Αναρτήσεις

Εμφάνιση αναρτήσεων με την ετικέτα 1936 - 1939 οι δίκες της Μόσχας

Ο Μιχάλης Μπεζεντάκος και η τραγωδία του ελληνικού κομμουνιστικού κινήματος. Αυτός και πολλοί άλλοι, απέδρασαν, από τις φυλακές της Ασφαλείας, την δεκαετία του 1930, για να εκτελεσθούν, το 1938, στα πλαίσια της «Ελληνικής Επιχείρησης», από την НКВД, στην “Σοβιετική Ένωση”.

Εικόνα
Δεκέμβριος 1937 Μόσχα. Ο Μιχάλης Μπεζεντάκος (1908 - 11/4/1938) φωτογραφημένος, από την  Народный комиссариат внутренних дел СССР ( НКВД), που τον συνέλαβε, στα πλαίσια της  “Греческая Операция”, δηλαδή της  « ελληνικής επιχείρησης», ως κατάσκοπος, υπονομευτής της “ΕΣΣΔ” και τροτσκιστής. Το σημερινό δημοσίευμα αφορά μια, από τις τραγωδίες, του ελληνικού κομμουνιστικού κινήματος, μέσα, στην δεκαετία του 1930. Ο Μιχάλης Μπεζεντάκος, ο Ανδρόνικος  Χαϊτάς  ο Κώστας Ευτυχιάδης, ο Γιώργος Κολοζώφ και άλλοι δεν είναι πρόσωπα, με τα οποία ασχολούμαι, για πρώτη φορά, σήμερα. Κάθε άλλο. Ήδη, από τα μέσα της δεκαετίας του 1970, μετά την πτώση της δικτατορίας της 21/4/1967, στις συζητήσεις, με τους νεαρούς, τότε, κομμουνιστές, πολύ γρήγορα, έγινε λόγος για τα πρόσωπα αυτά και την τύχη τους, στην “Σοβιετική Ένωση”.  Μέσα από τις πολλές και ποικίλες παρέες, που είχα, γεγονός το οποίο με βοήθησε, στο να έχω μια συνολικότερη εικόνα, για τα δεδομένα, μέσα στην ελληνική πολι...