Αντισυνταγματικές, κατ’ ουσίαν, έκρινε το Συμβούλιο της Επικράτειας, με τις, υπ’ αριθμ. 511, έως 514 του 2024, Αποφάσεις της Ολομελείας του, τις διατάξεις του Ν. 4892/22-2-2022, περι τοποθετήσεων Γενικών Διευθυντών, από τον ιδιωτικό τομέα, στον e-ΕΦΚΑ, ενώ η αποκαλούμενη, ως “Εθνική Αρχή Διαφάνειας” κοιμάται ύπνον βαθύτατο και βαρύ!





Δημοσιεύθηκαν, την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024, οι αναμενόμενες αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (αριθμοί αποφάσεων 511, 512, 513 και 514 του 2024 ΣτΕ), με τις οποίες ακυρώθηκαν οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και του Διοικητή. του e-ΕΦΚΑ, κατά το μέρος εκείνο, που ορίζουν ότι οι Γενικοί Δ/ντές του, μπορεί να προέρχονται και από τον ιδιωτικό τομέα, καθώς επίσης και ως προς το ότι το όριο ηλικίας, για την συμμετοχή κάποιου υποψηφίου, στην όλη διαδικασία επιλογής των Γενικών Διευθυντών, θα έπρεπε να είναι μικρότερο του 64ου, παρά το γεγονός ότι ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας άλλα ορίζει.

Μια εικόνα αυτών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας είχε υπάρξει, από την Ανακοίνωση της Προέδρου του δικαστηρίου, της 5 Ιουλίου 2023, μετά την διάσκεψη της Ολομέλειας του Ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου, με την οποία καθιστούσε γνωστό ότι είχαν γίνει, εν μέρει δεκτές, οι αιτήσεις ακυρώσεως, που είχε καταθέσει η Ομοσπονδία των υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ και η ΑΔΕΔΥ, αλλά και με την συμμετοχή, στις προσφυγές αυτές και δύο Γενικών Διευθυντών του ασφαλιστικού οργανισμού.

Από την πρώτη στιγμή, είχα επισημάνει, τόσο τα νομικά όσο και τα διοικητικά προβλήματα που θα δημιουργούσε η εφαρμογή του Ν. 4892/2022, που θεσπίστηκε, αποκλειστικά και μόνο, για τον ΕΦΚΑ, δημιουργώντας για το στελεχικό δυναμικό του, ένα ιδιότυπο, sui generis, υβριδικό διοικητικό μοντέλο, σε σχέση με τα ισχύοντα, για τους υπόλοιπους υπαλλήλους των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και ευρύτερα, τους δημοσίους υπαλλήλους.

[Για το θέμα αυτό, που αφορά την αντισυνταγματικότητα των σχετικών διατάξεων του Ν. 4892/2022, έχω κάνει λόγο, παλαιότερα και οι αναγνώστες είναι πολύ χρήσιμο να διαβάσουν το δημοσίευμά μου, της 8ης Ιουλίου 2023, σε αυτό, εδώ, το μπλογκ, με τίτλο :  Το ΣτΕ ακυρώνει την 682/2022 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ, για την τοποθέτηση ιδιωτών, σε θέσεις Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης, κατ’ εφαρμογή του “αμαρτωλού” N.4892/2022. Μια δικαστική Απόφαση, που μπορεί και να αποτελεί “πύρρειο νίκη” του συνδικαλιστικού κινήματος, αφού ο νόμος αυτός δεν κρίνεται, ανοικτά, ως αντισυνταγματικός. (Ο Παναγιώτης Δουφεξής τα έκανε μπάχαλο, αλλά)… ].

Σε αυτό το δημοσίευμα, γίνεται μια διεξοδική αναφορά, στο περιεχόμενο των αποφάσεων του ΣτΕ, που δημοσιεύτηκαν και οι οποίες αποτελούν μια πύρρειο νίκη, για το συνδικαλιστικό κίνημα των υπαλλήλων ΝΠΔΔ, αλλά και των δημοσίων υπαλλήλων, διοτι το ΣτΕ αποφεύγει να κρίνει, ευθέως, ως αντισυνταγματικές τις διατάξεις αυτές, με τις οποίες επιτρέπεται η διάρρηξη της δημοσιοϋπαλληλικής ιεραρχίας και η εισπήδηση, στις θέσεις των Γενικών Διευθυντών του e-ΕΦΚΑ, ιδιωτών, οι οποίοι ουδεμία σχέση έχουν με την δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα και δεν έχουν τα προσόντα και δεν  παρέχουν τα εχέγγυα της διοικητικής και υπαλληλικής ανεξαρτησίας, έναντι των πολιτών, ούτε και την ασφάλεια της ενεργού, εν τη πράξει, απονομής του εφαρμοστέου δικαίου.

Αν και λοιπόν, οι αποφάσεις αυτές του Συμβουλίου της Επικράτειας ακυρώνουν τις πράξεις της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ, για την τοποθέτηση ιδιωτών Γενικών Διευθυντών, αυτές οι ακυρώσεις προέκυψαν, ακυρώνοντας την απόφαση 682/2022 του Διοικητικού Συμβουλίου του ασφαλιστικού οργανισμού και τις εννέα προκηρύξεις του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή, για την πλήρωση των θέσεων των Γενικών Διευθυντών, από ιδιώτες και όχι, από μόνιμους υπαλλήλους, επειδή δεν τεκμηριώνεται, το γιατί οι θέσεις αυτές, πρέπει να πληρωθούν, από ιδιώτες και όχι, από νόμιμους υπαλλήλους, αλλά και το - κατά την γνώμη μου, κυριότερο - παραβατικό γεγονός ότι ο, τότε, Διοικητής Παναγιωτης Δουφεξής και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ, αυθαιρέτως και ως εκ τούτου, ευθέως και με πλήρη γνώση όλων όσων έλαβαν αυτή την, παράνομου περιεχομένου 682/2022 αποφάση του Δ.Σ και των προκηρύξεων των θέσεων των Προϊσταμένων Γενικών Διευθυντών και παραβίασαν τις διατάξεις του Ν.4892/2022, ο οποίος, ως προς το όριο ηλικίας, παραπέμπει, ευθέως, στην ισχύ των διατάξεων του άρθρου 84 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.

Ας δούμε την δημοσιευμένη, από το ΣτΕ αιτιολογία των αποφάσεων, που έλαβε, επί του κρίσιμου αυτού θέματος :


«Σ.τ.Ε. 511-4/2024 Ολομ.
Πρόεδρος: Ευαγγελία Νίκα, Πρόεδρος Σ.τ.Ε.
Εισηγητής: Βασίλειος Ανδρουλάκης, Σύμβουλος της Επικρατείας

Με τις Σ.τ.Ε. 511-4/2024 Ολομ. ακυρώθηκε απόφαση του ΔΣ του e-ΕΦΚΑ κατά το μέρος που ορίζει ότι οι Γενικοί Δ/ντές του μπορεί να προέρχονται και από τον ιδιωτικό τομέα και ότι το όριο ηλικίας για συμμετοχή στη διαδικασία ήταν το 64ο

Ειδικότερα: 1) Με την απόφαση 511/2024, επί αιτήσεως ακυρώσεως της ΑΔΕΔΥ, έγινε δεκτό ότι σύμφωνα με το άρθρο 103 του Συντάγματος, οι οργανικές θέσεις του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ., πρέπει, κατ’ αρχήν, να πληρούνται με τακτικούς (μόνιμους) υπαλλήλους, δεν αποκλείεται, όμως, και η πλήρωσή τους, εξαιρετικώς, με υπαλλήλους επί θητεία. Η παρέκκλιση, πάντως, αυτή από τον κανόνα της στελεχώσεως των οργανικών θέσεων με τακτικούς (μόνιμους) υπαλλήλους είναι ανεκτή συνταγματικώς μόνον εάν δικαιολογείται από την ιδιάζουσα φύση, την ειδική αποστολή και το περιεχόμενο των αρμοδιοτήτων ορισμένης υπηρεσίας ή θέσεως. Περαιτέρω, κρίθηκε (κατά πλειοψηφία) ότι το άρθρο 3 του ν. 4892/2022 κατά το μέρος που προβλέπει ότι οι υποψήφιοι για τις θέσεις των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων του e-ΕΦΚΑ μπορεί να είναι, εκτός από υπάλληλοι ή εργαζόμενοι σε φορείς του δημοσίου τομέα, και ιδιώτες (που, όπως έγινε δεκτό, αποκτούν την ιδιότητα του υπαλλήλου επί θητεία), δεν είναι, κατ’ αρχήν, αντίθετο προς το άρθρο 103 του Συντάγματος. Η απόφαση, όμως, του Δ.Σ. του e-ΕΦΚΑ (628/2022) με την οποία καθορίστηκαν οι Γενικές Διευθύνσεις στις οποίες υποψήφιοι μπορεί να είναι τόσο υπάλληλοι του Δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα, κρίθηκε ότι πρέπει να ακυρωθεί διότι το Δ.Σ. δεν τεκμηρίωσε, όπως όφειλε από το Σύνταγμα και την εξουσιοδοτική διάταξη, πλήρως και αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους ορισμένες θέσεις Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων μπορεί να καλυφθούν και από ιδιώτες, λαμβάνοντας υπ’ όψιν, τις αρμοδιότητες των θέσεων, την ιδιαιτερότητά τους, το αντικείμενο και τα ιδιαίτερα προσόντα που απαιτούνται ώστε όσοι επιλεγούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των συγκεκριμένων θέσεων. Η πλήρης δε τεκμηρίωση θεωρήθηκε αναγκαία δοθέντος ότι οι υπό κατάληψη θέσεις βρίσκονται εντός της συνήθους διοικητικής ιεραρχίας (Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων). Κρίθηκε επίσης, ότι η διάταξη της παραπάνω αποφάσεως του Δ.Σ. στην οποία προβλέπεται ότι δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιο για την επιλογή σε θέση Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης πρόσωπο που έχει συμπληρώσει το 64ο της ηλικίας του κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων, πρέπει, επίσης, να ακυρωθεί διότι η εξουσιοδοτική διάταξη βάσει της οποίας εκδόθηκε η απόφαση του Δ.Σ. παραπέμπει ρητώς στη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 84 του Υπαλληλικού Κώδικα, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιοι για επιλογή σε θέση ευθύνης όσοι αποχωρούν από την υπηρεσία εντός έτους από την λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων. Οι λοιποί λόγοι ακυρώσεως οι οποίοι στρέφονταν κατά της διαδικασίας επιλογής που προβλέπεται από την προαναφερθείσα διάταξη του ν. 4892/2022, κατά των διατάξεων του νόμου με τις οποίες ματαιώθηκε η ήδη προκηρυχθείσα, με βάση τις προϊσχύουσες διατάξεις, διαδικασία επιλογής. Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω κρίσεων, ακυρώθηκε εν μέρει η προσβαλλόμενη απόφαση του Δ.Σ., οι αντίστοιχες ρυθμίσεις των προκηρύξεων των θέσεων Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, καθώς και οι αποφάσεις με τις οποίες επελέγησαν 4 ιδιώτες σε θέσεις Προϊσταμένων. Δεν εθίγησαν όμως οι αποφάσεις επιλογής και τοποθετήσεως υπαλλήλων δημόσιων φορέων, επειδή η ΑΔΕΔΥ στερείται εννόμου συμφέροντος για την προσβολή τους. 
2) Με την απόφαση 512/2024 Ολομ. επί αιτήσεως ακυρώσεως της ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ, η δίκη θεωρήθηκε κατηργημένη όσον αφορά τις πράξεις που είχαν ακυρωθεί με την απόφαση επί της αιτήσεως ακυρώσεως της ΑΔΕΔΥ και περαιτέρω ακυρώθηκε απόφαση τοποθετήσεως σε θέση προϊσταμένου, υπαλλήλου που δεν προέρχεται από τον ΕΦΚΑ αλλά υπηρετεί σε άλλον φορέα του Δημοσίου. Δεν εθίγησαν όμως οι αποφάσεις τοποθετήσεως και επιλογής υπαλλήλων του ΕΦΚΑ, επειδή η αιτούσα ομοσπονδία στερείται εννόμου συμφέροντος για την προσβολή τους. 
3) Με την απόφαση 513/2024 επί αιτήσεως ακυρώσεως που ασκήθηκε από υπάλληλο του ΕΦΚΑ, η οποία παρά το όριο ηλικίας που θεσπίστηκε με την απόφαση του ΔΣ (και ακυρώθηκε με την πρώτη απόφαση) μετέσχε στη διαδικασία, ύστερα από προσωρινή διαταγή της Προέδρου του Δικαστηρίου, και τελικώς επελέγη από την αρμόδια επιτροπή, κρίθηκε ότι, λόγω της επιλογής της, της ακύρωσης της ρύθμισης περί ορίου ηλικίας (με προηγούμενη απόφαση) και του ότι πλέον η διοίκηση πρέπει να προχωρήσει στην οριστική τοποθέτηση της υπαλλήλου, η δίκη πρέπει να καταργηθεί.
4) Με την απόφαση 514/2024 Ολομ., απορρίφθηκε η αίτηση ακυρώσεως, η οποία ασκήθηκε από υπάλληλο του ΕΦΚΑ ο οποίος παρά το όριο ηλικίας που θεσπίστηκε με την απόφαση του ΔΣ (και ακυρώθηκε με την πρώτη απόφαση) μετέσχε στη διαδικασία, ύστερα από προσωρινή διαταγή της Προέδρου του Δικαστηρίου, αλλά, τελικώς, δεν επελέγη από την αρμόδια επιτροπή, ενώ στις θέσεις για τις οποίες ήταν υποψήφιος επελέγησαν και τοποθετήθηκαν υπάλληλοι του ΕΦΚΑ.».

Εδώ είναι απαραίτητο να γίνει και μια σαφής κριτική, στο κείμενο των δημοσιευμένων αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, όσον αφορά το άρθρο 103 του Συντάγματος και την, κατ’ εξαίρεση, τοποθέτηση μη δημοσίων υπαλλήλων, στις οργανικές θέσεις των Διευθυντων και των Γενικών Διευθυντών και την απονομή, στους, ούτως, τοποθετηθέντες Γενικούς Διευθυντές, προερχόμενους, από τον ιδιωτικό τομέα, με τον διορισμό τους, ως, επί θητεία υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ. Βέβαια, ο νόμος μπορεί να μην βγήκε αντισυνταγματικός, αλλά με τα, έως τώρα, δεδομένα, καθώς δεν έχουν καθαρογραφεί οι αποφάσεις, δεν δικαιολογείται ο ασφαλιστικός οργανισμός να κάνει προσλήψεις ιδιωτών Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών. [Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να υπάρχει συγκεκριμένη αιτιολογία, πχ ότι ζητούν στελέχη, με πολύ αυξημένα προσόντα, που δεν υπάρχουν, στον e-ΕΦΚΑ (πχ 6 μεταπτυχιακά και 4 ξένες γλώσσες, ή άλλα εξειδικευμένα προσόντα), ότι ζητάνε ειδικότητες που δεν υπάρχουν στον ΕΦΚΑ (πχ αστροβιολόγοι) κλπ. Άρα, δεν μπορεί να επικαλεστεί η Διοίκηση, ούτε το έκτακτο της περίστασης, ούτε ειδικές συνθήκες και μόλις δημοσιοποιηθεί πλήρως η απόφαση, θα πρέπει να διώξει τους ιδιώτες!]. Όμως, υπάρχουν θέματα, όσον αφορά το δημοσιευμένο κείμενο του ΣτΕ.

Το άρθρο 103 του Συντάγματος, λοιπόν, προβλέπει μια, σαφώς, εξαιρετική διαδικασία, για αυτού του είδους τις τοποθετήσεις μη δημοσίων υπαλλήλων καριέρας. 

Ως εκ τούτου, το άρθρο 103 του Συντάγματος δεν προβλέπει και δεν αποδέχεται μια θεσπισμένη διαδικασία, με την κανονικότητα, που προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 4892/2022 και όχι την εξαιρετικότητα, που προβλέπει η συγκεκριμένη συνταγματική διάταξη. Αυτή είναι η αχίλλειος πτέρνα του συγκεκριμένου νόμου, την οποία, το ΣτΕ αν και να την αντιμετωπίσει την ξεπερνά, ως συνήθη εξαιρετικότητα και προσδιορίζει τις αποφάσεις του e-ΕΦΚΑ, ως αντισυνταγματικές, κρούοντας και το καμπανάκι, για τις συγκεκριμένες διατάξεις του Ν. 4892/2022, που πέρασε, στην βουλή, η κυβέρνηση του συνηθισμένου, στην συνταγματική παραβασία Κυριάκου Μητσοτάκη και του παρακολουθούμενου, από την ΕΥΠ των Μητσοτάκη - Δημητριάδη - Κοντολέοντα, «5046c» Κωστή Χατζηδάκη, που, τότε, που ψηφίστηκε αυτός ο κριθείς, ως ουσία, αντισυνταγματικός νόμος 4892/2022, ήταν υπουργός Εργασιας και Κοινωνικών Υποθέσεων και φυσικά, οι συγκεκριμένες αντισυνταγματικές διατάξεις, είναι προϊόν δικής του εμπνεύσεως και κατασκευής.

(Για περισσότερα, σχετικά, με την αντισυνταγματικότητα του Ν. 4892/2022, όσον αφορά τις τοποθετήσεις, στον e-ΕΦΚΑ Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών, οι αναγνώστες μπορούν να δουν και το άρθρο μου, της 28/2/2022, με τίτλο : Η κοινωνική ασφάλιση και ο e-ΕΦΚΑ, οδηγούνται, προς συγκεκαλυμμένη ιδιωτικοποίηση και διάλυση : Η αντισυνταγματικότητα των νόμων 4808/2021, 4826/2021 και 4892/2022 του Κωστή Χατζηδάκη. Βέβαια, είναι δεδομένη η συστηματική παραβατικότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και η εξόφθαλμη αντισυνταγματική νομοθετική της δραστηριότητα, με πρόσφατα παραδείγματα, τον Ν. 5089/17-2-2024, για τον γάμο των ζευγαριών του ίδιου φύλου, που - καλώς, ή κακώς - έρχεται, σε σύγκρουση με το Σύνταγμα και τον Ν. 5094/13-3-2024, για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, που, επίσης, έρχεται, ευθέως και απερίφραστα, σε σύγκρουση, με το Σύνταγμα και είναι πιθανό οι νόμοι αυτοί να αντιμετωπίσουν προβλήματα, ενώπιον των ανωτάτων δικαστηρίων του  - ούτως ειπείν - ελληνικού κράτους, αλλά η κυβέρνηση αυτή των βλακών, που έχουν αφεθεί ασύδοτοι να κυβερνούν, χωρίς αντιπάλους, διότι οι εμφανιζόμενοι, ως αντίπαλοι των βλακών κυβερνώντων, είναι πολύ πιο βλάκες, από τους αποτελούντες το τσίρκο της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη).

Εν τω μεταξύ, η αποκαλούμενη, ως «Εθνική Αρχή Διαφάνειας», στην οποία, ως γνωστόν, έχω καταγγείλει αυτήν την παράνομη πράξη της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και το γεγονός ότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν εφαρμόζει την, από 5/7/2023 ανακοίνωση της Προέδρου του ΣτΕ, που γνωστοποίησε το περιεχόμενο των Αποφάσεών του, για το θέμα  των τοποθετήσεων των ιδιωτών Γενικών Διευθυντών, στον e-ΕΦΚΑ, καλώντας αυτή την υποτιθέμενη, ως ανεξάρτητη Αρχή να παρέμβει και να υποχρεώσει την Διοίκηση να εφαρμόσει αυτήν την ανακοίνωση της προέδρου του Συμβουλίου της Επικράτειας κοιμάται ύπνον βαθύτατο και βαρύ, επικαλούμενη, δήθεν, αναρμοδιότητά της [δείτε τα σχετικά δημοσιεύματα, σε αυτό εδώ, το μπλογκ της 7/11/2023, με τίτλο : Εθνική Αρχή Διαφάνειας (info@aead.gr) : Η υπ’ αριθμ. 47382/6-11-2023 ηλεκτρονική καταγγελτική αναφορά μου, για την απαράδεκτη καθυστέρηση εξέτασης της καταγγελίας μου, για την αυθαίρετη, ετσιθελική, αναιτιολόγητη και ως εκ τούτου, παράνομη, σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικράτειας, τοποθέτηση ιδιωτών Γενικών Διευθυντών, από την Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ, της 14/11/2023, με τίτλο : 13/11/2023 Η αποκαλούμενη, ως Εθνική Αρχή Διαφάνειας του N . 4622/2019, δεν μας τα λέει καθόλου καλά, αρνούμενη να εξετάσει καταγγελία κακοδιοίκησης και άρνησης εφαρμογής της, από 5/7/2023, Ανακοίνωσης της Προέδρου του ΣτΕ, από την Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ, με την συναίνεση του εποπτεύοντος υπουργού ( ή να παραπέμψει την υπόθεση, στο ποινικό δικαστικό σύστημα, ως οφείλει, για καταγγελόμενες πράξεις, που συνιστούν το, αυτεπαγγέλτως, διωκόμενο ποινικό αδίκημα της παράβασης καθήκοντος του άρθρου 259 ΠΚ)!  της 9/2/2024, με τίτλο : Η, από 8/2/2024, νέα καταγγελία μου, στο European Parliament, κατά της λεγόμενης, ως “Εθνικής Αρχής Διαφάνειας”, για τις αρνήσεις της να εξετάσει τις δυο άλλες καταγγελίες μου, για την κακοδιαχείριση, με τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών και την σκοπούμενη παράνομη συγκρότηση των διοικητικών οργάνων των Γενικών Διευθύνσεων, στον e-ΕΦΚΑ, καθώς και της 10/3/2024, με τίτλο : Η «Εθνική Αρχή Διαφάνειας», ισχυρίζεται ότι οι γνώμες και οι απόψεις, που αποτυπώνονται, στα έγγραφά της, δεν την εκφράζουν «κατ’ ανάγκη», επισήμως, αλλά εκφράζουν τους συντάκτες τους!!! (Το, από 8/3/2024 ηλεκτρονικό της μήνυμα και οι, από 8 και 9/3/2024, απαντητικές ηλεκτρονικές αναφορές μου, για τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών του TEAΠYK και τους ιδιώτες Γενικούς Διευθυντές, στον e-ΕΦΚΑ)]. 

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, στο τελευταίο δημοσίευμα, ακόμη, δεν έχουν απαντήσει, συμπεριφερόμενοι, ως κυβερνητικά όργανα και όχι, ως ανεξάρτητη αρχή και ισχυριζόμενοι ότι οι απαντήσεις αυτής της υποτιθέμενης, ως ανεξάρτητης αρχής, δεν την εκφράζουν, κατ’ ανάγκην, αλλά ότι εκφράζουν τους συντάκτες των εγγράφων της «Εθνικής Αρχής Διαφάνειας», οι οποίοι, όμως, δεν κατονομάζονται ποιοί είναι, ούτε, καν, αναφέρονται!

Μιλάμε, δηλαδή, για μαύρα χάλια και κωμικοτραγικές και κουτοπόνηρες απαντήσεις, που είναι, για γέλια.

Τέλος πάντων, θα δούμε το τί πρόκειται να απαντήσουν, αν και η υπόθεση έχει καταστεί, περίπου, ανεπίκαιρη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

2/2024 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο : Κατεξευτελιστικό ψήφισμα καταδίκης του αυταρχικού καθεστώτος φυλαρχίας κράτους της υποσαχάριας Αφρικής του - κατά τους αφελείς χριστιανούς, εκφραστή των “Γωγ και Μαγώγ” - και κατά τον ορθό λόγο, δυνάμενου να αποκληθεί και ως «disordered» Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει αποθρασυνθεί και “έγινε ρόμπα”, για την ανυπαρξία κράτους δικαίου, την αστυνομοκρατία, την ανελευθερία των ΜΜΕ, την κατασκοπεία με το σύστημα “Predator”, τον έλεγχο της ΕΥΠ, από τον ίδιο και την ανισορροπία της κατανομής των εξουσιών, με τον κυβερνητικό έλεγχο, στο δικαστικό σύστημα. (Καιρός ήταν. Άργησε. Πολύ άργησε)…