Παράνομες επικουρικές συντάξεις βενζινοπωλών : Τα εγκλήματα της Γεωργίας Τσερπέλη και της Αφροδίτης Νιφόρου, σε βάρος της χρηματικής περιουσίας του τέως ΕΤΕΑΕΠ, σύμφωνα με τον Κανονισμό Οικονομικής Οργάνωσης και Λογιστικής Λειτουργίας του, ως η Φ.21250/2748/41/10-10-2018 (ΦΕΚ Β' 4524/16-10-2018) Απόφαση του υπουργού Εργασίας.

 





Με τις λεγόμενες παράνομες επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών του τέως ΤΕΑΠΥΚ θα ασχοληθώ και στο παρόν δημοσίευμα.

 

Έτσι, με την απόφαση του Υπουργού Εργασίας Φ.21250/2748/41/10-10-2018 (ΦΕΚ Β' 4524/16-10-2018), μετά το άρθρο 7 του Κανονισμού Οικονομικής Οργάνωσης και Λογιστικής Λειτουργίας του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (τ. ΕΤΕΑ) προστέθηκε άρθρο 7Α, ως εξής: 

 

 «Άρθρο 7Α Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών 

 

1. Κάθε παροχή που έχει καταβληθεί αχρεώστητα, επιστρέφεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ ανεξαρτήτως υπαιτιότητας του λαβόντος. Σε περίπτωση υπαιτιότητας του αναζητείται εντόκως, με επιτόκιο 3%. Παράλληλα με την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, επιτρέπεται συμψηφισμός οποιασδήποτε οφειλής προς το ταμείο με το σύνολο των χορηγούμενων παροχών, που τυχόν δικαιούται ο οφειλέτης. 

 

2. Εάν ο οφειλέτης αποβιώσει, οι οφειλές του συμψηφίζονται με τυχόν οφειλόμενες σε αυτόν και στους νόμιμους κληρονόμους του αναδρομικές παροχές, προς απομείωση του χρέους, ενώ το υπόλοιπο ποσό αναζητείται από αυτούς κατά την κληρονομική τους μερίδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ. Σε περίπτωση που μεταξύ των κληρονόμων υπάρχουν πρόσωπα τα οποία έλκουν συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα από τον οφειλέτη, το ανεξόφλητο ποσό της οφειλής, παρακρατείται από το σύνολο των συνταξιοδοτικών παροχών που τους μεταβιβάζονται ή τους καταβάλλονται. 
 

 

3. Σε περίπτωση είσπραξης παροχών μετά το θάνατο του δικαιούχου υπόχρεος επιστροφής είναι κατά πρώτον ο εισπράξας και αν τούτο καταστεί ανέφικτο οι κληρονόμοι του αποβιώσαντος σύμφωνα με την παράγραφο 2. 

 

4. Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και για ήδη βεβαιωμένες οφειλές από αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές». 


 

Σιγά-σιγά θα ξετυλίξουμε το κουβάρι, που αφορά τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών του τέως ΕΤΕΑΕΠ και τα εγκλήματα που διέπραξαν, σε βάρος της χρηματικής περιουσίας του ασφαλιστικού οργανισμού η Γεωργία Τσερπέλη και η Αφροδίτη Νιφόρου, οι οποίες διατέλεσαν και οι δύο Προϊστάμενες, στην αρμόδια Διεύθυνση, που υπάγονται οι, επικουρικώς, συνταξιοδοτημένοι βενζινοπώλες, ενώ είναι, ακόμη, άκρως, σημαντικότερο το γεγονός ότι η μηνύτριά μου Αφροδίτη Νιφόρου ήταν, το 2017, Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Ελέγχου του ΕΤΕΑΕΠ και συνέταξε την γνωστή, υπ’ αριθμ. 682/10-11-2017, Έκθεση Ελέγχου, με την οποία διαπιστώνει, έστω και μερικώς - αλλά και απολύτως, ανεπαρκώς -, την ύπαρξη των παράνομων επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, προτείνει την διακοπή και την αναθεώρηση αυτών των συντάξεων.

Παρά ταύτα, η Αφροδίτη Νιφόρου δεν προχώρησε - έχοντας πλήρη επίγνωση των βαρύτατων ευθυνών της, για την ευρύτατη και ευμεγέθη παράνομη βλάβη της χρηματικής περιουσίας του τέως ΕΤΕΑΕΠ και νυν, του e-ΕΦΚΑ -, στις κρίσιμες, απαιτούμενες και οφειλόμενες ενέργειες, εκ μέρους της, ήτοι να δώσει σαφείς γραπτές οδηγίες και να επιβλέψει την διακοπή και την αναθεώρηση των χαρακτηρισμένων (από την ίδια την Νιφόρου), ως παράνομων επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, από την συναρμόδια Διευθύντρια Γεωργία Τσερπέλη, την  Προϊσταμένη του αρμόδιου Τμήματος Απονομής Επικουρικών Συντάξεων Όλγα Καραθάνου και το Τμήμα Πληρωμών Συντάξεων, στο οποίο προΐστατο η Άννα Σπανογιάννη, εκ των οποίων η Γεωργία Τσερπέλη υπήρξε συναυτουργός, με την Αφροδίτη Νιφόρου, στην άρνηση να πραχθούν τα νόμιμα και αρμόζοντα, στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, γεγονός που είναι ενσυνείδητο και εγκληματικό, εις βάρος της χρηματικής περιουσίας του ΕΤΕΑΕΠ, ως προς τα βλαπτικά και παρανόμως, παραχθέντα αποτελέσματα, για τον ασφαλιστικό οργανισμό. Και επίσης, δεν διερεύνησε και δεν ζήτησε την διεξαγωγή ΕΔΕ, για τον πλήρη και ακριβή εντοπισμό του αριθμού των παράνομων επικουρικών συντάξεων των πρατηριούχων υγρών καυσίμων και το συνολικό και κατά περίπτωση, δαπάνη του Ταμείου. 

Η παραπάνω διάταξη νόμου - που είναι ειδική διάταξη και όχι γενική - ξεκλειδώνει, πλήρως, τα ζητούμενα, όσον αφορά τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών (έτσι όπως τις χαρακτήρισαν τα αρμόδια όργανα αυτού του ασφαλιστικού οργανισμού), παρά τους αστείους ισχυρισμούς που προσπαθεί να προβάλλει ο, νυν, Γενικός Διευθυντής Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών του e-ΕΦΚΑ Θανάσης Αθανασίου, περί “κρίσιμου χρόνου” και την λεγόμενη “διάσταση άποψης”, που “φυσικά”, δεν προσδιορίζονται, ως προς το περιεχόμενό τους, ως προς την έκτασή τους, στο παρελθόν, ως προς τον χρόνο έκφρασης και διατύπωσης αυτών των εννοιών και ως προς το ποιοί είναι αυτοί, που εκφράζουν αυτά τα “επιχειρήματα”.


Με δεδομένο, λοιπόν, το γεγονός ότι ο Κανονισμός Λειτουργίας του τέως ΕΤΕΑΕΠ εξακολουθεί να ισχύει και μετά την ένταξη αυτού του ασφαλιστικού οργανισμού, την 1/3/2020, στον e-ΕΦΚΑ , ουδείς μπορεί να χαρίσει, με οποιοδήποτε τρόπο, τα χρήματα του ασφαλιστικού οργανισμού στους, παρανόμως, συνταξιοδοτηθέντες βενζινοπώλες. 

Αυτά μπορούν να προκύψουν - και αν προκύψουν, κάτι, που δεν είναι βέβαιο -, μόνον και πάντοτε, κατά περίπτωση, από την νομολογία των δικαστηρίων. 

Ως εκ τούτου, η υποχρέωση των οργάνων του ασφαλιστικού οργανισμού παραμένει, ως έχει. Δηλαδή να προβεί, στην διακοπή, στην αναθεώρηση των συνταξιοδοτικών αποφάσεων και στην αναζήτηση των αχρεωστήτως καταβληθεισών επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, όπως, άλλωστε, έχουν πράξει, κατά το παρελθόν, σε άλλα ενταγμένα επικουρικά ταμεία (ΔΕΗ), στο ΕΤΕΑΕΠ. Αυτά τα γνωρίζει ο Γεώργιος Γεράκης (όπως, επίσης, βέβαια, τα γνωρίζουν και ο Θανάσης Αθανασίου, η Αφροδίτη Νιφόρου και οι λοιποί). 

Μια αντίρρηση, που θα μπορούσε να τεθεί, αφορά το γεγονός ότι η παραπάνω διάταξη νόμου ετέθη, το 2018, ήτοι, μετά τα ζημιογόνα γεγονότα της χορήγησης των παράνομων επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών και ως εκ τούτου, δεν θα μπορούσε να συμπεριλάβει και αυτούς που συνταξιοδοτήθηκαν μέχρι το 2016. 

Αυτό δεν είναι σωστό, για τον απλούστατο λόγο ότι η παράγραφος 4 της, παραπάνω, διάταξης της υπουργικής απόφασης ορίζει ότι τα, ανωτέρω, ισχύουν και στις περιπτώσεις εκείνες, που υπάρχουν, ήδη, βεβαιωμένες οφειλές, από αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές. 

Εδώ, εξ αιτίας της Αφροδίτης Νιφόρου και της Γεωργίας Τσερπέλη, ως και των επόμενων από αυτές, δεν έχουμε, καν, βεβαιωμένες οφειλές. Ως εκ τούτου, αυτές οι οφειλές, από τις χαρακτηριζόμενες, ως παράνομες επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών, αφού εντοπισθούν (μια και ο Θανάσης Αθανασίου, γράφει ότι ο αριθμός τους είναι, εισέτι, άγνωστος!!!;;;) πρέπει να βεβαιωθούν, με καταλογιστικές πράξεις, σύμφωνα με την παρούσα νομοθεσία και να υπολογισθεί το κόστος αυτών. 

Περαιτέρω, κατά γενική αρχή του δικαίου της κοινωνικής ασφάλισης, υποτίθεται ότι δεν είναι επιτρεπτή η, μετά την πάροδο ευλόγου χρόνου ανάκληση ευνοϊκών, για τους ασφαλισμένους, πράξεων των ασφαλιστικών οργανισμών, έστω και παρανόμων, από τις οποίες οι ασφαλισμένοι απέκτησαν, καλόπιστα, δικαιώματα. Η εφαρμογή, όμως, της αρχής αυτής τελεί υπό την βασική προϋπόθεση ότι οι ευνοϊκές αυτές πράξεις εκδόθηκαν χωρίς να υπάρχει κακόπιστη συμπεριφορά, ενέργεια ή παράλειψη του ασφαλισμένου, που ωφελήθηκε, έναντι του συγκεκριμένου ασφαλιστικού οργανισμού. 

Περαιτέρω, η ανάκληση διοικητικής πράξης, σε χρόνο μικρότερο της πενταετίας, από την έκδοσή της, θεωρείται ότι γίνεται, εντός ευλόγου χρόνου. 

Πάντως,  είναι σαφές ότι, μετά την πάροδο της πενταετίας, η ανάκληση γίνεται και πέραν του ευλόγου χρόνου και ότι, επομένως, δεν απαγορεύεται. Το ζήτημα, όμως, κατά πόσον η πάροδος ορισμένου χρόνου, από την έκδοση της διοικητικής πράξης, υπερβαίνει, ή όχι, τον εύλογο χρόνο κρίνεται, εκάστοτε, από τα δικαστήρια, αναλόγως των συνθηκών της συγκεκριμένης περίπτωσης.

Γι’ αυτό και θέλω να πιστεύω ότι, εν τέλει, ο τέως εισαγγελέας του Αρείου Πάγου θα πράξει αυτό, που πρέπει και θα υποχρεώσει τον ασφαλιστικό οργανισμό να προχωρήσει, στην ανάκληση των χαρακτηριζόμενων, ως παράνομων αποφάσεων των επικουρικών συνταξιοδοτήσεων και στον πρέποντα καταλογισμό των οφειλών, προς τον ασφαλιστικό οργανισμό. (Αν και “δεν βάζω το χέρι μου, στο ευαγγέλιο”).

Άλλως, θα πρέπει να προχωρήσει, στον καταλογισμό των χαμένων χρηματικών ποσών του ασφαλιστικού οργανισμού, στους υπαίτιους υπαλλήλους, που άλλαξαν, την έως του 2016, ακολουθούμενη πρακτική του ΟΑΕΕ/ΤΕΑΠΥΚ, ήτοι, στην Γεωργία Τσερπέλη, στην Αφροδίτη Νιφόρου κλπ, ως αποζημιώσεις του e-ΕΦΚΑ, για τα, εξ υπαιτιότητάς τους, ένεκεν του αυταπόδεικτου γεγονότος ότι τεμπέλιασαν να προβούν, στις οφειλόμενες ενέργειες, τις οποίες και εγνώριζαν, προκειμένου να αποζημιωθεί ο ασφαλιστικός οργανισμός, για τα όποια χαμένα αυτά χρηματικά ποσά, από τις, αχρεωστήτως, καταβληθείσες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων.

Περαιτέρω, για να καταδειχθεί ενισχυόμενη η διαπίστωση της ολιγωρίας και της επιδειχθείσης απέχθειας, που επέδειξαν να πράξουν τα καθήκοντα τους, δεν βλάπτει να παραθέσω και την τροποποίηση του Καταστατικού του τέως ΤΕΑΠΥΚ, που έγινε τον Μάιο του 2014 και δεν έχει εφαρμοσθεί, με αποτέλεσμα ένα απίστευτο αλαλούμ, αφού ουδείς σκέφτηκε να το εφαρμόσει, όσον αφορά τις νομιμότοκες προσαυξήσεις των επικουρικών συντάξεων, με τα ποσά των ατομικών λογαριασμών, που θα έπρεπε να υπάρχουν, για κάθε ασφαλισμένο βενζινοπώλη, για τα υπερβάλλοντα ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών, στις οποίες πρέπει να έχουν καταταχθεί και τα οποία ποσά καταβλήθηκαν, στο τέως ΤΕΑΠΥΚ, αποτελώντας έτσι αχρεωστήτως καταβληθέντα, που πρέπει νομιμοτόκως, να επιστραφούν στους καταβάλλοντες και σε 12 μηνιαίες δόσεις, τα, εν λόγω, αχρεώστητα ποσά, σύμφωνα, με τα οριζόμενα, στο άρθρο 8 της υπουργικής απόφασης του Μαΐου του 2014, που έχει ως εξής :

 

Υπουργική Απόφαση Φ.20210/οικ.9572/369/8-5-2014 (ΦΕΚ 1270 Β/20-05-2014) : Τροποποίηση, συμπλήρωση και αντικατάσταση διατάξεων του Καταστατικού του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης «ΤΕΑΠΥΚ» του ΟΑΕΕ”.

 

«Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

 

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου πρώτου, της παραγράφου ΙΑ, της υποπαραγράφου ΙΑ.14., των περ. 4α και β του Ν. 4093/2012 (Α΄ 222) «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισί­ου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 – Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του Ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθε­σμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016»

2. Την Υ.Α. Φ20210/4231/152/2-3-2004 (Β΄ 427) «Τροπο­ποίηση, συμπλήρωση και αντικατάσταση του Καταστα­τικού του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Κοινής Διανομής Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων.» που εκδό­θηκε κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων του άρθρου 42 του Ν. 2972/2001 (Α΄ 291).

3. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, που κυ­ρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ/τος 63/2005 (Α΄ 98).

4.  Τις διατάξεις του π.δ/τος 372/1995 (Α΄ 201) «Μετα­φορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσε­ων από το Υπουργείο Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, στο Υπουργείο Εργασίας» και του π.δ/τος 213/1992 (Α΄ 102) «Οργανισμός της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων»

5.  Τις διατάξεις του άρθρου 4 του π.δ/τος 85/2012 (Α΄ 141) «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 88/2012 (Α΄ 143) «Τροποποίηση του π.δ/τος 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών (Α΄141)».

6. Τις διατάξεις του π.δ/τος 86/2012 (Α΄ 141) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

7.  Τη γνώμη του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλειας που διατυπώθηκε στην 11η/27/3/2014 συνεδρίαση του.

8. Τις υπ’ αριθμ. 174/34/12-3-2013 και 549/50/21-11-2013 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΕΕ.

9. Την συνταχθείσα τον Οκτώβριο του 2013 Αναλογι­στική Μελέτη Ειδικού Σκοπού.

10. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται επιβάρυνση σε βά­ρος του προϋπολογισμού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», η οποία θα καλυφθεί από τα έσοδα του και θα βαρύνει τις οικεί­ες πιστώσεις του προϋπολογισμού του, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1 

Πόροι – Ασφαλιστική εισφορά

Η παρ. 2 του άρθρου 9 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Από την 1.12.2012, η μηνιαία εισφορά για παλαιούς μέχρι 31/12/1992 και νέους, από 1/1/1993 και μετά, ασφα­λισμένους είναι ίδια και ανέρχεται σε ποσοστό 6% επί του προβλεπόμενου στο άρθρο 5 του π.δ/τος 258/2005 (Α΄ 316), όπως κάθε φορά διαμορφώνεται, ποσού της ασφαλιστικής κατηγορίας, στην οποία κατατάσσονται.»

 

Άρθρο 2 

Καταβολή ασφαλιστικών εισφορών

Οι ασφαλισμένοι του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» καταβάλλουν υποχρεωτικά στον Τομέα τις ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν στο χρόνο ασφάλισης τους από την 1.12.2012 έως και τον μήνα έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης. Το συνολικό ποσό της οφειλής προς τον Τομέα επιμερίζεται σε 24 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, οι οποίες καταβάλλονται από τον ασφαλισμένο μαζί με την μηνιαία τρέχουσα τακτική εισφορά, με τη διαδικασία που προσδιορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. του O.A.Ε.Ε..

 

Άρθρο 3 

Κατάταξη σε ασφαλιστικές κατηγορίες

1. Τα πρόσωπα που υπάγονται υποχρεωτικά για πρώ­τη φορά στην ασφάλιση του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» από την 1.12.2012 και εφεξής, κατατάσσονται σε υποχρεωτική ασφαλιστική κατηγορία του άρθρου 5 του π.δ/τος 258/2005 (Α΄ 316), όπως κάθε φορά διαμορφώνεται, σύμ­φωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 5 του π. δ/τος 258/2005 (Α΄ 316), όπως ισχύουν.

2.  Οι ήδη ασφαλισμένοι του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» κατα­τάσσονται από την 1.12.2012 σε υποχρεωτική ασφαλι­στική κατηγορία του άρθρου 5 του π. δ/τος 258/2005 (Α΄ 316), όπως κάθε φορά διαμορφώνεται, βάσει της μεσοσταθμικής ετήσιας εισφοράς που καταβλήθηκε κατά τα τελευταία 3 έτη που προηγούνται της κατάρ­γησης της προβλεπόμενης στο Καταστατικό εισφοράς ασφαλισμένου, δηλαδή τα έτη 2010, 2011 και από 1.1.2012 έως 30.11.2012.

 

Άρθρο 4 

Τρόπος είσπραξης ασφαλιστικών εισφορών

Για την είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» έχουν εφαρμογή οι σχετικές δι­ατάξεις της νομοθεσίας που διέπει τον Κλάδο Κύριας Σύνταξης του ΟΑΕΕ. Η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών από τους ασφαλισμένους του Τομέα πραγ­ματοποιείται με το σύστημα της ταχυπληρωμής με τη διαδικασία που προσδιορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. του O.A.Ε.Ε.

 

Άρθρο 5

Ασφαλισμένος πρατηριούχος περισσοτέρων πρατηρίων

Το άρθρο 18 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Ο υπαχθείς στην ασφάλιση του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» είτε ως αδειούχος περισσοτέρων από ένα πρατηρίων, είτε ως νόμιμος εκπρόσωπος εταιρειών αδειούχων πε­ρισσότερων από ένα πρατηρίων, δικαιούται όταν επέλ­θει η ασφαλιστική περίπτωση μία μόνο ακέραιη σύνταξη.

2. Οι ήδη ασφαλισμένοι του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» πρα­τηριούχοι περισσοτέρων από ένα πρατηρίων, από την 1.12.2012 κατατάσσονται σε υποχρεωτική ασφαλιστική κατηγορία του άρθρου 5 του π. δ/τος 258/2005 (Α΄ 316), όπως κάθε φορά διαμορφώνεται, βάσει του αθροίσμα­τος των ποσών που προκύπτουν για κάθε πρατήριο από την μεσοσταθμική ετήσια εισφορά του κάθε πρατηρίου κατά τα τελευταία 3 έτη που προηγούνται της κατάρ­γησης της προβλεπόμενης στο Καταστατικό εισφοράς ασφαλισμένου, δηλαδή τα έτη 2010, 2011 και από 1.1.2012 έως 30.11.2012.

3. Το ποσόν της σύνταξης για τους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους που δεν ανήκουν στις νέες περιοχές υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» όπως ισχύει, και το ποσόν της σύνταξης για τους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους που ανήκουν στις νέες περιοχές καθώς και των μετά την 1.1.1993 ασφαλισμένων υπολογίζεται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 23 του Καταστα­τικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει.»

 

Άρθρο 6 

Κοινωνοί δικαιώματος συνταξιοδότησης

1. Η παράγραφος 5 του άρθρου 19 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Το ποσόν της σύνταξης που δικαιούται έκαστος των παλαιών ασφαλισμένων κοινωνών, για χρόνο ασφάλισης μέχρι 30.11.2012 καθορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 1,2,3 και 4 του παρόντος άρθρου.»

2.  Στο τέλος του άρθρου 19 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, προστίθενται παράγρα­φοι 6 και 7 ως εξής:

«6. Οι ήδη ασφαλισμένοι του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» κοινω­νοί δικαιώματος κατατάσσονται από την 1.12.2012 σε υποχρεωτική ασφαλιστική κατηγορία του άρθρου 5 του π. δ/τος 258/2005 (Α΄ 316) όπως κάθε φορά διαμορφώ­νεται, βάσει της μεσοσταθμικής ετήσιας εισφοράς του πρατηρίου των κοινωνών κατά τα τελευταία 3 έτη που προηγούνται της κατάργησης της προβλεπόμενης στο Καταστατικό εισφοράς ασφαλισμένου, δηλαδή τα έτη 2010, 2011 και από 1.1.2012 έως 30.11.2012 αφού διαιρεθεί το ποσόν αυτό με τον αριθμό των κοινωνών. Η κατά­ταξη του κάθε κοινωνού στις ασφαλιστικές κατηγορίες πραγματοποιείται με βάση το ποσόν του πηλίκου που προκύπτει από την διαίρεση.

7. Το ποσόν της σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου που δικαιούται έκαστος των παλαιών ασφαλι­σμένων κοινωνών, για χρόνο ασφάλισης από την 1.12.2012 καθορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει».

 

Άρθρο 7

Υπολογισμός ποσού σύνταξης παλαιών ασφαλισμένων

1. Στο άρθρο 22 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, τίθεται πριν την περ. α) εδάφιο ως εξής:

«1. Για χρόνο ασφάλισης στον Τομέα μέχρι 30.11.2012, η σύνταξη για τους μέχρι 31.12.1992 που δεν ανήκουν στις νέες περιοχές ασφαλισμένους του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρακάτω περιπτώσεις α), β), γ), δ), ε) και στ).»

2. Στο τέλος της περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 22 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, προστίθενται παρ. 2 και 3 ως εξής:

«2. Για χρόνο ασφάλισης από 1.12.2012 και μέχρι την διακοπή της ασφάλισης των μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμέ­νων από τον Τομέα, η σύνταξη για 35 έτη ή 10.500 ημέ­ρες εργασίας αντιστοιχεί στο 20% των ασφαλιστικών κατηγοριών του π.δ/τος 258/2005 (Α΄ 316) όπως κάθε φορά διαμορφώνεται, βάσει των οποίων καταβάλλονται οι εισφορές για όλο τον χρόνο ασφάλισής τους από 1.12.2012 και εφεξής.

Για χρόνο ασφάλισης μικρότερο ή μεγαλύτερο των 35 ετών ή 10.500 ημερών εργασίας το ποσοστό του 20% μειώνεται ή αυξάνεται κατά 1/35 για κάθε επί έλαττον ή επιπλέον έτος ασφάλισης ή 300 ημέρες εργασίας.

3. Το ποσόν της σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου, για χρόνο που έχει διανυθεί στην ασφάλιση του Τομέα πριν και μετά την 30.11.2012 αποτελείται από το άθροισμα των δύο τμηματικών ποσών που προκύ­πτουν σύμφωνα με τα οριζόμενα στις προηγούμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου.»

 

Άρθρο 8

Υπολογισμός ποσού σύνταξης παλαιών ασφαλισμένων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων

1. Η παρ. 3 του άρθρου 23 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Τα ποσά των ατομικών ειδικών λογαριασμών που προκύπτουν από καταβληθείσες εισφορές πέραν της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας χορηγούνται για προσαύξηση της σύνταξης.

Το ποσό της προσαύξησης της σύνταξης ορίζεται ως η έντοκη και μέχρι τη χρονική στιγμή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου, επιστροφή των συσσωρευμένων ποσών, με την χρήση του κατάλληλου, αναλόγως της περίπτωσης κάθε ασφαλισμένου, αναλογιστικού συ­ντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

Ειδικότερα, για κάθε επιπλέον ετήσιο ποσό που προ­κύπτει κάθε φορά από την διαφορά των καταβληθεισών εισφορών και της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας, υπολογίζονται οι τόκοι που συσσωρεύτηκαν από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους της καταχώρησης τους στους ειδικούς ατομικούς λογαριασμούς και μέχρι την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου. Το άθροισμα που προκύπτει από τα ετήσια, υπερβάλλοντα της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας ποσά από καταβληθείσες εισφορές, μαζί με τους αντίστοιχους τόκους, διαιρεί­ται με τον κατάλληλο αναλογιστικό συντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτός κάθε φορά ισχύει, και το ποσό που προκύπτει είναι η ετήσια προσαύξηση της σύνταξης κατά τη συνταξιοδότηση. Το ετήσιο ποσό της προσαύξησης της σύνταξης διαιρείται δια του αριθμού των συντάξεων που καταβάλλονται ετησίως (12) και το ποσό που προκύπτει είναι η μηνιαία προσαύξηση της σύνταξης.

Ως επιτόκια συσσώρευσης χρησιμοποιούνται οι εξαμη­νιαίες αποδόσεις του Κοινού Κεφαλαίου Νομικών Προ­σώπων. Τα επιτόκια αυτά εμφανίζονται (μέχρι και το έτος 2012) στον παρακάτω πίνακα με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΚΟΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α.Φ. & Ν.Π.Δ.Δ.

ΕΤΟΣ

ΕΞΑΜΗΝΟ

ΑΠΟΔΟΣΗ(%)

1994

Α

19,50

 

Β

18,15

1995

Α

16,84

 

Β

14,68

1996

Α

13,59

 

Β

12,71

1997

Α

10,61

 

Β

9,10

1998

Α

8,25

 

Β

9,43

1999

Α

8,10

 

Β

7,53

2000

Α

7,03

 

Β

6,63

2001

Α

6,48

 

Β

6,75

2002

Α

4,84

 

Β

5,65

2003

Α

5,40

 

Β

3,72

2004

Α

4,07

 

Β

3,69

2005

Α

3,40

 

Β

3,38

2006

Α

3,37

 

Β

3,93

2007

Α

3,93

 

Β

3,74

2008

Α

3,90

 

Β

3,94

2009

Α

3,98

 

Β

4,02

2010

Α

3,58

 

Β

3,47

2011

Α

3,84

 

Β

4,16

2012

Α

2,48

 

Β

1,87

Για υπολογισμό τόκων που αφορούν χρονική περί­οδο μεταγενέστερη από το τελευταίο διαθέσιμο από την Τράπεζα της Ελλάδας επιτόκιο εξαμηνιαίων απο­δόσεων, χρησιμοποιείται το τελευταίο διαθέσιμο επι­τόκιο από αυτήν.

Το ποσό της σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου των ήδη συνταξιούχων, παλαιών ασφαλισμέ­νων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων, οι οποίοι είχαν καταβάλλει μεγαλύτερα ποσά από αυτά που ορίζονται με βάση την ανώτερη ασφαλιστι­κή κατηγορία και τα οποία καταχωρήθηκαν σε ειδικό λογαριασμό, προσαυξάνεται σύμφωνα με τα ανωτέρω οριζόμενα, ενώ η έντοκη περίοδος των επιπλέον πο­σών είναι μέχρι την ημερομηνία έναρξης καταβολής της προσαύξησης.»

2. Στο τέλος του άρθρου 23 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», μετά την κατάργηση της παρ. 5 και αναρίθμηση της παρ. 6 σε παρ. 5, προστίθενται παρ. 6, 7 και 8 ως εξής:

«6. Για χρόνο ασφάλισης στον Τομέα μέχρι 30.11.2012, η σύνταξη για τους μέχρι 31/12/1992 ασφαλισμένους του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» που ανήκουν στις νέες περιοχές και για τους από 1/1/1993 ασφαλισμένους του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 1, 2 3 και 4 του παρόντος άρθρου.

7.  Για χρόνο ασφάλισης από 1.12.2012 και μέχρι την διακοπή της ασφάλισης τους από τον Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», η σύνταξη για χρόνο ασφάλισης 35 ετών ή 10500 ημέ­ρες εργασίας αντιστοιχεί στο 20% των ασφαλιστικών κατηγοριών του π.δ/τος 258/2005 (Α΄ 316) όπως κάθε φορά διαμορφώνεται, βάσει των οποίων καταβάλλονται οι εισφορές όλο το χρόνο ασφάλισης τους από 1.12.2012 και εφεξής.

Για χρόνο ασφάλισης μικρότερο ή μεγαλύτερο των 35 ετών ή 10.500 ημερών εργασίας το ποσοστό του 20% μειώνεται ή αυξάνεται κατά 1/35 για κάθε επί έλαττον ή επιπλέον έτος ασφάλισης ή 300 ημέρες εργασίας.

8. Το ποσόν της σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου, για χρόνο που έχει διανυθεί στην ασφάλιση του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» πριν και μετά την 30.11.2012 απο­τελείται από το άθροισμα των δύο τμηματικών ποσών που προκύπτουν σύμφωνα με τα οριζόμενα στις προη­γούμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου συμπε­ριλαμβανομένης και της προσαύξησης της παρ. 3 του παρόντος άρθρου».

 

Άρθρο 9

Κατάργηση Κλάδου Κοινής Διανομής και διανομή του μερίσματος

Το άρθρο 31 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

« Από την 1.12.2012 καταργείται ο Κλάδος Κοινής Δι­ανομής. Τα έσοδα του Κλάδου διανέμονται εντός του πρώτου εξαμήνου από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης. Το ύψος του προς διανομή ισόποσου μερίσματος προκύπτει από την διαίρεση του συνολικού πόρου του Κλάδου Κοινής Διανομής δια του αριθμού των λειτουργούντων την 30.11.2012, με νόμιμη άδεια, πρατηρίων υγρών καυσίμων, ή σταθμού αυτοκινή­των με αντλίες καυσίμων. Εάν οι αναγραφόμενοι δικαι­ούχοι στην άδεια λειτουργίας είναι περισσότεροι από ένας το ποσό του ενός μερίσματος μοιράζεται μεταξύ τους. Το αυτό ισχύει σε κάθε περίπτωση περισσοτέρων του ενός ασφαλισμένων δυνάμει μιας άδειας λειτουργί­ας. Εάν ο ασφαλισμένος του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ» έχει σε λειτουργία, περισσότερα από ένα πρατήρια με νόμιμη άδεια δικαιούται τόσα μερίσματα όσα και οι άδειες. Σε περίπτωση κατά την οποία ασφαλισμένος του Τομέα υπήρξε αδειούχος νόμιμα λειτουργούντος πρατηρίου για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους λαμβάνει μέρισμα που αντιστοιχεί για τους μήνες λειτουργίας του πρατηρίου.»

 

Άρθρο 10 

Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος της απόφασης αυτής καταρ­γούνται οι παρ. 3 και 4 του άρθρου 9 και η παρ. 2 του άρθρου 31 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», καθώς και κάθε άλλη αντίθετη με τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση διάταξη του Καταστατικού του Το­μέα «ΤΕΑΠΥΚ».

 

Άρθρο 11 

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από την ημερο­μηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνή­σεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στα επιμέρους άρθρα της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».


“Φυσικά”, η Γεωργία Τσερπέλη, η Αφροδίτη Νιφόρου και οι μετέπειτα, έως την Αργυρώ Πίκουλα, την Αννα Πετροπούλου και τους τωρινούς (που δεν τους ξέρω, καν) και οι, κατά καιρούς, αρμόδιοι, Γενικοί Διευθυντές Νικόλαος Καλάκος, Ελευθερία Ζαχαράκη και τώρα, ο Θανάσης Αθανασίου τα έκαναν μαντάρα, μη εφαρμόζοντας το, ως άνω άρθρο 8 του τροποποιημένου Καταστατικού του ΤΕΑΠΥΚ, ως προς τις νομιμότοκες προσαύξησεις των επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, με τα αχρεωστήτως καταβληθέντα, από τον κάθε πρατηριούχο υγρών καυσίμων, ποσά, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ένα απίστευτο “βραχυκύκλωμα”, ως προς το ποιός χρωστάει, σε ποιόν (το ασφαλιστικό ταμείο, στους συνταξιούχους, ή οι συνταξιούχοι, στο ασφαλιστικό ταμείο).


Υπάρχουν και πολλά άλλα, που είναι να γραφτούν, αλλά, επί του παρόντος, αρκούν αυτά…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

2/2024 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο : Κατεξευτελιστικό ψήφισμα καταδίκης του αυταρχικού καθεστώτος φυλαρχίας κράτους της υποσαχάριας Αφρικής του - κατά τους αφελείς χριστιανούς, εκφραστή των “Γωγ και Μαγώγ” - και κατά τον ορθό λόγο, δυνάμενου να αποκληθεί και ως «disordered» Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει αποθρασυνθεί και “έγινε ρόμπα”, για την ανυπαρξία κράτους δικαίου, την αστυνομοκρατία, την ανελευθερία των ΜΜΕ, την κατασκοπεία με το σύστημα “Predator”, τον έλεγχο της ΕΥΠ, από τον ίδιο και την ανισορροπία της κατανομής των εξουσιών, με τον κυβερνητικό έλεγχο, στο δικαστικό σύστημα. (Καιρός ήταν. Άργησε. Πολύ άργησε)…