2017 - 2025. Μέρος 4ο : Η κομπίνα με την οποία υπεξαίρεσαν και συνεχίζουν να υπεξαιρούν, έως τώρα, πολλά εκατομμύρια ευρώ (ίσως και 1.000.000.000,00 ευρώ), από την μη χορήγηση νόμιμων επικουρικών συντάξεων των πρατηριούχων υγρών καυσίμων, με τον παράνομο χειρισμό του άρθρου 13 και τον παραγκωνισμό του άρθρου 14 της Υπουργικής Απόφασης Φ. 20210/4231/152/Τεύχος 427 Β’/2-3-2004 του υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, περί του Καταστατικού του ΤΕΑΚΔΠΥΚ. [Αυτοί οι τύποι δεν τόλμησαν, καν, να μου ζητήσουν να υποβάλω μια γραπτή υπηρεσιακή αναφορά, για το ζήτημα των επικουρικών συντάξεων των πρατηριούχων υγρών καυσίμων. Δεν ήθελαν να υπάρχουν ίχνη].
Συνεχίζουμε, αγαπητοί αναγνώστες, σήμερα, με το τέταρτο μέρος των καμπινών που διαπράχθηκαν, στο ΕΤΕΑΕΠ και συνεχίζονται βέβαια, στον e-ΕΦΚΑ, μέσα από ένα κρίσιμο και σημείο. Τα γεγονότα περιγράφονται, αναλυτικά, στο, παραπάνω, βίντεο, που γύρισα χθες, Τρίτη, 15/7/2025 και φυσικά, είναι, απολύτως, απαραίτητο να το παρακολουθήσετε, για να δυνηθείτε να καταλάβετε το τί και γιατί συνέβησαν αυτά, που συνέβησαν.
Σήμερα, θα περάσουμε στο γεγονός, που αφορά το γιατί, από την εποχή, που το ΤΕΑΠΥΚ, που έδρευε, στην οδό Μαμούρη (κάθετος δρόμος, στην οδό Λιοσίων), στην Αθήνα, ήταν ανεξάρτητο επικουρικό ταμείο των βενζινοπωλών, με την ονομασία Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Κοινής Διανομής Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων (ΤΕΑΚΔΠΥΚ) και μέχρι, πριν και την ουσιαστική του, ένταξη, στο ΕΤΕΑ, η οποία πραγματοποιήθηκε, στις 25 Απριλίου 2016 (αφού προηγουμένως, είχε ενταχθεί, το 2008, στον ΟΑΕΕ, ως Τομέας του, με την ονομασία ΤΕΑΠΥΚ, δηλαδή Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων και εμφανιζόταν, ως ΟΑΕΕ-ΤΕΑΠΥΚ, ουσιαστικά, έως την 24η Απριλίου 2016), χορηγούσε επικουρικές συντάξεις, στους αιτούντες επικουρική συνταξιοδότηση ασφαλισμένους, κάτι, που το ΕΤΕΑ, μετά την μετατροπή του, σε ΕΤΕΑΕΠ (μετατροπή που έγινε, με, εντελώς, ερασιτεχνικό τρόπο και προκάλεσε μια πολυετή αναστάτωση, στο αναδομημένο ΕΤΕΑΕΠ), έπαυσε να εφαρμόζει.
Το εφαρμοζόμενο νομοθετικό πλαίσιο, μέσα, στο οποίο εκινούντο όλες οι προηγούμενες Διοικήσεις, Διευθύνσεις και οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων Παροχών (ουσιαστικά, τα Τμήματα αυτά ήσαν Τμήματα επικουρικών συντάξεων, αλλά ονομάζονταν, ως Τμήματα Παρόχων, επειδή, πέρα, από την χορήγηση των συντάξεων, διένειμαν, στους βενζινοπώλες, και το λεγόμενο Μέρισμα) του ασφαλιστικού οργανισμού, μέχρι τις 24 Απριλίου 2016, ήταν το ακόλουθο και αφορούσε την εφαρμογή, βασικώς, των άρθρων 12, 13, 14, 15, 16 και το ειδικό άρθρο 32 του Καταστατικού του ΤΕΑΠΥΚ, τα οποία και παραθέτω, αυτούσια :
Αυτά εφαρμόζονταν, μέχρι την 24η Απριλίου 2016, σχετικά με τις επικουρικές συντάξεις των βενζινοπωλών.
Ομως, αυτά, επί ΕΤΕΑΕΠ, όπως περιγράφω, στο αρχικό βίντεο, το οποίο επαναλαμβάνω ότι πρέπει το αναγνωστικό κοινό να παρακολουθήσει, με μεγάλη προσοχή, διαστράφηκαν, με σκοπό και στόχο την περικοπή της συνταξιοδοτικής δαπάνης, έτσι όπως επεδίωκε το εποπτεύον Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Το άρθρο 13 της, παραπάνω, Υπουργικής Απόφασης, που περιγράφει τις προϋποθέσεις, για την επικουρική συνταξιοδότηση των πρατηριούχων υγρών καυσίμων, που είναι ασφαλισμένοι, στην επικουρική ασφάλιση του ασφαλιστικού ταμείου, αναφέρεται, σε όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, τα οποία, όμως, δεν υπάρχουν πουθενά και δεν προσδιορίζονται, μέσα, στην συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση και η ερμηνεία που δόθηκε, μέχρι πριν την ένταξη του ΤΕΑΠΥΚ, από τον ΟΑΕΕ, στο ΕΤΕΑ, ήταν ότι, προφανώς, αφορούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, έτσι όπως τα ορίζουν τα ασφαλιστικά ταμεία, που χορηγούσαν την προαπαιτούμενη της επικουρικής συνταξιοδότησης, κύρια σύνταξη, στους πρατηριούχους υγρών καυσίμων. Και αυτή η ερμηνεία, συνδυαζόταν και με το άρθρο 14 του, ως άνω, Καταστατικού του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Κοινής Διανομής Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων, το οποίο μιλώντας, για τους “παλαιούς ασφαλισμένους” του, εν λόγω, επικουρικού ταμείου, τους οποίους προσδιορίζει, επακριβώς, ποιοί είναι αυτοί και συγκεκριμένα, το άρθρο 12 του, παραπάνω, Καταστατικού, προσδιορίζοντας ότι είναι οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι ασφαλίστηκαν, πριν την 1η Ιανουαρίου 1993, σύμφωνα, με τις διατάξεις του Ν. 2084/1992.
Το τί ορίζει το άρθρο 14 του Καταστατικού είναι σαφές, διότι αναφέρει ότι, εκτός, από τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης του ασφαλιστικού οργανισμού, που απονέμει κύρια σύνταξη, ισχύει η 35χρονη παραμονή του, στον ασφαλιστικό βίο, ως εναλλακτική αιτία της επικουρικής συνταξιοδότησης.
Τοιουτοτρόπως, είναι σαφές ότι αυτό, που οφείλουμε να κάνουμε, είναι να λαμβάνουμε, από τον ενδιαφερόμενο, την απόφαση του ασφαλιστικού οργανισμού, με την οποία λάμβανε την κύρια σύνταξη και ως εκ τούτου, από εκεί και πέρα, προχωρούσαμε, στην έκδοση της απόφασης για την επικουρική συνταξιοδότηση του υποψηφίου συνταξιούχου βενζινοπώλη, εφόσον είχε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις προϋποθέσεις.
Αυτά δεν άρεσαν, στην τότε, Προϊσταμένη της Ε’ Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων, όπου υπάγονταν οι βενζινοπώλες, Γεωργία Τσερπέλη, ούτε και στην Διοίκηση του ΕΤΕΑ/ΕΤΕΑΕΠ.
Ακολούθησαν μακρές συζητήσεις, με την Γεωργία Τσερπέλη και πολύ λιγότερες, με τον αρμόδιο Υποδιοικητή Δημήτριο Κυριακόπουλο, αλλά και τον ίδιο τον Διοικητή του ΕΤΕΑΕΠ Αθανάσιο Καποτά, στους οποίους, επανειλημμένα, εξήγησα το τί συμβαίνει, στο ΤΕΑΠΥΚ, ειδικά, στις απονομές των συντάξεων.
Αυτό, που μου έκανε εντύπωση και μάλιστα, μου έκανε πάρα πολύ κακή εντύπωση, είναι το αξιοπερίεργο και πρωτοφανές γεγονός ότι, παρά τις συζητήσεις, που ήσαν μηνών, δεν τόλμησαν, ούτε μία φορά να ζητήσουν, από εμένα, το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου, που μπορούσαν και είχαν την υπηρεσιακή υποχρέωση να ζητήσουν οι ανώτεροι υπηρεσιακοί παράγοντες ενός ασφαλιστικού οργανισμού, όπως και κάθε δημόσιας υπηρεσίας.
Δεν τόλμησαν, δηλαδή, να μου ζητήσουν να υποβάλω γραπτή αναφορά, με τα πεπραγμένα, τα καθέκαστα, τα ισχύοντα και τα πραττόμενα, καθώς και την πρακτική, που ακολουθούσαν εγώ και οι αρμόδιοι, πριν από μένα, στις διάφορες μορφές, του ενταγμένου, στο ΕΤΕΑ, ΤΕΑΠΥΚ και από 1/1/2017, στο ΕΤΕΑΕΠ, στο οποίο μετασχηματίστηκε το ΕΤΕΑ, για την χορήγηση των επικουρικών συντάξεων, σε βενζινοπώλες, που δεν είχαν συμπληρώσει όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. (Για όλα τα άλλα θέματα - πριν προκύψει, εκ μέρους τους, αυτό, με τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και μετά από μήνες -, μου είχαν ζητήσει και είχαν λάβει εκτενείς φακέλους, με αναφορές μου, για όλα τα προβλήματα του ΤΕΑΠΥΚ και την παρούσα κατάσταση, στην οποία αυτό βρισκόταν, μέχρι τον Μάρτιο του 2016, ο Υποδιοικητής του ΕΤΕΑ Δημήτριος Κυριακόπουλος, ο Διοικητής του ΕΤΕΑ Αθανάσιος Καποτάς
Αν το έκαναν και ζητούσαν λεπτομερή - ή, έστω, συνοπτική - υπηρεσιακή αναφορά, όπως ήταν το φυσιολογικό και το επιβεβλημένο, θα υπήρχε ένα γραπτό ντοκουμέντο, ένα επίσημο υπηρεσιακό έγγραφο, μέσα, στο οποίο θα αναφέρονταν όλα αυτά, τα οποία, προφορικά, τους εξηγούσα.
Απέφυγαν να το κάνουν και αυτή τους η συμπεριφορά, όπως και της Γεωργίας Τσερπέλη, αλλά και (αργότερα) της Αφροδίτης Νιφόρου, με έκανε να υποψιάζομαι ότι οι σκοποί τους είναι διαφορετικοί και δεν αφορούσαν την νομιμότητα, αλλά κάποια - μη σύννομη - σκοπιμότητα.
Ότι δηλαδή, ήθελαν να αλλάξουν την εφαρμοζόμενη πρακτική, όσον αφορά την χορήγηση των επικουρικών συντάξεων, επιδιώκοντας να μην χορηγούνται, από ένα χρονικό σημείο και πέρα, επικουρικές συντάξεις, χωρίς να έχουν συμπληρωθεί όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και μάλιστα, αυτό ήθελαν να το εφαρμόσουν και στις περιπτώσεις των ειδικών διατάξεων του άρθρου 32 του, παραπάνω, Καταστατικού που, όπου δεν αναφερόταν, ως συγκεκριμένη ειδική προϋπόθεση, η συμπλήρωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, στους λεγόμενους “ασφαλισμένους των νέων περιοχών”, ήτοι τους βενζινοπώλες που ασφαλίστηκαν, στο ΤΕΑΚΔΠΥΚ, από την 1/1/2005.
Και αυτό, τελικά, έπραξαν, με απόφαση προτιμητέα, από το εποπτεύον Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων - αρμόδιος ήταν ο Τάσος Πετρόπουλος υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων - προχώρησαν, στην έκδοση της, υπ αριθμόν 1188/38/2/25 Οκτωβρίου 2017, Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΤΕΑΕΠ, με την συμφωνία της Ιουλίας Στελλάτου, η οποία ήταν η κυβερνητική επίτροπος, στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2017, που λήφθηκε, έτσι όπως λήφθηκε, αυτή η Απόφαση του Δ. Σ., με μια αοριστόλογη Γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας του ΕΤΕΑΕΠ, της 12ης Οκτωβρίου 2017 και με την παραπειστική και παραπλανητική εισήγηση της Αφροδίτης Νιφόρου, στην συνεδρίαση αυτή του Διοικητικού Συμβουλίου, με την “ερμηνεία”, που η Αφροδίτη Nιφόρου περιέγραψε, προφανώς, όχι μόνη της, περιορίζοντας την κρίσιμη αυτή υπόθεση, σε ένα απλής νομικής φύσεως ζήτημα, χωρίς να περιγράφει τα πραγματικά δεδομένα του ζητήματος, το οποίο είχε, κυρίως, οικονομική διάσταση και κόστος.
Προφανώς, η Αφροδίτη Νιφόρου είχε την καθοδήγηση και την έγκριση, από τον άμεσο διοικητικό προϊστάμενο, τον Διοικητή του ΕΤΕΑΕΠ Αθανάσιο Καποτά, ο οποίος, με την σειρά του, προχώρησε, σε αυτήν την καθοδήγηση και έγκριση, μετά από συνεννόηση, με το εποπτεύον υπουργείο, που επιδίωκε την μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης.
Με αυτόν τον τρόπο, όμως, γίνανε σημεία και τέρατα, διότι έπαυσε, από τον Νοέμβριο του 2017, η επικουρική συνταξιοδότηση των βενζινοπωλών, που δεν είχαν συμπληρώσει τα υποτιθέμενα, ως απαιτούμενα, όρια ηλικίας, στις επικουρικές συνταξιοδότησης, παρά το γεγονός ότι είχαν συνταξιοδοτηθεί, από το κύριο ταμείο ασφάλισής τους.
Αυτή η πρωτοφανής διαδικασία είναι, προφανώς, παράνομη, σύμφωνα, με τα ισχύοντα, στο Καταστατικό του ΤΕΑΚΔΠΥΚ, που εκδόθηκε, με σχετική Απόφαση της 2ας Μαρτίου του 2004, που έλαβε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Έτσι, αυτό που καταφέραν, οι Πετροπουλος, Καποτάς και οι λοιποί, όπως και όλοι όσοι πέρασαν και βρίσκονται στα ηγετικά πόστα του ΕΤΕΑΕΠ, είναι να πάψουν, παράνομα, να συνταξιοδοτούν, επικουρικά, τους βενζινοπώλες, γεγονός το οποίο οδήγησε τους ασφαλισμένους, σε απώλεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ, όλα αυτά τα χρόνια, που εφαρμόζονται αυτές οι παρανομίες.
Και το ποσόν που αναφέρω, ίσως, είναι μικρό.
Δεν χρειάζεται να επεκτείνω το κείμενο, το οποίο είναι μεγάλο όπως μεγάλο είναι και το αρχικό βίντεο, το οποίο, για μία ακόμη φορά, παροτρύνω το αναγνωστικό κοινό να παρακολουθήσει, με προσοχή.
Φυσικά, εννοείται ότι πρόκειται να υπάρξει συνέχεια.
Σχόλια