Από την 31-12-2020, στην 31-12-2024 : Η χθεσινή αναφορά μου, προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, τον Συνήγορο του Πολίτη και στον e-ΕΦΚΑ, για τις, επί μία 4ετια καταγγελίες μου, που, ακόμη, δεν έχουν, παρανόμως, διευθετηθεί και οι οποίες αφορούν την επιβλαβή και παράνομη υπόθεση των χορηγήσεων επικουρικών συντάξεων, σε πρατηριούχους υγρών καυσίμων, κόστους 1.335.000,00 € και την υπεξαίρεση 744.000,00 €, από αυτούς.


 

Αφού, χθες, Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2024, συμπληρώθηκαν, ακριβώς τέσσερα έτη, από την πρώτη καταγγελία μου, της 31 Δεκεμβρίου 2020, για τις κομπίνες, με τις επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών, χωρίς, μέχρι τώρα, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ να δυνηθούν να διευθετήσουν τις καταγγελίες αυτές και τούτο, επεισόδια οι, καθ’ ύλην, αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες, από τους Διοικητές, μέχρι και το τελευταίο, στην διοικητική ιεραρχία και πειθαρχική διαδικασία στέλεχος του, εν λόγω, ασφαλιστικού οργανισμού, εις βάρος της χρηματικής του περιουσίας (μιλάνε οι ίδιοι οι αρμόδιοι, για μια βλάβη της τάξεως των 1.335.000,00 €· κάτι για το οποίο έχω ισχυρές αμφιβολίες), αλλά και εις βάρος των, επικουρικώς, συνταξιοδοτούμενων βενζινοπωλών του τέως ΤΕΑΠΥΚ (μιλάνε οι αρμόδιοι, για 744.000,00 €· και σε αυτή την περίπτωση, οι ισχυρισμοί των αρμόδιων είναι αμφίβολοι και κυρίως, προβληματικοί, ως προς τις αιτίες αυτής της συγκεντρωτικής οφειλής του e-ΕΦΚΑ, προς τους, επικουρικώς, συνταξιούχους πρατηριούχους υγρών καυσίμων του πρώην ΤΕΑΠΥΚ), υπέβαλα, λοιπόν, χθες και ώρα 9:06 πμ, συμπληρωματική αναφορά, προς την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νίκη Κεραμέως, τον γενικό γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο, την αναπληρώτρια Διοικήτρια της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας Αλεξάνδρα Ρογκάκου, τον Συνήγορο του Πολίτη Ανδρέα Ποττάκη, τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρο Βαρβέρη και τον επικεφαλής της Μονάδας Εσωτερικών Υποθέσεων Γεώργιο Γεράκη. 

Η αναφορά αυτή της 31/12/2024, που κοινοποίηςα και στον δικηγόρο μου  Αναστάσιο Σγούρο, έχει, ως εξής :


«ΘΕΜΑ : Η υπ’ 46211/9-10-2024 Επιστολή της ΕΘνικής Αρχής Διαφάνειας. H υπ’ αριθμ 4063/21-11-2024 “απάντηση” του επικεφαλής της Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών του e-ΕΦΚΑ Γεωργίου Γεράκη και οι ενσυνείδητες παραμυθολογίες, που συνιστούν πειθαρχικά και λοιπά αδικήματα.


Κυρίες και κύριοι


ΣΧΕΤ : Οι από 24/12/2024 αναφορές μου, προς σας και οι προ αυτών υποβληθείσες αναφορές.


Σε συνέχεια των σχετικών της παρούσας, έρχομαι να σας γνωρίσω τα κάτωθι :


Από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, όσον αφορά την ΕΔΕ, την οποία ο γνωστός Γεώργιος Γεράκης διαβίβασε, στην Αρχή αυτή και ο οποίος αρνείται, με ύποπτο τρόπο, να μου χορηγήσει αντίγραφο της υπ’ αριθμ. 338814/54/6-9-2021 Εκθέσεως Ελέγχου, που συνέταξε η διαπράξασα τα αδικήματα (ποινικά και πειθαρχικά) της παραβάσεως καθήκοντος και της συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ Μαρία Κομματά, επικαλούμενος (προσχηματικώ τω λόγω) την μυστικότητα της διαδικασίας, έλαβα το, κάτωθι, έγγραφο, που, κυριολεκτικά, κονιορτοποιεί τους, περί της εκτάσεως της μυστικότητας της ΕΔΕ, που, υπόπτως, επικαλείται ο Γεώργιος Γεράκης.


Δείτε το τί έχει συμβεί και το τί πάσχισαν να μου αποκρύψουν, παρανόμως - διότι δεν νομίζω ότι παρανόμησε η αναπληρώτρια Διοικήτρια της ΕΑΔ, που με πληροφόρησε, με «απόρρητες», κατά την γεράκειο “λογική”, πληροφορίες -, ο Γεώργιος Γεράκης και όλος ο αρμόδιος διοικητικός οργανισμός του e-ΕΦΚΑ, από τους Διοικητές του, έως τον τελευταίο αρμόδιο υπάλληλο.


Όλα όσα πάσχισαν να μου αποκρύψουν αποτελούν μια συνεχή διαχρονική σειρά εγκληματικών πράξεων που εκκινούν, ακριβώς, προ 4 ετών, όταν, στις 31/12/2020, υπέβαλα, όντας ενεργός υπάλληλος, εν Υπηρεσία, την πρώτη υπηρεσιακή αναφορά μου, για τα διαπραχθέντα εγκλήματα, εις βάρος της χρηματικής περιουσίας του Ασφαλιστικού Οργανισμού και των, επικουρικώς, συνταξιοδοτούμενων πρατηριούχων υγρών καυσίμων. Αυτήν την τετραετούς (έως τώρα) χρονικής διάρκειας, περί της οποίας ομιλεί ο Γεώργιος Γεράκης, ο ίδιος και οι συναρμόδιες Υπηρεσίες του ασφαλιστικού οργανισμού έχουν αρνηθεί, στην πράξη, με παρελκυστικές μεθόδους και διαδικασίες, να διευθετήσουν. Αντιθέτως, μάλιστα, πάσχισαν και ακόμη, πασχίζουν να κουκουλώσουν.


Δείτε, λοιπόν το κείμενο του εγγράφου της αναπληρώτριας Διοικήτριας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και προκαταβολικώς, αναφέρω ότι ο Γεώργιος Γεράκης οφείλει να δώσει σαφείς και απροσχημάτιστες εξηγήσεις, για όσα γράφει και για τα πραττόμενα του ίδιου :



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αριθμ Πρωτ. 46211/9-10-2024

ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ & ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.               ΠΡΟΣ

                              κ. Αναστάσιο Αναστασόπουλο

                                     email:tasos_anastasopoulos@hotmail.com                            

Λ. Συγγρού 60, Τ.Κ. 11742, Αθήνα.  

Πληροφορίες: Νικολίτσα Ράπτη

Τηλ.: 2132148504                

e-mail: Nikolitsa.rapti@aead.gr



Θέμα: «Οι καταγγελίες σας σχετικά με : α) την καταβολή μη νόμιμων συντάξεων στους βενζινοπώλες «νέων περιοχών» του πρώην Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων (ΤΕΑΠΥΚ ) και β) τις ενέργειες της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ σε συμμόρφωση προς την υπ ́αριθ. 511/2024 απόφαση ολομέλειας ΣτΕ, που αφορά τη δυνατότητα συμμετοχής ιδιωτών στις προκηρύξεις για την κάλυψη θέσεων Γενικών Διευθυντών του e- ΕΦΚΑ .


 Σε συνέχεια των καταγγελιών σας και κατόπιν μελέτης του Νομικού Πλαισίου και ενδελεχούς επεξεργασίας και αξιολόγησης των πραγματολογικών στοιχείων των Φακέλων των εν θέματι υποθέσεων, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:


1. Ως προς τις ενέργειες των αρμοδίων Υπηρεσιών από εντάξεως του πρώην ΤΕΑΠΥΚ στο (πρώην) Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (μετέπειτα ΕΤΕΑΕΠ, νυν e -ΕΦΚΑ) και έως σήμερα, σχετικά με την νομιμότητα ή μη καταβολής συντάξεων στους βενζινοπώλες των «νέων περιοχών» του ΤΕΑΠΥΚ.


1. Με την υπ ́αριθ. 1188/25-10-2017 (της με αρ. 38/25.10.2017 Συνεδρίασης) απόφαση του Δ.Σ του του πρώην Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών ( ΕΤΕΑΕΠ) έγινε αποδεκτή η από 12.10.2017 Γνωμοδότηση του Αυτοτελούς Τμήματος Νομικών Υποθέσεων του Ταμείου επι της εννοίας των διατάξεων του άρθρου 32 της ΥΑ Φ.20210/4231/152/26.02.2004 (Β'427/02.03.2004), η οποία επέχει θέση καταστατικού του τ. ΤΕΑΠΥΚ, δεδομένου ότι, ζητήματα ερμηνείας και αποσαφήνισης των διατάξεων του Καταστατικού του τ. ΤΕΑΠΥΚ και του τρόπου εφαρμογής τους ετέθησαν ήδη δια της υπηρεσιακής οδού στις Διοικήσεις αρχικά του ΕΤΕΑ( από την ένταξη σε αυτό τον 6ο/2016) του πρώην ΤΕΑΠΥΚ και αργότερα του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π ( σχετ. τα από 14/11/2016, 3/3/2017 και 6/2/2017 Υπηρεσιακά Σημειώματα των τότε ΣΤ ́ και Ε ́ Διευθύνσεων Επικουρικής Ασφάλισης).


2. Σύμφωνα με την ως άνω Γνωμοδότηση, για την θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος πρατηριούχων «νέων περιοχών» στο τ. ΤΕΑΠΥΚ, απαραίτητη προϋπόθεση είναι, αφενός η πραγματοποίηση του προβλεπόμενου ελαχίστου χρόνου ασφάλισης (εφόσον συμπληρώνει 5 χρόνια πραγματικής ασφάλισης από τότε που έγινε η επέκταση της ασφάλισης του Ταμείου στην περιοχή απασχόλησής του και μετά την 5/ετία από της επεκτάσεως της ασφαλίσεως, στα 5 έτη προστίθεται 1 χρόνος ασφάλισης για κάθε διανυόμενο έτος) και αφετέρου η συμπλήρωση της απαιτούμενης από τον φορέα Κύριας Ασφάλισης ηλικίας για την συνταξιοδότηση λόγω γήρατος, ήτοι το 65ον έτος έως 31/12/2012 και το 67ον έτος από 1/1/2013.


3. Ο Διοικητής του ΕΤΕΑΕΠ, πέραν της πλήρους ενημέρωσης ως προς τις βασικές κατευθύνσεις, τόσο για την απόφαση του Δ.Σ , όσο και για την Γνωμοδότηση της τότε ΣΤ' Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης του πρώην ΕΤΕΑΕΠ (νυν Ε' Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων) εξέδωσε εντολή ελέγχου ( με αρ. πρωτ. 131648/2-8-2017) του τ. Τομέα Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων, του Ά Τμήματος Απονομής Επικουρικής Σύνταξης της ΣΤ ́ Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ, από το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου του τ. ΕΤΕΑΕΠ , προκειμένου να ελεγχθεί η ακρίβεια των όσων αναφέρονται στα προαναφερόμενα Υπηρεσιακά Σημειώματα της Ε' και ΣΤ ́ Δ/νσης Επικουρικής Ασφάλισης και να διαπιστωθεί η ύπαρξη ή μη προβλημάτων κατά τη λειτουργία του τ. ΤΕΑΠΥΚ.


4. Στην με Αρ. Εμπ. Πρωτ: 682/10-11-2017στον Διοικητή του ΕΤΕΑΕΠ υποβληθείσα ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ του Αυτοτελούς Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου του Ταμείου, στη νομική βάση ελέγχου της οποίας ελήφθη υπόψη και η υπ. αριθμ. 1188/38/25.10.17 Απόφαση του Δ.Σ. του Ταμείου περί αποδοχής της από 12-10-2017 Γνωμοδότησης της Νομικής Υπηρεσίας, διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα , αναφορικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος ασφαλισμένων του Ταμείου στις περιπτώσεις απονομής σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας, θανάτου ασφαλισμένου, θανάτου συνταξιούχου και σε συνταξιοδοτικές υποθέσεις που αφορούν διαδοχική ασφάλιση. Απο τους διενεργηθέντες δειγματοληπτικούς ελέγχους προκύπτει η απονομή συντάξεων χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορίων ηλικίας ή του ελαχίστου χρόνου ασφάλισης, λανθασμένος υπολογισμός του ποσού της σύνταξης, μη τήρηση των διατάξεων περί διαδοχικής ασφάλισης κλπ. Μεταξύ των προτάσεων της Έκθεσης για την αντιμετώπιση των ανωτέρω, περιλαμβάνονταν η εφαρμογή της νομοθεσίας για την απονομή επικουρικής σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου, η αναθεώρηση όλων των συνταξιοδοτικών αποφάσεων οι οποίες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για απονομή σύνταξης λόγω γήρατος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Π.Δ. 116/1988 και του άρθρου 20 του Π.Δ. 258/2005 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 47 και 53 του Ν.2084/1992 και η αναστολή καταβολής της σύνταξης όσων δεν έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο όριο ηλικίας μέχρι σήμερα. (65ο ή 67ο έτος).


5. Ωστόσο, από 12/2017 έως τον 9/2021, οι διαχρονικά αρμόδιες Διευθύνσεις (η ΣΤ ́ Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και κυρίως η Ε' Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων) δεν προέβησαν στην επανεξέταση των συνταξιοδοτικών αποφάσεων, ως προς την νομιμότητα του απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης και του απαιτούμενου ορίου

ηλικίας που εκδόθηκαν πριν την λήψη της αρ. 1188/38/25-10-2017 απόφασης ΔΣ του ΕΤΕΑΕΠ , η οποία επεξηγούσε τα ηλιακά όρια θεμελίωσης επικουρικής σύνταξης που αναφέρονται στο άρθρο 13 της ΥΑ αρ. 20210/4231/152/04( ΦΕΚ 427Β/2-3-2024).


6. Η ανωτέρω διαπίστωση υπογραμμίζεται εξάλλου στην υπ ́αριθ. 54 (αρ. πρωτ. 338814/06.09.2021) Έκθεση Ελέγχου της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου και Ελέγχου Εσωτερικών Υποθέσεων e- ΕΦΚΑ, που εξεδόθη κατόπιν των υπ ́αριθ. 1/5.02.2021 και 2/23.02.2021 εντολών ελέγχου Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, σε διερεύνηση σχετικών καταγγελιών. Όπως σ αυτή αναφέρεται, κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο εκατόν είκοσι τριών (123) φακέλων παλαιών συνταξιούχων «νέων περιοχών» του πρώην ΤΕΑΠΥΚ με συνταξιοδοτικές αποφάσεις που εκδόθηκαν από το έτος 2011 έως το έτος 2021, διαπιστώθηκαν:


α) για την περίοδο 2011- 2016: μη τήρηση των ορίων ηλικίας σε 20 εκ των 28 συνταξιοδοτικών αποφάσεων, που εκδόθηκαν από το πρώην ΤΕΑΠΥΚ, αν και τηρούντο οι προϋποθέσεις του χρόνου ασφαλιστέας εργασίας . Επιπλέον, απονέμονταν επικουρικές συντάξεις ορθώς μεν κατόπιν λήψεως της σύνταξης του Κύριου Φορέα, χωρίς ωστόσο εξέταση των ορίων ηλικίας.

β) για την περίοδο 2018 - 9ο/2021: εκδόθηκαν 95 αποφάσεις για το ΤΕΑΠΥΚ, εκ των οποίων σε 84 περιπτώσεις ορθά τηρήθηκαν τόσο τα όρια ηλικίας όσο και οι απαιτούμενοι χρόνοι ασφάλισης και σε 11 (κατά το έτος 2020 εκδοθείσες) αποφάσεις απονεμήθηκαν μη νομίμως συντάξεις από το 62ο έτος της ηλικίας, μειωμένες κατά 1/1200 για κάθε υπολειπόμενο μήνα μέχρι συμπληρώσεως του 67ου έτους , σύμφωνα με τις διατάξεις των νέων ασφαλισμένων (παρ. 2 του άρθρου 24 του ν.2084/1992), παρά την υπ ́αριθ. 1188/2017 απόφαση Δ.Σ ΥΕΑΠΥΚ .


Προτάθηκε τελικά η υπόθεση να διαβιβαστεί στη Γεν. Δ/νση Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών, όσον αφορά τις περιπτώσεις των συνταξιοδοτικών αποφάσεων που εκδόθηκαν χωρίς τις απαιτούμενες προϋποθέσεις θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος, ήτοι χρονικής περιόδου 2011 έως και την λήψη της αρ. 1188/25.10.2017 Απόφασης ΔΣ ΕΤΕΑΕΠ, προκειμένου να δοθούν οδηγίες κατά πόσον η προαναφερθείσα απόφαση έχει αναδρομική ισχύ και να επανελεγχθούν και να καταλογιστούν οι έντεκα (11) μειωμένες συνταξιοδοτικές αποφάσεις.


7. Προκειμένου να διερευνηθούν τα αναφερόμενα στην παραπάνω υπ ́αριθ. 54/2021 (αρ. πρωτ 338814/6-9-2021) ΈΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥο Διοικητής του e- ΕΦΚΑ, με τις αρ. Πρωτ. Γ11/51/ΕΠ.2065/26-4-22 και Γ11/63/ΕΠ.2455/20-5-22εντολές αντιστοίχως στην Αναπλ. Προϊσταμένη Διεύθυνσης Απονομής Συντάξεων & Εφάπαξ Δημοσίου Τομέα και εν συνεχεία στην Προϊσταμένη της Διεύθυνσης ΣΤ ́ Απονομής Συντάξεων Αναπηρίας, Ατυχημάτων, και Αποκατάστασης, διέταξε την διενέργεια Ε.Δ.Ε. για την τυχόν τέλεση πειθαρχικών παραπτωμάτων .

Ωστόσο, οι ως άνω δύο, διαταχθείσες τη διενέργεια ΕΔΕ, υπάλληλοι εξαιρέθηκαν, η μεν πρώτη για υπηρεσιακούς λόγους, η δε δεύτερη κατ εφαρμογήν του άρθρου 9 παρ 2 του Ν.4892/22 (με τα αρ. πρωτ. Γ10/38/ΕΠ.2451/19-5-22 και Γ10/709/ΕΠ.4585/21-9-2022 έγγραφα της Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης Τεχνικών Υπηρεσιών & Στέγασης και του Διοικητή e-ΕΦΚΑ αντιστοίχως), η δε έκθεση διαβιβάστηκε από τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ στον Επικεφαλής της Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών(ΜΕΕ) του Φορέα για την περαιτέρω διερεύνησή της (σχετ, το αρ. πρωτ. Γ10/1/ΕΠ/1009/3-1-2023 ), ο οποίος εν συνεχεία την διαβίβασε στην ΕΑΔ, σε εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 7,8 Ν.4892/2022 και 100, Ν. 4622/2019 ( σχετ. το αρ. πρωτ. 1543/8-5-2024έγγραφο της ΜΕΕ).

8. Βάσει της πρότασης ( παρ. 6 ανωτέρω) της υπ’ αριθ. 54/2021 Έκθεσης Ελέγχου, η Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών υπέβαλε προς το Γραφείο του Νομικού Συμβούλου του e-ΕΦΚΑ σχετικό με την αναδρομικότητα της υπ αριθ.1188/2017 απόφασης ΔΣ πρώην ΕΤΕΑΕΠ ερώτημα ( με αριθ. πρωτ.263339/03-06-2022).


Σε απάντηση του ερωτήματος, από το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του e-ΕΦΚΑ διαβιβάστηκε η από 23/8/2022 Ατομική Γνωμοδότηση του κ. Παπαγεωργίου, μέλους του ΝΣΚ, επί της οποίας ο αρμόδιος για τη Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών υποδιοικητής κ Παγώνης Νικόλαος ανέγραψε ενυπόγραφα "Εγκρίνεται 09-11- 2022". Σύμφωνα με τη Γνωμοδότηση (αρ. πρωτ. 394375/31.08.2022) του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του e-ΕΦΚΑ, που έλαβε την έγκριση του τότε υποδιοικητή του Οργανισμού, την 09.ΙΙ.2022, με θέμα: «ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΕΤΕΑΕΠ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΩΡΙΣΘΗ ΕΙΣ AΠΟΔΟΧΗΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΩΣ» : «...... η περί ης το σχετικόν απόφασις του ΔΣ του ΕΤΕΑΕΠ καταλαμβάνει και προγενεστέρας αυτής αποφάσεις του TEAIIYK («χωρίς τήρηση των ορίων ηλικίας, όπως αυτά περιγράφονται στη γνωμοδότηση του Αυτοτελούς Τμήματος Νομικών Υποθέσεων») εκδοθείσας μετά την έναρξιν ισχύος των υπό της εν τη αποφάσει του ΔΣ του ΕΤΕΑΕΠ νομικής γνωμοδοτήσεως ερμηνευθεισών διατάξεων της κειμένης νομοθεσίας (ως αι διατάξεις αύται ηρμηνεύθησαν υπό της δεκτής γενομένης γνωμοδοτήσεώς)».


9. Συνεπεία των ανωτέρω, η αρμόδια Ε’ Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων προέβη ( Σεπτέμβριος 2022) σε ενδελεχή Έρευνα εντοπισμού όσων αποφάσεων είχαν εκδοθεί πριν την απόφαση του Δ.Σ. του ΕΤΕΑΕΠ, μη τηρώντας τα όρια ηλικίας, όπως αυτά καταγράφονται στην υπ ́αριθ. 1188/2017 Απόφαση του ΔΣ του πρώην ΕΤΕΑΕΠ. Η έρευνα ανέτρεξε μέχρι την 1/8/2008 ημερομηνία ένταξης του ΤΕΑΠΥΚ στον κλάδο Επικουρικής ασφάλισης του ΟΑΕΕ και κατά το μέρος που αφορά σε υποθέσεις χωρίς διαδοχική ασφάλιση, καθόσον η διαδικασία υλοποίησης της είναι μακρά και απαιτούσε πέραν του εντοπισμού των αρχικών αποφάσεων, τον υπολογισμό νέων αποφάσεων στα νέα όρια ηλικίας κάθε περίπτωσης.


Η E' Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων:

 Oλοκλήρωσε το Σεπτέμβριο 2022 την ανάκληση των ένδεκα (11) συνταξιοδοτικών Αποφάσεων που υπέδειξε η ΓΔΕΑΕΠμε το με αρ. πρωτ. 429449/21.09.2022 έγγραφό της, σύμφωνα με την Έκθεση Ελέγχου, και προχώρησε, άμεσα, στην έκδοση νέων Αποφάσεων, τηρώντας τις προϋποθέσεις που θέτει η Απόφαση ΔΣ 1188/25.10.2017 και τα με αρ. πρωτ. 194506 & 194567/23.11.2017 Έγγραφα Διοικητή ΕΤΕΑΕΠ περί των ορίων ηλικίας και του ελάχιστου χρόνου ασφαλιστέας εργασίας, για τους ενταγμένους στο ΤΕΑΠΥΚ πρατηριούχους των «νέων περιοχών».


 Προχώρησε στον έλεγχο 297 (διακοσίων ενενήντα επτά) συνταξιοδοτικών Αποφάσεων,που είχαν εκδοθεί κατά το χρονικό διάστημα από 2011 έως τον 4ο/2016 (οπότε το πρώην ΤΕΑΠΥΚ δεν προχώρησε στην έκδοση νέων συνταξιοδοτικών αποφάσεων, εν αναμονή της υλοποίησης της ένταξής του στο ΕΤΕΑ, τον Ιούνιο/2016), από τον οποίο προέκυψε ότι:


 90 (ενενήντα) συνταξιοδοτικές αποφάσεις είχαν εκδοθεί σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των ορίων ηλικίας και του χρόνου ασφαλιστέας εργασίας, όπως αυτές ορίζονται από τις καταστατικές διατάξεις του Ταμείου αυτού.

155 (εκατόν πενήντα πέντε) αποφάσεις, δεν τηρούν τα ορισθέντα από τη νομοθεσία ( καταστατικές διατάξεις και κείμενη ασφαλιστική νομοθεσία) και οφείλουν να ανακληθούν.

52 (πενήντα δύο) συνταξιοδοτικές αποφάσεις, για τις οποίες προκύπτει - ανάγκη διερεύνησης άλλων συνταξιοδοτικών παραμέτρων, π.χ.: αναζήτηση . διαδοχικού χρόνου ασφάλισης, επιλογή όρων συνταξιοδότησης, δυνάμει του ν.3232/2ΟΟ4 από παλαιούς ασφαλισμένους της Αττικής κ.α.

Από τις παραπάνω 207 (155 +52) συνολικά συνταξιοδοτικές αποφάσεις ΤΕΑΠΥΚ που ελέγχονται, οι 105 έχουν υπογραφεί από εσάς τον ίδιο, προϊστάμενο τότε Διεύθυνσης τ. ΤΕΑΠΥΚ.

         

Διαβίβασε τις 63 από τις ως άνω 207 συντάξεις, που χρήζουν αναθεώρησης, στη Διεύθυνση Εκκαθάρισης και Πληρωμής Συντάξεων - προκειμένου η Ε ́ Διεύθυνση να προβεί σε έλεγχο και άλλων παραμέτρων, πέρα από τα όρια ηλικίας που δεν είχαν τηρηθεί, όπως ο έλεγχος από το Τμήμα Ασφάλισης για τον χρόνο ασφάλισης, ο έλεγχος από το Τμήμα Εσόδων για τυχόν οφειλές από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές και συνεκτιμώντας ότι οι 63 αυτοί συνταξιούχοι είχαν, πλέον, ήδη θεμελιωμένο δικαίωμα με οποιοδήποτε όριο ηλικίας (το 65ο ή το 67).

 Ενημέρωσε το Τμήμα Πληρωμών Συντάξεων(κατόπιν συνεννόησης με το Γενικό Διευθυντή Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων) να μην προχωρήσει στην διακοπή των συντάξεων, όπως όριζαν οι ανακλητικές Αποφάσεις, μέχρι την εκ μέρους της Ε ́ Διεύθυνσης ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου η οποία ήταν σε εξέλιξη.


10. Ο έλεγχος της Ε ́ Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης ολοκληρώθηκε τελικά τον Οκτώβριο του 2023, καθώς απαιτούσε πέραν του εντοπισμού των αρχικών αποφάσεων, την έκδοση νέων αποφάσεων στα νέα όρια ηλικίας κάθε περίπτωσης. Επισημαίνεται ότι παράλληλα έγινε και εκτίμηση των οικονομικών μεγεθών κάθε τροποποίησης των αρχικών αποφάσεων σε επίπεδο ακαθάριστων ποσών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν συνοπτικά ως ακολούθως:


α) 92 περιπτώσεις προέκυψαν με χρεωστικό υπόλοιπο (οφειλή συνταξιούχων ύψους 1.335.000€ περίπου)


β) 49 περιπτώσεις προέκυψαν με πιστωτικό υπόλοιπο (οφειλή ύψους 744.000€ περίπου)


γ) 60 περιπτώσεις ανάγονται στην εφαρμογή διατάξεων διαδοχικής ασφάλισης και δεν είναι δυνατός ο υπολογισμός της νέας σύνταξης, διότι θα εκδοθεί από άλλο φορέα (ΕΤΕΑΜ).


Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, επιπλέον, τυχόν αναδρομική ισχύς της 1188/38/25,10-2017 απόφασης του Δ.Σ του ΕΤΕΑΕΠ επιφέρει :


  Ανατροπή στα συνταξιοδοτικά δεδομένα των ήδη από το 2008 και μέχρι το 2017 συνταξιούχων του ΤΕΑΠΥΚ , χωρίς ευθύνη τους

 Τεράστια οικονομική επιβάρυνση στον e-ΕΦΚΑ και

 Πολύ μεγάλο διοικητικό κόστος για την έκδοση νέων αποφάσεων με όλα τα ένδικα μέσα σε ισχύ.


Επισημαίνεται, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τους ελέγχους της αρμόδιας E' Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων, από το σύνολο των 201 περιπτώσεων που εντοπίστηκαν μη σύμφωνες με την απόφαση του ΕΤΕΑΕΠ, ο καταγγέλλων, ως αρμόδιος υπηρεσιακός παράγων, υπέγραψε 73 αρχικές αποφάσεις απονομής επικουρικής σύνταξη, 6 τροποποιητικές αποφάσεις και 26 αποφάσεις που χρήζουν εφαρμογής των διατάξεων διαδοχικής ασφάλισης.


11. Κατ ́ακολουθία των ανωτέρω, από την Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης & Εφάπαξ Παροχών υποβλήθηκε την 8/9/2023 μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος «Σχέδιο Ερωτήματος προς το Ν.Σ.Κ» στο αρμόδιο Δ ́ Υποδιοικητή e- ΕΦΚΑ για γνωμοδότηση της ολομέλειας, σχετικά με την αναδρομικότητα της ισχύος της υπ ́ αριθ. 1188/38/25-10-2017 απόφασης του Δ.Σ του ΕΤΕΑΕΠ (σχετ. το από 22/11/2023 έγγραφο του Προϊσταμένου της ΓΔΕΑ&ΕΠ στον επικεφαλής της ΜΕΕ του e- ΕΦΚΑ).


Με ηλεκτρονικό μήνυμα της 19/12/2023 το Τμήμα Γραμματείας Δ ́ Υποδιοικητή e- ΕΦΚΑ κοινοποίησε προς ενημέρωση στη ΓΔΕΑ&ΕΠ ηλεκτρονικό μήνυμα του Προϊσταμένου του Γραφείου ΝΣΚ e- ΕΦΚΑ, ότι ο σχετικός φάκελος μεταχρεώθηκε σε λειτουργό του ΝΣΚ , ώστε να εισαχθεί το ερώτημα της ΓΔΕΑ&ΕΠ σε Τμήμα του ΝΣΚ.

Η ΕΑΔ, κατόπιν των με αρ. πρωτ. 32092/12-7-24, 34867/26-7-24, 36221/2-8-24 και 39272/29-8-24 εγγράφων της, ζήτησε αρμοδίως περαιτέρω ενημέρωση, αναφορικά με την υποβολή του εν λόγω Ερωτήματος και τελεί εν αναμονή σχετικής απάντησης ως προς την υποβολή και εξέλιξη αυτού, από το ΝΣΚ.



II.) Ως προς την υπ. αριθ. 511/- 4/2024 απόφαση του ΣτΕ , σχετικά με τη δυνατότητα συμμετοχής ιδιωτών στις προκηρύξεις για την κάλυψη θέσεων Γενικών Διευθυντών του e- ΕΦΚΑ (συζήτηση στην ολομέλεια 9 Ιουνίου 2023).



1. Με την υπ ́αριθ. 511/-4/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ( ΣτΕ), το Δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτές τις αιτήσεις ακυρώσεως κατά:


α) της 682/2022 αποφάσεως Δ.Σ. του e-Ε.Φ.Κ.Α.,με την οποία καθορίστηκαν οι Γενικές Διευθύνσεις στις οποίες υποψήφιοι μπορεί να είναι τόσο υπάλληλοι του Δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα και


β) κατά εννέα προκηρύξεων του Διοικητή του e-Ε.Φ.Κ.Α. για την πλήρωση των θέσεων των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων και των Προϊσταμένων Περιφερειακών Υπηρεσιών Συντονισμού και Υποστήριξης, επιπέδου Γενικής Διευθύνσεως, του εν λόγω φορέα, με τριετή θητεία.


2. Το Δ.Σ του e-ΕΦΚΑ σε συμμόρφωση προς την υπ’ αρ. 511/2024 Απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ εξέδωσε την υπ’ αρ. 315/Συν.28/25.07.2024 απόφαση, με την οποία ανακλήθηκαν οι υπ’ αρ. 171/Συν.15/13-04-2023, 172/Συν. 15/13-4-2023 και 169/Συν.15/13-4-2023αποφάσεις του περί επιλογής Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων e-ΕΦΚΑ.

3. Εν συνεχεία, στις 26 Ιουλίου 2024, συνεδρίασε η Τριμελής Επιτροπή του αρ. 3, παρ. 5, Ν. 4892/2022, έχοντας ως θέμα ημερήσιας διάταξης την έκδοση τελικών οριστικών πινάκων κατάταξης, αποσπάσματα των οποίων αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ, για την πλήρωση θέσεων Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων ( Σχετ. ΑΔΑ: 6Η5Β46ΜΑΠΣ-ΜΕΤ, 65ΛΔ46ΜΑΠΣ-ΡΣΒ, 91Β846ΜΑΠΣ-ΜΞΟ, 93ΣΥ46ΜΑΠΣ-Λ36).

3. Με Αποφάσεις Διοικητή e-ΕΦΚΑ, ανακλήθηκαν οι τοποθετήσεις Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων, κατόπιν της 315/Συν.28/25.07.2024 Απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου e-ΕΦΚΑ. Σημειώνεται ότι δεν εκδόθηκε απόφαση περί ανακλήσεως τοποθέτησης Προϊσταμένου/νης για τη Γενική Διεύθυνση Παροχών και Υγείας, καθώς δεν είχε εκδοθεί αντίστοιχη απόφαση τοποθέτησης.

4. Ακολούθως, η Τριμελής Επιτροπή, του αρ. 3, παρ. 5, Ν. 4892/2022, εισηγήθηκε προς το Διοικητικό Συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ, την επιλογή των υποψηφίων που προκρίθηκαν για την πλήρωση των θέσεων Προϊσταμένων των εν λόγω Γενικών Διευθύνσεων και, εκδόθηκαν οι αριθμ. 330/29/30.07.2024 (ΑΔΑ: ΨΛΣΗ46ΜΑΠΣ-ΧΦΒ και 329/29/30.07.2024 (ΑΔΑ: Ψ1Ε346ΜΑΠΣ-Ε38) αποφάσεις του Δ.Σ. του e-Ε.Φ.Κ.Α..

5. Τέλος, εκδόθηκαν οι αποφάσεις Διοικητή e-ΕΦΚΑ περί τοποθέτησης Προϊσταμένων των αντίστοιχων Γενικών Διευθύνσεων του Φορέα, κατόπιν των υπ’ αρ. 330/29/30.07.2024 και 329/29/30.07.2024 Αποφάσεων Διοικητικού Συμβουλίου e-ΕΦΚΑ σε συμμόρφωση προς την με αρ. 511/2024 Απόφαση Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.


Κατόπιν των ανωτέρω αναλυτικά εκτεθέντων, των αλλεπάλληλων τηλεφωνικών επικοινωνιών μαζί σας και της συνακόλουθης ενημέρωσης που λαμβάνατε, η ΕΑΔ έχει ανταποκριθεί πλήρως τόσο στην ανάγκη διερεύνησης της συγκεκριμένης υπόθεσης, όσο και στην πληροφόρησή σας κατά το μέρος που δικαιούστε αυτήν κατά τις κείμενες διατάξεις, έως του παρόντος χρονικού σημείου. Σε περίπτωση εισφοράς νέων στοιχείων και αξιολόγησής τους, επιφυλάσσεται για περαιτέρω ενδεδειγμένες ελεγκτικές ενέργειες.



Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΕΑΔ 


ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΟΓΚΑΚΟΥ



Ακριβές Αντίγραφο

Τομέας Ασφάλισης, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασιακών Σχέσεων ΧΑΤΖΗ ΜΑΡΙΑ



Αυτός είναι ο τραγέλαφος όσων έχουν συμβεί και η διαρκής άοκνη προσπάθεια του συστηματικού ψευδολόγου Αθανάσιου Αθανασίου, που αποτελεί έναν εκ των ηγετών της εγκληματικής οργάνωσης, που δρα, για την προσχηματική διερεύνηση των υποθέσεων που προξένησαν την καταμετρημένη, πλέον, βλάβη της χρηματικής περιουσίας του ασφαλιστικού οργανισμού και συνεχίζει να επιμένει να το πράττει, αφού, επί έναν χρόνο κατάφερε να σταματήσει κάθε διαδικασία αναζήτησης των απωλεσθέντων χρημάτων του ασφαλιστικού οργανισμού και της επιστροφής των υπεξαιρεθέντων χρημάτων των, επικουρικώς, συνταξιούχων βενζινοπωλών, όπως προκύπτει από το έγγραφο της αναπληρώτριας Διοικήτριας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, στο οποίο αναφέρεται ότι :  

«Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, επιπλέον, τυχόν αναδρομική ισχύς της 1188/38/25,10-2017 απόφασης του Δ.Σ του ΕΤΕΑΕΠ επιφέρει :


  Ανατροπή στα συνταξιοδοτικά δεδομένα των ήδη από το 2008 και μέχρι το 2017 συνταξιούχων του ΤΕΑΠΥΚ , χωρίς ευθύνη τους

 Τεράστια οικονομική επιβάρυνση στον e-ΕΦΚΑ και

 Πολύ μεγάλο διοικητικό κόστος για την έκδοση νέων αποφάσεων με όλα τα ένδικα μέσα σε ισχύ.

……. 11. Κατ ́ακολουθία των ανωτέρω, από την Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης & Εφάπαξ Παροχών υποβλήθηκε την 8/9/2023 μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος «Σχέδιο Ερωτήματος προς το Ν.Σ.Κ» στο αρμόδιο Δ ́ Υποδιοικητή e- ΕΦΚΑ για γνωμοδότηση της ολομέλειας, σχετικά με την αναδρομικότητα της ισχύος της υπ ́ αριθ. 1188/38/25-10-2017 απόφασης του Δ.Σ του ΕΤΕΑΕΠ (σχετ. το από 22/11/2023 έγγραφο του Προϊσταμένου της ΓΔΕΑ&ΕΠ στον επικεφαλής της ΜΕΕ του e- ΕΦΚΑ).

Με ηλεκτρονικό μήνυμα της 19/12/2023 το Τμήμα Γραμματείας Δ ́ Υποδιοικητή e- ΕΦΚΑ κοινοποίησε προς ενημέρωση στη ΓΔΕΑ&ΕΠ ηλεκτρονικό μήνυμα του Προϊσταμένου του Γραφείου ΝΣΚ e- ΕΦΚΑ, ότι ο σχετικός φάκελος μεταχρεώθηκε σε λειτουργό του ΝΣΚ , ώστε να εισαχθεί το ερώτημα της ΓΔΕΑ&ΕΠ σε Τμήμα του ΝΣΚ.

Η ΕΑΔ, κατόπιν των με αρ. πρωτ. 32092/12-7-24, 34867/26-7-24, 36221/2-8-24 και 39272/29-8-24 εγγράφων της, ζήτησε αρμοδίως περαιτέρω ενημέρωση, αναφορικά με την υποβολή του εν λόγω Ερωτήματος και τελεί εν αναμονή σχετικής απάντησης ως προς την υποβολή και εξέλιξη αυτού, από το ΝΣΚ».


Έτσι, ο Αθανάσιος Αθανασίου συνεχίζει το έργο του, καθώς, σύμφωνα με τον ειρμό του εγγράφου της αναπληρώτριας Διοικήτριας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, έχει υποβληθεί το σχετικό ερώτημα, στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο απαντήθηκε, ενώ το ερώτημα αυτό, που έχει επανυποβληθεί, όπως αναφέρει η κ. Ρογκάκου, της οποίας το σχετικό απόσπασμα  παραθέτω :

«8. Βάσει της πρότασης ( παρ. 6 ανωτέρω) της υπ’ αριθ. 54/2021 Έκθεσης Ελέγχου, η Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών υπέβαλε προς το Γραφείο του Νομικού Συμβούλου του e-ΕΦΚΑ σχετικό με την αναδρομικότητα της υπ αριθ.1188/2017 απόφασης ΔΣ πρώην ΕΤΕΑΕΠ ερώτημα ( με αριθ. πρωτ.263339/03-06-2022).

Σε απάντηση του ερωτήματος, από το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του e-ΕΦΚΑ διαβιβάστηκε η από 23/8/2022 Ατομική Γνωμοδότηση του κ. Παπαγεωργίου, μέλους του ΝΣΚ, επί της οποίας ο αρμόδιος για τη Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών υποδιοικητής κ Παγώνης Νικόλαος ανέγραψε ενυπόγραφα "Εγκρίνεται 09-11- 2022". Σύμφωνα με τη Γνωμοδότηση (αρ. πρωτ. 394375/31.08.2022) του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του e-ΕΦΚΑ, που έλαβε την έγκριση του τότε υποδιοικητή του Οργανισμού, την 09.ΙΙ.2022, με θέμα: «ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΕΤΕΑΕΠ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΩΡΙΣΘΗ ΕΙΣ AΠΟΔΟΧΗΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΩΣ» : «...... η περί ης το σχετικόν απόφασις του ΔΣ του ΕΤΕΑΕΠ καταλαμβάνει και προγενεστέρας αυτής αποφάσεις του TEAΠYK («χωρίς τήρηση των ορίων ηλικίας, όπως αυτά περιγράφονται στη γνωμοδότηση του Αυτοτελούς Τμήματος Νομικών Υποθέσεων») εκδοθείσας μετά την έναρξιν ισχύος των υπό της εν τη αποφάσει του ΔΣ του ΕΤΕΑΕΠ νομικής γνωμοδοτήσεως ερμηνευθεισών διατάξεων της κειμένης νομοθεσίας (ως αι διατάξεις αύται ηρμηνεύθησαν υπό της δεκτής γενομένης γνωμοδοτήσεως)».


Έτσι, ξαφνικά, το απαντημένο, από το ΝΣΚ ερώτημα του ασφαλιστικού οργανισμού, περί της αναδρομικής ισχύος της υπ’ αριθμ. 1188/38/25-10-2017 Αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου του  ΕΤΕΑΕΠ και της, από 12/10/2017 γνωμοδότησης της Νομικού του Συμβούλου και ενώ η απάντηση του ΝΣΚ είναι η μόνη που θα μπορούσε να είναι και είναι σαφής, ως προς το ότι είναι αναδρομική η ισχύς της αποφάσεως του Δ.Σ. του ΕΤΕΑΕΠ, που αποδέχτηκε την γνωμοδότηση, επανυποβάλλεται, χωρίς κανέναν λογικό ειρμό και χωρίς καμμία νομική εκτίμηση. Απλώς, προβάλλονται λόγοι σκοπιμοτήτων και όχι νομιμότητας, με έντονη την προβολή των αυθαίρετων και παράνομων ισχυρισμών ότι θα υπάρξει «Ανατροπή στα συνταξιοδοτικά δεδομένα των ήδη από το 2008 και μέχρι το 2017 συνταξιούχων του ΤΕΑΠΥΚ, χωρίς ευθύνη τους. Τεράστια οικονομική επιβάρυνση στον e-ΕΦΚΑ και πολύ μεγάλο διοικητικό κόστος για την έκδοση νέων αποφάσεων με όλα τα ένδικα μέσα σε ισχύ».

Το μόνο σοβαρό επιχείρημα σκοπιμότητας, εδώ, αφορά τους συνταξιούχους, το οποίο δεν είναι, καθ’ ολοκληρίαν, σωστό, πολύ περισσότερο, εάν η Αφροδίτη Νιφόρου, ως Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Ελέγχου, είχε πράξει όσα προβλεπόταν, από τον νόμο να πράξει.
Όπως προκύπτει, από την υπουργική απόφαση, Φ.80000/55949/14809/4288/30-12-2016 ΦΕΚ Β’στο άρθρο 5, παράγραφος ιδ, είναι σαφέστατη η αποκλειστική αρμοδιότητα και η προσωπική ευθύνη της Αφροδίτης Νιφόρου, ως Προϊσταμένης του Αυτοτελούς Τμήματος Ελέγχου, ανάμεσα, στα άλλα, να παρακολουθεί «την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα των διορθωτικών μέτρων, από τις ελεγχόμενες Μονάδες του Ταμείου, για την επαρκή αντιμετώπιση των αδυναμιών και των παρατηρήσεων που καταγράφονται, στις εκθέσεις των πάσης φύσεως ελέγχων (εσωτερικών ελεγκτών και εξωτερικών ελεγκτών), με σχετική ενημέρωση της Διοίκησης» και όχι, περιμένοντας οποιαδήποτε εντολή του Διοικητή 

Άφησε τα πράγματα, ως είχαν, με αποτέλεσμα την βαρύτατη, συνεχόμενη και διαρκείας βλάβη/μείωση της χρηματικής περιουσίας του ασφαλιστικού οργανισμού, ήτοι του ΕΤΕΑΕΠ, έως την 29/2/2020 και του e-ΕΦΚΑ, από την 1/3/2020, οπότε το τέως ΕΤΕΑΕΠ, εντάχθηκε, στον παρόντα ασφαλιστικό οργανισμό.

Γιατί η Αφροδίτη Νιφόρου έπραξε όσα έπραξε (ή, κατά το ορθόν, γιατί, εν γνώσει της και, επί σκοπώ και κακοβούλως, παρέλειψε και απέφυγε να πράξει);

Απλούστατα, κατ’ αρχήν, διότι δεν θέλησε να κοπιάσει, δεν θέλησε να κουραστεί και να αντιμετωπίσει τις διαμαρτυρίες των βλαπτόμενων, επικουρικώς, συνταξιούχων βενζινοπωλών· και όχι, μόνον, αυτό. 

Με λίγα λόγια, δεν έπραξε, ενσυνείδητως, αυτά, που ήταν υποχρεωμένη, ευθέως και εκ του νόμου, να πράξει και στις δυο χρονικές φάσεις, όπου ενεπλάκη, στην υπόθεση των παράνομων επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, αρχικώς, το 2017, ως Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Ελεγχου του ΕΤΕΑΕΠ και μεταγενέστερα, το 2020, ως Διευθύντρια της αρμόδιας  Διεύθυνσης.

Δεν φταίει, βέβαια, μόνον, η Αφροδίτη Νιφόρου. Φταίει και η Γεωργία Τσερπέλη, που ως Διευθύντρια, το 2017 και σε συννενόηση, με την Αφροδίτη Νιφόρου, δεν προχώρησε, στις δέουσες ενέργειες, όπως και η αρμόδια Προϊσταμένη του Τμήματος των επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, που ακολούθησε τις εντολές της Γεωργίας Τσερπέλη.

Και φυσικά, φταίει και ο τότε Διοικητής του ΕΤΕΑΕΠ Θανάσης Καποτάς, που έλαβε την υπ’ αριθμ. 682/10-11-2017 Έκθεση Ελέγχου και άφησε τα πράγματα, δίχως να διατάξει, ως όφειλε, εκ των πραγμάτων και των γεγονότων, την διεξαγωγή ΕΔΕ, γύρω από αυτήν την υπόθεση και επειδή άφησε ανεξέλεγκτη την Αφροδίτη Νιφόρου, της οποίας ήταν ο άμεσος υπηρεσιακός προϊστάμενος. Και αυτές οι παραλείψεις του, τότε, Διοικητή του ΕΤΕΑΕΠ, μόνον, τυχαία δεν είναι.

Το γιατί δεν έπραξε αυτά, που έπρεπε να πράξει, ο Αθανάσιος Καποτάς θα πρέπει να το εξηγήσει ο ίδιος· αν και εδώ, είναι προφανές ότι εμπλέκεται και το εποπτεύον Υπουργείο, αφού ο Διοικητής του ΕΤΕΑΕΠ δεν έπραττε τίποτε, χωρίς να το ξέρει το Υπουργείο· δηλαδή ο αρμόδιος, καθ’ ύλην υφυπουργός Αναστάσιος Πετρόπουλος, που έλεγχε και ενέκρινε (ή απέρριπτε) όσα, επί σοβαρών θεμάτων, σκόπευε να πράξει και όσα έπραττε ο Αθανάσιος Καποτάς. Και η υπόθεση των κριθεισών, ως παράνομων Αποφάσεων επικουρικής συνταξιοδότησης των πρατηριούχων υγρών καυσίμων ήταν και παραμένει σοβαρό θέμα.

Η Αφροδίτη Νιφόρου, η Γεωργία Τσερπέλη, ο Αθανάσιος Καποτάς, η Όλγα Καραθάνου δεν έπραξαν το καθήκον τους, τότε, τον Νοέμβριο του 1917 και εντεύθεν, όπως και οι ηγήτορες αυτών και όλα τα άλλα είναι, απλώς προσπάθειες συγκάλυψης της υπόθεσης, με την επανυποβολή απαντημένων ερωτημάτων και με σκοπό να μην αναζητηθούν τα απωλεσθέντα χρήματα του ασφαλιστικού οργανισμού.

Περιττό να πω ότι είναι γελοίος ο ισχυρισμός ότι η οικονομική επιβάρυνση του e-ΕΦΚΑ θα είναι τεράστια και ότι θα είναι πολύ μεγάλο το διοικητικό κόστος!

Τί πάνε να πουν, με αυτά τα επιχειρήματα, τα οποία δεν επιδέχονται πραγματική εκτίμηση; 

Ότι έχουν σκοπό να παρακρατήσουν τα υπεξαιρεθέντα 744.000,00 € (αμφιβάλλω για την ορθότητα και για τις αιτίες αυτού του ποσού), από τους συνταξιούχους; 

Επίσης, καθίσταται σαφές ότι δεν επιθυμούν την ανάκτηση των απωλεσθέντων, κατά την εκτίμηση της Υπηρεσίας, χρηματικών περιουσιακών στοιχείων, που υποτίθεται πως ανέρχονται, στο 1.335.000,00 € (εγώ δεν συμφωνώ, με αυτό το ποσόν. Είναι εσφαλμένο).

Αυτά είναι σαφή δείγματα οκνηρίας, διότι δεν είναι αυτή είναι η δουλειά τους. 

Δουλειά τους είναι να καταβάλουν οι αρμόδιοι το, εξ αιτίας τους, συσσωρευμένο μεγάλο διοικητικό κόστος, που κοίταξαν να αποφύγουν όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και ο ασφαλιστικός οργανισμός να επιστρέψει τα υπεξαιρεθέντα, στους, επικουρικώς, συνταξιούχους του τέως ΤΕΑΠΥΚ. Και φυσικά να διευκρινισθεί η αιτία της υπεξαίρεσης, που, προφανώς, πρέπει να αφορά τα αχρεωστήτως, καταβληθέντα, από αυτούς, υπερβάλλοντα ποσά ασφαλιστικών εισφορών, νομιμοτόκως, όπως προβλέπει το άρθρο 8 της Υπουργικής Απόφασης Φ20210/οικ.9572/369/14/ΦΕΚ1270Β/20-5-2014, ως κάτωθι :

«Άρθρο 8

Υπολογισμός ποσού σύνταξης παλαιών ασφαλισμένων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων

1. Η παρ. 3 του άρθρου 23 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Τα ποσά των ατομικών ειδικών λογαριασμών που προκύπτουν από καταβληθείσες εισφορές πέραν της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας χορηγούνται για προσαύξηση της σύνταξης.

Το ποσό της προσαύξησης της σύνταξης ορίζεται ως η έντοκη και μέχρι τη χρονική στιγμή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου, επιστροφή των συσσωρευμένων ποσών, με την χρήση του κατάλληλου, αναλόγως της περίπτωσης κάθε ασφαλισμένου, αναλογιστικού συ­ντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

Ειδικότερα, για κάθε επιπλέον ετήσιο ποσό που προ­κύπτει κάθε φορά από την διαφορά των καταβληθεισών εισφορών και της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας, υπολογίζονται οι τόκοι που συσσωρεύτηκαν από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους της καταχώρησης τους στους ειδικούς ατομικούς λογαριασμούς και μέχρι την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου. Το άθροισμα που προκύπτει από τα ετήσια, υπερβάλλοντα της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας ποσά από καταβληθείσες εισφορές, μαζί με τους αντίστοιχους τόκους, διαιρεί­ται με τον κατάλληλο αναλογιστικό συντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτός κάθε φορά ισχύει, και το ποσό που προκύπτει είναι η ετήσια προσαύξηση της σύνταξης κατά τη συνταξιοδότηση. Το ετήσιο ποσό της προσαύξησης της σύνταξης διαιρείται δια του αριθμού των συντάξεων που καταβάλλονται ετησίως (12) και το ποσό που προκύπτει είναι η μηνιαία προσαύξηση της σύνταξης.

Ως επιτόκια συσσώρευσης χρησιμοποιούνται οι εξαμη­νιαίες αποδόσεις του Κοινού Κεφαλαίου Νομικών Προ­σώπων. Τα επιτόκια αυτά εμφανίζονται (μέχρι και το έτος 2012) στον παρακάτω πίνακα με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΚΟΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α.Φ. & Ν.Π.Δ.Δ.

ΕΤΟΣ

ΕΞΑΜΗΝΟ

ΑΠΟΔΟΣΗ(%)

1994

Α

19,50

 

Β

18,15

1995

Α

16,84

 

Β

14,68

1996

Α

13,59

 

Β

12,71

1997

Α

10,61

 

Β

9,10

1998

Α

8,25

 

Β

9,43

1999

Α

8,10

 

Β

7,53

2000

Α

7,03

 

Β

6,63

2001

Α

6,48

 

Β

6,75

2002

Α

4,84

 

Β

5,65

2003

Α

5,40

 

Β

3,72

2004

Α

4,07

 

Β

3,69

2005

Α

3,40

 

Β

3,38

2006

Α

3,37

 

Β

3,93

2007

Α

3,93

 

Β

3,74

2008

Α

3,90

 

Β

3,94

2009

Α

3,98

 

Β

4,02

2010

Α

3,58

 

Β

3,47

2011

Α

3,84

 

Β

4,16

2012

Α

2,48

 

Β

1,87

Για υπολογισμό τόκων που αφορούν χρονική περί­οδο μεταγενέστερη από το τελευταίο διαθέσιμο από την Τράπεζα της Ελλάδας επιτόκιο εξαμηνιαίων απο­δόσεων, χρησιμοποιείται το τελευταίο διαθέσιμο επι­τόκιο από αυτήν.

Το ποσό της σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου των ήδη συνταξιούχων, παλαιών ασφαλισμέ­νων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων, οι οποίοι είχαν καταβάλλει μεγαλύτερα ποσά από αυτά που ορίζονται με βάση την ανώτερη ασφαλιστι­κή κατηγορία και τα οποία καταχωρήθηκαν σε ειδικό λογαριασμό, προσαυξάνεται σύμφωνα με τα ανωτέρω οριζόμενα, ενώ η έντοκη περίοδος των επιπλέον πο­σών είναι μέχρι την ημερομηνία έναρξης καταβολής της προσαύξησης.»

Εννοείται ότι το κείμενο του εγγράφου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας το χρεώνω, προσωπικά, στον Γεώργιο Γεράκη, που, εκνόμως, μου απέκρυψε τα αναφερόμενα, σε αυτό, παρά τις πολλές έγγραφες ερωτήσεις μου.

Και επίσης τον ερωτώ και πάλι :

α) Τί έπραξε, με τις καταγγελίες μου, εις βάρος του Σωκράτη Μπουλασίκη;

β) Τί έπραξε, με τις καταγγελίες μου, εις βάρος της Αργυρώς Πίκουλα;

γ) Τί έπραξε, με τις καταγγελίες μου, εις βάρος της Παρθενίας Καραδήμα;

δ) Τί έπραξε, με τις καταγγελίες μου, εις βάρος της Αφροδίτης Νιφόρου;

ε) Τί έπραξε, με τις καταγγελίες μου, κατά του Αθανάσιου Αθανασίου;

στ) Τί έπραξε, με τις καταγγελίες μου, εις βάρος των υπολοίπων;

ζ) Έστειλε τις καταγγελίες, που υπέβαλα και υποβάλλω, όπως του ζήτησε και ο Γενικός Γραμματέας του εποπτεύοντος Υπουργείου Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, για ποινική διερεύνηση στις δικαστικές αρχές, ως υποχρεούται, δυνάμει του άρθρου 38 του ΚΠοινΔ;

η) Γιατί περίμενε τον Μάιο του 2024, για να στείλει την υπόθεση - τις υποθέσεις - (δεν ξέρω αν τις έστειλε όλες), στην ΕΑΔ;

θ) Γιατί έπρεπε, ξερά, να μου ανακοινώσει, ξαφνικά και πολύ αργά, ότι έστειλε τον φάκελο στην ΕΑΔ, χωρίς να με ενημερώσει, όπως έπραξε η ΕΑΔ, η οποία, προφανώς, δεν παραβίασε την μυστικότητα της διαδικασίας;

ι) Γιατί μου έκρυψε κρίσιμες, για την δικαστική μου εκκρεμότητα, πληροφορίες;

Αφήνοντας, τώρα, τον Γεώργιο Γεράκη, από τον οποίο περιμένω απαντήσεις και την ενημέρωση, που ο Γενικός Γραμματέας τον διέταξε να μου παράσχει, αναφέρομαι, στους λοιπούς αποδέκτες της παρούσης.

Η Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος καλούνται να προβούν, στον δέοντα πειθαρχικό έλεγχο του επικεφαλής της Μονάδας Εσωτερικών Υποθέσεων, με τα συμπληρωματικά στοιχεία, που παραθέτω και τα οποία, εκνόμως, μου απεκρύβησαν και φυσικά, να παραπέμψουν τις υποθέσεις αυτές, στις δικαστικές αρχές, ως οφείλουν, δυνάμει του άρθρου 38 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Ομοίως, ο Συνήγορος του Πολίτη Ανδρέας Ποττάκης και η αναπληρώτρια Διοικήτρια της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας Αλεξάνδρα Ρογκάκου, παρακαλούνται:

Α) Να παραπέμψουν τις υποθέσεις αυτές, στις δικαστικές αρχές, ως οφείλουν, δυνάμει του άρθρου 38 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Β) Να ζητήσουν και να επιμείνουν να μου δοθούν αντίγραφα της υπ’ αριθμ. 338814/54/6-9-2021 Έκθεσης Ελέγχου της αρμόδιας Υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ, καθώς και του εγγράφου του e-ΕΦΚΑ, στο οποίο αναφέρεται η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, εν όψει της εκκρεμοδικίας, που έχω, μετά την μήνυση, που υπέβαλε, στις 23/4/2021, η Αφροδίτη Νιφόρου.

Εφ’ όλων των ανωτέρω, στα οποία περιορίζομαι και δεν τα επεκτείνω, περισσότερο, αναμένω τις απαντήσεις, τις ενέργειες όλων των αποδεκτών της παρούσας, καθώς και τις ενημερώσεις μου, επ’ αυτών των ενεργειών.


 
Τάσος Αναστασόπουλος»


Οι “λεβέντες” και η παρέα τους, συνεχίζουν να προσπαθούν να συγκαλύψουν τις υποθέσεις αυτές, αλλά, τώρα, τα πράγματα είναι δύσκολα και δεν είναι ιδανικά, για αυτούς, αφού οι βαθμοί δυσκολίας, στον χειρισμό των υποθέσεων αυτών, αυξάνονται, ραγδαία. 

Επίσης, είναι, αρκετά, πιθανό η αναφορά αυτή, της 24/12/2024, να τους οδηγήσει, σε έριδες και αντιπαραθέσεις, αφού ο Γεώργιος Γεράκης εκτίθεται, ανεπανόρθωτα. 

Θα δούμε…

Σχόλια

Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Σήμερα, Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 7:49 πμ, απέστειλα την, κάτωθι, ηλεκτρονική αναφορά, στην υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης, στην Αναπληρώτρια Διοικήτρια της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, στον Συνήγορο του Πολίτη, στον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, με κοινοποίηση, στον δικηγόρο μου Αναστάσιο Σγούρο :

«ΘΕΜΑ : Γνωστοποιείται ηλεκτρονικό δημοσίευμα της 1-1-2025, σχετικά με τις κομπίνες στον e-ΕΦΚΑ.

Σας γνωστοποιώ το χθεσινό (1/1/2025) ηλεκτρονικό δημοσίευμα, με τίτλο «Από την 31-12-2020, στην 31-12-2024 : Η χθεσινή αναφορά μου, προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, τον Συνήγορο του Πολίτη και στον e-ΕΦΚΑ, για τις, επί μία 4ετια καταγγελίες μου, που, ακόμη, δεν έχουν, παρανόμως, διευθετηθεί και οι οποίες αφορούν την επιβλαβή και παράνομη υπόθεση των χορηγήσεων επικουρικών συντάξεων, σε πρατηριούχους υγρών καυσίμων, κόστους 1.335.000,00 € και την υπεξαίρεση 744.000,00 €, από αυτούς», που βρίσκεται, στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο : https://tassosanastassopoulos.blogspot.com/2025/01/31-12-2020-31-12-2024-e-4.html , προς γνώση σας και ζητώντας σας την παραπομπή των υποθέσεων αυτών, στην ποινική δικαιοσύνη, δυνάμει του άρθρου 38 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.


Τάσος Αναστασόπουλος»

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

18/11/2024 Ο απερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ Jo Biden (τουλάχιστον, με την ανοχή του Donald Trump), επιτρέπει στο καθεστώς του Κιέβου, που, τώρα, ζητεί την αποστολή και δυτικών στρατιωτικών δυνάμεων, να χρησιμοποιήσει πυραύλους ATACMS, κατά στόχων, βαθύτατα, μέσα στην ρωσική επικράτεια, αλλά “το μοιραίον, φυγείν, αδύνατον”, διότι, «στο τέλος της ημέρας», η Ουκρανία θα υποχρεωθεί να συνθηκολογήσει.

Φραγκφούρτη, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ECB) : Mιλώντας, μέσα από τα δόντια του κτήνους και όπως ο Ιώβ της παλαιάς διαθήκης, μέσα από την κοιλιά του θαλάσσιου κήτους, για τον συνεχιζόμενο οικονομικό όλεθρο, που έφεραν, στην Ελλάδα, η ΕΚΤ και το ευρώ.