Από τον αρχαίο πάπυρο της Κλεοπάτρας της Αιγύπτου, το 33 πΧ, στο Windsor Castle, στην Αγγλία, τον 11ο αιώνα, στον καθεδρικό ναό της Notre-Dame de Paris, το 1160, στην Μπουμπουλίνα, στο Montevideo, το 2024, στον ζωολογικό κήπο, με εκθέματα ανθρώπους, στο Παρίσι του 1905, στην Αθήνα (1860-1978), στην Θεσσαλονίκη (1870-2024), στον Πειραιά (1900-1930), στην Brigitte Bardot (1952-1973), στο Wave Rock, στην Αυστραλία, το 2024, στην Ρόδο, το 1920-1928, στα ελληνικά δημοσκοπικά στοιχεία, τον 11/2024 και μετέπειτα : Η μεταμόρφωση της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσα από το φωτογραφικό υλικό του 19ου και του 20ου αιώνα (118).
2024 Ηyden, δυτική Αυστραλία. “Wave Rock”, ένας σχηματισμός βράχων, ύψους 15 μέτρων και μήκους 110 μέτρων, που μοιάζει, με ένα τεράστιο παγωμένο κύμα.
Έχει ηλικία 2,7 δισεκατομμυρίων ετών και προέκυψε, από την διάβρωση και το νερό της βροχής, που αποτύπωσαν και τις χρωματιστές του λωρίδες. Το “Wave Rock”, δεν είναι μόνον ένα γεωλογικό παράδοξο, αλλά έχει και μεγάλη πολιτισμική αξία, για τους αυτόχθονες Αβορίγινες, ενώ αποτελεί και έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό.
33 π.Χ. Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος. Η μοναδική γνωστή γραπτή υπογραφή της βασίλισσας Κλεοπάτρας βρίσκεται, σε έναν αρχαίο πάπυρο, όπου εμφανίζεται η ελληνική λέξη «γίνεσθοι», που σημαίνει «να γίνει», ή «ας γίνει έτσι».
Αυτό το εξαιρετικό έγγραφο, ένα βασιλικό διάταγμα, που χρονολογείται, από το 33 π.Χ., χορηγεί φορολογική απαλλαγή, στον Ρωμαίο αξιωματικό Πόπλιο Κανίδιο, στενό συνεργάτη του Μάρκου Αντώνιου. Σύμφωνα με τον πάπυρο, ο Κανίδιος επιτρεπόταν να εξάγει, ετησίως, δέκα χιλιάδες σακιά σιτάρι και να εισάγει πέντε χιλιάδες αμφορείς κρασί, χωρίς φορολόγηση. Η ελληνική επιγραφή «γίνεσθοι», στο τέλος του κειμένου, πιστεύεται ότι γράφτηκε, από την ίδια την Κλεοπάτρα, δείχνοντας την άμεση εμπλοκή της, στην διακυβέρνηση. Το έγγραφο υπογράφηκε δύο χρόνια, πριν την Μάχη του Ακτίου, το 31 π.Χ., όπου η Κλεοπάτρα και ο Μάρκος Αντώνιος ηττήθηκαν, από τον Οκταβιανό Αύγουστο, γεγονός που σηματοδότησε το τέλος της δυναστείας των Πτολεμαίων. Ο Ολλανδός καθηγητής αρχαίας ιστορίας, Πίτερ βαν Μίνεν, δήλωσε ότι το έγγραφο, πιθανότατα, προοριζόταν, για εσωτερική επικοινωνία, με υψηλόβαθμο αξιωματούχο. Υποστήριξε ότι η λέξη «γίνεσθοι» φέρει τα χαρακτηριστικά της γραφής των γραφέων της αυλής, αλλά η υπογραφή αποδίδεται, στην ίδια την Κλεοπάτρα. Το περιεχόμενο είναι σύντομο : περιλαμβάνει το κείμενο του διατάγματος, την χειρόγραφη συγκατάθεση της βασίλισσας και την ημερομηνία παραλαβής, στην Αλεξάνδρεια. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η Κλεοπάτρα ήταν η μόνη αρμόδια, για την έγκριση τέτοιων διαταγμάτων και η υπογραφή της αναγνωριζόταν, από τους αξιωματούχους, που αναπαρήγαν και διένειμαν τα έγγραφα. Η επιβίωση του παπύρου οφείλεται, στην ξηρή κλιματική συνθήκη της Αιγύπτου. Μάλιστα, πολλά αρχαία κείμενα έχουν βρεθεί, μέσα σε μούμιες, καθώς απορριπτόμενοι πάπυροι χρησιμοποιούνταν, ως υλικό πλήρωσης, στις κοιλότητες, κατά την διαδικασία της ταρίχευσης. Αυτή η πρακτική βοήθησε άθελά της, στη διατήρηση πολύτιμων ιστορικών εγγράφων.
11ος αιώνας μ.Χ. (αρχικό κτίσμα). Berkshire, Αγγλία. Windsor Castle. Βασιλική κατοικία.
1160 έναρξη κατασκευής). Ο Καθεδρικός Ναός της Παναγίας των Παρισίων (Notre-Dame de Paris), πριν την καταστροφική πυρκαγιά της 15ης Απριλίου 2019.
2024 Montevideo, Ουρουγουάη. Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, σε περίοπτη θέση, στο λιμάνι της πόλης.
Εκεί βρίσκεται το ίδρυμα του εφοπλιστή Τσάκου, που έφτιαξε αυτό το γκράφιτι. Προάγει, από το 1971 θέματα του ελληνικού πολιτισμού, ενώ, πρόσφατα αναγνωρίστηκε, ως ένα «παράρτημα της ελληνικής γλώσσας.
1860 Αθήνα, Πλατεία Συντάγματος. Αριστερά, στο βάθος, το μνημείο του Φιλοπάππου, στον λόφο των Μουσών. Δεξιά ή Μητρόπολη και στο βάθος, το Αστεροσκοπείο, στον λόφο των Νυμφών.
1880 Αθήνα. Το «Ξενοδοχείο της Αγγλίας», στην γωνία Ερμού 2 και Πλατείας Συντάγματος. Κατεδαφίστηκε το 1960.
1882 Αθήνα. Ο ιπποκίνητος σιδηρόδρομος, στην συμβολής της πλατείας Συντάγματος, με την οδό Μητροπόλεως.
1890 (δεκαετία). Αθήνα. Η Πλατεία Συντάγματος.
1919. Ο χωματόδρομος, που συνδέει την Καισσαριανή, με την Αθήνα. Στο βάθος, η Ακρόπολη.
1920 Αθήνα. Εύζωνοι, σε παράταξη.
1952 Αθήνα, θέατρο Ακροπόλ. Ο Γιάννης Δαλιανίδης και η Έλσα Λαμπροπούλου (μετέπειτα Ρίζου), ως χορευτές, στο έργο «30 το δολάριο».
Δεκέμβριος 2008 Αθήνα. Λίγο μετά την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου.
Δικαίως…
11/2024. Η εκτίμηση ψήφου του δημοσκοπικού δείγματος των ψηφοφόρων, πριν και μετά την ίδρυση του κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη «Κίνημα Δημοκρατίας», αν και πρόωρη, παρουσιάζει ενδιαφέρον, διότι εμφανίζεται μια όχι αμελητέα διαφοροποίηση των κομματικών συσχετισμών, με αξιοπρόσεκτες ιδιομορφίες.
1907 Οθωμανική Θεσσαλονίκη. Η Λεωφόρος των Εξοχών.
1916 Θεσσαλονίκη. Ο Λευκός Πύργος και το τραμ.
1918 Θεσσαλονίκη, Συκιές.
1947 Θεσσαλονίκη. Στην Λεωφόρο Νίκης.
1950. Θεσσαλονίκη. Η Αριστοτέλους.
1950 Θεσσαλονίκη. Το τραμ, στην πόλη.
2024 Θεσσαλονίκη. Η Νέα Παραλία.
1900 Πειραιάς. Λαδάδικα.
1930 (δεκαετία). Πειραιάς. Λαδάδικα.
1915 Πειραιάς. Λεωφόρος Γεωργίου Α’, στο ύψος της οδού Κοραή.
1943-1944 Τα Κατοχικά Τάγματα Ασφαλείας, στην ελληνική επαρχία.
1952 Γαλλία. Η 18χρονη Brigitte Bardot.
1973 Γαλλία. Η Brigitte Bardot και η Jane Birkin, στην ταινία του Roger Vadim «Don Juan ou Si Don Juan était tune femme» (“Don Juan, or if Don Juan were a woman”).
1950 (δεκαετία). Μέτσοβο. Μεταφορά των προικιών της νύφης, στο νέο σπίτι της.
1960 (δεκαετία). Καλαμάτα. Η κεντρική πλατεία.
1965 Πήδημα Μεσσηνίας. Στην πλατεία του χωριού.
1957 ΗΠΑ. Ο Charlie Chaplin, με την σύζυγό του Oona O’Neill και τα 6, από τα 11 παιδιά τους.
2024 Βαρκελώνη, Καταλωνία. Συμμετρία, στην πόλη.
Σχόλια