Τα 4 δισεκατομμύρια χρόνια, από τα πρωτοκύτταρα, στο ανθρώπινο είδος “Homo Sapiens Sapiens” και στην διακλάδωση των ινδοευρωπαϊκών γλωσσών, από την πρωτο-ινδοευρωπαϊκή γλώσσα και από εκεί, στην “κυρία Κατερίνα” του ελληνικού θεάτρου των δεκαετιών 1930-1970, που είναι άγνωστη, στις νέες γενιές, επειδή επέλεξε, συνειδητά, να μην παίξει σε καμμία κινηματογραφική ταινία και μετέπειτα : Η μεταμόρφωση της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσα από το φωτογραφικό υλικό του 19ου και του 20ου αιώνα. (22).

 








Απεικόνιση της πορείας των 4 δισεκατομμυρίων ετών, με την εξέλιξη της ζωής, από τους μονοκύτταρους οργανισμούς - τα πρωτοκύτταρα -, έως τον σημερινό άνθρωπο, τον Homo Sapiens Sapiens.





H διακλάδωση των ινδοευρωπαϊκών γλωσσών, από την αρχέγονη πρωτο-ινδοευρωπαϊκή γλώσσα, που υποτίθεται ότι υπήρξε, από το 4.500 πΧ, έως το 2.500 πΧ, με κριτήριο την λέξη «μητέρα».





Karl Heinrich Marx (5/5/1818 - 14/3/1883). Σχεδίασμα.






Η “κυρία Κατερίνα” του ελληνικού θεάτρου. Η Κατερίνα Καρύδα - Ανδρεάδη (1903 - 1/5/1993).

Πρόκειται, για μεγίστη θεατρική φυσιογνωμία, που έμεινε, στην μνήμη του θεατρικού χώρου, έτσι όπως καθιερώθηκε, μόνο, με το όνομά της ήτοι, ως “κυρία Κατερίνα”. 

Υπήρξε τεράστια ηθοποιός, την οποία οι νέες γενιές, μετά την εποχή της δημιουργίας και της δράσης της, από την δεκαετία του 1930 , έως την δεκαετία του 1970, που αποσύρθηκε, από το θεατρικό σανίδι, δεν γνωρίζουν, διότι, συνειδητά, αρνήθηκε, δυστυχώς, να παίξει οποιονδήποτε κινηματογραφικό ρόλο, επειδή είχε και διατήρησε, έως το τέλος, την στέρεη πεποίθηση ότι ο ηθοποιός κρίνεται, καθημερινά, στο θέατρο. 


1932. Η κυρία Κατερίνα, στον «Έμπορο της Βενετίας».

 


1932. Η κυρία Κατερίνα, με τον Πέτρο Γληνό, στο θεατρικό έργο « Γλέντι, κρασί, αγάπη».




1936. Η  κυρία Κατερίνα, στο θεατρικό έργο «Ο Γυρισμός της Ελένης».




1944. Η κυρία Κατερίνα, με τον νεαρό, τότε, Δημήτρη Χορν.


1945. Η κυρία Κατερίνα, με την νεαρή, τότε, Μελίνα Μερκούρη, στο θεατρικό έργο «Το πένθος ταιριάζει, στην Ηλέκτρα».


1952. Η κυρία Κατερίνα, με την Χάρι Καμίλη, την Κυβέλη τον νεαρό, τότε, Αλέκο Αλεξανδράκη, και τον, επίσης, νέο, στην ηλικία, Λάμπρο Κωνσταντάρα, στο θεατρικό έργο «Οι τρομεροί γονείς».



1956. Η κυρία Κατερίνα, με την Κυβέλη, στην θεατρική παράσταση «Αναστασία».



1950 (δεκαετία). Επάνω, η κυρία Κατερίνα, μαζί με την νεαρή, τότε, Αλίκη Βουγιουκλάκη. Διακρίνονται η Παμφίλη Σαντοριναίου και ο νεαρός, τότε, Νίκος Ξανθόπουλος. Εδώ, με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, κάνουν βόλτα.


1965. Η κυρία Κατερίνα, με τον Γιώργο Κωνσταντίνου, στην «Χαρτορίχτρα».


1965. Στο ίδιο θεατρικό έργο, με την Σαπφώ Νοταρά.


 
 



Αρχαία Ελληνίδα μητέρα θηλάζει τον γιο της, με την συνήθη ευχή  : «ΟΙΑ ΗΩ Ω ΥΙΕ ΑΕΙ ΕΙ». Δηλαδή «Όπως η αυγή, γιε μου, να είσαι πάντα!».





1900. Πλατεία Ομονοίας.

Η πλατεία πανέμορφη, με φοίνικες και παρτέρια.
Απέναντι, η οδός Πανεπιστημίου και ο Λυκαβηττός.




2/4/1922 Μικρασιατική εκστρατεία : Βάψιμο αυγών της ΙΧ Μεραρχίας, λόγω του Πάσχα.




Η ακριβής θέση του φράγκικου Πύργου, στην Ακρόπολη, ο οποίος κτίστηκε, από τους Φράγκους, στην παραστάδα της νότιας πτέρυγας των Προπυλών, με την κατάκτηση της Αθήνας, από αυτούς. Όταν η πόλη, έπεσε, στα χέρια των Τούρκων, ο χώρος μετατράπηκε, σε αποθήκη αλατιού, φυλάκισης και βασανιστηρίων. Ο Πύργος κατεδαφίστηκε, το 1874, στα πλαίσια του σχεδιασμού της καταστροφής όλων των μετακλασικών κατασκευών, στην Ακρόπολη. 





1950 (δεκαετία). Αθήνα. Λιτανεία, έξω από το ναό του αγίου Διονυσίου, στην Σκουφά.



1950 (δεκαετία). Ασπρόπυργος. Περιφορά επιταφίου του ναού Αγίου Δημητρίου.



Πατησίων και Χάμιλτον.

Τριώροφο νεοκλασικό κτίριο, στην χωμάτινη, τότε, Πατησίων, (περίπου, απέναντι, από το σημερινό Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών «ΑΣΟΕΕ»).
Το κτίριο αυτό, σήμερα, είναι κατάστημα αθλητικών, «Champion Outlet Store».
Τα κτίρια, πίσω του και δεξιά του, υπάρχουν και σήμερα.



1960. Πλατεία Συντάγματος.

Άποψη της πλατείας, από την οδό Βασιλέως Γεωργίου Α', έξω από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία».




1968. Ελένη Χατζηαργύρη, Άννα Παναγιωτοπούλου, Σταμάτης Φασουλής, στην τραγωδία του Ευρυπίδη «Άλκηστις».





1973. Πατησίων και Στουρνάρη.

Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη, ακριβώς έξω, από το Πολυτεχνείο, προς κέντρο. 






1980 (τέλη δεκαετίας). Christopher Lee - Σωτηρία Μπέλλου, σε αθηναϊκό στέκι.

Δεν είναι γνωστό ότι ο Βρετανός ηθοποιός ήταν θαυμαστής της Μπέλλου, όμως, διατηρούσε στενή φιλία, με την Ελληνίδα ρεμπέτισσα, είχαν τακτική τηλεφωνική επικοινωνία και θεωρούσε την φωνή της Σωτηρίας Μπέλλου εφάμιλλη, με εκείνη της Billie Holiday. 





Norma Jean Mortenson.

Ό,τι και να πούμε, η “Marilyn Monroe” ήταν και παραμένει, εκτός συναγωνισμού…





Η Lauren Bacall (γεννημένη, ως Betty Joan Perske 16/9/1924 - 12/8/2014), στα νειάτα της, υπήρξε ίνδαλμα της δεκαετίας του 1940.

Μια πολύ καλή και πανέμορφη Αμερικανίδα ηθοποιός, σύντροφος του πολύ καλού ηθοποιού Humphrey Bocart.


 


Romy Schneider (23/9/1938 - 29/5/1982).

Η τεράστια Αυστριακή ηθοποιός, που πέθανε, πρόωρα, με αριστοκρατική φινέτσα, που, όμως, ερωτεύτηκε τον άστατο και λαϊκού χαρακτήρα Alain Delon.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

2/2024 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο : Κατεξευτελιστικό ψήφισμα καταδίκης του αυταρχικού καθεστώτος φυλαρχίας κράτους της υποσαχάριας Αφρικής του - κατά τους αφελείς χριστιανούς, εκφραστή των “Γωγ και Μαγώγ” - και κατά τον ορθό λόγο, δυνάμενου να αποκληθεί και ως «disordered» Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει αποθρασυνθεί και “έγινε ρόμπα”, για την ανυπαρξία κράτους δικαίου, την αστυνομοκρατία, την ανελευθερία των ΜΜΕ, την κατασκοπεία με το σύστημα “Predator”, τον έλεγχο της ΕΥΠ, από τον ίδιο και την ανισορροπία της κατανομής των εξουσιών, με τον κυβερνητικό έλεγχο, στο δικαστικό σύστημα. (Καιρός ήταν. Άργησε. Πολύ άργησε)…