4ος αιώνας πΧ. Από την γεωγραφία της εποχής του Ηροδότου, στον γέροντα Μεσολογγίτη του 1900, που επέζησε, από την Έξοδο του 1826, στους αλληγορικούς αδριάντες του 2ου μΧ αιώνα, στην Αθήνα (1865-2022), στην Ακρόπολη, στο μαρμαρογλυφείο του 1900, στην στοά Νικολούδη (1918-2022), στην Θεσσαλονίκη (1907-2024), στην Αλλατίνη του 1914, στην Καμάρα του 1920, στην Καβάλα (1900-2024), στα Ιμαλάια, από το αεροπλάνο, το 2024, στο Βερολίνο του 1882, στην Νέα Υόρκη (1892-2024), στο Αιγαίο, με αιγιαλίτιδα ζώνη των 6 και των 12 ναυτικών μιλίων και μετέπειτα : Η μεταμόρφωση της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσα από το φωτογραφικό υλικό του 19ου και του 20ου αιώνα (114).



5ος αιώνας πΧ. Η γεωγραφία της Γης και ο, τότε, γνωστός κόσμος, έτσι όπως φαίνονταν, στον Ιστορικό Ηρόδοτο (Αλικαρνασσός Μικράς Ασίας 484 πΧ - Θούριοι κάτω Ιταλίας 25 πΧ) και στους σύγχρονούς του. 

Ο Ηρόδοτος ήταν, μαζί με τον Πρωταγόρα, οι ιδρυτές της πόλεως των Θουρίων.


1900. Φωτογραφία ενός Μεσολογγίτη, που επέζησε, από την έξοδο του Μεσολογγίου, τον Απρίλιο του 1826.



2ος αιώνας μΧ. Αθήνα, Στοά του Αττάλου. Αλληγορικοί αδριάντες της Οδύσσειας και της Ιλιάδας.



2ος αιώνας πΧ. Σιδώνα. Η ταφική στήλη του Διονυσίου, στην παλαιά φοινικική πόλη του Λιβάνου. (Αρχαιολογικό Μουσείο Κωνσταντινούπολης.


1865 Αθήνα. Η Λεωφόρος Πανεπιστημίου. Το Οφθαλμιατρείο και ο καθολικός ναός του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, υπό κατασκευή. Αριστερά, ο Λυκαβηττός, που ήταν βοσκοτόπι.


1882 Βερολίνο. Δοκιμές, έξω από την πόλη, του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που κατασκεύασαν, η Siemens και η Halske.




1892 Νέα Υόρκη, Μανχάτταν. Πωλητής καυτών πατατών (γνωστών, ως “Mickeys”).

Οι καυτές αμυλούχες πατάτες αποτελούσαν το συνηθισμένο και αγαπημένο street food της εργατικής τάξης και των μεταναστών, προσφέρονταν, σε χαρτί και χρησίμευαν και ως θερμαντήρες των χεριών, στις κρύες ημέρες, στην πόλη.


18/4/1893 Τρίκαλα. Το φρούριο της πόλης και ο κάμπος 12 χρόνια, μετά την αποχώρηση των Οθωμανών, το 1881.


1890-1900 Αθήνα. Το εργοστάσιο «Εργάνη», το μαρμαρογλυφείο, των αδελφών Ιωάννη και Αριστείδη Γκοτζαμάνη, στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου 28.


1900 Αθήνα, Ακρόπολη. Ο φωτογράφος Fred Boissonnas ανεβασμένος, σε αυτήν την μεγάλη σκαλωσιά, για να “κλικ”, από ψηλά, στο μνημείο.


1907 Οθωμανική Θεσσαλονίκη. Το θέατρο του Λευκού Πύργου.


1914 Θεσσαλονίκη. Αλλατίνη Ένα στολίδι της πόλης, στην εποχή του και ο μεγαλύτερος αλευρόμυλος, στην Ανατολή.


1920 Θεσσαλονίκη. Το τραμ διέρχεται, μέσα από την Καμάρα, με προορισμό την δυτική πλευρά της πόλης.


Ιούλιος 1916 Χωρύγι (Κιρέτς), νόμος Κιλκίς.


1918 (κτίση). Αρχικό κτήριο.

1920. Ο Αλέξανδρος Νικολούδης, στην κατοικία του, στο ίδιο κτήριο, στον τελευταίο όροφο.

1930 (τέλη δεκαετίας). Αριστερά, το Μέγαρο Αλέξανδρου Νικολούδη. Δεξιά, το ζαχαροπλαστείο «Τσίτας».



2019 Πανεπιστημίου 41.


2019 Η στοά Νικολούδη.

2022.

1918 - 2022 Αθήνα, Πανεπιστημίου 41. Το Μέγαρο και η στοά του Αλέξανδρου Νικολούδη.

Πανεπιστημίου, στο ύψος της Ιπποκράτους.
Η αρχική ιδιοκτησία, ήταν μια μονοκατοικία, με κήπο της οικογενείας Νικολούδη.
Το 1897, ο Αλέξανδρος Νικολούδης ήταν φοιτητής, στην Γαλλία. Αργότερα, με την επιστροφή του, στην Ελλάδα, μετά το τέλος των σπουδών του και τον γάμο του, με την Μαρία Φιξ, το 1916, η ιδιοκτησία επεκτάθηκε, με την ένωση δύο οικοπέδων και απέκτησε πρόσοψη και στην οδό Σταδίου.
Το κτήριο κτίστηκε με μία μεγάλη και θεαματική στοά, στο ισόγειο του, η γνωστή «στοά Νικολούδη», με καταστήματα, γραφεία, αλλά και κατοικίες, στους ορόφους.
Η ανέγερση του κτηρίου ολοκληρώθηκε, το 1918.
Στις 18 Μαρτίου το 1941, ο αρχιτέκτων και ιδιοκτήτης Αλέξανδρος Νικολούδης επέβαλλε, με την διαθήκη του, η «στοά Νικολούδη», να μην κατεδαφιστεί, ποτέ.
Στο ισόγειο του, η γνωστή «στοά Νικολούδη» και αρκετά εμπορικά μαγαζιά, τα οποία υπάρχουν και σήμερα. Στο παρελθόν, έχουν φιλοξενηθεί αρκετές γνωστές επιχειρήσεις.

1925 Αθήνα. Άποψη της Πύλης του Αδριανού.


1950 (αρχές δεκαετίας). Αθήνα, Πλατεία Συντάγματος.

Κατάμεστη, από κόσμο και γεμάτα τραπεζοκαθίσματα, η κάτω πλατεία Συντάγματος.
Δεξιά, διακρίνεται το Μέγαρο Κορομηλά, που, στην θέση του, σήμερα, βρίσκεται το υπουργείο Οικονομικών.
Αριστερά του κτηρίου, είναι η οδός Μητροπόλεως και στην δεξιά γωνία, είναι η οδός Ερμού.


1950 (δεκαετία). Αθήνα. Σταδίου και Κοραή.

Από την οδό Σταδίου, στο ύψος της πλατείας Κλαυθμώνος, ο σημερινός πεζόδρομος της οδού Κοραή, όταν ήταν, ακόμη, δρόμος.
Δεξιά, ήταν (έως το 1988) το Ξενοδοχείο "Grand Hôtel d'Athènes" (οικοδομήθηκε, στα μέσα του 19ου αιώνα). Στο ισόγειό του, τότε, ήταν το ανθοπωλείο του Βιντζηλαίου.
Πρόσφατα, έχει ανακαινιστεί και στεγάζει καταστήματα (ZARA) και γραφεία επιχειρήσεων.
Στο βάθος αριστερά, τα δύο κτήρια υπάρχουν και σήμερα, το γωνιακό (Μέγαρο Οικονόμου, έτος κατασκευής 1927, με τρούλο, στην γωνία, έως το 1934), είναι το λογιστήριο του κράτους, από το 1934.
Δεξιά, είναι το πανεπιστήμιο Αθηνών (στην οδό Πανεπιστημίου).


1917 Θεσσαλονίκη.




1963 Θεσσαλονίκη, Άνω Πόλη. Έξω από τα Κάστρα, προς την πλευρά της Νέαπολης Συκεών. Διακρίνεται η Πορτάρα του Εσκί Τσελίκ και το κτίσμα, όπου, κατόπιν, έγινε το «Καφέ Ολύμπος».




2024 Θεσσαλονίκη. Θέα, από ψηλά.



1921 Κάτω Παναγιά, Ερυθραίας Μικράς Ασίας. 
«Κατωπαναγιούσηδες» υπαξιωματικοί και στρατιώτες, φωτογραφίζονται, στο χωριό τους, ενώ είναι, σε άδεια, από το μικρασιατικό μέτωπο.

Από τους 7.000 κατοίκους του χωριού, που ήσαν, πριν την μικρασιατική καταστροφή, θα χαθούν οι 800.


1927 Σάμος. Ο Νίκος Σταυρίδης, αθλητής, στον στίβο και στο άλμα, επί κοντώ.


Απρίλιος 1930 Θήβα. Εκδρομή των εργαζόμενων, στο εργοστάσιο ποτών Λικιτσάκου «Ο Κεραυνός».


1946 Σκυλάτες Άρτας. Κορίτσια, με λάτες και ποδολόγους, μεταφέρουν λάσπη, για την κατασκευή δρόμου, στο χωριό τους.


1950-1951 Κέρκυρα. Υπεραστικά λεωφορεία, στα ΚΤΕΛ.




1953 Ιταλία. Η Gina Lollobrigida, στην ταινία «Pane, amore e fantasia».



1955 Νέο Φάληρο. Ό,τι απέμεινε από το ξενοδοχείο «ΑΚΤΑΙΟΝ», που έζησε κοσμικές δόξες, μέχρι το 1935. 

Επί Κατοχής, επιτάχθηκε και υπέστη και παθαίνει ανυπολόγιστες καταστροφές, ενώ, μεταπολεμικά, ουδέποτε επισκευάστηκε και επιπρόσθετα, κατοικήθηκε, από πρόσφυγες, από την Ρουμανία.



1955 Νέο Φάληρο. Το «Μέγα Ξενοδοχείο» (“Grand Hotel”), σε άθλια κατάσταση.

Η τύχη του ήταν η ίδια, με αυτήν του ξενοδοχείου «ΑΚΤΑΙΟΝ».


1959 Αστέρας Βουλιαγμένης.

Αεροφωτογραφία ο «Αστέρας», η δυτική παραλία του Λαιμού Βουλιαγμένης.


1960 Ρώμη. Η Anita Ekberg και ο Marcello Mastroianni, στην ταινία “La dolce vita”.


1960 (δεκαετία). Αθήνα. Η Ξένια Καλογεροπούλου και ο Γιάννης Φέρτης.


1900 (δεκαετία). Καβάλα.


1960 (δεκαετία). Καβάλα.




2024 Καβάλα· από ψηλά.



1970 (δεκαετία). Ιωάννινα. Είναι πυροσβέστες (και όχι χωροφύλακες), την ημέρα του Πάσχα κάποιου έτους εκείνης της δεκαετίας.


1944 Αλβανία. Αλβανοί κομμουνιστές παρτιζάνοι, μετά την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων, σε ανάπαυση.



1975 Ιταλία. Η Monica Vitti και ο Giancarlo Giannini, στην ταινία “Α mezzanotte va la ronda del Piacere” του Marcello Fondato.




1880 - 2018 Ένα εργοστάσιο καρεκλών, σε ένα χρονικό διάστημα 138 ετών.

Προφανώς, η παλαιά του εμφάνιση, είναι, απείρως, περισσότερο καλαίσθητη, από την σύγχρονη.


2024. Το Έβερεστ των Ιμαλαΐων, από εμπορικό αεροπλάνο.


2024 Νέα Υόρκη, ΗΠΑ. Η πόλη, από ψηλά.


2024. Το Αιγαίο, με αιγιαλίτιδα ζώνη των 6 μιλίων και με αιγιαλίτιδα ζώνη των 12 μιλίων.


1962. Σκίτσο του Αρχέλαου.



1965. Σκίτσο του Παύλου Παυλίδη.



1965. Σκίτσο του Βασίλη Χριστοδούλου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Θεολογία, ή φιλοσοφία; Πόσο νόημα έχει αυτό το ερώτημα, στην σύγχρονη εποχή; Πάντως, ο Χρήστος Γιανναράς έδειξε ότι, αν και η αντιθετική διάζευξη, μεταξύ τους, είναι, αρκούντως, οριοθετημένη, δεν οδηγεί, σε αλληλοαποκλεισμό.

14/12/1944 : Ο ΔΗΜΗΤΡΩΦ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΣΙΑΝΤΟ. (Η γελοιοποίηση των ισχυρισμών του σταλινικού 'βαρώνου Μυνχάουζεν' KillKiss)!