναι οι Ασκενάζι, που είναι οι Εβραίοι της βόρειας Ευρώπης και έχουν αφήσει το δικό τους γενετικό αποτύπωμα, αφού, όπως είναι γνωστό, ο Εβραϊσμός είναι περισσότερο θρησκευτική πίστη και κατόπιν, έθνος. Βέβαια, ο Εβραϊσμός, πλέον, συναρθρώνεται, σε μια θρησκευτική πίστη, που συγκροτεί ένα έθνος (το εβραϊκό), αλλά τα γενετικά αποτυπώματα, ήτοι τα γονιδιώματα, στους εβραϊκούς πληθυσμούς παραμένουν να είναι διαφορετικά.

Οι Ασκενάζι είναι, γενετικά, πολύ δεμένοι, μεταξύ τους και προέρχονται, κυρίως, από την Γερμανία και την Γαλλία, όπως και την Πολωνία, την Ρωσία και τις Βαλτικές χώρες και η γλώσσα, που χρησιμοποιούν, είναι τα γίντις, τα οποία είναι η μεσαιωνική γερμανική γλώσσα.

Η πίεση, που δέχτηκαν, από τους Γερμανούς και τους λοιπούς βορειοευρωπαϊκούς πληθυσμούς, υποχρέωσε πολλούς Ασκενάζι να κατέβουν, νοτιοανατολικά και να φτάσουν, μέχρι τις σλαβικές χώρες της Βαλκανικής.

Αλλά, τελικώς, κάποιοι, από τους Ασκενάζι, έφθασαν και στην Ελλάδα και εντάχθηκαν, στις εβραϊκές κοινωνίες, που βρήκαν, στον ελλαδικό χώρο και το ίδιο πρέπει να έγινε και στα μικρασιατικά εδάφη. Όμως, όπως φαίνεται,  κάποιοι, από τους Ασκενάζι του παρελθόντος, με σκοπό την πλήρη ένταξη τους στις ελληνικές κοινωνίες, στις οποίες βρέθηκαν, εγκατέλειψαν την εβραϊκή πίστη και υιοθέτησαν τον χριστιανισμό. Λογικά, αυτό πρέπει να συνέβη και με τους Ασκενάζι προγόνους μου, οι οποίοι άφησαν το ιδιαίτερο γενετικό τους αποτύπωμα, στην γενετική μου κληρονομιά. 


Σε γενικές γραμμές, αυτή είναι η ανάγνωση του DNA μου, έτσι όπως προκύπτει, από τις αναλύσεις του γερμανικού γενετικού εργαστηρίου. Και με αυτήν την ανάγνωση, δεν έχω κανένα πρόβλημα, ούτε, φυσικά, έχω κανένα πρόβλημα, με αυτό, που με κάνει να είμαι η γενετική μου ιστορία, την οποία, μόλις, περιέγραψα και την οποία προτρέπω τους αναγνώστες να την δουν και να την ακούσουν, στο αρχικό βίντεο του παρόντος δημοσιεύματος. 

Αυτό, που πρέπει να συμπληρώσω, είναι το γεγονός ότι, τελικά, αποδεικνύεται, πλέον και επιστημονικά, με αδιάσειστα στοιχεία, ότι ο Αυστριακός Jakob Philipp Fallmerayer είχε άδικο, όταν έλεγε ότι, στους σύγχρονους κατοίκους της Ελλάδας, δεν υπάρχει, ούτε μία σταγόνα αίματος, που να έχει σχέση, με τους αρχαίους Έλληνες. 

Ούτε, φυσικά, είχε δίκιο ο Αυστριακός υπουργός εξωτερικών της εποχής της ελληνικής επανάστασης του 1821, ο κόμης Klemens von Metternich, που προσδιόρισε την Ελλάδα, ως γεωγραφικό χώρο, ο οποίος ουδεμία σχέση έχει, με τον αρχαίο ελληνισμό. 

Τελικά δεν είναι έτσι. 

Και οι δυο τους έπεσαν, έξω, στους υπολογισμούς τους, οι οποίοι δεν ήσαν καθόλου αθώοι. 

Σχόλια

Ο χρήστης ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ είπε…
1. Τάσο ανιχνεύουν την γεωγραφική προέλευση του DNΑ, όχι την εθνοφυλετική και πολιτισμική, πλην των Ιώνων οι υπόλοιποι κάτοικοι του ελληνικού χώρου  δεν ήταν πιο πολιτισμένοι από τους Χετταίους για παράδειγμα ή τους Πέρσες.  Είναι αστείο να θεωρεί κανείς 'Ελληνες τους βάρβαρους τους αρχαίου ελληνικού χώρου και όχι τους Μικρασιάτες , οι δε Ίωνες που κάναν τους αποικισμούς στον Πόντο είχαν Μικρασιάτικη προέλευση, με άλλα λόγια δεν ήταν ίδια φυλή με τους Ίωνες της Αθήνας2 Στον Πόντο και μετέπειτα γίναν αποικισμοί Ελλήνων και στην ενδοχώρα, το σχήμα στα παράλια οι Έλληνες στην ενδοχώρα οι εξελληνισμένοι δεν ισχύει, πράγμα που αποδεικνύεται και οπτικά και πολιτισμικά. 3. Οι Μυκηναίοι είχαν και Καυκάσια συμβολή στο DNA   τους.4. Οι Εβραίοι έχουν και αυτοί Καυκάσια προέλευση αλλά και Ελληνική, εξού και η ομοιότητά τους; με πολλούς Έλληνες
5. Ο Φλαμεράυερ,  πολιτισμικά πρωτίστως  δε θεωρούσε τους νεοέλληνες ότι είναι Έλληνες, για τους Έλληνες του Πόντου είχε άλλη άποψη, τους θεωρούσε πολιτισμικά Έλληνες και φυλετικά απόγονους των αρχαίων Ελλήνων αναακατεμένων με άλλους λαούς. ο Φλαμεράυερ είναι παρεξηγημένος
Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Γιώργο, ανιχνεύουν οι Γερμανοί τα γενετικά αποτυπώματα - γιατί δεν είναι ένα, είναι πολύ περισσότερα -, σε κάθε περιοχή και εφόσον αυτά τα γενετικά αποτυπώματα υφίστανται στην, περίπτωση των ενδιαφερομένων που ζητούν να πληροφορηθούν για την γενετική τους καταγωγή, τα περιγράφουν και φυσικά τα κατανέμουν γεωγραφικά, ως προς το πού εμφανίστηκαν, πχ η καταγωγή μου, από τους προ αραβικούς πληθυσμούς των των Βερβερίνων, στην βόρεια Αφρική, ή των Εβραίων Ασκενάζι, από την βορει Ευρώπη, όπου εμφανίστηκε αυτός ο τύπου γονιδιώματος.

Τώρα, όσον αφορά τους Ποντίους είμαι σαφής· αλλά ας γίνω σαφέστερος:

Οι Πόντιοι της Μικράς Ασίας Είναι σαφές ότι έχουν κι ελληνική καταγωγή αυτό γίνεται φαίνεται και στο γονιδίωμα μου πού προέρχεται κατά 36 τα 100 από την Μικρασία. Από τους μικρασιατικούς πληθυσμούς οι οποίοι δεν είναι ελληνική. Θεωρητικά θα έπρεπε αυτό το ποσοστό να ήταν 50%, από την Πόντια μητέρα μου (και από τις δυο πλευρές των προγόνων της) και 50% από τον Πελοποννήσιο πατέρα μου (και από τις δυο πλευρές των προγόνων του).

Δεν είναι έτσι.

Υπάρχει μια γκρίζα ζώνη και στους δυο (την μητέρα μου, που δεν έχει μικρασιατικό (δυτικοασιατικό) γενετικό αποτύπωμα, που, προφανώς, έχει ελληνική/μυκηναϊκή ρίζα και γι’ αυτό η γενετική συγκέντρωση των προγόνων της και ένα σημαντικό κομμάτι των σημερινών μακρινών συγγενών μου, ανιχνεύεται, εκεί.

Το γενετικό εργαστήριο της Γερμανίας, αυτή την γκρίζα ζώνη του 14%, για την μητέρα μου, την συγχωνεύει, με τα υπόλοιπα γενετικά αποτυπώματα, επικρατέστερο είναι το ελληνικό/μυκηναϊκό.

Είναι περισσότερο πολύπλοκα τα πράγματα. Άλλωστε και η γκρίζα ζώνη του γενετικού αποτυπώματος του πατέρα μου,, - αυτό το 3,5%, που δίνουν οι Γερμανοί, είναι μεγαλύτερη, εάν υπολογίσουμε την διαφορά του 36%, με το θεωρητικό ποσοστό του 50% του γονιδιώματος της μητέρας μου.

Αυτό, που είναι, πάντως, βέβαιο, είναι ότι αυτό το δυτικοασιατικό 36% δεν έχει ελληνικό αποτύπωμα. Το υπόλοιπο 14%, προφανώς, πρέπει να έχει. Όμως, δεν γνωρίζουμε την ακρίβεια των αναλογιών των τμημάτων που το αποτελούν.

Εν παση περιπτώσει, δεν έχω κανένα πρόβλημα, με αυτό. Και Κινέζο να με έβγαζε το γερμανικό γενετικό εργαστήριο, ουδέν πρόβλημα θα είχα.

Ο χρήστης ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ είπε…
1.  Και DNA από το Διογένη να παίρναν και τον Στράβωνα,   Δυτικοασιάτες; θα βγαίναν2, Σε όλο αυτό το αποτύπωμα ο Καύκασος που είναι τόπος ανθρωπογεννήσεως που υπάρχει; Aκόμα και τα χαρακτηριστικά του Εακενάζυ που αναφέρεις είναι πλειοψηφικά Καυκάσια, θα το θέσω ι αλλιώς, και οι Εβραίοι και οι μη Ελληνικοί πληθυσμοί της Μικράς ασίας έχουν κοινή καταγωγή από τον Καύκασο όπως εν μέρει και οι Μυκηναίοι3. Προφανώς το αποτύπωμα αυτό είναι στιγμή στον χρόνο των αιώνων και των χιλιετιών, Που ήταν οι πρόγονοί σου πριν 2500 χρόνια για παράδειγμα4. Για τους Πόντιους διαφωνώ, ελάχιστα Περσικά στοιχεία έχουν στο σύνολό τους, περισσότερο μοιάζουν με τους γηγενείς Τούρκους
Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Συμφωνώ ότι το γενετικό αποτύπωμα των Μυκηναίων είναι μια στιγμή, μέσα στην χρονική ροή των γεγονότων, όπως, άλλωστε και όλα τα γενετικά αποτυπώματα.

Πριν από αυτήν την χρονική στιγμή, οι προ-Μυκηναίοι πρόγονοι μου (αυτοί του 46,5%) ήσαν, κατά 15% έως 25% κυνηγοί τροφοσυλλέκτες του ευρασιατικού βορρά και κατά το υπόλοιπο κομμάτι τους Μινωίτες, με καταγωγή, από την Μικρά Ασία. Ήσαν προελληνικά φύλα (Πελασγοί, Λέλεγες, Κάρες κ.α.).

Για τους Ασκενάζι, ίσως να έχεις δίκιο, αλλά έπρεπε οι πρόγονοι αυτής της εβραϊκής φυλής να μεταβούν, στον Ευρωπαϊκό βορρά, για να συγκροτηθεί αυτό το ιδιαίτερο αποτύπωμα.

Όσον αφορά τους γηγενείς Τούρκους, αυτή η ιστορία, με τις γενετικές έρευνες, όπως παρακολουθώ, από τις συζητήσεις τους, στο Facebook, τους έχει οδηγήσει, στο να έχουν υποστεί πολιτισμικό σοκ, ανακαλύπτοντας ότι γενετικά, δεν είναι Τούρκοι, αλλά κάτι, εντελώς, διαφορετικό.

Θα επαναλάβω και πάλι, ότι το 46,5% της μυκηναϊκής γενετικής μου ρίζας δεν ανήκει, αποκλειστικά, στο γενεαλογικό Δένδρο του πατέρα μου, στο οποίο, προφανώς, σε έναν βαθμό, συμμετέχει το ιταλικό γενετικό αποτύπωμα (7,9%) και αποκλειστικά, το βορειοαφρικανικό/βερβερίνικο γενετικό αποτύπωμα (7,6%). Και αυτό, που αφαιρείται, από το γενεαλογικό δένδρο του πατέρα μου, προστίθεται, στο γενεαλογικό δένδρο της μητέρας μου.
Ο χρήστης ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ είπε…
Τάσο όλα κατανοητά , θα το ξαναθέσω αλλιώς διότι όταν γίνεται αναφορά σε εθνοτικά σύνολα προκύπτουν και ανακρίβειιες, πόση Ελληνικότητα κουβαλάει μια Μυκηναϊκή κοινωνία της Πελοποννήσου και πόση μια Δυτικοασιάτικη μη Ελληνική της Μακεδονίας για παράδειγμα; Προφανώς την απάντησή μου την προσωπική την έχω δώσει εδώ και χρόνια. Επίσης οι νεοέλληνες ζουν με μύθους, με πάμπολλους μύθους διότι αυτό που κυριαρχεί σήμερα είναι η αμορφωσιά, η αξεστιά και η αρπακτικότητα ενός λαού που δεν ενδιαφέρεται στο ελάχιστο για το χαμό της χώρας, ένας από αυτούς είναι ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν πολιτισμένοι και όλοι οι άλλοι βάρβαροι, η αλήθεια βέβαια είναι ότι η πλειοψηφία αυτών που αποκαλούνται αρχαιοελληνικά φύλα ήταν λιγότερο πολιτισμένα σε σχέση με άλλους λαούς, αρχαιοελληνικός πολιτισμός σημαίνει Ιωνικός πολιτισμός, όλοι οι υπόλοιποι δεν προσέφεραν τίποτα απολύτως
Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Γιώργο δεν υπάρχει, για μένα θέμα βαρβαρότητας των μη Ελλήνων και μη βαρβαρότητας των Ελλήνων.

Επίσης, δεν υπάρχει θέμα φυλετικής καταγωγής των νεοελλήνων, διότι ο ελληνισμός είναι ζήτημα πολιτιστικής, εθνικής και κυρίως, κοινωνικής αναφοράς.

Όλα τα άλλα είναι δευτερευούσης σημασίας.
Ο χρήστης ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ είπε…
Σωστά Τάσο, αλλά η πλειοψηφία του κόσμου δεν ανήκει στη δική σου κατηγορία Έλληνα, ο Ελληνισμός όπως λες είναι θέμα πολιτιστικής και κοινωνικής αναφοράς και με αυτό ως κριτήριο μπορούμε να πούμε ότι οι σημερινοί Έλληνες δεν είναι Έλληνες, αυτό ήταν και το σκεπτικό του παρεξηγημένου Φλαμεράυερ πριν 150 χρόνια περίπου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Οκτώβριος/Νοέμβριος 1917 : Η Οκτωβριανή εξέγερση, στην Ρωσία 106 χρόνια μετά. Έπρεπε να γίνει η αποφασισμένη, από τον Λένιν και τους Μπολσεβίκους, εξέγερση των συμβουλίων εργατών και στρατιωτών, στην επαναστατημένη χώρα; Ανεπιφύλακτα, ναι. Το μειοψηφικό, κοινωνικά, κίνημα της πλειοψηφίας της αριθμητικά, ισχνής, αλλά ισχυρής ρωσικής εργατικής τάξης, έστω και υπό γραφειοκρατική καθοδήγηση, είναι, ιστορικά, ένα γεγονός πολύτιμο και προωθητικό, που άλλαξε, αλλάζει και θα αλλάζει τον ρου της παγκόσμιας Ιστορίας.

Η σκοτεινή πλευρά της Οκτωβριανής εξέγερσης του 1917, στην Ρωσία : Ο Βλαντιμίρ Ίλιτς “Λένιν”, ο “Alexander Parvus”, ο Kaiser Wilhelm II’ και οι επωφελείς συμβιβασμοί, καθώς και οι, αμείλικτα, ωμές συνεργασίες, που απέδωσαν, μονόπλευρα, καρπούς, υπέρ του ψυχρού και ψύχραιμου ρεαλιστή ηγέτη των Μπολσεβίκων. (Και τους τα πήρε - των Γερμανών - και έκανε την δουλειά του και την πάτησαν)…