Οι σφαλιάρες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο καθεστωτικό αυταρχικό μόρφωμα της Ελλάδας του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι αλλεπάλληλες και πέφτουν, δίχως σταματημό. Και νέο ράπισμα, για την παραβίαση του “Κράτους Δικαίου” και την “Ελευθερία του Τύπου”. [Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 28/2/2024, σχετικά με την Έκθεση της Commission του 2023 (2023/2113(INI)].
Μπορεί να μην έχουν την δημοσιότητα, που τους πρέπει, λόγω της προσπάθειας της σκόπιμης αποσιώπησης, από την μεγάλη πλειοψηφία των καθεστωτικών «μέσων ενημέρωσης», στην Ελλάδα, αλλά ο καταιγισμός, από τις ηχηρότατες και αποδομητικές, στο προσωποπαγές καθεστώς του Κυριάκου Μητσοτάκη, σφαλιάρες, παραμένει αμείωτος και συνεχίζεται, στο αποκαλούμενο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λίγο καιρό, πριν από από το κλείσιμο των εργασιών του, υπό την σημερινή του σύνθεση, εν όψει των εκλογών για την νέα σύνθεση του ευρωκοινοβουλίου, στις αρχές Ιουνίου 2024.
Έτσι, στις 28 Φεβρουαρίου 2024, εκδόθηκε νέο, στην ουσία του και πάλι, διαπομπευτικό ψήφισμα της ευρωβουλής, κατά του αυταρχικού μητσοτακικού καθεστώτος, για τις παραβιάσεις των κανόνων της ελευθερίας του τύπου και του “Κράτους Δικαίου”, στην Ελλάδα, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, μέσω και του λεγόμενου «Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος» να αμβλυνθούν, η και να απαλειφθούν, από το ψήφισμα της 28/2/2024, οι καταδικαστικές των πρακτικών του καθεστώτος Μητσοτάκη αναφορές, που έγιναν και παρέμειναν, στο τελικό κείμενο του, εν λόγω, ψηφίσματος, αφού οι προσπάθειες αυτές απέβησαν άκαρπες, οι οποίες ήθελαν να “περάσουν” οι τροπολογίες του «Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος» τα εξής σημεία :
1) Η διατύπωση, κατά την οποία η ευρωβουλή θα χαιρέτιζε “το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει σημειώσει πρόοδο όσον αφορά τέσσερις από τις πέντε συστάσεις, που περιλαμβάνονται, στην έκθεση της Commission, του 2022, για το κράτος δικαίου, και συνεχίζει να ενισχύει το κράτος δικαίου και την ελευθερία των μέσων ενημέρωσης, μέσω της ψηφιοποίησης της δικαιοσύνης, μεταρρυθμίσεων, για την καταπολέμηση της διαφθοράς, μέτρων, για την ενίσχυση της διαφάνειας, όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς των μέσων ενημέρωσης και την κατανομή της κρατικής διαφήμισης, της ενίσχυσης της ρυθμιστικής αρχής, για τα μέσα ενημέρωσης, και της βελτίωσης του εργασιακού περιβάλλοντος, για τους δημοσιογράφους, όπως μαρτυρούν και οι, ταχέως, βελτιούμενες βαθμολογίες στις κατατάξεις, που παρακολουθούν την ποιότητα της δημοκρατίας, στον κόσμο”. Η τροπολογία αυτή απορρίφθηκε.
2) Η πρόταση ότι το ευρωκοινοβούλιο θα τόνιζε πως “παρά το πρόσφατο ψήφισμά του της 7ης Φεβρουαρίου 2024, σχετικά με το κράτος δικαίου και την ελευθερία των μέσων ενημέρωσης, στην Ελλάδα, η χώρα κατατάσσεται, μεταξύ των 20 κορυφαίων δημοκρατιών, στον κόσμο, σύμφωνα με τον Δείκτη Δημοκρατίας, για το 2023, που δημοσιεύτηκε, στις 15 Φεβρουαρίου 2024″. Και αυτή η πρόταση του ΕΛΚ έπεσε, στο κενό.
3) Η διατύπωση, για τον Άρειο Πάγο και την απάντησή του, στο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 7ης Φεβρουαρίου 2024, σχετικά, με το κράτος δικαίου και την ελευθερία των μέσων ενημέρωσης. Φυσικά και αυτή η προσπάθεια του ΕΛΚ απορρίφθηκε, διότι, προφανώς, εκλήφθηκε, ως ανάρμοστη και προκλητική, ως παραθεσμική, η ενέργεια της σύγκλησης ενός δικαστικού σχηματισμού, όπως είναι η ολομέλεια του Αρείου Πάγου, προκειμένου να απαντήσει (όπως και απάντησε), στις αρνητικές διαπιστώσεις, για την επικρατούσα κατάσταση, στο “Κράτος Δικαίου”, στην Ελλάδα, που έκανε το ευρωκοινοβούλιο, ως εκλεγμένο ευρωπαϊκό πολιτικό όργανο.
4) Η προσθήκη, για τις δολοφονίες των Ρομά, κατά την οποία υποτίθεται πως “οι υποθέσεις αυτές βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη Δικαιοσύνη και έχουν ήδη κινηθεί διαδικασίες έρευνας”.
5) Η αφαίρεση των αναφορών, για την ΑΔΑΕ και για την έλλειψη προόδου, στην δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ. Το καθεστώς του Κυριάκου Μητσοτάκη και το «Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα» απέτυχαν και οι συγκεκριμένες αναφορές παρέμειναν, στις τελικές διατυπώσεις του ψηφίσματος της 28/2/2024.
Δεν χρειάζεται να κουράσω, με το εκτενέστατο ψήφισμα της ευρωβουλής της 28ης Φεβρουαρίου 2024. Αρκεί η συνοπτική αναφορά. στα κύρια σημεία του ψηφίσματος, για την Ελλάδα του προσωποπαγούς καθεστώτος του Κυριάκου Μητσοτάκη :
Όσον αφορά το δικαστικό σύστημα :
“Σημειώνει ότι η Επιτροπή διαπιστώνει ότι, ενώ ορισμένα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Φινλανδίας, της Αυστρίας, της Σλοβενίας, της Κύπρου, της Σουηδίας και της Ουγγαρίας, έχουν αναλάβει, ή ανακοινώσει πρωτοβουλίες, για την βελτίωση των διαδικασιών διορισμού δικαστών και της λειτουργίας των ανώτερων δικαστηρίων, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, όσον αφορά τον διορισμό υψηλόβαθμων δικαστών, στην Μάλτα, την Ελλάδα, την Λιθουανία, την Λετονία και την Ιρλανδία”.
Όσον αφορά την διαφθορά :
Το Ευρωκοινοβούλιο αποδοκιμάζει το γεγονός ότι, “παρά το ότι όλα τα κράτη μέλη εφαρμόζουν στρατηγικές, για την καταπολέμηση της διαφθοράς, οι αντιλήψεις για την διαφθορά διαφέρουν, σημαντικά, μεταξύ των κρατών-μελών, με την Δανία, την Φινλανδία, την Σουηδία και τις Κάτω Χώρες να κατατάσσονται, μεταξύ των λιγότερο διεφθαρμένων, ενώ τα επίπεδα διαφθοράς στην Βουλγαρία, στην Μάλτα, στην Ουγγαρία, στην Ελλάδα και στην Σλοβενία είναι ανησυχητικά”· “σημειώνει, επίσης, με ανησυχία ότι η Επιτροπή διαπιστώνει ότι ορισμένα κράτη μέλη, όπως η Βουλγαρία, η Μάλτα, η Ουγγαρία, η Ελλάδα και η Σλοβενία, δεν έχουν, ακόμη, δημιουργήσει σταθερό ιστορικό επιδόσεων, όσον αφορά την διερεύνηση και την δίωξη υποθέσεων μείζονος διαφθοράς, που να οδηγούν, σε τελεσίδικες καταδικαστικές αποφάσεις, με αποτρεπτικό αποτέλεσμα· σημειώνει ότι η ομάδα χωρών, κατά της διαφθοράς (GRECO), εξέδωσε, πρόσφατα, έκθεση, για την Κύπρο, στην οποία επισημαίνεται η έλλειψη πραγματικής αποτελεσματικότητας της νομοθεσίας, κατά της διαφθοράς και τονίζονται συγκεκριμένοι κίνδυνοι, στο πλαίσιο της επιβολής του νόμου”.
Όσον αφορά τις Ανεξάρτητες Αρχές :
“Σημειώνει ότι η Επιτροπή θεωρεί ότι η κατάσταση, όσον αφορά τους διαμεσολαβητές, τους εθνικούς οργανισμούς ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τους φορείς ισότητας και άλλες ανεξάρτητες αρχές, διαφέρει, σημαντικά, μεταξύ των κρατών μελών, με ορισμένες εξελίξεις, προς την σωστή κατεύθυνση, στην Κύπρο, στην Σλοβακία, στο Λουξεμβούργο, στην Πορτογαλία, στην Σλοβενία και στην Πολωνία, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, στην Λιθουανία, στην Ουγγαρία και στην Κροατία, και δεν έχει, ακόμη, συσταθεί εθνικός οργανισμός, για τα ανθρώπινα δικαιώματα, σύμφωνα, με τις Αρχές του Παρισιού, των Ηνωμένων Εθνών, στην Ιταλία, στην Τσεχία, στην Μάλτα και στην Ρουμανία, με καθυστερήσεις, στους διορισμούς, σε διάφορες ανεξάρτητες αρχές, στην Βουλγαρία, στην Ισπανία και στην Αυστρία, και με την Πολωνία να θέτει, σε κίνδυνο, την αποτελεσματική λειτουργία του Ανώτατου Ελεγκτικού Συνεδρίου· σημειώνει, με μεγάλη ανησυχία, τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα, όπου Ανεξάρτητες Αρχές, όπως η ελληνική Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) και η Ελληνική Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα βρίσκονται, υπό αυξανόμενη πίεση, λόγω του έργου τους, ως προς την παράνομη χρήση κατασκοπευτικού λογισμικού, με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΑΔΑΕ να αντικαθίστανται, εσπευσμένα, από την Βουλή των Ελλήνων, προφανώς, ως αποτέλεσμα της επικείμενης απόφασης της ΑΔΑΕ, για την επιβολή προστίμου στην ελληνική υπηρεσία πληροφοριών”.
Ως προς την πολυφωνία και ελευθερία των μέσων μαζικής επικοινωνίας :
“Θεωρεί ότι η διαφάνεια, όσον αφορά την ιδιοκτησία των μέσων ενημέρωσης, αποτελεί το βασικό ελάχιστο στοιχείο, για την διατήρηση της πολυφωνίας των μέσων ενημέρωσης· σημειώνει ότι η Επιτροπή διαπιστώνει ότι, μετά την έκθεση του 2022, για το κράτος δικαίου, έχει θεσπιστεί, στην Ελλάδα, στο Λουξεμβούργο και στην Σουηδία νέα νομοθεσία, που αυξάνει την διαφάνεια της ιδιοκτησίας των μέσων ενημέρωσης, ή βελτιώνει την δημόσια διαθεσιμότητα πληροφοριών, σχετικά, με την ιδιοκτησία των μέσων ενημέρωσης και ότι η, εν λόγω, νομοθεσία έχει ενισχυθεί, στην Κύπρο· σημειώνει ότι παραμένουν, σε εκκρεμότητα, αλλαγές, στην Βουλγαρία, στην Τσεχία και στην Γαλλία· ενθαρρύνει τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να εγκρίνουν και να εφαρμόσουν, επιτέλους, μια ισχυρή και φιλόδοξη πράξη, για την ελευθερία των μέσων ενημέρωσης, ώστε να διασφαλιστεί η εναρμόνιση της νομοθεσίας, για την διαφάνεια, όσον αφορά την ιδιοκτησία των μέσων ενημέρωσης, σε επίπεδο ΕΕ. Σημειώνει ότι η Επιτροπή διαπιστώνει ότι οι ρυθμιστικές αρχές των μέσων ενημέρωσης δεν προστατεύονται, επαρκώς, με διασφαλίσεις, έναντι αθέμιτης πολιτικής επιρροής, όπως στην Ουγγαρία, στην Σλοβενία και μέχρι πρόσφατα, στην Πολωνία, υπό την προηγούμενη κυβέρνηση του Κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη, και ότι οι αρχές δεν διαθέτουν πόρους, ιδίως, στην Ελλάδα και στην Ρουμανία· καλεί την Επιτροπή να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την αποτελεσματική εφαρμογή του άρθρου 30 της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, ορίζοντας τις απαιτήσεις, περί διασφαλίσεων, για την ανεξαρτησία των εθνικών ρυθμιστικών αρχών”.
Σε άλλο εδάφιο, το ψήφισμα, μάλιστα, αναφέρει ότι το ευρωκοινοβούλιο, “καλεί την ελληνική κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα που εντοπίστηκαν από τον μηχανισμό ταχείας αντίδρασης για την ελευθερία των μέσων μαζικής επικοινωνίας (Media Freedom Rapid Response), μια συμμαχία που εντοπίζει, παρακολουθεί και αντιδρά σε παραβιάσεις της ελευθερίας του Τύπου και των μέσων ενημέρωσης, ιδίως όσον αφορά την αυθαίρετη παρακολούθηση, την ατιμωρησία ή τα εγκλήματα κατά δημοσιογράφων, τις στρατηγικές αγωγές προς αποθάρρυνση της συμμετοχής του κοινού, την ανεξαρτησία και την πολυφωνία των μέσων ενημέρωσης”.
“Καταδικάζει, απερίφραστα, την έλλειψη σημαντικής προόδου, στην έρευνα, για την δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ· σημειώνει ότι οι δύο φερόμενοι, ως δολοφόνοι, συνελήφθησαν, πάνω από δύο έτη, μετά την δολοφονία, βάσει στοιχείων, που φαίνεται ότι ήσαν διαθέσιμα, στην αστυνομία, καθ’ όλη την διάρκεια αυτής της περιόδου· θεωρεί ότι δεν έχει, ακόμη, εντοπιστεί ο ηθικός αυτουργός της δολοφονίας· σημειώνει ότι ο Καραϊβάζ – όπως η Daphne Caruana Galizia και ο Ján Kuciak – διερευνούσε την διαφθορά και το έγκλημα και ενδέχεται να είχε αποκτήσει εχθρούς, σε υψηλόβαθμες θέσεις, μεταξύ άλλων και σε πολιτικούς κύκλους· επισημαίνει ότι ο ύποπτος, για την ηθική αυτουργία της δολοφονίας της Daphne Caruana Galizia, δεν έχει, ακόμη, καταδικασθεί, ενώ, ούτε το σύνολο των υποθέσεων διαφθοράς και των εγκλημάτων, που διερευνούσε, έχει αντιμετωπιστεί, επαρκώς, από τις αρχές.
“Καταδικάζει την παράνομη παρακολούθηση δημοσιογράφων, ιδίως, μέσω κατασκοπευτικού λογισμικού· εκφράζει την απογοήτευσή του, για την άρνηση της Επιτροπής να εφαρμόσει όλες τις συστάσεις της ειδικής εξεταστικής επιτροπής, για το Pegasus και θεωρεί ότι πρόκειται, περί παραλείψεως· υπενθυμίζει το αίτημά του, προς την Επιτροπή, να αξιολογήσει, έως τις 30 Νοεμβρίου 2023, την εκπλήρωση των ειδικών όρων, που τίθενται, στην σύσταση, για την Κύπρο, την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Πολωνία και την Ισπανία”.
Για την Κοινωνία των Πολιτών, το ευρωκοινοβούλιο “αναγνωρίζει τον καίριο ρόλο που διαδραματίζουν η κοινωνία των πολιτών και ο υγιής δημόσιος χώρος για την προάσπιση και την προστασία του κράτους δικαίου και επαναλαμβάνει την έκκλησή του να αφιερωθεί χωριστό κεφάλαιο στην κατάσταση της κοινωνίας των πολιτών στα κράτη μέλη· σημειώνει ότι η Επιτροπή διαπιστώνει ότι η Μάλτα, η Ιρλανδία, η Βουλγαρία, η Λιθουανία και η Γερμανία έχουν ανακοινώσει ή δρομολογήσει προσπάθειες για τη βελτίωση του πλαισίου για την κοινωνία των πολιτών, και διαπιστώνει ότι η κοινωνία των πολιτών αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα στην Κύπρο, στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Ιταλία και στην Γαλλία, και ότι εξακολουθούν να υφίστανται αυταρχικοί και σοβαροί συστημικοί περιορισμοί, στην Ουγγαρία και στην Πολωνία, υπό την προηγούμενη κυβέρνηση του Κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη· καλεί όλα τα κράτη μέλη να αποδεχθούν τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών (ΟΚΠ), ως σημαντικά ενδιαφερόμενα μέρη, στον δημοκρατικό βίο και να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον, για την κοινωνία των πολιτών”.
Ειδική μνεία γίνεται, σε δολοφονίες Ρομά και το ευρωκοινοβούλιο “εκφράζει την βαθιά του ανησυχία, για τα πολυάριθμα κρούσματα υπερβολικής χρήσης βίας, από τις αστυνομικές υπηρεσίες, κατά μειονοτικών ομάδων, όπως ατόμων Ρομά, σε διάφορα κράτη-μέλη· καλεί τις αρχές των κρατών-μελών να διερευνήσουν, πλήρως και ανεξάρτητα, όλες αυτές τις υποθέσεις· εκφράζει την βαθιά του ανησυχία, για το γεγονός ότι τρία νεαρά άτομα Ρομά έχουν σκοτωθεί, τα τελευταία χρόνια, στην Ελλάδα, καθώς και για την έλλειψη διεξοδικής έρευνας, για τα περιστατικά αυτά”.
Τέλος, το ευρωκοινοβούλιο “χαιρετίζει το γεγονός ότι, στις 15 Φεβρουαρίου 2024, η Ελλάδα έγινε το 16ο κράτος μέλος, που. κατοχύρωσε νομικά την ισότητα των γάμων, με την ψήφιση νόμου ορόσημου, από το ελληνικό κοινοβούλιο, με τον οποίο νομιμοποιείται ο γάμος, μεταξύ ατόμων του θιδίου φύλιου και χορηγούνται πλήρης δικαιιώματα, σλπτα ομόφυλα ζευγάρια”.
Αυτή λογίζεται ότι είναι η επικρατούσα κατάσταση, στην χώρα.
Και μάλιστα, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα.
Σχόλια