ΔΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ : Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ (3/12/1944 - 5/1/1945), τα Καβάσιλα Ηλείας, το 1963, χάρτης της δυτικής Μικράς Ασίας, τον 5ο αιώνα πΧ, μερικές από τις αρχαιότητες του Μετρό Θεσσαλονίκης, το 2024, το Μετρό του Πεκίνου (1970-2024), το Χλεμούτσι Αχαΐας του 13ου αιώνα μΧ, η σκοτεινή πλευρά της ζωής της Μαρίας Κάλλας, στην Αθήνα της Κατοχής (1941-1945), η Brigitte Bardot, την δεκαετία του 1960, η Ακρόπολη, το 2024 και μετέπειτα : Η μεταμόρφωση της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσα από το φωτογραφικό υλικό του 19ου και του 20ου αιώνα (117).
1963 Καβάσιλα Ηλείας. Το τοπικό τραίνο, για Κυλλήνη και Λουτρά.
Ακόμη και στις αρχές της δεκαετίας του 1970, μετέφερε, στις στάσεις, που πραγματοποιούσε, εφημερίδες, πάγο και δέματα. Τώρα, εδώ και πολύν καιρό, το δρομολόγιο αυτό έχει καταργηθεί. Καθώς, ο πατέρας μου ήταν, από τα Καβάσιλα, ως πιτσιρικάς, τα καλοκαίρια, κάναμε πολλά ταξίδια, με αυτό το τραίνο, για τα Λουτρά της Κυλλήνης.
5ος πΧ αιώνας. Χάρτης της δυτικής Μικράς Ασίας.
2024. Θεσσαλονίκη. Γιατί καθυστέρησε, πάνω από 20 χρόνια, να ολοκληρωθεί το Μετρό της πόλης;
Λόγω των αρχαιοτήτων, αφού ανασκάφηκε μια ολόκληρη αρχαία Θεσσαλονίκη, με 300.000 ευρήματα, κάτω, από την σημερινή Θεσσαλονίκη.
Στην πρώτη φωτογραφία, βλέπουμε ψηφιδωτά του σταθμού «Αγία Σοφία». Ουσιαστικά, κάτω, από την σημερινή κεντρική Εγνατία οδό, βρισκόταν το Ρωμαϊκό, Ελληνιστικό και αρχαίο Ελληνικό παρελθόν της πόλης, που ίδρυσε ο Κάσσανδρος.
Στην δεύτερη φωτογραφία, βλέπουμε αυτό, ακριβώς, το παρελθόν, πάλι, στον σταθμό «Αγίας Σοφιας». Οι κίονες των στοών, οι δρόμοι, με πλίνθους και τα περιγράμματα αρχαίων κτισματων, δείχνουν πόσο ζωντανό ήταν το κέντρο της Θεσσαλονίκης, ακόμη και πριν από αιώνες. Καταστήματα, οικίες και εργαστήρια κοσμούσαν τους δρόμους, εκεί, που, μέχρι σήμερα, οι Θεσσαλονικείς βγαίνουν, για δουλειά, ή βόλτα.
Στην τρίτη φωτογραφία, βλέπουμε τον επιβλητικό Ρωμαϊκό δρόμο “Decumanus Maximus”, στον σταθμό «Βενιζέλου», ο οποίος, πρακτικά, είναι η Εγνατία Οδός των Ρωμαϊκών και των Βυζαντινών χρόνων. Διέσχιζε την Θεσσαλονίκη, από τον Βαρδάρη, έως τα Πανεπιστήμια και περιστοιχιζόταν, από στοές, με κίονες και καταστήματα. Ο δρόμος εγκαταλείφθηκε, στην Οθωμανική περίοδο (1430-1912).
Η τέταρτη φωτογραφία αφορά την τοπογραφία κατοικιών της πόλης.
2024. Θεσσαλονίκη.
13ος αιώνας μΧ. Χλεμούτσι Αχαΐας. Ο πύργος Chateau Clermont του Πριγκιπάτου της Αχαΐας των Φράγκων/Γάλλων του Μεσαίωνα, κατά την περίοδο των σταυροφοριών.
Τότε, η Πελοπόννησος ήταν γνωστή, στην Ευρώπη, ως “Νέα Φραγκία/Γαλλία”.
1928. Νέα Υόρκη, ΗΠΑ. Η Μαρία Κάλλας (Sophie Cecelia Kalos, με τον φιόγκο), σε οικογενειακή φωτογραφία, με τον πατέρα της Γιώργο Καλογερόπουλο, από το Νεοχώρι Ιθώμης Μεσσηνίας, την μικρή αδελφή της Υακίνθη (Jackie) και την μητέρα της Ευαγγελία (Λίτσα) Δημητριάδου, από την Στυλίδα Φθιώτιδας.
28/1/1937 Νέα Υόρκη. Βιβλίο αναμνήσεων της Mary Anna Callas, στο 189ο δημόσιο σχολείο του Μανχάτταν.
1939 Η Μαρία Καλογεροπούλου (καθιστή, αριστερά), σε παραλία της Αττικής, με φιλική νεανική παρέα.
1950. (δεκαετία). Maria Callas (Νέα Υόρκη, Hospital Flower 2/12/1923 - Παρίσι 16/9/1977).
1860. Το σημερινό γνωστό ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία».
3/12/1944 Αθήνα. Η έναρξη της Μάχης των Αθηνών. Οπλίτης του ΕΛΑΣ πυροβολεί, κατά αστυνομικών, που πυροβολούν και αυτοί.
1584-1585. Ιταλία. «Τhe beans eater», Αnnibale Carracci.
1960 (τέλη δεκαετίας). Βriggite Βardot.
Στις αρχές του 1970, είχαν ανοίξει δύο γραμμές, αλλά, από το 2000, μέχρι σήμερα, έχει φθάσει να έχει, περίπου, 500 στάσεις και μήκος, πάνω, από 800 χλμ σιδηροδρόμου. Μάλιστα, αυτό το μέγεθος δεν επαρκεί, για να καλύψει τις ανάγκες!
2024 Αθήνα. Ακρόπολη.
Σχόλια