28-2-2023 Σιδηροδρομικό δυστύχημα Τεμπών : Οι ποινικές ευθύνες, η ανάφλεξη των αερίων των ελαίων σιλικόνης, που καθιστά τα ελληνικά τρένα “κινούμενες βόμβες”, η διαφθορά, η ημετεροκρατία και η υποχρηματοδότηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, λόγω των “μνημονιακών υποχρεώσεων” της χώρας.

 


Με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ασχολούμαι, στο παρόν δημοσίευμα όπως και στο, παραπάνω, βίντεο, το οποίο τράβηξα, χθες Τρίτη 13 Μαΐου 2025 και το οποίο είναι πολύ χρήσιμο να παρακολουθήσουν οι αναγνώστες, αφού, στο βίντεο αυτό περιγράφω, αναλυτικά και εκτενώς, τις απόψεις μου, γύρω από το θέμα αυτό, το οποίο απασχολεί την δημοσιότητα, εδώ και πάνω από δύο χρόνια. 

Όλον αυτό τον καιρό απέφυγα να ασχοληθώ, με το θέμα αυτο, διότι οι τεχνικές λεπτομέρειες και οι αντίστοιχες γνώσεις, που απαιτούνται, για να μπορεί κάποιος να εκφράσει σοβαρή και έγκυρη, ή, τουλάχιστον, εμπεριστατωμένη γνώμη, ήσαν αυτές, που μου έλειπαν. Και φυσικά, όταν εισερχόμαστε, σε ένα ζήτημα τέτοιας φύσεως, εάν δεν έχουμε τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις, για να κρίνουμε τα γεγονότα, είναι, πάντα, χρήσιμο να σιωπούμε και να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, προκειμένου να μάθουμε και να διδασκόμαστε, όσο αυτό είναι δυνατόν, από τα στοιχεία, που παρουσιάζονται, σε μια τέτοια σοβαρή υπόθεση, όπως αυτή. 

Το να πολιτικολογήσουμε, γύρω από αυτά τα ζητήματα, είναι, πάντα, εύκολο και πολλές φορές, είναι και δημοφιλές, αλλά αυτά δεν είναι τα ουσιώδη κριτήρια, για να προχωρήσουμε, στην έκφραση πρόχειρων εκτιμήσεων και απόψεων, για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών. 

Τώρα, καθώς έχουν προχωρήσει οι εξελίξεις, μπορώ να πω την γνώμη μου και τώρα, το πράττω, πάντα, γνωρίζοντας, βέβαια, ότι δεν υπάρχει δεν έχει ειπωθεί η τελευταία λέξη, για το δυστύχημα αυτό, το οποίο αφάνισε την ζωή 57 νέων ανθρώπων  οι περισσότεροι των οποίων κάηκαν ζωντανοί. 

Έτσι λοιπόν, το χθεσινό πόρισμα, που κατατέθηκε, στις δικαστικές αρχές, καταλήγει, στο συμπέρασμα ότι τα έλαια σιλικόνης, υπό συνθήκες ηλεκτρικού τόξου, όπως συνέβη και στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, μπορούν να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα και αυτό, διότι τα έλαια αυτά, σε θερμοκρασίες, άνω των 330 βαθμών Κελσίου, αναφλέγονται.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της έκθεσης πραγματογνωμοσύνης του καθηγητή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Δημήτριου Καρώνη, την οποία ο καθηγητής παρέδωσε, στον εφέτη ανακριτή της Λάρισας, χθες Τρίτη 13 Μαΐου 2025.

Μεταξύ άλλων, ο καθηγητής του ΕΜΠ Δημήτριος Καρώνης, αναφέρει:

"Με βάση τις ανωτέρω παρατηρήσεις, ο σχηματισμός πύρινης σφαίρας υπό συνθήκες ηλεκτρικού τόξου υψηλής έντασης ρεύματος είναι εφικτός. Αυτό σημαίνει πως και στην περίπτωση του υπό διερεύνηση τραγικού δυστυχήματος είναι ένα πιθανό ενδεχόμενο, αφού έχουν καταγραφεί αναλαμπές που αποδίδονται σε ηλεκτρικό τόξο.

Σύμφωνα με τις σχετικές βιβλιογραφικές αναφορές, η επίδραση του ηλεκτρικού τόξου οδηγεί στον σχηματισμό αερίων που περιλαμβάνουν κυρίως υδρογόνο, καθώς και ακετυλένιο και μεθάνιο.

Από τη διάρρηξη των τοιχωμάτων του μετασχηματιστή της επιβατικής αμαξοστοιχίας (η μόνη που ανεφλέγη) εξήλθε όχι μόνο έλαιο, αλλά και τα αέρια που προέκυψαν από τη διάσπαση του ελαίου σιλικόνης.

Το υδρογόνο και το ακετυλένιο έχουν πολύ χαμηλή ελάχιστη ενέργεια έναυσης (minimum ignition energy, MIE), ευρέα όρια αναφλεξιμότητας  και υψηλή ταχύτητα φλόγας.

Τα πολύ ευρέα όρια αναφλεξιμότητας των δύο αερίων σημαίνουν ότι είναι πολύ εύκολο να σχηματιστεί αναφλέξιμο μίγμα στον αέρα. Η χαμηλή ενέργεια έναυσης και τα ευρέα όρια αναφλεξιμότητας των δύο αερίων σημαίνουν την ευκολία έναυσής τους ακόμη και από τους σπινθήρες από την τριβή των τροχιών στις σιδηροτροχιές ... Όσον αφορά την καύση, τα έλαια σιλικόνης με αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να αναφλεγούν όταν η θερμοκρασία στον χώρο υπερβεί τους 300 βαθμούς Κελσίου και εν συνεχεία να καούν. (...) Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η θερμοκρασία του μετασχηματιστή θεωρείται υπερβολική όταν υπερβαίνει τους 155 βαθμούς Κελσίου στην περιέλιξη του μετασχηματιστή και τους 90 βαθμούς στο υγρό σιλικόνης. Επομένως, η θερμοκρασία των ελαίων πρέπει να ήταν στην περιοχή των 90 βαθμών και κατά συνέπεια πολύ χαμηλότερη του σημείου ανάφλεξης των ελαίων. Άρα, όσον αφορά την καύση, είναι λογικό να υποτεθεί ότι τα έλαια σιλικόνης συμμετείχαν στην πυρκαγιά λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν μετά την ανάπτυξη της πύρινης σφαίρας".




Πρέπει λοιπόν να σημειωθεί ότι, στο συγκεκριμένο απόσπασμα του πορίσματος, ο καθηγητής Δημήτριος Καρώνης χρησιμοποιεί υποθετικό λόγο, για να εκφράσει την πραγματογνωμοσύνη του. Δεν χρησιμοποιεί βεβαιωτικό λόγο.

Παράλληλα, παραδόθηκε και το πόρισμα του μεταλλειολόγου μεταλλουργού πραγματογνώμονα καθηγητή του ΕΜΠ Πέτρου Τσακιρίδη, ο οποίος μελέτησε τα ευρήματα του κλιμακίου της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού, από τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, όπου φυλάσσονται τα βαγόνια και τα συντρίμμια. Το συμπέρασμα του καθηγητή Πέτρου Τσακιρίδη είναι ότι "Δεν υπάρχουν θραύσματα που να υποδεικνύουν έκρηξη".

Εδώ, στο πόρισμα του Πέτρου Τσακιρίδη, ο λόγος δεν είναι υποθετικός. Ο καθηγητής βεβαιώνει, στην πραγματογνωμοσύνη του, ότι δεν υπάρχουν θραύσματα, που να υποδεικνύουν έκρηξη.

Εφόσον δεχτούμε, ως δεδομένα, αυτά τα συμπεράσματα, έστω και με τον υποθετικό λόγο, που χρησιμοποιεί ο καθηγητής Δημήτριος Καρώνης, μπορούμε να καταλήξουμε, στα δικά μας συμπεράσματα, όπως πράττω, τώρα, εγώ, γύρω από τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, της 28ης Φεβρουαρίου 2023. 

Το πρώτο συμπέρασμα είναι και το προφανές. Δηλαδη, ότι το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δυστύχημα δεν θα συνέβαινε, εάν ο σταθμάρχης του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού κόμβου Βασίλης Σαμαράς έκανε την δουλειά του. Δηλαδή, εάν φρόντιζε να βάλει τα δύο τρένα, ήτοι την εμπορική ηλεκτρική αμαξοστοιχία και την επιβατική ηλεκτρική αμαξοστοιχία, στην σειρά, δίνοντας προτεραιότητα, στην μία από τις δύο, για να προχωρήσει, πάνω, στην σιδηροδρομική γραμμή και κατόπιν να επιτρέψει, στην δεύτερη, εκ των δύο, αμαξοστοιχία της αντίθετης κατευθυναης, να διασχίσει αυτή την ίδια γραμμή, αφού απομακρυνόταν η πρώτη. 

Δεν το έπραξε αυτό, που είχε την υποχρέωση να πράξει και το οποίο, όλες τις προηγούμενες ημέρες εβδομάδες, μήνες και όλα τα προηγούμενα χρόνια, γινόταν, από τους προϊσταμένους αυτού του σιδηροδρομικού κόμβου, με αποτέλεσμα, όλον αυτόν τον καιρό, να μην υπάρχουν τέτοιου είδους σιδηροδρομικά δυστυχήματα, όπως αυτό της 28ης Φεβρουαρίου 2023. 

Τόσο απλά είναι τα πράγματα και φυσικά, οι ευθύνες του σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά είναι τεράστιες και αποκλειστικές, διότι είναι προσωπικές και δεν μπορεί να τις μοιραστεί, με κανέναν άλλον, αφού αυτός ήταν αρμόδιος και βρισκόταν, στην άμεση ευθύνη του, το να τακτοποιήσει την κίνηση, επί της σιδηροδρομικής γραμμής.

Από εκεί και πέρα, βέβαια, υπάρχουν και άλλα ζητήματα. Και το κυριότερο όλων είναι το ζήτημα, που έχει να κάνει, με την ανάφλεξη των αερίων, που σχημάτισαν τα διαρρεύσαντα έλαια σιλικόνης της επιβατικής αμαξοστοιχίας, γεγονος, που οδήγησε, στην πυρόσφαιρα και στην θανατηφόρα καύση των περισσότερων, από τα 57 νέα παιδιά, που έχασαν την ζωή τους, σε αυτήν την αμαξοστοιχία, την ίδια στιγμή, που αυτό το φαινόμενο της πυρόσφαιρας δεν υπήρξε, στην εμπορική αμαξοστοιχία, που συγκρούστηκε, με την επιβατική, με μεγάλη σφοδρότητα. 

Το ερώτημα, που γεννάται, αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο ηλεκτρικών τρένων, εκ των οποίων, στο ένα, υπήρξε η διαρροή των ελαίων σιλικόνης, που οδήγησε, μέσω των αερίων, που δημιουργήθηκαν, την πυρκαγιά, στην επιβατική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να καούν οι επιβάτες της· αυτά, δηλαδή, τα 57 θύματα, ενώ, στην εμπορική αμαξοστοιχία, δεν υπήρξε διαρροή ελαίων μου σιλικόνης, ή, τουλάχιστον, αν υπήρχε διαρροή, από τέτοια έλαια, αυτά δεν δημιούργησαν πυρκαγιά, στην εμπορική αμαξοστοιχία. 

Αυτό πρέπει να εξηγηθεί. Ίσως να έχει εξηγηθεί και να μην το γνωρίζω, αλλά, εν πάσει περιπτώσει, πρέπει να διευκρινιστεί το τι συνέβη και τι δεν συνέβη και το γιατί συνέβη, όπως και το γιατί συνέβη και το γιατί δεν συνέβη.

Το τραγικό αστείο είναι ότι τα κυβερνητικά στελέχη, όπως και τα φιλοκυβερνητικά τρολς, στο Διαδίκτυο, πανηγυρίζουν, για το γεγονός ότι υποτίθεται ότι αποδείχτηκε πως αιτία της πυρκαγιάς, στην επιβατική αμαξοστοιχία, ήταν η ανάφλεξη των αερίων, που εκλύθηκαν, από τα διαρρεύσαντα έλαια σιλικόνης και όχι το ξυλόλιο, ή το τολουόλιο, από κάποιο παράνομο φορτίο, που δεν υπήρξε, στις αμαξοστοιχίες, που συγκρούστηκαν! Λες και έχει καμία σημασία, αν οι άνθρωποι, κάηκαν, από την μία ή την άλλη αιτία! 

Ουσιαστικά, δηλαδή, παραδέχονται τα κυβερνητικά στελέχη ότι τα ελληνικά τρένα αποτελούν κινούμενες βόμβες, που είναι, ανά πάσα στιγμή, έτοιμες να αναφλεγούν και όλα αυτά λέγονται, πανηγυρικά! 

Πρόκειται, για άθλιες “αστειότητες” και πολιτικά κατασκευάσματα, που η αξία τους είναι ότι αποδεικνύουν αυτό που προσπαθούν να κρύψουν· δηλαδή ότι τα τρένα, στην Ελλάδα, είναι, άκρως, επικίνδυνα, ενώ θα μπορούσαν να μην είναι, με αποτέλεσμα οι ευθύνες των κυβερνήσεων να είναι αυταπόδεικτες.

Αυτά είναι τα κεντρικά ζητήματα, που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν άλλα περιφερειακά ζητήματα, που, προφανώς, έχει αξία να ερευνηθούν, όπως παραδείγματος χάριν, η διαδικασία και οι λόγοι, για τους οποίους τοποθετήθηκε αυτός ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ο Βασίλης Σαμαράς, στην θέση του σταθμάρχη αυτού του κρίσιμου σιδηροδρομικού κόμβου, ο οποίος αποδείχτηκε, εντελώς, ανίκανος να διαχειριστεί μια τέτοια κατάσταση, την οποία οι αντίστοιχοι σταθμάρχες, όλον τον προηγούμενο καιρό, για πολλά χρόνια, διαχειρίζονταν επιτυχώς. 




Προφανώς, πολλά αφορούν το ευνοιοκρατικό καθεστώς, την ημετεροκρατία και τα ρουσφέτια - πολιτικά και υπηρεσιακά -, που επικρατούν, όπου εμπλέκεται το κράτος και έχει γράφει ότι η αδελφή του συγκεκριμένου σταθμάρχη, η οποία έχει εμφανιστεί, σε φωτογραφία, μαζί με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. στην εποχή του κορωνοϊού (πρόκειται, για την, παραπάνω, φωτογραφία, η οποία δεν έχει καταγγελθεί, ως πλαστή, μέχρι τώρα, τουλάχιστον), ήταν εκείνη η οποία υπήρξε η αφορμή, για την τοποθέτηση του Βασίλη Σαμαρά, στην θέση του σταθμάρχη, σε αυτόν τον κρίσιμο σιδηροδρομικό κόμβο, προκειμένου να πάρει το επίδομα ευθύνης, που παίρνει ένας σταθμάρχης και έτσι, να αυξήσει τις συντάξιμες αποδοχές του και το ποσό της σύνταξης του, μια και σε λίγο καιρό, έβγαινε, στην σύνταξη.

Εννοείται ότι όλα αυτά πρέπει να ερευνηθούν, από τις δικαστικές αρχές και να αποδοθούν οι προσωπικές ευθύνες, που απορρέουν, για τα πρόσωπα, τα οποία εμπλέκονται, είτε αυτά είναι πολιτικά, είτε υπηρεσιακά.

Και φυσικά, πρέπει να γίνει λόγος και για την υποχρηματοδότηση του ελληνικού σιδηρόδρομου, γεγονός το οποίο είναι προϊόν της λεγόμενης στενότητας του Δημοσίου, το οποίο καθυστέρησε, επί πολλά χρόνια, την λεγόμενη σύμβαση 717, που θα αυτοματοποιήσει την διαδικασία της διακίνησης των τρένων, στις σιδηροδρομικές γραμμές, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση.

Η επέμβαση της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και οι ποινικές κατηγορίες, που έχουν απαγγελθεί, σε πολλά εμπλεκόμενα πρόσωπα, όπως και οι σημειούμενες προσπάθειες της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να κουκουλώσει την κατάσταση, δείχνουν ότι υπάρχουν ατασθαλίες και διαφθορά, στην υπόθεση της σύμβασης αυτής, που δεν έχει προχωρήσει, για πολλά χρόνια.

Ανάμεσα στα άλλα, αυτό είναι και προϊόν των περιορισμών, που έχουν τεθεί, στις δαπάνες του ελληνικού Δημοσίου, από τα Μνημόνια, που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν την ελληνική οικονομία, το κράτος και την κοινωνία και αυτό είναι κάτι το οποίο ουδείς αναφέρει, αλλά αποτελεί μια στυγνή πραγματικότητα, που πρέπει να ειπωθεί και να καταγγελθεί. 

Έτσι, έχουν τα πράγματα και δεν χρειάζεται να γράψω περισσότερα, γύρω από το θέμα αυτό. Και φυσικά, καλώ, για μία ακόμη φορά, τους αναγνώστες να παρακολουθήσουν το αρχικό βίντεο του παρόντος δημοσιεύματος, από το οποίο θα αποκομίσουν σημαντικά επιχειρήματα, γύρω από την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Η Ουκρανία βαδίζει, σε πολιτικοστρατιωτικό αδιέξοδο, καθώς ηττάται, από ένα μικρό και ανεπαρκές ρωσικό εκστρατευτικό σώμα. (Μάιος - Ιούνιος 2022 : Η συνθηκολόγηση είναι η μόνη λύση, αλλά)…

Θεολογία, ή φιλοσοφία; Πόσο νόημα έχει αυτό το ερώτημα, στην σύγχρονη εποχή; Πάντως, ο Χρήστος Γιανναράς έδειξε ότι, αν και η αντιθετική διάζευξη, μεταξύ τους, είναι, αρκούντως, οριοθετημένη, δεν οδηγεί, σε αλληλοαποκλεισμό.