Σκληρός και ανελέητος πόλεμος Ελεγκτικού Συνεδρίου - κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, για την κατάργηση του Ν. 4387/2016 (πρόκειται, για τον νόμο του Γιώργου Κατρούγκαλου, αλλά και της Έφης Αχτσιόγλου), όσον αφορά τις συντάξεις των δικαστικών, λόγω ανατροπής της κυβερνητικής δημοσιονομικής πολιτικής. «Είναι πολλά τα λεφτά Άρη» και η απόφαση του Ε. Σ. αντιδημοφιλής, αλλά κινείται, εντός των ορίων του Συντάγματος, αφού ο συγκεκριμένος νόμος είναι, κατάφορα, αντισυνταγματικός. (Ο “5046c”, ο Κωστής Χατζηδάκης επικαλείται ότι υφίσταται “δημοσιονομικό εκβιασμό”, ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης ισχυρίζεται ότι “τα δικαστήρια δεν μπορούν να ασκούν δημοσιονομική πολιτική”. Mόνο που αυτά τα επικαλούνται, όταν τους συμφέρουν)…



 Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης χαζοχαμογελάει, αυτοφωτογραφιζόμενος, αλλά η αλήθεια είναι ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο του «έβαλε φωτιά στα πατζάκια του», με τις αποφάσεις που έβγαλε, με συντριπτική πλειοψηφία 28-3), σχετικά με τις συντάξεις των δικαστών, καταργώντας τις μνημονιακές περικοπές του Ν. 4387/2016 - δηλαδή του νόμου του Γιώργου Κατρούγκαλου και της Έφης Αχτσιόγλου -, όσον αφορά τις συντάξεις των δικαστών, οι οποίες εκρίθησαν ότι είναι (και πράγματι, είναι) αντισυνταγματικές. 

Δυστυχώς, αυτές οι αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν εκτείνονται, παραπέρα και δεν αφορούν τις περιπτώσεις των συνταξιούχων των άλλων κατηγοριών, δηλαδή του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα, για τους οποίους οι περικοπές των συντάξεων, έχουν κριθεί, εδώ και πολλά χρόνια, από το Συμβούλιο της Επικρατείας της Κατερίνας Σακελλαρόπουλου, της Μαίρης Σαρπ και των υπολοίπων δικαστών του ΣτΕ (αλλά, δυστυχώς και από το Ελεγκτικό Συνέδριο), ως συνταγματικές.

Πάντως, για να ζορίζονται, τόσο πολύ, ο Κωστής Χατζηδάκης, ο Άδωνις Γεωργιάδης (αυτός ζορίζεται, επειδή ο e-ΕΦΚΑ θα κληθεί να καταβάλει τα αναλογούντα αναδρομικά ποσά και να αυξήσει τις τρέχουσες και μέλλουσες συντάξεις, στους δικαστές) και οι λοιποί οικονομικοί παράγοντες κυβερνητικοί παράγοντες, για τις συγκεκριμένες αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που το Δημόσιο, δηλαδή η κυβέρνηση υποχρεούται να πληρώσει, είναι προφανές ότι τα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν είναι πάρα πολύ μεγάλα και επηρεάζουν τα μακροοικονομικά μεγέθη, όχι, μόνο του φετινού και του επόμενου κρατικού προϋπολογισμού, αλλά και τους κρατικούς προϋπολογισμούς των πολλών επόμενων ετών. 

«Είναι πολλά τα λεφτά Άρη», όπως λέει, ως ατάκα, ο πεθαμένος, πλέον, καλός ηθοποιός Σπύρος Καλόγηρου, στην πασίγνωστη ταινία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου “Λόλα”, που γυρίστηκε, το 1964. 

Αυτό, ουσιαστικά, λέει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο, όμως, αδιαφορεί και περνάει, στην αντεπίθεση, με μια πρωτοφανή ανακοίνωσή του, που απαντά, ευθέως και χωρίς περιστροφές, στις κυβερνητικές ανακοινώσεις, εκτοξεύοντας και τις δικές του απειλές, εάν τα κυβερνητικά και τα αρμόδια όργανα του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, που είναι ο e-ΕΦΚΑ, ο οποίος, ως ασφαλιστικός οργανισμός καθίσταται υπόχρεος, με βάση τις δικαστικές αυτές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου να αναθεωρήσεις  τις κανονιστικές συνταξιοδοτικές αποφάσεις των δικαστών, τις οποιες εξέδωσε, στο παρελθόν και να συμμορφωθεί, με τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εκδίδοντας νέες αρχικές κανονιστικές συνταξιοδοτικές πράξεις και στην συνέχεια, να καταβάλει, αναδρομικώς, τα ποσά, που αναλογούν.

Ας δούμε αυτό το Δελτίο Τύπου της 6/10/2023, που εξέδωσε, επισήμως, το Ελεγκτικό Συνέδριο :


«ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ

ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ 1330, 1331, 1332/2023

Με τρείς πιλοτικές της αποφάσεις (1330/2023, 1331/2023 και 1332/2023), η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου επέλυσε ζητήματα που εγέρθηκαν σχετικά με την εκτέλεση των 255/2021 και 2/2022 αποφάσεων του ειδικού κατά το άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγματος Δικαστηρίου (Μισθοδικείου).

Το ειδικό αυτό Δικαστήριο (1) έκρινε στις εν λόγω αποφάσεις του ότι η υπαγωγή για τον υπολογισμό των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών στη νομοθεσία περί ΕΦΚΑ είναι αντισυνταγματική λόγω του υπερβολικά χαμηλού ποσοστού αναπλήρωσης που προκύπτει και ότι, μετά τη θέση εκποδών ως αντισυνταγματικής της εν λόγω νομοθεσίας, εφαρμόζεται για τον υπολογισμό των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών η προϊσχύσασα νομοθεσία (2).

Υπενθυμίζεται ότι με τις πιλοτικές δίκες ως οι ανωτέρω επιλύονται ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος που έχουν συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων και όχι διαφορές που αφορούν ειδικώς τον συγκεκριμένο διάδικο, το δικόγραφο του οποίου, φέροντας τα εν λόγω χαρακτηριστικά, έδωσε απλώς λαβή για την επίλυση των εν λόγω ζητημάτων.

Ασκώντας την παρακολουθηματικού χαρακτήρα έναντι του ειδικού κατά το άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγματος Δικαστηρίου δικαιοδοσία του, το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε τα εξής στο πλαίσιο των ήδη επιλυθέντων από το ειδικό αυτό Δικαστήριο ζητημάτων:

Η εκ του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος υποχρέωση για παροχή πλήρους δικαστικής προστασίας από την προσβολή των συνταξιοδοτικής φύσης δικαιωμάτων των δικαστικών λειτουργών και η εντεύθεν διασφάλιση της πρακτικής αποτελεσματικότητας του δικαιώματος του οποίου η προσβολή διαγνώστηκε με απόφαση του ειδικού Δικαστηρίου, επιβάλλει όπως η συνταξιοδοτική Διοίκηση, μετά τη δικαστική διάγνωση της αντισυνταγματικότητας μειώσεων σε σύνταξη δικαστικού λειτουργού, προβεί, εφ’ όσον τούτο ζητηθεί και ανεξαρτήτως αν η απόφαση του εν λόγω Δικαστηρίου αφορούσε στον ίδιο τον αιτούντα, σε νέο, σύμφωνο με το Σύνταγμα, υπολογισμό της σύνταξης, εκδίδοντας νέα εκτελεστή διοικητική πράξη· τυχόν δε άρνηση να ενεργήσει σχετικώς αποτελεί απορριπτική εκτελεστή διοικητική πράξη που προσβάλλεται με έφεση ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Σε υποθέσεις συνταξιούχων δικαστικών λειτουργών, το Ελεγκτικό Συνέδριο υποχρεούται κατά το Σύνταγμα να σέβεται τις επί νομικών ζητημάτων κρίσεις του ειδικού Δικαστηρίου, που έχει τη σχετική πρωτογενή εκ του Συντάγματος δικαιοδοσία. Μη νόμιμη και ακυρωτέα η σιωπηρή άρνηση της συνταξιοδοτικής Διοίκησης για επανακανονισμό της σύνταξης δικαστικού λειτουργού, αφού αυτή όφειλε να υπολογίσει τη σύνταξή του μη εφαρμόζοντας τις κριθείσες αρμοδίως ως αντισυνταγματικές ρυθμίσεις, αλλά τις προϊσχύσασες αυτών. Εφαρμοστέες για τον κανονισμό της σύνταξης των δικαστικών λειτουργών εκκαλούντος είναι οι προϊσχύσασες του ν. 4387/2016 διατάξεις, ενώ το καταβλητέο ποσό της σύνταξής τους υπόκειται μόνο στις περικοπές και τις κρατήσεις που δεν αντίκεινται σε υπερνομοθετικής ισχύος κανόνες, σύμφωνα με όσα έχουν κριθεί από το εν λόγω ειδικό Δικαστήριο και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το ζήτημα της συμπερίληψης στις αποδοχές που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της αναλογίας μεταξύ αποδοχών ενεργείας και συντάξιμων αποδοχών, του ποσού της αποζημίωσης λόγω της συμμετοχής δικαστικών λειτουργών στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, ανήκει, ως εκ της φύσης του ζητήματος και ενόψει του ότι δεν έχει αυτό επιλυθεί με προηγούμενη απόφασή του, στην αρμοδιότητα του κατά το άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγματος ειδικού Δικαστηρίου».

«1 Το ειδικό κατά το άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγματος Δικαστήριο, όταν δικάζει μεταξύ άλλων διαφορές από συντάξεις δικαστικών λειτουργών, συγκροτείται κατά πλειοψηφία από μη δικαστικούς λειτουργούς.

2 Σε προηγούμενη απόφασή του (1/2018) το ως άνω Δικαστήριο είχε κρίνει ότι η αναπλήρωση σε ποσοστό ίσο ή κατώτερο του 60% σε σύνταξη δικαστικού λειτουργού είναι επίσης αντίθετη στο Σύνταγμα». 


Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Το Δελτίο Τύπου και τα σκεπτικά των αναφερόμενων αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, πολύ απλά, εδράζονται, στο γεγονός, ότι οι διατάξεις του «νόμου Γιώργου Κατρούγκαλου - Έφης Αχτσιόγλου» αντίκεινται, στις διατάξεις του άρθρου 26 του Συντάγματος και στις λοιπές συνταγματικές, διατάξεις των άρθρων 87 παρ. 1 και 88 παρ. 2 του Συντάγματος, που εξειδικεύουν το άρθρο 26 και οι οποίες υποχρεώνουν το Δημόσιο και την κυβέρνηση να χορηγούν, στους δικαστικούς λειτουργούς συντάξεις, που να μην αποκλίνουν, ουσιωδώς από τις αποδοχές των, εν ενεργεία, δικαστών, που έχουν τους ίδιους βαθμούς, στην δικαστική ιεραρχία, με εκείνους, τους οποίους κατείχαν οι συνταξιούχοι, όταν αυτοί εξέρχονται, από την ενεργό υπηρεσία. Και αυτό συμβαίνει, επειδή, κατά το Σύνταγμα, πρέπει να διασφαλίζεται στους συνταξιούχους, επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης, ανάλογο με το κύρος και την υψηλή σημασία του έργου, που ασκούσαν.

Αυτή είναι η απλή, ωμή, σκληρή αλήθεια.

Αυτή η αλήθεια είναι, φυσικά, κατάφορα, άδικη, για τους υπόλοιπους συνταξιούχους του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα της οικονομίας. Αλλά αυτά η πολιτική τάξη της χώρας, από πάντοτε, έχει ορίσει, συνταγματικώς, να ισχύουν, για να έχουν τους δικαστές, ως υποχείρια. 

Και όντως, οι δικαστές έπραξαν, όταν ήλθαν τα καταστροφικά, για την ελληνική κοινωνία και ειδικά, για τους συνταξιούχους, οικονομικά μέτρα, με τις θηριώδεις περικοπές των Μνημονίων, έπραξαν ό,τι επιθυμούν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, εξαιρώντας, φυσικά, τους εαυτούς τους, από αυτές τις περικοπές.

Αυτή είναι η ουσία της υπόθεσης που προέκυψε, δηλαδή της αντιδικίας των δικαστών, με την παρούσα κυβέρνηση, η οποία αντιμετωπίζει αυτές τις δικαστικές αποφάσεις, που εξέδωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο, ως «δημοσιονομικό εκβιασμό», όπως ανακοίνωσε ο “5046c” Κωστής Χατζηδάκης, για να συμπληρώσει την προηγηθείσα ρήση του Άδωνι Γεωργιάδη ότι τα «δικαστήρια δεν μπορούν να ασκούν δημοσιονομική πολιτική». 

Μόνο, που αυτά οι κυβερνητικοί παράγοντες δεν τα επικαλούνται, όταν οι δικαστές έκδωσαν, επανειλημμένως, αποφάσεις ότι οι μνημονιακές περικοπές, για τους υπόλοιπους συνταξιούχους, είναι, συνταγματικά, επιτρεπτές, ασκώντας, δι’ αυτού του τρόπου και πάλι, δημοσιονομική πολιτική, η οποια, όμως, αποδέχεται και συμβαδίζει, με την, εκάστοτε κυβερνητική δημοσιονομική πολιτική.


Έτσι, ο e-ΕΦΚΑ και το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων πρέπει να μην εφαρμόζουν τον “νόμο Κατρούγκαλου - Αχτσιόγλου”, για τις συντάξεις των δικαστικών και πρέπει όλοι οι συνταξιούχοι δικαστικοί να κάνουν αίτηση στον e-ΕΦΚΑ για να επανακανονισμό των συντάξεών τους και φυσικά, πρέπει ο e-ΕΦΚΑ να κάνει δεκτές όλες τις αιτήσεις που θα γίνουν και να τους δίνει, αμέσως, νέες αυξημένες συντάξεις και αν ο e-ΕΦΚΑ δεν απαντήσει, στα αιτήματα αυτά, η στάση του αυτή θα συνιστά έμμεση σιωπηρή απόρριψη των αιτήσεων επανακαθορισμού των συντάξεων των δικαστών, οι οποίοι θα μπορούν να την προσβάλλουν, ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο, με την σειρά του, θα τις κάνει δεκτές και θα διατάσσει την εφαρμογή τους, ακόμα και με πρόστιμα, για την μη συμμόρφωσης, σε βάρος του Δημοσίου, για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής των αποφάσεών του.

Γι’αυτό, λοιπόν, ο Κωστής Χατζηδάκης, ευρισκόμενος, σε δυσχερέστατη θέση, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα λάβει νομοθετική πρωτοβουλία, για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Φυσικά, λέει ανοησίες. Οποιαδήποτε κι αν είναι η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, εάν αυτή δεν είναι αρεστή στο Ελεγκτικό Συνέδριο θα κριθεί και αυτή, ως αντισυνταγματική και ως εκ τούτου, το αδιέξοδο, για την κυβέρνηση, θα μείνει, ως έχει.

Τώρα, λοιπόν, που το Ελεγκτικό Συνέδριο πήρε τις αποφάσεις, που πήρε και οι οποίες δεν είναι καθόλου αρεστές, στην κυβέρνηση, αυτή διατείνεται και διακηρύσσει ότι υφίσταται “δημοσιονομικό εκβιασμό”, επειδή το Ελεγκτικό Συνέδριο ασκεί δημοσιονομική πολιτική. 

Δεν πρόκειται περί αυτού. Το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ασκεί δημοσιονομική πολιτική, έτσι όπως το εννοεί η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει την νομιμότητα των πράξεων της Δημόσιας Διοίκησης και ως εκ τούτου, ασκεί και το ρόλο του, ως προστάτη της συνταγματικής νομιμότητας, στην χώρα. 

Απλώς, τυχαίνει αυτή η άσκησή του ρόλου του, όσον αφορά την συνταγματική νομιμότητα των πράξεων της Διοίκησης και των νόμων που εκδίδει η βουλή, στην συγκεκριμένη περίπτωση των συντάξεων του δικαστικού σώματος (που είναι και αυτό μια συντεχνία, που, όμως, έχει τεράστια ισχύ), να μην αρέσει, στους εφαρμοστές των μνημονιακών πολιτικών, που υποτίθεται, ψευδώς, ότι έχουν λήξει, μαζί με τα Μνημόνια, από το 2018 και έχουν μετονομασθεί, σε “μεταμνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας”. 

Φυσικά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και φυσικά, επίσης, τα Μνημόνια είναι, πάντα, παρόντα, υπό την μορφή του 4ου “ντροπαλού” Μνημονίου, που υπέγραψε και εφάρμοσε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα και συνεχίζει να εφαρμόζει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη (που υπήρξε τυχερή, λόγω της ανάπαυλας της λεγόμενης πανδημίας του COVID-2019 και του πολέμου, στην Ουκρανία) η έκταση της χρονικής ισχύος του οποίου 4ου Μνημονίου φτάνει, μέχρι το 2070. 

Αυτή την οικονομική και δημοσιονομική πολιτική ασκεί η παρούσα κυβέρνηση, τα ίδια πράγματα ασκούσαν οι προηγούμενες και την ίδια οικονομική και δημοσιονομική πολιτική, πρόκειται να ασκήσουν και οι μέλλουσες κυβερνήσεις, όσο η χώρα παραμένει, μέσα στην μνημονιακή μέγγενη που την πνίγει. Αυτή είναι η αλήθεια. 

Τώρα, όσον αφορά τις ενστάσεις ότι οι αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι άδικες, για τους άλλους συνταξιούχους του Δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα, αυτές οι ενστάσεις είναι αληθέστατες. Και αυτό το γεγονός δεν δικαιώνει, σε καμία περίπτωση, τις μνημονιακές πολιτικές των περικοπών, που εφαρμόζει και υπερασπίζεται ο αχαρακτήριστος και ψευδοφιλελεύθερος Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, που ως πρωθυπουργός, είναι υπεύθυνος, για τις πράξεις και τα έργα της κυβερνήσεως της οποίας ηγείται. 

Έτσι ερχόμαστε στην διαπίστωση ότι αυτό, που είναι απαραίτητο, για την ελληνική κοινωνία, είναι η ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών των περικοπών των εισοδημάτων των πολιτών, καθώς και των δημοσίων επενδύσεων, οι οποίες έχουν οδηγηθεί, στα τάρταρα. 

Χωρίς αυτή την ανατροπή, δεν μπορεί να γίνει τίποτε το ουσιαστικό, για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία μας. Αυτό είναι, που πρέπει να γίνει συνείδηση, στον κόσμο και αυτή η αδυναμία του να καταστεί συνείδηση η πραγματική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η χώρα, είναι προϊόν και αποτέλεσμα των πολιτικών, που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ, με την αγνόηση και την κατάργηση, αυθαίρετα και ετσιθελικά, του ΟΧΙ ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ, του δημοψηφίσματος 5 Ιουλίου 2015,  μετατρέποντάς το, σε ένα ΝΑΙ, στο 3ο και κατόπιν, στο “ντροπαλό” 4ο Μνημόνιο, τα οποία ψήφισε και εφάρμοσε, κατά γράμμα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και των οποίων ο περίφημος «νόμος Κατρούγκαλου» είναι ένα άθλιο “κόσμημα”. 

Εννοείται ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Και για την ακρίβεια, είναι πάρα πολύ δύσκολα, διότι η ελληνική κοινωνία, μετά απ’ όλα αυτά, έχει πειστεί ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτε άλλο, εκτός από αυτά, που γίνονται. Δυστυχώς. 

Όμως η μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής κοινής γνώμης σφάλλει. Μπορεί να είναι σεβαστή αυτή η εσφαλμένη πεποίθηση, την οποία έχει αποδεχθεί και έχει διαμορφώσει, εξαιτίας της ελληνικής πολιτικής τάξης, της εντόπιας ολιγαρχίας και του ξένου παράγοντα (των τοκογλυφικών δανειστών), με την πλήρη κυριαρχία τους, στα ελληνικά Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης. 

Έτσι, παρά το γεγονός ότι πρέπει να σεβόμαστε την ελληνική κοινωνία, λόγω των μαθημάτων και των παθημάτων, που έχει υποστεί, στην τελευταία δεκαπενταετία, από την άλλη πλευρά είμαστε υποχρεωμένοι - τουλάχιστον, εγώ έτσι νιώθω - να υποδεικνύουμε να αποδεικνύουμε τα λάθη αυτής της εδραίας πεποίθησης και να επισημαίνουμε ότι είναι εσφαλμένη, χωρίς να ρίχνουμε την ευθύνη, στην κοινωνία, για ό,τι συμβαίνει. 

Δεν είναι ότι η κοινωνία δεν έχει καμία ευθύνη, για τα συμβαίνοντα. Έχει. Αλλά η αλήθεια είναι ότι έχει την λιγότερη ευθύνη. 

Ως εκ τούτου, αντιλαμβανόμαστε όλοι, για μια ακόμη φορά, μέσα και από το παρόν κείμενο, ότι αρμενίζουμε, στραβά, ως κοινωνία. Και μάλιστα πολύ στραβά. Τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά και θα πρέπει να είμαστε σίγουροι και να γίνει πεποίθηση, σε όλους, ότι πρόκειται να χειροτερεύσουν, παρά την στρατευμένη προπαγανδιστική επιχείρηση διασκόρπισης της αισιοδοξίας, που επιχειρεί να περάσει και να επιβάλει, στην ελληνική κοινωνία, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η εντόπια πολιτική τάξη, η ολιγαρχία του τόπου και οι πληρωμένες γραφίδες τους και φυσικά οι ευρωθεσμικοί δανειστές, οι οποίοι εξυπηρετούνται, από τα έργα και τις ημέρες της παρούσας μνημονιακής κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως και των προηγούμενων. 

Αυτός ο φαύλος κύκλος είναι αναγκαίο να σπάσει. 

Δεν είναι ορατό, βέβαια, ακόμη, το πώς θα γίνει αυτό. 

Και δεν έχει κανένα νόημα να καταστούμε προφήτες ενός μέλλοντος, το οποίο είναι θολό και άγνωστο και κρύβει πολλές παγίδες, για όλους.

Οψόμεθα…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

2/2024 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο : Κατεξευτελιστικό ψήφισμα καταδίκης του αυταρχικού καθεστώτος φυλαρχίας κράτους της υποσαχάριας Αφρικής του - κατά τους αφελείς χριστιανούς, εκφραστή των “Γωγ και Μαγώγ” - και κατά τον ορθό λόγο, δυνάμενου να αποκληθεί και ως «disordered» Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει αποθρασυνθεί και “έγινε ρόμπα”, για την ανυπαρξία κράτους δικαίου, την αστυνομοκρατία, την ανελευθερία των ΜΜΕ, την κατασκοπεία με το σύστημα “Predator”, τον έλεγχο της ΕΥΠ, από τον ίδιο και την ανισορροπία της κατανομής των εξουσιών, με τον κυβερνητικό έλεγχο, στο δικαστικό σύστημα. (Καιρός ήταν. Άργησε. Πολύ άργησε)…