Στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας, η υπ’ αριθμ. πρωτ. : 52346/ 6-12-2023 καταγγελία μου ότι e-ΕΦΚΑ χρωστάει, πιθανώς (ή και του χρωστούν) εκατομμύρια ευρώ, από προσαυξήσεις - από, αχρεωστήτως, καταβεβλημένα ποσά -, στις επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών. Αυτοί, προφανώς, από όσα φαίνεται να ισχυρίζεται η Προϊσταμένη Ολγα Καραθάνου, έχουν υπολογίσει, ως ασφαλιστικές εισφορές, τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, που πλήρωσαν οι βενζινοπώλες, ενώ πρέπει να επιστρέψουν αυτούσια και νομιμοτόκως, τα ποσά αυτά, ως προσαυξήσεις, στις επικουρικές τους συντάξεις, μέχρι την εξόφληση της κάθε μιας συνολικής οφειλής, προς τους βενζινοπώλες.

 




Υπέβαλα χθες Τετάρτη 6, Δεκεμβρίου 2023 την παρακάτω καταγγελία που πρωτοκολλήθηκε στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας, με αριθμό πρωτοκόλλου : 52346 / 6 -12 - 2023, που αφορά ότι e-ΕΦΚΑ χρωστάει, πιθανώς (ή και του χρωστούν) εκατομμύρια ευρώ, από προσαυξήσεις - από, υπερβαλλόντως, καταβεβλημένα ποσά -, στις επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών. 

Αυτοί, προφανώς, από όσα φαίνεται να ισχυρίζεται η Προϊσταμένη του Τμήματος των επικουρικών συντάξεων της Ε’ Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων Ολγα Καραθάνου, έχουν υπολογίσει, ως ασφαλιστικές εισφορές, τα αχρεωστήτως, καταβληθέντα ποσά, που πλήρωσαν οι βενζινοπώλες, ενώ πρέπει να επιστρέψουν αυτούσια και νομιμοτόκως, τα ποσά αυτά, ως προσαυξήσεις, στις επικουρικές τους συντάξεις, μέχρι την εξόφληση της κάθε μιας συνολικής οφειλής του e-ΕΦΚΑ, προς τους βενζινοπώλες.

Δηλαδή, με λίγα λόγια, οι αρμόδιοι τα έχουν μπλέξει τα πράγματα και τα έχουν κάνει όλα λάθος, κάτι, που είναι οφθαλμοφανές και το γνωρίζουν, με πρακτικό αποτέλεσμα να χρωστάει ο e-ΕΦΚΑ εκατομμύρια ευρώ, στους, επικουρικώς, συνταξιούχους βενζινοπώλες του πρώην ΤΕΑΠΥΚ, ή και κατά περίπτωση, να χρωστούν αντίστοιχα ποσά οι, επικουρικώς, συνταξιούχοι βενζινοπώλες, στον e-ΕΦΚΑ, στις περιπτώσεις εκείνες, που τα, επιπλέον ποσά των συντάξεων (με τον εσφαλμένο υπολογισμό τους, ως πληρωμένων ασφαλιστικών εισφορών, ενώ, δηλαδή, σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις, που διέπουν τα ποσά αυτά, είναι, νομιμοτόκως, επιστρεπτέα αυτούσια ποσά, στους συνταξιοδοτηθέντες, επικουρικώς, βενζινοπώλες) είναι περισσότερα των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, από τους ασφαλισμένους βενζινοπώλες, που τα έχουν πληρωθεί, ως συντάξεις, κάτι, που δεν έπρεπε και δεν πρέπει να συνεχίζεται να συμβαίνει.

Για όλα αυτά, δείτε το άρθρο 8 της Υπουργικής Απόφασης Φ20210/οικ.9572/369/14/ΦΕΚ1270Β/20-5-2014 :

«Άρθρο 8

Υπολογισμός ποσού σύνταξης παλαιών ασφαλισμένων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων

1. Η παρ. 3 του άρθρου 23 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Τα ποσά των ατομικών ειδικών λογαριασμών που προκύπτουν από καταβληθείσες εισφορές πέραν της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας χορηγούνται για προσαύξηση της σύνταξης.

Το ποσό της προσαύξησης της σύνταξης ορίζεται ως η έντοκη και μέχρι τη χρονική στιγμή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου, επιστροφή των συσσωρευμένων ποσών, με την χρήση του κατάλληλου, αναλόγως της περίπτωσης κάθε ασφαλισμένου, αναλογιστικού συ­ντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

Ειδικότερα, για κάθε επιπλέον ετήσιο ποσό που προ­κύπτει κάθε φορά από την διαφορά των καταβληθεισών εισφορών και της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας, υπολογίζονται οι τόκοι που συσσωρεύτηκαν από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους της καταχώρησης τους στους ειδικούς ατομικούς λογαριασμούς και μέχρι την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου. Το άθροισμα που προκύπτει από τα ετήσια, υπερβάλλοντα της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας ποσά από καταβληθείσες εισφορές, μαζί με τους αντίστοιχους τόκους, διαιρεί­ται με τον κατάλληλο αναλογιστικό συντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτός κάθε φορά ισχύει, και το ποσό που προκύπτει είναι η ετήσια προσαύξηση της σύνταξης κατά τη συνταξιοδότηση. Το ετήσιο ποσό της προσαύξησης της σύνταξης διαιρείται δια του αριθμού των συντάξεων που καταβάλλονται ετησίως (12) και το ποσό που προκύπτει είναι η μηνιαία προσαύξηση της σύνταξης.

Ως επιτόκια συσσώρευσης χρησιμοποιούνται οι εξαμη­νιαίες αποδόσεις του Κοινού Κεφαλαίου Νομικών Προ­σώπων. Τα επιτόκια αυτά εμφανίζονται (μέχρι και το έτος 2012) στον παρακάτω πίνακα με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΚΟΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α.Φ. & Ν.Π.Δ.Δ.

ΕΤΟΣ

ΕΞΑΜΗΝΟ

ΑΠΟΔΟΣΗ(%)

1994

Α

19,50

 

Β

18,15

1995

Α

16,84

 

Β

14,68

1996

Α

13,59

 

Β

12,71

1997

Α

10,61

 

Β

9,10

1998

Α

8,25

 

Β

9,43

1999

Α

8,10

 

Β

7,53

2000

Α

7,03

 

Β

6,63

2001

Α

6,48

 

Β

6,75

2002

Α

4,84

 

Β

5,65

2003

Α

5,40

 

Β

3,72

2004

Α

4,07

 

Β

3,69

2005

Α

3,40

 

Β

3,38

2006

Α

3,37

 

Β

3,93

2007

Α

3,93

 

Β

3,74

2008

Α

3,90

 

Β

3,94

2009

Α

3,98

 

Β

4,02

2010

Α

3,58

 

Β

3,47

2011

Α

3,84

 

Β

4,16

2012

Α

2,48

 

Β

1,87

Για υπολογισμό τόκων που αφορούν χρονική περί­οδο μεταγενέστερη από το τελευταίο διαθέσιμο από την Τράπεζα της Ελλάδας επιτόκιο εξαμηνιαίων απο­δόσεων, χρησιμοποιείται το τελευταίο διαθέσιμο επι­τόκιο από αυτήν.

Το ποσό της σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου των ήδη συνταξιούχων, παλαιών ασφαλισμέ­νων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων, οι οποίοι είχαν καταβάλλει μεγαλύτερα ποσά από αυτά που ορίζονται με βάση την ανώτερη ασφαλιστι­κή κατηγορία και τα οποία καταχωρήθηκαν σε ειδικό λογαριασμό, προσαυξάνεται σύμφωνα με τα ανωτέρω οριζόμενα, ενώ η έντοκη περίοδος των επιπλέον πο­σών είναι μέχρι την ημερομηνία έναρξης καταβολής της προσαύξησης.»


Γίνεται, λοιπόν, σαφές και κατανοητό ότι εδώ έχουμε, αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, που πρέπει να επιστραφούν, ως προσαυξήσεις (και όχι ως αυξήσεις των συντάξεων, ή, ως υπολογισμένο τμήμα σύνταξης) αυτούσια και νομιμοτόκως και όχι να υπολογισθούν, ως καταβεβλημένες ασφαλιστικές εισφορές.

Επίσης, ως παρακάτω, η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Αριθμ. πρωτ.: Φ80020/οικ.49618/Δ15.831/2017 Υπολογισμός τμήματος της επικουρικής σύνταξης για χρόνο ασφάλισης μέχρι 31.12.2014, για ασφαλισμένους μέχρι 31.12.2013 – Γνωστοποίηση διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 4488/2017 :


(Γνωστοποίηση διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 4488/2017, σχετικά με την επικουρική σύνταξη του ΕΤΕΑΕΠ)

Κατηγορία: Ασφαλιστικά ΕΦΚΑ

Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2017 Αριθμ. Πρωτ.: Φ80020/οικ.49618/Δ15.831
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΜΗΜΑTA Α΄ και Β΄
Fax : 2103368148 Τηλέφωνα : 2131516774, -777, – 844 (μισθωτοί ιδιωτικού τομέα) 2131516746, -748, -778 (μισθωτοί δημ. τομέα και αυτοαπασχολούμενοι) E-mail : proasf@ypakp.gr
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ και ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Fax : 2103368099 Τηλέφωνο : 2131516857 E-mail : doikepoptia@ypakp.gr Tαχ. Δ/νση : Σταδίου 29 Ταχ. Κωδικας : 10110 Αθήνα
«ΘΕΜΑ: Γνωστοποίηση διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 4488/2017, σχετικά με την επικουρική σύνταξη του ΕΤΕΑΕΠ.
Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 137/13.9.2017, τεύχος Α’, δημοσιεύθηκε ο νόμος 4488
«Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές διατάξεις, ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες και άλλες διατάξεις», με το άρθρο 16 του οποίου τροποποιείται το άρθρο 42 του ν. 4052/2012 (Α’41).
Ειδικότερα, αντικαθίσταται από 13.5.2016 η υποπερίπτωση βα της περίπτωσης β της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4052/2012, που είχε προστεθεί με την παρ. 1 του άρθρου 96 του ν. 4387/2016 (Α’85) και αφορά τον υπολογισμό του (Α) τμήματος της επικουρικής σύνταξης για χρόνο ασφάλισης μέχρι 31.12.2014, για ασφαλισμένους μέχρι 31.12.2013.
Ι. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Οι διατάξεις του κοινοποιούμενου άρθρου 16 αφορούν όλους τους ασφαλισμένους του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) που ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά μέχρι 31.12.2013, οι οποίοι καταθέτουν αίτηση συνταξιοδότησης από 1.1.2015 και εφεξής και συγχρόνως η καταβολή της σύνταξής τους αρχίζει από 1.1.2015 και μετά».

Ορίζεται, λοιπόν,  η έναρξη του πεδίου εφαρμογής του μεταγενέστερου νόμου, για τους ασφαλισμένους, που υπέβαλαν αιτήσεις, για συνταξιοδότηση, από 1/1/2015 και μετά, γεγονός, που σημαίνει ότι, για τους, έως την 30/11/2014, συνταξιοδοτηθέντες, έχει εφαρμογή  η προϊσχύουσα συνταξιοδοτική νομοθεσία, γεγονός, το οποίο η αρμόδια Υπηρεσία, δηλαδή το Τμήμα Απονομής Επικουρικών Συντάξεων, στους βενζινοπώλες δεν έχει χορηγήσει τις προσαυξήσεις, που προβλέπει η προαναφερόμενη Υπουργική Απόφαση του 2014 και δεν έχει ελέγξει την ορθότητα των καταβαλλομένων επικουρικών συντάξεων, που, κατά πάσα βεβαιότητα, υπολόγιζαν ως ασφαλιστικές εισφορές και τα υπερβάλλοντα των ασφαλιστικων κατηγοριών του Ν. 2084/1992, κάτι, που αποτελεί σφάλμα, διότι αυτά τα, υπερβαλλόντως, των αντίστοιχων ασφαλιστικών κατηγοριών, καταβληθέντα πόσα αποτελούν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, τα οποία πρέπει να υπολογισθούν και να καταβληθούν, νομιμοτόκως, ως προσωρινές προσαυξήσεις, στις επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών, έως της εξοφλήσεως των χρεωστούμενων, από τον e-ΕΦΚΑ, ποσών, ως προβλέπει η προειρημένη Υπουργική Απόφαση, στους συνταξιοδοτηθέντες, επικουρικά, βενζινοπώλες και εάν, αθροιστικώς, οι μερικές συντάξεις (τα τμήματα των συντάξεων), που έχουν καταβληθεί, με υπολογισμό των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, ως ασφαλιστικών εισφορών, υπερβαίνουν τις οφειλές του e-ΕΦΚΑ, προς τους συνταξιοδοτούμενους, τότε, πρέπει τα χρήματα αυτά να αναζητηθούν και να αναπροσαρμοσθούν (να μειωθούν) οι, εσφαλμένα, υπολογισθείσες επικουρικές συντάξεις.

Προσωπική μου γνώμη είναι ότι τα ίδια ισχύουν και για τα υπερβαλλόντως των ασφαλιστικών κατηγοριών του Ν. 2084/1992, καταβληθέντα αχρεωστήτως χρηματικά ποσά, όσων συνταξιοδοτήθηκαν και μετά την 1/1/2015 διότι παραμένει η υποχρέωση του ασφαλιστικού οργανισμού να επιστραφούν αυτά τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, νομιμοτόκως, στους συνταξιοδοτηθέντες, επικουρικώς και μετά την 1/1/2015, βενζινοπώλες, αφού δεν είναι ασφαλιστικές εισφορές τα ποσά αυτά, αλλά αχρεωστήτως καταβληθέντα, από αυτούς, ποσά, τα οποία, μάλιστα, πρέπει να επιστραφούν νομιμοτόκως.

Αυτά τα βαρύτατα αδικήματα, εις βάρος των, επικουρικώς, συνταξιούχων βενζινοπωλών ή και εις βάρος του ασφαλιστικού οργανισμού, διέπραξαν οι τέως Διευθύντριες Γεωργία Τσερπέλη, η Αφροδίτη Νιφόρου και η παρούσα ηγεσία της Επικουρικής Ασφάλισης.

Για τον λόγο αυτόν πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, για να σταματήσει και να υπολογισθεί η χρηματική βλάβη των συνταξιούχων βενζινοπωλών, αλλά και του Ασφαλιστικού Οργανισμού.

 Ας δούμε, όμως, τώρα, την χθεσινή (6/12/2023) καταγγελία μου, προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας :


«Κυρίες και κύριοι


έρχομαι να καταγγείλω μια αδιαφανή, σκοτεινή και, υπέρμετρα και ιδιαζόντως, σοβαρή παρανομία των αρμοδίων υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ, σχετικά, με τις προσαυξήσεις των επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, με τα, υπερβαλλόντως, καταβεβλημένα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών τους, όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση Φ.20210/4231/1152/26-2-2004 (ΦΕΚ427Β/2-3-2004), η οποία προέβλεπε την έκδοση επόμενης νέας υπουργικής απόφασης, που θα προσδιόριζε τον τρόπο καταβολής και τοκοφορίας των προσαυξήσεων εκάστου, επικουρικώςσυνταξιοδοτούμενου ασφαλισμένου βενζινοπώλη, κατά το παρελθόν και το μέλλον. 

Μάλιστα παλαιότερα (το 2010-2011), το συνολικό ποσόν της προσαύξησης αυτής αναγραφόταν, σε κάθε εκδιδόμενη επικουρική συνταξιοδοτική απόφαση, με την επιφύλαξη της χορήγησής του, όταν θα εξεδίδετο η σχετική νέα υπουργική απόφαση. 

Στην συνέχεια, αυτή η πρακτική έπαυσε να ακολουθείται, χωρίς, φυσικά, να εξαλείφεται η σχετική υποχρέωση καταβολής, στους ενδιαφερόμενους συνταξιοδοτούμενους, επικουρικώς  της διαφοράς των, υπερβαλλόντως, καταβληθεισών, εκ μέρους του καθενός, εξ αυτών, ασφαλιστικών εισφορών των συνταξιοδοτούμενων βενζινοπωλών του πρώην ΤΕΑΠΥΚ, το οποίο, εν τω μεταξύ, είχε ενταχθεί, στον ΟΑΕΕ. Όταν, μάλιστα, είχα ρωτήσει τους ελάχιστους παλαιούς υπαλλήλους του πρώην ΤΕΑΠΥΚ, όταν, από τις 17/6/2013, έως την 24/4/2016, είχα αναλάβει την Διεύθυνση του, τότε, ΟΑΕΕ/ΤΕΑΠΥΚ, μου είπε ειπωθεί ότι αυτή η παύση, στον υπολογισμό των σχετικών υπερβαλλόντων ποσών των ασφαλιστικών εισφορών και στην καταγραφή τους, στις συνταξιοδοτικές αποφάσεις, έγινε, για να μην ενοχλούν οι συνταξιούχοι το Ταμείο, αφού δεν είχε εκδοθεί η απαραίτητη Υπουργική Απόφαση.

Εν πάση περίπτωση, τελικώς, αυτή η αναμενόμενη, προς έκδοση, Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε, μετά από μια 10ετια, επί κυβερνήσεως Αντωνίου Σαμάρα, στα μέσα του 2014, οπότε ήλθα, σε διαρκείς επαφές, με την αρμόδια Κεντρική επιτελική Διεύθυνση του ΟΑΕΕ, για την έκδοση εγκυκλίου, πλην όμως, ο καιρός περνούσε, η Κεντρική επιτελική Διεύθυνση του ΟΑΕΕ χρονοτρίβησε και στις 25/4/2016, το πρώην ΤΕΑΠΥΚ, μεταφέρθηκε, στο ΕΤΕΑ, υπό την Διεύθυνση της Γεωργίας Τσερπέλη, στην οποία, ως Προϊστάμενος του αρμόδιου Τμήματος, έως την 31/12/2016, έθεσα το θέμα, πλην όμως, αυτή, ουσιαστικώς, αδιαφόρησε. 

Από την 1/1/2017, που το ΕΤΕΑ, μετετράπη, σε ΕΤΕΑΕΠ, έπαυσα να είμαι Προϊστάμενος του, εν λόγω, αρμόδιου Τμήματος, το οποίο στελεχώθηκε, με Προϊσταμένη την Όλγα Καραθάνου, η οποία ενημερώθηκε, για αυτήν την υπόθεση, αλλά ουδέν επράχθη, έως τον Οκτωβρίου του 2018, που έφυγα, από την ΣΤ' Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ (ήμουν, μέχρι τότε, Προϊστάμενος του Β' Τμήματος Επικουρικών Συντάξεων για τους Μηχανικούς, τους Συμβολαιογράφους και τους Δικηγόρους).

Τώρα, πλέον, είμαι συνταξιούχος υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ.

Όπως πληροφορούμαι, το θέμα αυτό των νόμιμων προσαυξήσεων των επικουρικών συντάξεων, με τα ποσά των υπέρμετρα, καταβληθεισών εισφορών των συνταξιοδοτούμενων, επικουρικώς, τα οποία ποσά ανέρχονται, σε κάποια πολλά εκατομμύρια ευρώ και των οποίων η καταβολή και η τοκοφορία ορίζονται, από την Υπουργική Απόφαση του 2014, παραμένει ανεπίλυτο, προφανώς, λόγω αδιαφορίας των αρμοδίων (Διοικητών, Γενικών Διευθυντών, Διευθυντών κλπ, που δεν μπορούν να το αρνηθούν, διότι υφίσταται λεπτομερειακή αναφορά μου, προς την, τότε, Γενική Διευθύντρια Ελευθερία Ζαχαράκη, το περιεχόμενο της οποίας γνώρισα και στην, τότε, Διευθύντρια Γεωργία Τσερπέλη, ενώ το ζήτημα αυτό γνωρίζει και η, τότε, Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Ελέγχου του ΕΤΕΑΕΠ Αφροδίτη Νιφόρου), η οποία, όμως, στερεί σημαντικά νομοθετημένα, πλην όμως, πονηρώς, μη καταβεβλημένα και μη καταβαλλόμενα προσαυξητικά ποσά, στις επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων ποσών, λες και η Υπηρεσία και οι αρμόδιοι αποτελούν μηχανισμό υπεξαίρεσης χρημάτων, τα οποία τους εμπιστεύθηκαν οι τωρινοί συνταξιούχοι, υπό την προηγούμενη ιδιότητά τους, ως ασφαλισμένοι, στον ασφαλιστικό οργανισμό, που κρατάει, παρανόμως και κρυφίως, "στην τσέπη του", χρήματα, τα οποία όφειλε και υποχρεούται να επιστρέψει, σε αυτούς - τους συνταξιούχους -, που τους τα εμπιστεύθηκαν. Και μάλιστα, αυτά γίνονται, αδιαφανώς και κρυφίως.

Και για να το κάνω πιο λιανά το θέμα, για να γίνει κατανοητό, θα το περιγράψω, συνοπτικά. 

Άλλο πράγμα είναι οι προσαυξήσεις των συντάξεων των επικουρικών συντάξεων που προβλέπουν οι δύο υπουργικές αποφάσεις του 2004 και του 2014 και άλλο πράγμα είναι οι αυξήσεις των συντάξεων, που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου. 

Οι προσαυξήσεις των συντάξεων αφορούν, όπως έγραψα, προηγουμένως, την διαφορά των καταβληθεισών ασφαλιστικών εισφορών των βενζινοπωλών, με βάση το ποσοστό, επί τοις χιλίοις, στα τιμολόγια αγοράς των υγρών καυσίμων, από τους καταναλωτές, από την μια πλευρά και τα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών, με βάση την κατάταξη των βενζινοπωλών, στις ασφαλιστικές κατηγορίες, που προβλέπει η υπουργική απόφαση του 2004, που έπρεπε να καταβληθούν, από τους ασφαλισμένους βενζινοπώλες. 

Υπάρχει μια τεράστια διαφορά, ανάμεσα στα πόσα των ασφαλιστικών κατηγοριών, που θα έπρεπε να πληρώσουν οι ασφαλισμένοι βενζινοπώλες, με τα ποσά που κατέβαλαν, με βάση το ποσοστό, επί τοις χιλίοις, στα τιμολόγια αγοράς, από τους καταναλωτές στα βενζινάδικα. 

Αυτή η συγκεκριμένη διαφορά, ανάμεσα στα ποσά που θα έπρεπε να καταβληθούν και σε εκείνα που καταβλήθηκαν, είναι τα λεγόμενα υπερβάλλοντα καταβεβλημένα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών, το άθροισμα των οποίων, χάνοντας την ιδιότητα του, ως ασφαλιστικής εισφοράς και μετατρεπόμενο, σε αχρεωστήτως καταβληθέν ποσόν, στην Υπηρεσία και πρέπει να επιστραφεί αυτούσια, στους συνταξιούχους βενζινοπώλες, ως προσαύξηση, στις συντάξεις τους (δηλαδή, κατ' ουσίαν, σε δόσεις, μέχρι την εξόφληση του χρέους, προς έκαστο, επικουρικά, συνταξιούχο), έτσι όπως προβλέπει - και μάλιστα, νομιμοτόκως - η δεύτερη υπουργική απόφαση του 2014, με μία συγκεκριμένη προβλεπόμενη, από την ίδια ΥΑ, διαδικασία. 

Με λίγα λόγια, η διαφορά των ασφαλιστικών εισφορών, που έπρεπε να καταβληθούν, με βάση την κατάταξη των βενζινοπωλών στις ασφαλιστικές κατηγορίες της υπουργικής απόφασης του 2004. (μια κατάταξη, που άργησε να γίνει και πιθανόν, ακόμη να μην έχει ολοκληρωθεί), από τις ασφαλιστικές εισφορές, που κατέβαλαν οι βενζινοπώλες, με βάση τα τιμολόγια αγοράς των υγρών καυσίμων που αγόραζαν οι καταναλωτές, αυτή η διαφορά θεωρείται από τις δύο υπουργικές αποφάσεις ως υπερβάλλοντα ποσά, αχρεωστήτως καταβληθέντα και ορίζεται, η επιστροφή τους αυτούσια, μέχρι την δόσεων των προσαυξήσεων των συντάξεων και την χορήγηση και της τελευταίας υπολειπόμενης προσαυξητικής εκάστης συντάξεως δόσεως, στους βενζινοπώλες, με τον νόμιμο τόκο, που αντιστοιχεί, σε κάθε περίπτωση και με τη διαδικασία, που προβλέπει η δεύτερη υπουργική απόφαση. 

Έτσι, έχει το ζήτημα και ο νόμος Κατρούγκαλου δεν έχει καμία σχέση και εφαρμογή, με όλες αυτές οι συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι οποίες δεν αφορούν τις γνωστές κλασσικές αυξήσεις των συντάξεων,  αλλά είναι - επαναλαμβάνω - επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών (τα οποία αποχαρακτηρίζονται, από την ιδιότητα τους, ως ασφαλιστικές εισφορές και μετατρέπονται και αποτελούν αχρεωστήτως καταβληθέντα χρηματικά ποσά, στο ασφαλιστικό επικουρικό ταμείο), στους βενζινοπώλες που συνταξιοδοτούνται, ως προσαύξηση (και όχι αύξηση), στην σύνταξη τους, νομιμοτόκως, όπως προβλέπεται. 

Θυμίζω και πάλι, ότι, στο μακρινό παρελθόν, έχουν εκδοθεί συνταξιοδοτικές αποφάσεις, που αναφέρουν συγκεκριμένα υπερβάλλοντα ποσά, που πρέπει να επιστραφούν, στους συνταξιούχους βενζινοπώλες, με την επιφύλαξη της έκδοσης της εκτελεστικής Υπουργικής Απόφασης, που εξεδόθη, το 2014 και οι οποίες αναμένουν την ολοκλήρωση της εκτέλεσής τους, όπερ σημαίνει ότι η Υπηρεσία υποχρεούται να ικανοποιήσει τους συνταξιούχους αυτούς. 

Περισσότερο απλά δεν μπορώ να τα εξηγήσω. Ο έχων νουν, νοείτω. 

Αφού, λοιπόν, επεξήγησα αυτό το, άκρως, σοβαρό θέμα, παρακαλώ να ελέγξετε την αρμόδια Υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ και να την καλέσετε και να την υποχρεώσετε να εφαρμόσει τα νόμιμα και δέοντα και τις υποχρεώσεις, που έχει, απέναντι, στους συνταξιούχους, τις οποίες υποχρεώσεις δεν έχει εκπληρώσει και αποφεύγει να εκπληρώσει. 

Παρακαλώ να με ενημερώσετε σχετικά με την υπόθεση αυτή και είμαι διατεθειμένος να σας παράσχω οποιαδήποτε βοήθεια, ή πληροφορία επιθυμείτε.


Αναστάσιος Παναγιώτη Αναστασόπουλος
Θήρας 44
ΤΚ 13123 Ιλιον
Κινητό τηλέφωνο 6948746076»



Με λίγα λόγια, τα έχουν κάνει όλα χάλια. Πιο χάλια, δεν γίνεται.

Για να δούμε τί πρόκειται να πράξουν…






Σχόλια

Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Σήμερα Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου 2023, έλαβα το, παρακάτω, e-mail, από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας :


«Σας ενημερώνουμε ότι το έγγραφο που αποστείλατε στον φορέα ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ πρωτοκολλήθηκε στην υπηρεσία Κεντρικό Πρωτόκολλο με τα ακόλουθα στοιχεία:

Αρ. Πρωτοκόλλου: 52424 ΕΙ 2023
Ημ/νια Πρωτοκόλλου: 07/12/2023
Θέμα: ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ ΣΧΤ ΜΕ : Ο e-ΕΦΚΑ χρωστάει εκατομμύρια ευρώ, για προσαυξήσεις - από, υπερβαλλόντως, καταβεβλημένα ποσά -, στις επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών, παρά την Φ20210/4231/1152/26-2-2004 (ΦΕΚ427Β/2-3-2004) Υπουργική Απόφαση και κάνει το κορόιδο.
Ημ/νια Πρωτ. Αποστολέα: 07/12/2023

Το παρόν μήνυμα αποστέλλεται αυτοματοποιημένα μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων.
Παρακαλούμε μην απαντήσετε σε αυτό το μήνυμα».


Πήραν, λοιπόν, οι της ΕΑΔ και πρώτο κόλλησαν, ως ανωτέρω, το σημερινό ηλεκτρονικό μήνυμα, που τους έστειλα.

Προφανώς, το ίδιο ηλεκτρονικό μήνυμα, το οποίο έστειλα και σε αυτόν, το πήρε και ο Γεράκης (ggerakis@efka.gov.gr), στον e-ΕΦΚΑ.

Για να δούμε, λοιπόν, το τί θα πράξουν.


Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Επίσης σήμερα Πέμπτη 7, Δεκεμβρίου 2023, προώθησα το προαναφερόμενο, στο προηγούμενο σχόλιο, e-mail μου, προς τον Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Σπυρίδωνα - Άδωνι Γεωργιάδη και στον υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παναγιώτη Τσακλόγλου, κοινοποιώντας το και στον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρο Βαρβέρη και στον Γεώργιο Γεράκη, ως ακολούθως :


«Κύριοι

Προωθείται και σε σας, το σημερινό (7-12-2023) ηλεκτρονικό μήνυμά μου, με σαφή καταγγελία, προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και προς τον Γεώργιο Γεράκη του e-ΕΦΚΑ, για την περιγραφόμενη οικονομική βλάβη, που υπέστησαν οι, επικουρικώς, συνταξιούχοι βενζινοπώλες, αλλά και ο Ασφαλιστικός Οργανισμός, από την μη εφαρμογή του άρθρου 8 της Υπουργικής Απόφασης Φ20210/οικ.9572/369/14/ΦΕΚ1270Β/20-5-2014, λόγω υπαίτιας αδιαφορίας των αρμοδίων οργάνων του e-ΕΦΚΑ (τις τέως Διευθύντριες της, νυν, Ε' Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων του e-ΕΦΚΑ Γεωργία Τσερπέλη, Αφροδίτη Νιφόρου κ.α.), δι ό και σας ζητώ να πράξετε όσα υποχρεούσθε, εκ του νόμου, να πράξετε, προς αποκατάσταση της οικονομικής βλάβης του Ασφαλιστικού Οργανισμού και των, επικουρικώς, συνταξιοδοτούμενων πρατηριούχων υγρών καυσίμων.




Αναστάσιος Παναγιώτου Αναστασόπουλος»

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

2/2024 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο : Κατεξευτελιστικό ψήφισμα καταδίκης του αυταρχικού καθεστώτος φυλαρχίας κράτους της υποσαχάριας Αφρικής του - κατά τους αφελείς χριστιανούς, εκφραστή των “Γωγ και Μαγώγ” - και κατά τον ορθό λόγο, δυνάμενου να αποκληθεί και ως «disordered» Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει αποθρασυνθεί και “έγινε ρόμπα”, για την ανυπαρξία κράτους δικαίου, την αστυνομοκρατία, την ανελευθερία των ΜΜΕ, την κατασκοπεία με το σύστημα “Predator”, τον έλεγχο της ΕΥΠ, από τον ίδιο και την ανισορροπία της κατανομής των εξουσιών, με τον κυβερνητικό έλεγχο, στο δικαστικό σύστημα. (Καιρός ήταν. Άργησε. Πολύ άργησε)…