Από το ανάκτορο των Αιγών (359 πΧ -336 πΧ), στο Μοναστηράκι του 1890, στο πρώτο αυτοκίνητο, που κατασκευάστηκε, στην Ελλάδα, το 1908 και υπάρχει, ακόμη, στα ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα (1928-1937), στον φάρο του Λυκαβηττού, την δεκαετία του 1930, στον “καπετάν Γιώτη”, στα βουνά, στον παγοπώλη, το 1955, στην βίλα Μαργαρίτα, το 1960, στην Θεσσαλονίκη (1900-1980), στα ουγγρικά λεωφορεία Ikarus, στον οικονομικό όλεθρο του 2010-2024, που οδηγεί την Ελλάδα, στα τριτοκοσμικά επίπεδα του Μεξικού, στην αξία των ακινήτων, στην Ελλάδα και μετέπειτα : Η μεταμόρφωση της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσα από το φωτογραφικό υλικό του 19ου και του 20ου αιώνα (63).



1990 - 2024. Και οι έσχατοι έσονται πρώτοι. Πλέον, σε επίπεδα ΑΕΠ, η Ελλάδα κατέληξε να μην βλέπει, ούτε την σκόνη της Τουρκίας. Τόσο πίσω ξέμενε…


Και όχι, μόνο, της Τουρκίας…



2002 - 2024 : Το, κατά κεφαλήν και το συνολικό ΑΕΠ και οι ποσοστιαίοι ετήσιοι μισθοί, στην Ελλάδα, σε σταθερές τιμές του 2007.

Πρόκειται, για έναν ανεπανάληπτο και πραγματικό όλεθρο…







Η κυρία Τσίλη της ΔΟΥ Χαλκίδας, που βραβεύτηκε και ο υφυπουργός … Εργασίας Β. Σπανάκης…





Όλοι αυτοί - και πρώτοι οι ξένοι δανειστές - ορέγονται την περιουσία των Ελλήνων, στα ακίνητα, που είναι τεράστια. 

Και έπεται συνέχεια, αφού, σε γενικές γραμμές, βρισκόμαστε, πίσω από την Τουρκία και ξεπερνάμε, μόνο, το Μεξικό…





359 πΧ - 336 πΧ. Το ανάκτορο των Αιγών, που έκτισε ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος Β’ και βρίσκεται, δίπλα, στους βασιλικούς τάφους.

Για την κατασκευή του χρειάστηκαν 13.000 κυβικά μέτρα πωρόλιθου, που μεταφέρθηκαν, με άμαξες, από τα λατομεία του Βερμίου όρους και εκτός, από βασιλικό ανάκτορο, ήταν και διοικητικό κέντρο. Το 168 πΧ, οι Ρωμαίοι, όταν κατέλαβαν την Μακεδονία, κατέστρεψαν το ανάκτορο και την πόλη των Αιγών. Το 1855 μΧ ο Γάλλος αρχαιολόγος Leon Eugene έφερε, στην επιφάνεια το ανάκτορο των Αιγών.




1890. Μοναστηράκι, οδός Πανδρόσου. (τσαρουχάδικα).

Η εικόνα του 1890, δείχνει το δρομάκι των τσαγκάρηδων, Ruelle des Savetiers, όπως μας πληροφορεί η λεζάντα, στα γαλλικά, δηλαδή τα Τσαρουχάδικα. Πρόκειται, για την οδό Πανδρόσου. Αριστερά, διακρίνεται το τζαμί του Τζισταράκη.



1908. Το πρώτο αυτοκίνητο, που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα, υπάρχει ακόμη, και σήμερα.


 

1913 Ιωάννινα. Παρέλαση, στο κέντρο της πόλης, μετά την παράδοση του οθωμανικού στρατού.



1920. Η Ελλάδα, σε κάρτα της ελβετικής σοκολατοποιίας “Chocolaterie du Rhone”.



1928. Σύμη. Υδροπλάνο αραγμένο, στο λιμάνι του Γιαλού.

Ίσως να είναι το υδροπλάνο του Ιταλού Διοικητή των Δωδεκανήσων Cesare de Vecchi.



1929. Η Πάτμος, στην εποχή της ιταλοκρατίας.



1937. Στην ιταλοκρατούμενη Κάρπαθο, στο λιμάνι «Πηγάδια», ο Ιταλός Διοικητής των Δωδεκανησίων Cesare Maria de Vecchi Conte di Val Sismon  αποβιβάζεται, από το ιδιωτικό υδροπλάνο του.



1930 (αρχές δεκαετίας). Ο “φάρος της Ειρήνης”, στον Λυκαβηττό, με τον Εμμανουήλ Γαβριλάκη. 

Ο Γαβριλάκης ήταν παραγιός του παπά Εμμανουήλ Λουλουδάκη και όταν πέθανε, στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ετάφη, δίπλα του, στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, στον Λυκαβηττό. Πρόκειται, για κανονικό θαλάσσιο φάρο και η τοποθέτησή του, στον Λυκαβηττό, ήταν ιδέα του πολιτικού Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, που διετέλεσε και πρωθυπουργός, σε δυο βραχύβιες κυβερνήσεις, στην περίοδο του Μεσοπολέμου (πέθανε στις 17/11/1936). Τον φάρο του Λυκαβηττού τον γκρέμισαν οι Γερμανοί, στην Κατοχή, όπως έκαναν και με όλους τους φάρους, στην χώρα μας.



Μάιος 1934. Καφενείο, επί της Πλατείας Ομονοίας.

Το καφενείο αυτό είναι, στο ισόγειο του ξενοδοχείου «Μέγας Αλέξανδρος», (1889).
Το δίπλα κτίριο, είναι το ξενοδοχείο «Μπάγκειον», (1890).
Και τα δύο κτίρια κτίστηκαν, σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλλερ, από τον ίδιο ιδιοκτήτη, τον εθνικό μας ευεργέτη Ιωάννη Μπάγκα, (1814-1895).
Ο πρώτος δρόμος είναι η οδός Αθηνάς, στο βάθος, αριστερά, διακρίνεται η οδός Σταδίου.



1944 Αθήνα. Πλανόδιος πωλητής τομάτας.




20/4/1946. Ο Στέλιος Κυριακίδης, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης (ΗΠΑ), στον οποίο βγήκε πρώτος.



1946 - 1949. Ο Χαρίλαος Φλωράκης (ο καπετάν-Γιώτης), αντάρτης, στο βουνό.



1948. «Βέλος». Δέματα, δι’ εξορίστους…




1950 (δεκαετία). Πλατεία Συντάγματος. Οδός Καραγιώργη Σερβίας 4. Μέγαρο Καλλιγά.

Η Οικία Καλλιγά, (κατασκευής τέλη δεκαετίας του 1840), όταν στεγαζόταν, εκεί, η εφημερίδα «Ελευθερία», μέχρι τις 6 Ιανουαρίου 1957.
Αρχιτέκτονας Ερνέστος Τσίλλερ, (1837-1923). Η κατεδάφιση έγινε το 1957.



1951. Αεροφωτογραφία, Χαλάνδρι.

Η περιοχή του Χαλανδρίου και η ευρύτερη περιοχή. Ο δρόμος, που πάει προς τα πάνω, είναι η λεωφόρος Πεντέλης. Πάνω αριστερά, είναι η ρεματιά Χαλανδρίου.




1951. Μύκονος. Άνω Μεριά.




1955. Αχαρνές (Μενίδι). Ο παγοπώλης Κατάρας (Γόμης).




1955. Το Fiatάκι 600, με την βαριά ιστορία.



1977. Γλυφάδα. Λεωφόρος Δημάρχου Αγγέλου Μεταξά, (τότε, Ιωάννου Μεταξά).


Ο κεντρικός δρόμος της Γλυφάδας, η αρχή της Λεωφόρου Άγγελου Μεταξά, στο ύψος της πλατείας Γλυφάδας, από την πλευρά της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
Στο βάθος, ο Υμηττός.




1960. Μοναστηράκι. Αρχαία Αγορά Αθηνών. Οδός Αδριανού.

Αριστερά, είναι το κτίριο της Στοάς Αττάλου, που αποτελεί ανακατασκευή του αρχαίου και ανεγέρθηκε, μεταξύ 1953-1956, από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών και στεγάζει το Μουσείο της Αρχαίας Αγοράς.
Στο βάθος, ο ναός του Ηφαίστου.



1960. Πολιτικοί εξόριστοι, σε καφενείο, στον Άγιο Ευστράτιο.




1960 (δεκαετία). Κυψέλη. Η οδός Πατησίων και Κεφαλληνίας.

Το αριστερό κτίριο είναι ο κινηματογράφος 'ΑΕΛΛΩ Cinemax', το γωνιακό διώροφο έχει κατεδαφιστεί και στην θέση του, σήμερα, υπάρχει πολυώροφη πολυκατοικία.



1960 (δεκαετία). Βίλα Μαργαρίτα. Λεωφόρος Μεσογείων και Βασιλίσσης Σοφίας.

Η βίλα Μαργαρίτα ήταν έπαυλη της Αθήνας, η οποία βρισκόταν, στην συνοικία των Αμπελοκήπων, στην συμβολή της Λεωφόρου Μεσογείων, με την Βασιλίσσης Σοφίας, ακριβώς απέναντι, από το σημείο, που, σήμερα, βρίσκεται ο Πύργος των Αθηνών. Κτίστηκε, περίπου, το 1900 και κατεδαφίστηκε το 1972.
Η έπαυλη ήταν γοτθικού τύπου και είχε ιδιαίτερη εμφάνιση, με πυργίσκους και πολεμίστρες και τον καιρό, που υπήρχε, ήταν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κτίρια της περιοχής, αλλά και ολόκληρων των Αθηνών.
Η βίλα πήρε το όνομά της, από την ομώνυμη θετή κόρη του Ευσταθίου Λάμψα, ο οποίος ήταν ο δεύτερος ιδιοκτήτης της.
Στη θέση της κατεδαφισμένης έπαυλης, κτίστηκε ένα 9όροφο κτίριο, όπου, σήμερα, στεγάζονται γραφεία της Εθνικής Τράπεζας.



1963 Θεσσαλονίκη. Φωτογραφία, από την πρώτη σινεμασκόπ ελληνικη ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη. 

Στο βάθος, στο λιμάνι, φαίνονται δυο, από τα καραβάκια, που, εκείνα τα χρόνια, έκαναν δρομολόγια Περσία - Μπαχτσέ τσιφλίκι - Αγία Τριάδα.




1966 Θεσσαλονίκη. Η οδός Ακροπόλεως χιονισμένη.



1960 (δεκαετία). Θεσσαλονίκη. Η ιχθυόσκαλα της Σαλαμίνας, στο ύψος της Μάρκου Μπότσαρη, πριν το μπάζωμα της παραλίας.



Για την Ελλάδα, η ημέρα ήταν η 20/7/1969…

 


21/7/1969, ώρα 3:56. The Eagle has landed. Ο πρώτος άνθρωπος, ο Neil Armstrong, πατάει, στο έδαφος της Σελήνης.

«One small step for a man, one giant leap for mankid».




1970 (δεκαετία). Θάνος Λειβαδίτης - Μέμα Σταθόπουλου.

Εκτός από κινηματογραφικό ζευγάρι, ήσαν ζευγάρι και στην ζωή.



1985. Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, με την δεύτερη σύζυγό του Νανά Ειλικρινή.

Έκαναν τον γάμο τους, το 1975 και έζησαν μαζί, μέχρι, που χώρισαν, το 1990.



1980 (έτος κυκλοφορίας). Ουγγρικό λεωφορείο «Ikarus», από αυτά, που δρομολογήθηκαν, στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, επί δεκαετίες, περιμένει, πλέον, την μετατροπή του, σε σκραπ.



1980. Τραίνα, στον σιδηροδρομικό σταθμό Πύργου Ηλείας.



 

1980 (δεκαετία). Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης.

Εξωτερική θέα. Και μάλιστα, επιβλητική.











1900-1910 (δεκαετίες). Μνημειώδεις εικόνες της Θεσσαλονίκης.





18/1/2003. Η Κυπαρισσία γεμάτη, με αμαξοστοιχίες, ενώ ο σταθμάρχης δίνει ελεύθερη γραμμή, για Καλό Νερό.



8/11/2003. Το ΜΑΝ, στο δρομολόγιο 422 Πειραιάς - Καλαμάτα, εισέρχεται, στο φαράγγι της Ανδρίτσας του νομού Αργολίδας.



17/9/2004 Η 304, από Κυπαρισσία, επιστρέφοντας, στην Αθήνα ελίσσεται, στα βράχια του Προκρούστη.




28/12/2004 Η GANZ MAVAG 6468, στο μηχανοστάσιο Καλαμάτας, ετοιμάζεται, για εκδρομικό τραίνο, με προορισμό την Ολυμπία.



12/6/2005. Η αμαξοστοιχία, από Ορμένιο, προς Θεσσαλονίκη, διέρχεται τον σταθμό της Κίρκης του νομού Έβρου.



23/6/2005. Η αμαξοστοιχία GANZ MAVAG, στον σταθμό των Μυκηνών.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οκτώβριος/Νοέμβριος 1917 : Η Οκτωβριανή εξέγερση, στην Ρωσία 106 χρόνια μετά. Έπρεπε να γίνει η αποφασισμένη, από τον Λένιν και τους Μπολσεβίκους, εξέγερση των συμβουλίων εργατών και στρατιωτών, στην επαναστατημένη χώρα; Ανεπιφύλακτα, ναι. Το μειοψηφικό, κοινωνικά, κίνημα της πλειοψηφίας της αριθμητικά, ισχνής, αλλά ισχυρής ρωσικής εργατικής τάξης, έστω και υπό γραφειοκρατική καθοδήγηση, είναι, ιστορικά, ένα γεγονός πολύτιμο και προωθητικό, που άλλαξε, αλλάζει και θα αλλάζει τον ρου της παγκόσμιας Ιστορίας.

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Η σκοτεινή πλευρά της Οκτωβριανής εξέγερσης του 1917, στην Ρωσία : Ο Βλαντιμίρ Ίλιτς “Λένιν”, ο “Alexander Parvus”, ο Kaiser Wilhelm II’ και οι επωφελείς συμβιβασμοί, καθώς και οι, αμείλικτα, ωμές συνεργασίες, που απέδωσαν, μονόπλευρα, καρπούς, υπέρ του ψυχρού και ψύχραιμου ρεαλιστή ηγέτη των Μπολσεβίκων. (Και τους τα πήρε - των Γερμανών - και έκανε την δουλειά του και την πάτησαν)…