Η τραγωδία/έγκλημα, με την σύγκρουση των τραίνων, στα Τέμπη και τους 57 νεκρούς, ανατρέπει τον εκλογικό σχεδιασμό του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας, για βουλευτικές εκλογές, στις 9/4/2023, που, εκ των πραγμάτων, οδηγούνται, για αργότερα. Ίσως, έως το καλοκαίρι. (Όλα τα έχει αυτή η κυβέρνηση, η οποία οδεύει, σε μια κατάσταση ψαθυρής θραύσης, ο βλαξ και κυνικός Άδωνις Γεωργιάδης της έλειπε)…
Η, από 6/3/2023, επιστολή του πρωθυπουργού, προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τον οποίο η κυβέρνηση διόρισε, στην θέση αυτή, που είναι, προφανώς, καίρια, μπορεί να είναι, επικοινωνιακά, χρήσιμη, στον Κυριάκο Μητσοτάκη όμως, είναι, θεσμικά, προβληματική και άτοπη, διότι δεν επιτρέπεται ο πρόεδρος της κυβερνήσεως να παρεμβαίνει, στο έργο και να απαιτεί να καθορίσει τις προτεραιότητες του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Πολύ περισσότερο, που ο Ισιδώρος Ντογιάκος έχει πράξει ό,τι έπρεπε να πράξει, σχετικά με το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα/έγκλημα, στα Τέμπη. Αλλά η θέση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης είναι τόσο δυσχερής, που τα προσχήματα, πλέον, περί “ανεξάρτητης Δικαιοσύνης”, δεν τηρούνται και καταρρέουν…
Είναι εύκολο να διαπιστώσει ο οποιοσδήποτε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία είναι πολιτικά, άτυχοι, εξ αιτίας του τραγικού δυστυχήματος/εγκλήματος, με την σύγκρουση των δυο τραίνων, στα Τέμπη, την νύκτα της 28/2/2023 (στις 23:24, ακριβώς), αν και οι πραγματικοί άτυχοι είναι οι 57 νεκροί, οι τραυματίες και οι συγγενείς και οι φίλοι τους. Δυστυχώς και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία, με τον έναν, ή τον άλλο τρόπο, θα επιβιώσουν, αλλά αυτή, που, ουσιαστικά, έχει τερματίσει, πολιτικά, τον βίο της, είναι η παρούσα κυβέρνηση, όπως και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ως πρωθυπουργός της χώρας μας.
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι, όπως έχω γράψει, επανειλημμένως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι τελειωμένος, ως πρωθυπουργός, εδώ και πολύ καιρό, τουλάχιστον, από την εποχή, που ξέσπασε η υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών, εις βάρος του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη. Απλώς, τώρα, μετά το τρέχον κύμα της ακρίβειας, λόγω του πληθωρισμού, ήλθε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, για να θέσει την οριστική ταφόπλακα, στα όνειρα του πρωθυπουργού, για την επίτευξη κυβερνητικής αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας, μετά τις υποτιθέμενες δεύτερες βουλευτικές εκλογές, όπως και στην παραμονή του Κυριάκου Μητσοτάκη, στην θέση του προέδρου της επόμενης μετεκλογικής κοινοβουλευτικής κυβέρνησης.
Ήδη, το ελληνικό χρηματιστήριο, το οποίο, ως όργανο κερδοσκοπίας και ουσιαστικά, χωρίς πραγματική αιτία, προεξοφλώντας τις μετεκλογικές εξελίξεις, είχε φθάσει, στις 1.140 μονάδες, με έναν προκλητικό τρόπο, άρχισε, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών να προσγειώνεται, απότομα και φυσιολογικά, θα πέσει, στα κανονικά του επίπεδα των 950, με 980 μονάδων, αντιλαμβανόμενο, πλέον, ότι η πωλούμενη καλλιέργεια της προεξόφλησης της θεωρίας της αυτοδύναμης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι - και δεν ήταν, εδώ και καιρό - ένας πραγματικός και ρεαλιστικός στόχος.
Φυσικά, ούτε και η ευμεγέθης ανάπτυξη του ελληνικού ΑΕΠ 6%, για το 2022, που ανακοίνωσε, η ΕΛΣΤΑΤ και το οποίο, σε τρέχουσες τιμές, πέρυσι, εμφανίζεται ότι ανήλθε, σε 208,030 δισεκ. € και, σε σταθερές τιμές του 2021, στα 192,418, δισεκ. €, έναντι 181,156 δισεκ. €, το 2021, παρουσιάζοντας ονομαστική αύξηση, περίπου, στο 14,5%, μπορεί, πλέον, να πωληθεί, στο προσεχές προεκλογικό σκηνικό, το οποίο, άλλωστε, ουσιαστικά και εν τοις πράγμασι έχει, ξεκινήσει, ως μια σοβαρή επιτυχία της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, ένα αφήγημα, το οποίο, έτσι κι αλλιώς, διαβρωθεί, από την άνοδο του πληθωρισμού, στο 9,3% και την δεδομένη ακρίβεια, που έχει προκύψει και με, επίσης, δεδομένο το γεγονός ότι τα γενικά εισοδήματα, ιδιαίτερα των μισθωτών και σίγουρα, των συνταξιούχων, δεν έχουν αυξηθεί, ούτε καν, στα επίπεδα του πληθωρισμού, έχοντας μείνει, αρκετά, κάτω, από αυτά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εκεί, που, όπως ήταν βέβαιο, θα διέλυε την παρούσα βουλή και θα προκήρυσσε βουλευτικές εκλογές, για τις 9/4/2023, τώρα, αυτός και η κυβέρνηση έχουν περιέλθει, σε μια πολιτική κατάσταση, η οποία φαίνεται ότι έχει καταστεί απελπιστική, με δεδομένο το ξέσπασμα της οργής, στην ελληνική κοινωνία, μια οργή, που ήταν, εδώ και καιρό, υφέρπουσα και τώρα, βρήκε τον τρόπο της να εκδηλωθεί, έστω και αν είναι ελεγχόμενη και αδιέξοδη, αφού κινείται, εντός των κατεστημένων πλαισίων του πολιτικού συστήματος, το οποίο, όμως, έχει αποκτήσει την δυναμική, για μια σημαντική αλλαγή των επικρατούντων πολιτικών και κομματικών συσχετισμών (φημολογείται, μάλιστα, ότι σύμφωνα, με διάφορα δημοσκοπικά ποσοτικά μοντέλα, το κυβερνητικό κόμμα, ήδη, χάνει 2, έως 3 μονάδες, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ προσπορίζεται 1 μονάδα, αλλά όλα αυτά μένει να τα δούμε και να επιβεβαιωθούν, όταν έλθουν, στην δημοσιότητα, αφού, ακόμη, επικρατεί σημαντική πολιτική ρευστότητα, που, προφανώς, θα μειώσει την διαφορά, ανάμεσα, στα δυο αυτά κόμματα, αλλά είναι, προς το παρόν, άγνωστο το τί. μέλλει να συμβεί), οι οποίοι θα εκφραστούν, από τις προσεχείς δημοσκοπήσεις, που δεν φαίνεται να είναι, καθόλου ευχάριστες, για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, που φαίνεται ότι, μέχρι στιγμής, έχουν περιπέσει, σε κατάσταση πανικού και παραπαίουν.
Αλλά είναι απαραίτητο να περιμένουμε, για να δούμε τις εξελίξεις και την δημοσκοπική καταγραφή τους, όταν, ίσως, κατασταλάξει (όσο και αν κατασταλάξει) η συγκίνηση και κατακαθίσει (όσο και αν κατακαθίσει) η σκόνη, από το ταραχώδες εγκληματικό γεγονός στα Τέμπη. Ούτως, ή άλλως, πάντως, αυτού του είδους η τραγωδία είναι προφανές ότι πρόκειται να έχει σοβαρές και απρόβλεπτες επιπτώσεις, στα πολιτικά πράγματα της χώρας, αφού είναι σαφές ότι η σοκαρισμένη κοινή γνώμη απαιτεί καθαρές εξηγήσεις, γύρω από το τραγικό γεγονός και κυρίως, γύρω από την πραγματική κατάσταση της ασφαλείας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, την ίδια στιγμή, που, βλακωδώς, ο Άδωνις Γεωργιάδης βγαίνει στα τηλεοπτικά κανάλια και ισχυρίζεται ότι ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής (ο γιος του Αχιλλέα) δεν μπορούσε να μιλήσει, για την επικινδυνότητα των τραίνων, επειδή, αν μιλούσε, ουδείς θα ταξίδευε, με αυτά, παραδεχόμενος, ουσιαστικά και τυπικά, ότι η κυβέρνηση, ή, έστω, το συγκεκριμένο κυβερνητικό στέλεχος είχε γνώση των κινδύνων και τα απέκρυπτε, δίχως να πράξει τίποτε, για την αντιμετώπισή τους.
Πραγματικά, μεγαλύτερος κυνισμός, για το εγκληματικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, στα Τέμπη, δεν θα μπορούσε να επιδειχθεί, από οποιοδήποτε άλλο κυβερνητικό και πολιτικό πρόσωπο, εκτός από τον πραγματικό βλάκα Άδωνι Γεωργιάδη, που ο Κυριάκος Μητσοτάκης διόρισε αντιπρόεδρο αυτής της κυβέρνησης (η οποία οδηγείται, σε μια κατάσταση ψαθυρής θραύσης) και υπουργό Ανάπτυξης, ξεπληρώνοντας την υποστήριξη, που ο Γεωργιάδης του παρείχε, στην ανάδειξη του γιου του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, τον Ιανουάριο του 2016, κάτι, που οδήγησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, στο να γίνει πρωθυπουργός του ελληνικού κράτους, το 2019.
Ως εκ τούτου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η κυβέρνηση και η Νέα Δημοκρατία χρειάζονται, επειγόντως, χρόνο, ο οποίος, όμως, είναι πολύ λίγος και φυσικά, αυτή η κατάσταση οδηγεί τον πρωθυπουργό, στο να καθυστερήσει την διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών, πιθανώς, μέχρι και το καλοκαίρι, που τελειώνει και ο βίος της παρούσας βουλής.
Και αυτόν τον πολύτιμο χρόνο, ο οποίος, όμως, έχει ασφυκτικά όρια, αφού η κυβέρνηση βρίσκεται, κυριολεκτικά, στο τέλος της κοινοβουλευτικής τετραετίας, πρόκειται να προσπαθήσουν να κερδίσουν, εξαντλώντας, ίσως, ακόμη και την τελευταία ημέρα αυτής της βουλής, αφού, προηγουμένως, προσπαθήσουν να καταμετρήσουν - όσο κάτι τέτοιο μπορεί να καταμετρηθεί - τις δεδομένες απώλειες, που, προφανώς, πρόκειται να έχουν.
Αλλά μια τέτοια καταμέτρηση απαιτεί χρόνο, ο οποίος, όμως, εξαντλείται και πρόκειται να έχει ένα πεπερασμένο, σύντομο και δυσάρεστο, για τον πρωθυπουργό, την κυβέρνηση και την Νέα Δημοκρατία, τέλος· αν και στερούνται αντιπάλων, τους οποίους, όμως, μπορούν να αναστήσουν οι κυβερνώντες μόνοι τους, με τα πεπραγμένα τους.
Σχόλια
https://www.pronews.gr/pronews-tv/to-ixitiko-pou-eksorgizei-to-panellinio-stin-ekpompi-psarianou-portosalte-na-min-xasei-tis-ekloges-o-kyriakos-gia-ena-klotreno/
Μόνον, ένα, χρονικά, ασφυκτικά, περιορισμένο damage control…
-"Ο κρατικός μηχανισμός είναι (πάντα) σε ετοιμότητα ",'έχουμε λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα","οι έλεγχοι είναι αυστηροί",κλπ,κλπ.....
Έχει ακούσει κανείς υπουργό να λέει "προς Θεού,μή μπαίνετε στα τραίνα μας","μή ταξιδεύετε με τους σκυλοπνίχτες μας" και ότι "είναι ήρωας ή ηλίθιος όποιος επιβιβάζεται σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ",κλπ,κλπ ;;;;
-Εγώ δεν έχω ακούσει....
Απλώς, ο Άδωνις Γεωργιάδης είναι βλαξ, επειδή είπε αυτά, που είπε, “κατόπιν εορτής”. Δηλαδή, μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, στα Τέμπη. Αυτά δεν λέγονται, μετά.