Τα Σεπτεμβριανά του 1955, στην Κωνσταντινούπολη : 15-6-1991 τουρκικό περιοδικό “Tempo”, Süleyman Sabri Yirmibeşoğlu (Τούρκος στρατηγός): «Τα γεγονότα της 6ης και 7ης Σεπτεμβρίου υπήρξαν μια μεγαλειώδης επιχείρηση ειδικού πολέμου, που είχε απόλυτη επιτυχία». (Η Συνθήκη της Λωζάνης του 1923 υπήρξε, εξ αρχής, κακή και δυσμενής. Ως εκ τούτου, δεν έπρεπε να υπογραφεί).
1844 - 1994. Κωνσταντινούπολη. Μέσα σε λιγότερο, από 150 χρόνια και κυρίως, μετά την ίδρυση του νέου τουρκικού κράτους, το 1924 και ιδιαίτερα, από την δεκαετία του 1950 και μετά, η μειονότητα των Ρωμιών εκμηδενίστηκε. Έχουν μείνει, γύρω, στους 2.000, σε μια πόλη, που, ανεπίσημα, αριθμεί, πάνω, από 20.000.000 κατοίκους. Στα Σεπτεμβριανά του 1955 και το προγκρόμ, που εξαπέλυσαν το τουρκικό κράτος και το θεσμοποιημένο, μαζί με το παράνομο τουρκικό παρακράτος, αναφέρεται το σημερινό δημοσίευμα και το, παραπάνω, βίντεο, στο οποίο περιγράφω και φυσικά, αξίζει να το παρακολουθήσουν οι αναγνώστες, το τί συνέβη τότε και το πώς διαμορφώθηκε η θλιβερή κατάσταση, στον ελληνισμό της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου, ως αποτέλεσμα της εθελοδουλείας των ελληνικών κυβερνήσεων, αλλά και της πολύ κακής Συνθήκης της Λωζάνης, που συμφώνησε και υπέγραψε, τον Ιούλιο του 1923, ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Έτσι, με αφορμή το Κυπριακό, το τουρκικό Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας αποφάσισε να διοργανώσει το ...