Το ΣτΕ ακυρώνει την 682/2022 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ, για την τοποθέτηση ιδιωτών, σε θέσεις Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης, κατ’ εφαρμογή του “αμαρτωλού” N.4892/2022. Μια δικαστική Απόφαση, που μπορεί και να αποτελεί “πύρρειο νίκη” του συνδικαλιστικού κινήματος, αφού ο νόμος αυτός δεν κρίνεται, ανοικτά, ως αντισυνταγματικός. (Ο Παναγιώτης Δουφεξής τα έκανε μπάχαλο, αλλά)…

 


Παναγιώτης Δουφεξής, Διοικητής e-ΕΦΚΑ. Αυτόν άφησε, πίσω του, ο Κωστής Χατζηδάκης.



Είναι γεγονός ότι, από όπου κι αν πέρασε, σαν υπουργός, ο γνωστός “5046c”, δηλαδή ο Κωστής Χατζηδάκης, άφησε πίσω του τον όλεθρο. Αυτό το έχω περιγράψει, πάρα πολλές φορές και το έχω εκθέσει, με δημοσιεύματα σε αυτό, εδώ, το μπλογκ, όσον αφορά τις δραστηριότητες του, στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, όπου άφησε, πίσω του, ως Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, τον Παναγιώτη Δουφεξή, ο οποίος, προηγουμένως, υπήρξε Διευθυντής στο υπουργικό του γραφείο. 

Δεν είναι, μόνο, η αφασία και η ραθυμία, που ξεπερνούν, κατά πολύ, τα όρια της πλήρους αδιαφορίας, που επέδειξε, όσον αφορά τις καταγγελίες μου, για τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών, στο πρώην ΤΕΑΠΥΚ, αφού είναι γνωστό ότι έχω αρθρογραφήσει και για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες, που πήρε, σαν υπουργός, στον χώρο της κοινωνικής ασφάλισης και που όλες τους υπήρξαν, από προβληματικές, έως καταστροφικές.

 Στην παρούσα φάση, θα ασχοληθούμε, με το νόμο 4892/2022, για τον οποίον έχω αρθρογραφήσει, στις 28 Φεβρουαρίου 2022 και το σχετικό δημοσίευμα μπορούν οι αναγνώστες θα το δουν, με τίτλο : Η κοινωνική ασφάλιση και ο e-ΕΦΚΑ, οδηγούνται, προς συγκεκαλυμμένη ιδιωτικοποίηση και διάλυση : Η αντισυνταγματικότητα των νόμων 4808/2021, 4826/2021 και 4892/2022 του Κωστή Χατζηδάκη και την πρόσφατη Απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας, η οποία είναι, υπό δημοσίευση και με την οποία έγιναν δεκτές οι αιτήσεις ακυρώσεως των συνδικαλιστικών οργανώσεων της ΑΔΕΔΥ και της ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ, που είχαν προσφύγει, για το ζήτημα της συνταγματικότητας, για την επιλογή ιδιωτών και όχι υπηρεσιακών στελεχών, σε θέσεις επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, στον e-ΕΦΚΑ, ο οποίος είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, καθώς και για την θέσπιση ορίου ηλικίας - πρακτικώς, τα 64 έτη - συμμετοχής στις προκηρύξεις Γενικών Διευθυντών του e-ΕΦΚΑ, δηλαδή ενός ορίου ηλικίας, που είναι διαφορετικό, από αυτό, που ορίζει ο Υπαλληλικός Κώδικας, δηλαδή, πρακτικώς, τα 66 έτη, για τις Προκηρύξεις επιλογής Γενικών Διευθυντών, στον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα.

Η ουσία της υπόθεσης, στην παρούσα φάση, εντοπίζεται, στο ότι ανακοινώθηκε, από την Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικράτειας, το αποτέλεσμα των διασκέψεων, για τις υποθέσεις, επί των αιτήσεων ακύρωσης, που υπέβαλαν οι, παραπάνω, συνδικαλιστικές οργανώσεις, σε σχέση με την επιλογή ιδιωτών, σε θέσεις Γενικών Διευθυντών, στον e-ΕΦΚΑ, τις οποίες έκανε, εν μέρει, δεκτές το Συμβούλιο της Επικράτειας, ακυρώνοντας την απόφαση 682/2022 του Διοικητικού Συμβουλίου του ασφαλιστικού οργανισμού και τις εννέα προκηρύξεις του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή, για την πλήρωση των θέσεων των Γενικών Διευθυντών, από ιδιώτες και όχι, από μόνιμους υπαλλήλους, επειδή δεν τεκμηριώνεται, το γιατί οι θέσεις αυτές, πρέπει να πληρωθούν, από ιδιώτες και όχι, από νόμιμους υπαλλήλους, αλλά και το - κατά την γνώμη μου, κυριότερο - παραβατικό γεγονός ότι ο Παναγιώτης Δουφεξής και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ, αυθαιρέτως και ως εκ τούτου, ευθέως και με πλήρη γνώση όλων όσων έλαβαν αυτή την απόφαση, του παράνομου περιεχομένου της 682/2022 αποφάσεως του Δ.Σ και των προκηρύξεων των θέσεων των Προϊσταμένων Γενικών Διεθυνσεων, εξ αιτίας του γεγονότος ότι παραβίασαν τις διατάξεις του Ν.4892/2022, ο οποίος, ως προς το όριο ηλικίας, παραπέμπει, ευθέως, στην ισχύ των διατάξεων του άρθρου 84 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.

Πριν δούμε την σχετική ανακοίνωση της Προέδρου του ΣτΕ, πρέπει, εδώ, να σημειώσω ότι αυτή η ανακοίνωση γίνεται, αφενός, μεν, για να προλαβαίνει τυχούσες διαρροές, αλλά, αφετέρου, δε, ώστε, με την ανακοίνωση αυτή, η Διοίκηση, άμεσα και άνευ καθυστερήσεως, να καταργήσει τις προσλήψεις των ιδιωτών, χωρίς να χρειάζεται ο Διοικητής και το Διοικητικό Συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ να περιμένουν την δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ, αφου αυτή μπορεί να ολοκληρωθεί, σε ένα εξάμηνο, ή σε έναν χρόνο και για να μην παράγονται, μέχρι τότε, παράνομα αποτελέσματα, εξ αιτίας της παραμονής των ορισθέντων ιδιωτών, ως Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων του ασφαλιστικού οργανισμού.

Μετά ταύτα, ας δούμε, τώρα, το περιεχόμενο αυτής της ανακοινώσεως :


«Αθήνα 05.07.2023  

Η Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας 

Σύμφωνα με το άρθρο 34 παρ. 8 του π.δ. 18/1989, όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4786/2021, 

Ανακοινώνει τα εξής: 

Στις 26 και 29 Ιουνίου η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συνήλθε σε διάσκεψη τεσσάρων υποθέσεων, με εισηγητή τον Σύμβουλο Βασίλειο Ανδρουλάκη, οι οποίες συζητήθηκαν κατά τη δικάσιμο της 9ης Ιουνίου και στρέφονταν κατά: α) της 682/2022 αποφάσεως Δ.Σ. του e-Ε.Φ.Κ.Α. (Β’ 6347 και διόρθωση σφαλμάτων Β’ 6709/2022δ)) και β) κατά εννέα προκηρύξεων του Διοικητή του e-Ε.Φ.Κ.Α. για την πλήρωση των θέσεων των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων και των Προϊσταμένων Περιφερειακών Υπηρεσιών Συντονισμού και Υποστήριξης, επιπέδου Γενικής Διευθύνσεως, του εν λόγω φορέα, με τριετή θητεία. Το Δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτές τις αιτήσεις ακυρώσεως. 

Ειδικότερα κρίθηκε ότι: 

1) η απόφαση του Δ.Σ., κατά το μέρος που όρισε ότι υποψήφιοι για επιλογή σε θέσεις Προϊσταμένων στις Γενικές Διευθύνσεις α) Διοικητικής Υποστήριξης, Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης, β) Στρατηγικής και Ανάπτυξης, καθώς και γ) στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης Στερεάς Ελλάδας, Αττικής και Κρήτης, όπως και οι αντίστοιχες παραδεκτώς προσβαλλόμενες προκηρύξεις, δεν ήταν νόμιμες και τούτο διότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του εξουσιοδοτικού νόμου 4892/2022 (Α’ 28), όπως αυτός ερμηνεύεται σύμφωνα με την πάγια σχετική νομολογία, αφού δεν τεκμηριώνεται γιατί στις θέσεις αυτές μπορεί, εν όψει των αρμοδιοτήτων, της φύσεως και της αποστολής τους, να τοποθετηθούν ιδιώτες ως υπάλληλοι επί θητεία και όχι αποκλειστικά μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και 

2) η απόφαση του Δ.Σ. και οι παραδεκτώς προσβαλλόμενες προκηρύξεις δεν ήταν νόμιμες κατά το μέρος που θέτουν όριο ηλικίας για τη συμμετοχή στη διαδικασία, αποκλίνοντας από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 84 παρ. 4 του Υπαλληλικού Κώδικα, παρ’ όλον ότι ο ν. 4892/2022 ρητώς παραπέμπει στην ως άνω διάταξη του Υ.Κ. Οι λοιποί λόγοι ακυρώσεως οι οποίοι αφορούσαν τη διαδικασία επιλογής που θεσπίζεται με την προσβαλλόμενη απόφαση του Δ.Σ. απορρίφθηκαν.»


Είναι αναμφίβολο γεγονός ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, με τις αιτήσεις ακύρωσης, που κατέθεσαν, κατάφεραν να έχουν πρακτικά αποτελέσματα, προφανώς και με την βοήθεια των ανθρώπων, που τους υποστήριξαν, νομικά. Άλλωστε, ο Ν. 4892/2022 είναι ένα νομικό κατασκεύασμα, που ισχύει, αποκλειστικά, στον e-ΕΦΚΑ, τοποθετώντας τον, σε ένα ιδιότυπο καθεστώς "εξαίρεσης", από όλον τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα και όπως φαίνεται, αυτό δεν γίνεται τυχαία.

Προφανώς, ο Κωστής Χατζηδάκης και αυτοβούλως, φυσικά, αλλά και υπακούοντας, σε σχετική εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θέσπισε τον Ν. 4892/2022, ως “λαγό”, δηλαδή, ως ένα πρώτο πείραμα εισαγωγής ιδιωτών, στην, έως προ αυτού του νόμου, ισχύουσα, γενικώς, συγκρότηση των ανώτερων και ανώτατων οργάνων της Δημόσιας Διοικήσεως, από μόνιμους και εξομοιούμενους, με αυτούς, δημοσίους υπαλλήλους, με την προοπτική να επεκτείνουν την εισαγωγή των ιδιωτών, στην δημοσιοϋπαλληλική ιεραρχία ολοκλήρου του Δημοσίου Τομέα, εν γνώσει του γεγονότος ότι αυτό το νεοεισαγόμενο μοντέλο συγκρότησης της ιεραρχίας, στο Δημόσιο, είναι, ευθέως, αντισυνταγματικό. 

Γι’ αυτόν τον λόγο, ξεκίνησαν, πειραματικά, με τον e-ΕΦΚΑ, όπου ο Χατζηδάκης είχε την προθυμία, την πεποίθηση και την βούληση να προχωρήσει, στην πρακτική εφαρμογή του πειράματος, όπου, το κυριότερο εμπόδιο του υπουργού και του πρωθυπουργού αποτελεί η, άκρως, πιθανή αρνητική, ή μη θετική, αντίδραση του Συμβουλίου της Επικράτειας.

Κρίνοντας, τώρα, από την, παραπάνω, ανακοίνωση της Προέδρου του ΣτΕ, επί της, ήδη, κριθείσας αυτής υποθέσεως της τοποθέτησης ιδιωτών, σε θέσεις Γενικών Διευθυντών, στον e-ΕΦΚΑ, πρέπει να σημειώσω ότι, παρά την ακύρωση των σχετικών πράξεων της Διοίκησης, τελικά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κωστής Χατζηδάκης πέτυχαν, σε ικανοποιητικό, γι’ αυτούς, βαθμό, τον σκοπό τους. 

Αυτή η όχι ασήμαντη δικαστική νίκη των συνδικαλιστικών οργανώσεων είναι, στην πραγματικότητα, μια πύρρειος νίκη, διότι το Συμβούλιο της Επικράτειας, δεν κρίνει - για την ακρίβεια, αποφεύγει να κρίνει - τον Ν.4892/2022, ως αντισυνταγματικό και ακυρώνει τις σχετικές πράξεις της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ, επί τη βάσει των διατάξεων του Ν. 4892/2022, ό εστί μεθερμηνευόμενο ότι ο νόμος αυτός δεν κρίνεται, από το Συμβούλιο της Επικράτειας, ως αντισυνταγματικός

Και αυτό είναι ένα πολύ αρνητικό δεδομένο.

Δηλαδή η ΑΔΕΔΥ και η ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ δικαιώθηκαν, από το ΣτΕ, για το ζήτημα της τοποθέτησης ιδιωτών σε θέσεις Γενικών Διευθυντών του e-ΕΦΚΑ, αφού κρίθηκε ότι δεν αιτιολογήθηκε, ούτε τεκμηριώθηκε από τον e-ΕΦΚΑ, για ποιό λόγο η αποστολή και η φύση των, εν λόγω, Γενικών Διευθύνσεων επέβαλε την δυνατότητα τοποθέτησης, σε αυτές, ιδιωτών, σε απόκλιση, από το υπόλοιπο Δημόσιο. 

Δικαιώθηκαν και σε σχέση, με την θέσπιση των 64 ετών, ως ορίου ηλικίας συμμετοχής, στις Προκηρύξεις Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων του e-ΕΦΚΑ, σε απόκλιση, από το άρθρο 84 παρ. 4 του Υπαλληλικού Κώδικα, που θέτει, πρακτικώς, όριο ηλικίας τα 66 έτη, για την συμμετοχή, σε Προκηρύξεις Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, στο υπόλοιπο Δημόσιο. 

Όμως, όλα αυτά κρίθηκαν, υπό την, θεωρητικώς, δεδομένη, ως συνταγματικώς, παραδεκτή, ισχύ των διατάξεων του Ν.4892/2022, αν και θα μπορούσε, με δυσκολία, αυτή η απόρριψη των αιτιών της Διοίκησης να θεωρηθεί, ως κάτι αντίστοιχο, με το να έχει κριθεί ο νόμος, ως αντισυνταγματικός.

 Το ΣτΕ, λοιπόν, δεν εξέτασε την συνταγματικότητα του Ν. 4892/2022, που παραμένει σε ισχύ, με αποτέλεσμα οι μόνιμοι υπάλληλοι του e-ΕΦΚΑ να έχουν, πλέον, ως πιθανή καταληκτική θέση ευθύνης, αυτήν του Προϊσταμένου Τμήματος (όταν στην υπόλοιπη Δημόσια Διοίκηση, η καταληκτική υπηρεσιακή θέση ευθύνης είναι αυτή του Γενικού Διευθυντή), αν και εξέτασε τους λόγους της Διοίκησης, για την αναγκαιότητα της πρόσληψης των ιδιωτών, τους οποίους και απέρριψε. 

Ως εκ τούτου, αυτή η κατάσταση, που δημιουργείται, από την, παραπάνω, ανακοίνωση του ΣτΕ, δεν είναι, καθόλου, καλή, ως αρχή. 

Είναι, απολύτως, προβληματική και η κυβέρνηση μπορεί να είναι, σε ικανοποιητικό βαθμό, ευχαριστημένη, από την απόφαση αυτή του ΣτΕ, διότι, μπορεί ο Παναγιώτης Δουφεξής να τα έκανε μπάχαλο, αλλά η υπόθεση, για την κυβέρνηση, μπορεί να - και προφανώς, θα - ετοιμασθεί και οργανωθεί, καλύτερα.

Δυστυχώς.

Σχόλια

Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Για να δούμε την φαυλότητα στην όλη διαδικασία της επιλογής των Γενικών Διευθυντών, στον e-ΕΦΚΑ, πρέπει να ξέρουμε και παραδείγματα.

Έτσι λοιπόν, ο Γενικός Διευθυντής Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών Αθανάσιος Αθανασίου είχε στην «επίμαχη» συνέντευξη (που τον ανέβασε και 1ο στην κατάταξη) 697 μόρια, ενώ, στις άλλες δύο, είχε επίδοση πολύ χαμηλότερη (543 και 630).

Ο ρόλος του Αθανασίου Αθανασίου, στην υπόθεση των παράνομων επικουρικών συντάξεων των πρατηριούχων υγρό καυσίμων, όπου “έχει χεσμένη τη φωλιά του”, είναι Γνωστος, από τα πολλαπλά άλλα δημοσιεύματα, που έχω κάνει, σε αυτό, εδώ, το μπλογκ.

Έτσι για να ξέρουμε περί τίνος πρόκειται...


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

2/2024 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο : Κατεξευτελιστικό ψήφισμα καταδίκης του αυταρχικού καθεστώτος φυλαρχίας κράτους της υποσαχάριας Αφρικής του - κατά τους αφελείς χριστιανούς, εκφραστή των “Γωγ και Μαγώγ” - και κατά τον ορθό λόγο, δυνάμενου να αποκληθεί και ως «disordered» Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει αποθρασυνθεί και “έγινε ρόμπα”, για την ανυπαρξία κράτους δικαίου, την αστυνομοκρατία, την ανελευθερία των ΜΜΕ, την κατασκοπεία με το σύστημα “Predator”, τον έλεγχο της ΕΥΠ, από τον ίδιο και την ανισορροπία της κατανομής των εξουσιών, με τον κυβερνητικό έλεγχο, στο δικαστικό σύστημα. (Καιρός ήταν. Άργησε. Πολύ άργησε)…