Από τους Βάσκους και το Euskadi (3500 πΧ-1500 πΧ), στον δίσκο της Φαιστού, το 1700 πΧ, στις κόρες του Ερεχθείου το 520 πΧ, στον ναό της Νεμέσεως, το 490 πΧ, στο πορτογαλικό πλοίο του 1533, που βρέθηκε, στην αφρικανική έρημο, στην Αθήνα (1800-1979), στην συκοφαντούμενη ματωμένη ηρωική γενιά της δεκαετίας του 1940, στην Θεσσαλονίκη (1920-2024), στην εκπληκτική βίλα Ypsilon, στην Μεσσηνία, το 2024, στην γέφυρα του San Diego, της California, στο Βραδέτο Ζαγορίου, στο «πληροφοριακό δελτίο» της Ασφαλείας, για τον Τάσο Λειβαδίτη, το 1948, στο εσωτερικό διαβατήριο της “CCCP” και μετέπειτα : Η μεταμόρφωση της Αθήνας και του Λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσα από το φωτογραφικό υλικό του 19ου και του 20ου αιώνα (106).
1700 πΧ. Ο δίσκος της Φαιστού, που ανακαλύφθηκε, το 1903, αποκωδικοποιήθηκε;
520 πΧ (κατασκευή). Αθήνα, Μουσείο Ακρόπολης). Η ανακατασκευασμένη (βρέθηκε κομματιασμένη) και επιχρωματισμένη, με τα αρχικά της χρώματα (που έχουν ξεθωριάσει), κόρη του Ερεχθείου. Εδώ, εικονίζεται αντίγραφό της. Το πρωτότυπο βρίσκεται, δίπλα, στο αντίγραφο.
520 πΧ Αθήνα. Η κόρη του Ερεχθείου «με τα αμυγδαλωτά μάτια», όπως την λέει ο κόσμος, θαμμένη, στην λεγόμενη «περσική τάφρο», όταν θάφτηκε, το 480 πΧ, όταν οι Πέρσες του Ξέρξη έκαψαν την Αθήνα και ανακαλύφθηκε 2368 χρόνια, μετά.
490 πΧ Ραμνούντας. Ο ναός της Νεμέσεως Κτίσθηκε, από τους Αθηναίους, μετά την νίκη τους, υπό την ηγεσία του Μιλτιάδη, επί των Περσών.
1533 Τα υπολείμματα του πορτογαλικού πλοίου Bon Jesus, που ξεκίνησε, από την Λισαβώνα και εξαφανίστηκε, βρέθηκαν, όπως αποκαλύφθηκαν και απεικονίζονται, στην αφρικανική έρημο!
1800 (αρχές δεκαετίας). Αθήνα, Μοναστηράκι. Οδός Άρεως.
1898. Η Αθήνα, από το Παναθηναΐκό στάδιο.
1900. Καλαμάτα.
1870 Αθήνα. Το Αδριάνειο Υδραγωγείο του 2ου μΧ αιώνα. Επί της οθωμανικής Κατοχής, περιέπεσε, σε αχρηστία και ξεχάστηκε. Ανακαλύφθηκε, εκ νέου, το 1871, ανακατασκευάστηκε και λειτούργησε, έως την δεκαετία του 1960.
1880 Αθήνα. Ιππήλατα τραμ.
1896 Αθήνα, Παναθηναϊκό στάδιο. Ολυμπιακοί αγώνες. Η εκκίνηση του ποδηλατικού αθλήματος αντοχής.
1900 Αθήνα. Οδοκαθαριστές, με κάρο, στην οδό Πανεπιστημίου. Δεξιά, το Οφθαλμιατρείο. Αριστερά η Σινιαία Ακαδημία (πίσω, από το δέντρο) και στην συνέχεια, το Πανεπιστήμιο.
1900 Αθήνα. Πλατεία Συντάγματος.
1900 (αρχές δεκαετίας), Αθήνα, Μοναστηράκι. Το τζαμί Τζισταράκη.
1908 Αθήνα. Ιλισός ποταμός (ρέμα χείμαρρος).
1908 Αθήνα, Κολωνάκι. Οδός Πλουτάρχου 8.
1917 Αθήνα. Από τον λόφο των Μουσών.
1920 Αθήνα. Αιόλου και Σοφοκλέους. Έξω, από το πολυκατάστημα «ΔΡΑΓΩΝΑΣ».
Το θυμάμαι…
1920 Κάλυμνος. Το λιμάνι.
19ος αιώνας (τέλη) - 20ος αιώνας (δεκαετία 1930). Τότε, το 38% των οχημάτων ήσαν ηλεκτρικά, το 40% ήσαν ατμοκίνητα και μόνο, το 22% ήσαν βενζινοκίνητα.
Η τεράστια μετακίνηση, στην παραγωγή των βενζινοκίνητων οχημάτων συνέβη όταν προέκυψε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, η κατασκευή του οποίου έδωσε την ευκαιρία, στην Ford και στις άλλες εταιρείες, να παραγάγουν βενζινοκίνητα οχήματα, στην μισή τιμή. Έτσι, κατέρρευσαν οι αγορές, για τα ηλεκτρικά και τα ατμοκίνητα οχήματα.
1924. Ο Ρώσος ποιητής Σεργκέι Γεσένιν (3/10/1895 - 28/12./1925).
«Αντίο, καλέ μου φίλε, αντίο.
Στην καρδιά μου, για πάντα, θα μείνεις.
Ας είναι ο μοιραίος χωρισμός να προβλέπει
Πως θα συναντηθούμε, ξανά, κάποια μέρα, ψηλά.
Ας μην υπάρξουν λόγια, ή χειραψίες,
Μέτωπα θλιμμένα, μέσα, στην τύψη –
Το να πεθαίνεις, σε τούτη την ζωή, δεν είναι καινούργιο,
Και ακόμη πιο πολύ, φυσικά, το να ζεις».
«Αντίο», του Ρώσου λυρικού ποιητή, από τους πιο γνωστούς του 20ού αιώνα. Δημοσίευσε την πρώτη του ποιητική συλλογή, το 1916, και είχε την πλήρη υποστήριξη του Αλεκσάντρ Μπλοκ και του Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι. Αρχικά, υποστήριξε την οκτωβριανή επανάσταση, πολύ σύντομα, όμως, απογοητεύτηκε, από τους μπολσεβίκους. Αυτοκτόνησε, στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, γράφοντας το αρχικό ποίημα, για το οποίο, επειδή δεν είχε αρκετό μελάνι, χρησιμοποίησε το αίμα του. Είχε, ήδη, περιπέσει στο αλκοόλ, όντας, προφανώς, καταθλιπτικός, προκαλώντας, συχνά, επεισόδια, που τον έφερναν αντιμέτωπο, με την μπολσεβικική αστυνομία.
1924. Πειραιάς.
1929 Πειραιάς. Η περιοχή του τελωνείου.
1936 Σαλαμίνα. Άνδρες, σε καφενείο.
1947. Η Σοφία Βέμπο, στις ΗΠΑ.
1928. Μαραθώνας. Κατασκευή φράγματος.
1930 (δεκαετία). Αεροφωτογραφία του Τουρκολίμανου (από το 1967, Μικρολίμανου), και Νέο Φάληρο.
24/4/1937 Αθήνα. Η Ακρόπολη.
24/4/1937 Αθήνα. Ο Λυκαβηττός.
1930 (δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας). Πειραιάς - Πέραμα. Το τραμ, κατά την διαδρομή του, στην στάση Σκουπίδια. Λειτούργησε, από το 1936, έως τις 4/4/1977.
1938. Το τραμ, στο Πέραμα, στο γεφυράκι, που υπήρχε, πάνω από την παραλία, λίγο πριν το ναυτικό φυλάκιο.
1939 Νέο Φάληρο. Ο Ατμοηλεκτρικός Σταθμός, με τον Κηφισό και την σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Πειραιά.
1900 Ρόδος, Παλαιά Πόλη. Η Πύλη των Κανονιών.
1912 Ρόδος. Το χωριό Λάρδος.
1929 Ρόδος, Μανδράκι. Το τζαμί του Μουράτ Ρεΐς.
1947-1949. Ένοπλοι του Δημοκρατικού Στρατού, σε καφενείο, κάπου, στην ορεινή Ελλάδα.
1950 Αθήνα. Οδός Σταδίου και Κοραή. Πλατεία Κλαυθμώνος.
1962. Ο Vittorio de Sica και η Μαρία Κάλλας.
Mark Damon, Rika Dialina, Lidia Alfonsi, Mario Bava, Michèle Mercier, Glauco Onorato, Boris Karloff, Jacqueline Pierreux, Milly Monti, Susy Andersen, Massimo Righi.
1963. Η Ρίκα Διαλυνά και η Susy Andersen, στην cult κινηματογραφική ταινία “Black Sabbath”, του μαιτρ των ιταλικών ταινιών τρόμου Mario Bava.
1969 Θεσσαλονίκη. Ο Θανάσης Βέγγος, στον Λευκό Πύργο, με την κούκλα - σωσία του, σε ρόλο κασκαντέρ, για τα γυρίσματα της ταινίας «Θου Βου. Επιχειρήσις Γης Μαδιάμ».
1980 (δεκαετία). Διαφήμιση του εντούρο, που κατασκεύασε η “Suzuki”.
Σχόλια