Ελληνική οικονομία 2022 : Τα επιτόκια του κρατικού δανεισμού ακριβαίνουν, το δημόσιο χρέος φουσκώνει, τα χειρότερα πέρασαν, τα χείριστα έρχονται, αφού όλα τα μακροοικονομικά στοιχεία πάνε, κατά διαβόλου (Τα άρθρα 390 και 256 του Ποινικού Κώδικα, για την απιστία περι την υπηρεσία των δημοσίων υπαλλήλων, έγκλημα το οποίο έχουν διαπράξει τα μέλη του πολιτικού προσωπικού, που διοικούν την χώρα μας, τουλάχιστον, από το 2010, μέχρι τις ημέρες μας).
Ενώ, όπως βλέπουμε, παραπάνω, τα επιτόκια του ελληνικού κρατικού δανεισμού έχουν αρχίσει να παίρνουν, για τα καλά, την ανηφόρα, χρήσιμο είναι να προβούμε, σε μια, ακόμη, επισκόπηση της ελληνικής οικονομίας, από την εποχή της επιβολής των νεοαποικιακών δανειστικών Μνημονίων, το 2010, μέχρι την τωρινή εποχή, ήτοι το 2022, με βάση τα διατειθέμενα επίσημα στοιχεία.
Η συλλογιστική και το σχέδιο των ξένων δανειστών - ευρωθεσμοί και ΔΝΤ - συνοψίζονταν και συνοψίζονται, ακόμη, στην πτώση σχεδόν όλων των ελληνικών μακροοικονομικών μεγεθών (δημόσια και ιδιωτική κατανάλωση, κρατικές και ιδιωτικές δαπάνες, εισαγωγές), προκειμένου, σε συνδυασμό με την αύξηση των κρατικών εσόδων και την μεγέθυνση των εξαγωγών, η Ελλάδα να μετατραπεί, σε εξαγωγική χώρα και δι’ αυτού του τρόπου, να μπορεί να διαμορφώνει αποθέματα, σε ευρώ, με τα οποία να εξυπηρετούνται, μέσω των πλεονασμάτων, στο εξωτερικό ισοζύγιο πληρωμών και των πρωτογενών πλεονασμάτων, στους κρατικούς προϋπολογισμούς της χώρας, τα υπέρογκα δάνεια, που το ελληνικό κράτος έχει λάβει και τα οποία πρέπει, στην παρούσα φάση, να πλησιάζουν, παρά το κούρεμα του 2012, στα επίπεδα των 400 δισεκατομμυρίων ευρώ, εντός του 2022.
Όπως φαίνεται, από το παραπάνω σχήμα, το οποίο αφορά το ισοζύγιο πληρωμών, κατά την περίοδο 2010 έως 2021, αυτό το σχέδιο των ξένων δανειστών έχει αποτύχει. Όχι τόσο, επειδή δεν στάθηκε δυνατόν να αυξηθούν οι εξαγωγές, αφού, μέσα σε όλη αυτήν την δωδεκαετία, έφτασαν, άλλωστε, από τα 48,8 δισεκατομμύρια ευρώ, που ήσαν, το 2010, στα 74,2 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2021.
Το πρόβλημα εντοπίζεται, στις εισαγωγές, οι οποίες και αυτές, με την σειρά τους, αυξήθηκαν, από τα 65,8 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2010, στα 88,7 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2021, μειώνοντας, ελάχιστα, το έλλειμμα του ισοζυγίου του εξωτερικού τομέα της ελληνικής οικονομίας, από τα 17,3 δισεκατομμύρια ευρώ, που ήσαν, το 2010, στα 14,4 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2021, χωρίς, μάλιστα, μέσα σε όλη αυτήν την δωδεκαετία, να μπορέσει η ελληνική οικονομία να αποκτήσει, έστω και μία φορά, ένα οποιοδήποτε ετήσιο πλεόνασμα του ισοζυγίου των εξωτερικών πληρωμών της.
(Εδώ, πρέπει να επισημάνω ότι, στο κάτω μέρος του, παραπάνω, σχήματος, οι κίτρινες στήλες αντιπροσωπεύουν τον επιπρόσθετο ελληνικό κρατικό δανεισμό, που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια και ο οποίος, φυσικά, έχει φορτώσει το ελληνικό δημόσιο χρέος, φθάνοντας, στα επίπεδα, που αναφέρω, παραπάνω).
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η διαρκής και επίμονη αύξηση των φόρων, ως ποσοστό, επί του ελληνικού ΑΕΠ, καθόλη την διάρκεια της δωδεκαετίας 2010 - 2021, όπως φαίνεται, στον παραπάνω πίνακα, στον οποίο απεικονίζεται η αυξητική σταθερότητα του ποσοστού των φόρων, σε σχέση με το παραγόμενο προϊόν, στην ελληνική οικονομία. Και όλα αυτά, για να πληρωθεί - υποτίθεται - το ελληνικό δημόσιο χρέος, το οποίο, όμως, διογκώνεται.
Με λίγα λόγια, όλοι οι κωμικοτραγικοί και εκ των πραγμάτων, πολιτικοί απατεώνες ποινικοί εγκληματίες (πρόκειται, τουλάχιστον, για το ποινικό αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία, όσον αφορά τους υπαλλήλους του Δημοσίου - ιδιότητα, την οποία αποκτούν και τα πολιτικά πρόσωπα, που διορίζονται, ως πρωθυπουργοί και υπουργοί, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη θέση, στο Δημόσιο -, σύμφωνα με το άρθρο 256 του παλαιού Ποινικού Κώδικα και έτσι, όπως αυτό αντικαταστάθηκε, με το άρθρο 390 του νέου Ποινικού Κώδικα, από την αμαρτωλή κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, κυριολεκτικά, στην εκπνοή του κοινοβουλευτικού της βίου, τον Ιούνιο του 2019 και φυσικά, για τα άρθρα αυτά του παλαιού και του νέου Ποινικού Κώδικα θα κάνω αναφορά, παρακάτω) κυβερνώντες την χώρα, κατάφεραν, κατά την περίοδο αυτή, να αυξήσουν το ποσοστό των φόρων, ως προς το, συντριπτικά, μειούμενο ελληνικό ΑΕΠ, από το 43,3%, που ήταν το 2010, στο 47,99%, το 2021 και φυσικά, πρόκειται να υπάρξει μια διαρκής και αδιάλειπτη συνέχεια, σε αυτή την εξέλιξη, τουλάχιστον, μέχρι το 2060, ή το 2070.
Όπως αποδεικνύεται από τα παραπάνω στοιχεία, που αφορούν την περίοδο, από το 2001 έως το 2021, οι νεοκατοχικοί κυβερνήτες της χώρας και οι ευρωθεσμικοί ξένοι δανειστές, τα έχουν κάνει μαντάρα.
Το δημόσιο έλλειμμα παραμένει να είναι φουσκωμένο, αφού, από το 2001, που ήταν, στα 4,4% του ελληνικού ΑΕΠ, έφθασε, το 2009, στα 15,8% και το 2021, στα 10,1%.
Ως προς το δημόσιο χρέος, τα πράγματα είναι πάρα πολύ χειρότερα, αφού, από τα επίπεδα του 103% του ΑΕΠ, που ήταν το ελληνικό δημόσιο χρέος, το 2001, έφτασε στην παραμονή της εποχής του 1ου Μνημονίου, το 2009, στα 129,3% και το 2021, έχει εκτεθεί εκτιναχθεί, στα 206,3% του ελληνικού ΑΕΠ, το οποίο, βέβαια όπως είναι γνωστό, έχει, σαρωτικά, συρρικνωθεί όλα αυτά τα χρόνια, που πέρασαν από το 2009 και μετά. Και όλα αυτά παρότι υποτίθεται πως όλα όσα έγιναν, εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας και της ελληνικής οικονομίας, έγιναν, με σκοπό και στόχο, την μείωση του ελληνικού δημοσίου χρέους, κάτι το οποίο, όπως είναι προφανές, όχι μόνο δεν έχει συμβεί, αλλά, αντίθετα μάλιστα, υπάρχει ένας υπερδιπλασιασμός του ελληνικού δημοσίου χρέους, ως προς το ΑΕΠ της χώρας, το οποίο - επαναλαμβάνω για μία ακόμη φορά - είναι, δραματικά, συρρικνωμένο όλα αυτά τα χρόνια που πέρασαν.
Ανάλογα πράγματα συμβαίνουν και με το ιδιωτικό χρέος της χώρας, το οποίο, από τα 65,4% του ΑΕΠ, που βρισκόταν, το 2001, οδηγήθηκε, το 2009, στο 75,5% και το 2021, εκτοξεύθηκε, στο 139,4% του ελληνικού ΑΕΠ.
Από την άλλη πλευρά το έλλειμμα του εξωτερικού ισοζυγίου πληρωμών παρά την μείωση του όλα αυτά τα χρόνια από το 2009 το 2001 έως το 2021 παραμένει σε υψηλά επίπεδα αφού το 2001 βρίσκονταν, στα επίπεδα του 13,66%, το 2009 έφτασε, στο 10% και το 2021, στο 7,6% του, πάντα κατακρημνιστικά, συρρικνωμένου ελληνικού ΑΕΠ.
Τα δύο παραπάνω σχήματα τα οποία απεικονίζουν την εξέλιξη του ελληνικού ΑΕΠ σε επίπεδο προσέγγισης εισοδήματος και δαπάνης, καταγράφουν, χαρακτηριστικά, το μέγεθος της θυελλώδους καταστροφής, την οποία έχουν υποστεί το ελληνικό ΑΕΠ και η ελληνική οικονομία σε όλα τα επίπεδα τους.
Οι μισθοί, οι λειτουργικές δαπάνες των επιχειρήσεων - και φυσικά και τα κέρδη τους -, η κατανάλωση, οι κρατικές και οι ιδιωτικές δαπάνες, στην ελληνική οικονομία και ως εκ τούτου, το συνολικό ΑΕΠ της χώρας έχουν συνθλίβει, όλη αυτή την περίοδο, από το 2010, έως το 2021. Και το χειρότερο όλων είναι ότι, το προσεχές και μακροχρόνιο μέλλον, βοηθούντος και του πολέμου στην Ουκρανία, που πρόκειται να μακροχρονίσει και να επεκταθεί, θα είναι πολύ χειρότερο, για την ελληνική κοινωνία και τα μακροοικονομικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας.
Όλα αυτά μας οδηγούν, στο απλούστατο συμπέρασμα ότι το πολιτικό και “τεχνοκρατικό” προσωπικό, που διοίκησε και διοικεί το ελληνικό κράτος και την κοινωνία και το οποίο προσωπικό είχε και έχει, σύμφωνα με τον νόμο, την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, έχει υποπέσει, στο ποινικό αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία, αφού, με τις πράξεις και τις παραλείψεις των μελών του, που διοίκησαν και διοικούν, έβλαψαν, σε τεράστιο βαθμό και ανεπανόρθωτα, την δημόσια περιουσία, της οποίας η βλάβη φαίνεται και είναι ανήκεστος.
Ας δούμε το ισχύον δίκαιο, για να γίνει κατανοητό, σε ποιό πράγμα αναφέρομαι.
Στο νέο άρθρο 390 του νέου ΠΚ, που, μετά την κατάργηση του άρθρου 256 του παλαιού ΠΚ, καλύπτει τις διατάξεις αυτού, για την απιστία, περί την υπηρεσία, δημοσίου υπαλλήλου, οι νέες διατάξεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (“ 1. Όποιος κατά παράβαση των κανόνων επιμελούς διαχείρισης προκαλεί εν γνώσει βέβαιη ζημία στην περιουσία άλλου, της οποίας βάσει του νόμου ή δικαιοπραξίας έχει την επιμέλεια ή διαχείριση (ολική ή μερική ή μόνο για ορισμένη πράξη), τιμωρείται με φυλάκιση και χρηματική ποινή. Αν η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά το ποσό των 120.000 ευρώ επιβάλλεται κάθειρξη έως δέκα έτη και χρηματική ποινή.2. Αν η απιστία στρέφεται άμεσα κατά του νομικού προσώπου του ελληνικού δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά των ποσό των 120.000 ευρώ επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών και χρηματική ποινή έως χίλιες ημερήσιες μονάδες. Η πράξη αυτή παραγράφεται μετά είκοσι έτη”) εμφανίζονται, εν γένει, επιεικέστερες των παλαιών, λαμβάνοντας υπόψη και την (με το άρθρο 461 του νέου ΠΚ, που πέρασε και ψήφισε, στην προηγούμενη Βουλή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) κατάργηση του Ν. 1608/1950, για τους καταχραστές του δημοσίου και την, μέχρι την επιβολή της ποινής των ισοβίων καθείρξεων, που αυτός ο νόμος επέβαλε, μέχρι την 30/6/2019, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οδηγούν, σε ευμενέστερη μεταχείριση του δράστη και εφαρμόζονται ακόμη και σε αδικήματα, που τελέστηκαν πριν την 1/7/2019. Αυτό το ερμηνευτικό σχήμα οδηγεί σε απαλλαγή δραστών, όσον αφορά τις πράξεις υπηρεσιακής απιστίας, που τελέστηκαν πριν την ψήφιση του Ποινικού Κώδικα, από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και αν η προκληθείσα ζημία ανέρχεται, σε πολλά εκατομμύρια ευρώ, αφού δεν μπορεί να επιβάλλεται ποινή ανώτερη των 10 ετών κάθειρξης.
Σχόλια