560 πΧ-540 πΧ. Από την “ελιά του Πεισίστρατου”, στους Αγίους Αναργύρους Αττικής, στην πρώτη φωτογραφία, το 1839, που απεικονίζει ανθρώπους, στο Παρίσι και από εκεί, στην Καππαδοκία του 19ου-20ου αιώνα, στην αψίδα του Γαλέριου, το 1903, στην Θεσσαλονίκη, στην λίθινη γέφυρα του Σιμά, στο Ρέθυμνο (1910-1914), στην Αθήνα (1869-2006), στους συλληφθέντες νέους, στην Kommandantur, στις 22/7/1943, στην Kim Novak, το 1955, στο έγκλημα, στον Γράμμο, το 2024 και μετέπειτα : Η μεταμόρφωση της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσα από το φωτογραφικό υλικό του 19ου και του 20ου αιώνα (97).
560 πΧ - 540 πΧ. Η ελιά του Πεισίστρατου, στους Αγίους Αναργύρους της Αττικής. Ο μόνος ζωντανός οργανισμός, που επιβιώνει και προϋπάρχει, από την Ακρόπολη.
Η ελιά ονομάστηκε, ως “ελιά του Πεισίστρατου”, επειδή ο γνωστός τύραννος των Αθηνών (560 πΧ - 527 πΧ) οργάνωσε και πραγματοποίησε την φύτευση του Ελαιώνα, που αποτελείτο, από χιλιάδες ελιές.
9ος - 10ος αιώνας μΧ. Νικομήδεια. Βυζαντινό ηλιακό ρολόι.
Φυλάσσεται, στο Μουσείο της Κωνσταντινούπολης.
1839 Παρίσι. Η πρώτη φωτογραφία, στον κόσμο, η οποία απεικονίζει ανθρώπους.
Απεικονίζεται το παριζιάνικο αστικό τοπίο και πιο συγκεκριμένα, η Place de la Republique και έχει τραβηχθεί, από τον εφευρέτη της νταγκεροτυπίας, τον Louis-Jacques-Mandé Daguerre, ο οποίος δεν εφηύρε, μόνο, την πιο δημοφιλή φωτογραφική τεχνική του 19ου αιώνα, αλλά τράβηξε και μία, από τις πλέον ιστορικές φωτογραφίες, με αυτήν την τεχνική.
1844 Louis-Jacques-Mandé Daguerre (8/11/1787 - 10/7/1851).
Ο εφευρέτης της νταγκεροτυπίας, που συνέβαλε, στην εξέλιξη και θεωρείται, ως ένας, εκ των ιδρυτών, της φωτογραφίας και επιτυχημένος ζωγράφος, με συνεισφορά στο θέατρο διόραμα, το οποίο είναι ένα τρισδιάστατο μοντέλο φυσικού μεγέθους, ή μινιατούρα, που αναπαριστά μια σκηνή από την ανθρώπινη, ή την φυσική ιστορία. Συνήθως, τα διοράματα επικαλύπτονται από γυαλί, μέσα από το οποίο φαίνεται η αναπαριστώμενη σκηνή. Τα διοράματα, μεγάλης κλίμακας, απαντώνται, συνήθως, σε μουσεια φυσικής ιστορίας και απεικονίζουν σχετικές σκηνές, με ζώα, ή/και ανθρώπους, ενώ τα διοράματα, που είναι μινιατούρες, κατασκευάζονται, στο πλαίσιο του μοντελισμού, ή για καλλιτεχνικούς σκοπούς.
1804 Δοτσικό Γρεβενών (κτίσμα). Το πέτρινο γεφύρι, κτισμένο, στην κεντρική πλατεία του χωριού. σε υψόμετρο 1.060 μέτρων, στον Βενετικό ποταμό.
Κτίστες: Γιώργος Γούλας - Μητάκος (πρωτομάστορας) καί ντόπιοι τεχνίτες, από την Λιούντζη. Χορηγός: Οι ίδιοι οι κάτοικοι του χωριού. Η σημερινή ονομασία Δοτσικό είναι του αιώνα μας. Έως το 1940, αναφέρεται και ως Δούτσικον. Η ιστορική του ονομασία (από τον 16ο αιώνα) είναι Ντουσκό, ή Ντουτσκό. Την ονομασία την έδωσαν οι πρώτες οικογένειες, που εγκαταστάθηκαν εκεί, καταδιωκομένοι, 3, από την Ήπειρο (το τοπωνύμιο Ντούσκο απαντάται και στην Ηπειρο, στην σημερινή Αλβανία και ως τα βόρειά της), επηρεασμένοι, από τα βαλανόδενδρα, που την περιέβαλαν (ντούσκο = η ήρεμη βαλανιδιά). Μορφή: Μονότοξο. Άνοιγμα Τόξου : 13,10 μ. Ύψος Τόξου : 4,60 μ. Μήκος Καταστρώματος : 24,00 μ. Πλάτος Καταστρώματος : 2,40 μ. Κατάσταση : Πολύ καλή.
1869. Η βορειοδυτική πλευρά της Ακρόπολης των Αθηνών.
1884. Συγκεντρωμένοι στην γέφυρα του πλημμυρισμένου Πηνειού, στην Θεσσαλία.
1900. Οδός Σταδίου. Παλαιά Βουλή.
1903 Θεσσαλονίκη. Κρεοπωλείο, στην αψίδα του Γαλέριου (Καμάρα).
1910-1914 (κτίσμα). Ρέθυμνο. Η λίθινη Γέφυρα του Σιμά, ή Γέφυρα των τριών ποταμών. Αποτέλεσμα περίτεχνης αρχιτεκτονικής, που λειτουργεί και σήμερα. Θεωρείται προστατευόμενο είδος τέχνης.
1910 Αθήνα. Η οδός Ομήρου, στην συμβολή, με την οδό Πανεπιστημίου.
1911. Η πυραμίδα του καπιταλιστικού συστήματος. (Αφίσα).
Ήδη, από τότε, αυτό το σχήμα είχε υποστεί σοβαρές ρωγμές και είχε παρουσιάσει τεράστια κενά. Τώρα, πλέον, τα δεδομένα είναι, εντελώς, διαφορετικά.
1916. Καστελλόριζο.
1918. Πλατεία Κλαυθμώνος. Οδός Δραγατσανίου.
1936 Αθήνα. Κολωνάκι. Οδός Αριστίππου.
1950 Αθήνα. Πλατεία Ομονοίας και 3ης Σεπτεμβρίου.
Απρίλιος 1951 Αθήνα. Ομόνοια.
1953. Η Έλλη Λαμπέτη και ο Δημήτρης Χορν, στην ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Κυριακάτικο Ξύπνημα», με συμπρωταγωνιστή τους, τον Γιώργο Παπά.
Τα εξωτερικά γυρίσματα της ταινίας έγιναν, στην Αθήνα και τα εσωτερικά, στο Κάιρο της Αιγύπτου. Εκεί, η Λαμπέτη αρρώστησε, από αμοιβάδες, με αποτέλεσμα να χάσει αρκετά κιλά, κάτι που, άλλωστε, είναι και ορατό.
1953. Η Σμαρούλα Γιούλη, ο Ορέστης Μακρής και ο Γιώργος Φούντας, στην ταινία «ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ» σε σκηνοθεσία Μαρίας Πλυτά.
24/6/1953 Ernesto Guevara de la Serena. Ταυτότητα.
1937 Πειραιάς. Το ατμόπλοιο “Ακρόπολις”, στο λιμάνι.
1950 (δεκαετία) Πειραιάς. Το νεοκλασικό κτήριο της οδού Λουδοβίκου 5-7, που κάηκε προχθές (7/10/2024).
1955. Ιωάννινα.
Zει ακόμη.
1956 Cannes. O Pablo Picasso, στο ατελιέ του.
1957 - 1976. Η χρονική περίοδος λειτουργίας αυτής της λεωφορειακής γραμμής!
1960 Αθήνα. Οδός Αθηνάς και Ευριπίδου.
1959 Αρναία. Μπροστά, στο σημερινό δημαρχείο.
1962. Αρναία.
1963-1964. Οικογένεια, στο Μοσχάτο.
1985. Μοναστηράκι. Οδός Άρεως.
2009 Κίνα. Μπάιλονγκ Ο μεγαλύτερος ανελκυστήρας, στον κόσμο.
1961 «ΡΟΜΑΝΤΣΟ». Σκίτσο του Π. Παυλίδη.
1963 «ΡΟΜΑΝΤΣΟ». Σκίτσο του Π. Παυλίδη.
1963. Σκίτσο του Δ. Κωστιδάκη.
1982 «Τραστ». Σκίτσο του Νίκου Ζήκου.
1965. Η υπερταχεία, από Πάτρα, στον Ισθμό της Κορίνθου.
1988. Βαλύρα Μεσσηνίας.
13/6/1988. Το μικτό, από Τρίπολη, για Καλαμάτα, στο ΙΣΣΑΡΙ, διασταύρωση, με το 425.
11/2/2006. Σταθμός Λαρίσης.
Σχόλια