Η από 8-8-2024 ηλεκτρονική αναφορά μου, προς την Διοικήτρια της αποκαλούμενης ως Εθνική Αρχή Διαφάνειας, που εξακολουθεί, αδιαφανώς, να τηρεί σιγή, για τις ατασθαλίες, στον e-ΕΦΚΑ. Η αναφορά αυτή εστάλη και στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των κοινοβουλευτικών κομμάτων (πλην των “Σπαρτιατών”), για να λάβουν γνώση και θέση, επί του σοβαρότατου αυτού θέματος.

 




Καθώς έχουμε υπερβεί τους δυο μήνες, από τότε (5/6/2024), που υπέβαλα την ηλεκτρονική αναφορά μου, στην Αλεξάνδρα Ρογκάκου (μονίμως) προσωρινή Διοικήτρια της ούτως αποκαλούμενης «Εθνικής Αρχής Διαφάνειας», που, μάλλον, είναι το ακριβώς αντίθετο, από αυτό, που περιγράφει ο τίτλος, που φέρει [οι αναγνώστες μπορούν να διαβάσουν και το σχετικό δημοσίευμα, σε αυτό, εδώ, το μπλογκ, με τίτλο : Oι υπηρετούντες, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας, “πουλάνε τρέλα”; Ίσως. Πάντως, κάτι δεν πάνει καλά, εκεί. (Η, από 4-6-2024, αναφορά μου, προς την Διοικήτρια της ΕΑΔ Αλεξάνδρα Ρογκάκου) και συνδυάζοντας, αυτό το ανάγνωσμα, με την παρούσα δημοσίευση, μπορούν να χαμογελάσουν, διότι, όντως, φαίνεται ότι οι υπηρετούντες, σε αυτή την Αρχή, συνεχίζουν να πουλάνε τρέλα], υπέβαλα χθες (Πέμπτη 8/8/2024) νέα ηλεκτρονική αναφορά, στην Αλεξάνδρα Ρογκάκου, για να της υπενθυμίσω το γεγονός ότι δεν έχει απαντήσει (ουσιαστικά, αποφεύγει να απαντήσει), σε όσα της θέτω, στην αναφορά της 5/6/2024.

Αυτή την αναφορά την έστειλα και στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των κοινοβουλευτικών ομάδων των κομμάτων (πλην των Σπαρτιατών), διότι έχουν ρόλο, στην όλη διαδικασία, δηλαδή να επιλέξουν, με την αυξημένη πλειοψηφία, που απαιτεί ο νόμος, τον κανονικό Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, κάτι, που δεν έχει επιτευχθεί, εδώ και περίπου, 2 χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει καταλάβει την θέση αυτή, προσωρινώς, η Αλεξάνδρα Ρογκάκου, η οποια έχει, απλώς, την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου και όχι τα αυξημένα ουσιαστικά προσόντα, που απαιτεί ο νόμος, για την πλήρωση της κενής θέσης του Διοικητή της ΕΑΔ. 

Χωρίς άλλα λόγια, ας περάσω τώρα στο περιεχόμενο της χθεσινής ηλεκτρονικής αναφοράς μου, που υποβλήθηκε, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προς την προσωρινή διοικήτρια της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας Αλεξάνδρα Ρογκάκου, η οποία αναφορά έχει ως εξής :



“Κυρία Αλεξάνδρα Ρογκάκου

Επειδή έχει παρέλθει μακρύ χρονικό διάστημα, από την ηλεκτρονική αναφορά της 5/6/2024, που σας υπέβαλα με e-mail, η οποία είναι αναφορά ουσίας, αλλά και πειθαρχική, εις βάρος της προϊσταμένης Παπούλη, για την επιδειχθείσα ανάρμοστη συμπεριφορά της, έναντι εμού, επανέρχομαι με την παρούσα και επαναλαμβάνω όσα σας έχω καταγγείλει, αφού η απάντηση σας, σε αυτήν την τελευταία αναφορά της 5/6/2024, απροσδόκητα, καθυστερεί, δίχως αποχρώντα λόγο και χωρίς καμμία λογική - ή, έστω και μη λογική - εξήγηση, εκ μέρους σας.

Όλα αυτά με κάνουν να νομίζω ότι με έχετε γράψει στα παλιά σας τα παπούτσια - και μακάρι να σφάλλω -, όμως, θα επιμείνω να σας απασχολώ, διότι υφίστανται και άλλα σοβαρότατα ζητήματα, πέραν της προσβολής, που, κατάμουτρα, υπέστην, από την Παπούλη, που μου κατέβασε, αναιδώς φερόμενη, το τηλέφωνο και γι’ αυτόν τον λόγο την έχω καταγγείλει και αναμένω να με πληροφορήσετε, για το τί πράξετε, ή τί πράττετε, σε σχέση με το πειθαρχικό περιεχόμενο της αναφοράς μου, αφού η πράξη αυτή του στελέχους της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, μόνον, διαφανής δεν είναι.

Έτσι, όσον αφορά το θέμα, με τα λεγόμενα υπερβαλλόντως αχρεώστητα καταβληθέντα ποσά των βενζινοπωλών, στον e-ΕΦΚΑ, για το οποίο ο ανώνυμος ασχοληθείς υπάλληλος της Αρχής σας, δεν θέλησε να προωθήσει, προς έρευνα, επειδή υποτίθεται ότι «ως προς τα διαλαμβανόμενα που αφορούν σε ιδιωτική διαφορά με την Προϊστάμενη του ΕΦΚΑ είναι εκτός αρμοδιοτήτων της Αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 83 του ν.4622/19» κάθε άλλο, παρά έτσι είναι τα πράγματα.

Στο συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχει καμμία «ιδιωτική διαφορά» με καμμία προισταμένη του ΕΦΚΑ. Με την καταγγελόμενη από εμέ, για βλαπτικές πράξεις και παραλείψεις της Αφροδίτης Νιφόρου, δεν έχω κανένα αμπελοχώραφο, ή κάτι άλλο ιδιωτικής φύσεως θέμα να μοιράσω.

Υπάρχουν εκκρεμείς υπηρεσιακές καταγγελίες μου εις βάρος της που ερευνώνται και για τις οποίες με μήνυσε και η υπόθεση αυτή πρόκειται να εκδικαστεί. Αυτό υπάρχει και ουδέν άλλο.

Όσον αφορά την συγκεκριμένη καταγγελία, που αφορά  την υπόθεση των υπερβαλλόντως καταβεβλημένων αχρεωστήτων ποσών, στον e-ΕΦΚΑ, που είναι ο καθολικός διάδοχος των πρώην ασφαλιστικών ταμείων ΤΕΑΠΥΚ και ΕΤΕΑΕΠ και που ασφάλιζαν, επικουρικά, τους πρατηριούχους υγρών καυσίμων, οι οποίοι μεταφέρθηκαν, στον e-ΕΦΚΑ, αυτή η καταγγελία είναι χωριστή και δεν αφορά την μήνυση, που έχει υποβάλει η Νιφόρου.

Ως εκ τούτου, γεννάται το τεράστιο - και ηθικής αξίας - ερώτημα, για το από πού και κυρίως, από ποιούς ψευδολόγους άντλησε αυτήν την ανυπόστατη πληροφορία ο συνεργάτης σας, ο οποίος παραμένει αδιαφανής και ανώνυμος και με τις γνώμες του οποίου δεν ταυτίζεται, κατ’ ανάγκην η Αρχή σας;

Και πώς τολμά η Αρχή να μου γράφει το απίστευτο ότι «Οποιεσδήποτε απόψεις ή γνώμες που εκφράζονται σε αυτό το μήνυμα είναι εκείνες του ατόμου (ων) και όχι κατ’ ανάγκη της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας»;!

Τί είδους «Αρχή Διαφάνειας» αποτελείτε κυρία μου, όταν προβάλλετε αυτούς τους θρασείς και γελοίους ισχυρισμούς, στα έγγραφα, που απευθύνετε, στους καταγγέλοντες πολίτες;

Έχετε αντιληφθεί ότι είσθε κράτος και οφείλετε να ενεργείτε, ως κράτος; Δηλαδή, υπεύθυνα και επώνυμα, με πλήρη διαφάνεια· πολύ περισσότερο, μάλιστα, που λέτε ότι εισθε και «Αρχή Διαφάνειας»;
 
Έτσι, λοιπόν, οφείλετε να ξεκαθαρίσετε και να σβήσετε αυτήν την σκοτεινή κηλίδα αδιαφάνειας και κρυψινοιας (ως προς την οποία η Παπούλη, όταν της ανέφερα αυτά που γράφετε, μου απάντησε ότι …. δεν γνωρίζει το συγκεκριμένο κείμενο, προφανώς, ψευδόμενη θρασύτατα. Και αν όντως, δεν γνωρίζει το άθλιο αυτό κείμενο, τότε είναι, προς απόσυρση).

Επειδή όλα αυτά είναι ντροπής πράγματα, απαιτώ να μου γνωρίσετε τα ονοματεπωνυμικά στοιχεία αυτού του υπαλλήλου σας, που έγραψε περί της ανύπαρκτης, επί του συγκεκριμένου ζητήματος των αχρεωστήτων καταβληθέντων ποσών των, επικουρικώς, συνταξιούχων βενζινοπωλών, «ιδιωτικής διαφοράς» μου και πρωτίστως να μου ξεκαθαρίσετε το τί συμβαίνει, με τον ισχυρισμό σας ότι «Οποιεσδήποτε απόψεις ή γνώμες που εκφράζονται σε αυτό το μήνυμα είναι εκείνες του ατόμου (ων) και όχι κατ’ ανάγκη της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας». 
Πώς, δηλαδή και με ποιές, κατά νόμον, διαδικασίες τίθεται ένα τέτοιο κείμενο, σε ένα έγγραφο του Κράτους.

Περνώντας, τώρα, στην ουσία της υπόθεσης, σας αναφέρω τα κάτωθι : 

Μια αδιαφανής, σκοτεινή και υπέρμετρα και ιδιαζόντως, σοβαρή παρανομία των αρμοδίων υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ, σχετικά, με τις προσαυξήσεις των επικουρικών συντάξεων των βενζινοπωλών, με τα, υπερβαλλόντως, καταβεβλημένα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών τους, όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση Φ.20210/4231/1152/26-2-2004 (ΦΕΚ427Β/2-3-2004), η οποία προέβλεπε την έκδοση επόμενης νέας υπουργικής απόφασης, που θα προσδιόριζε τον τρόπο καταβολής και τοκοφορίας των προσαυξήσεων εκάστου, επικουρικώςσυνταξιοδοτούμενου ασφαλισμένου βενζινοπώλη, κατά το παρελθόν και το μέλλον. 


Μάλιστα παλαιότερα (το 2010-2011), το συνολικό ποσόν της προσαύξησης αυτής αναγραφόταν, σε κάθε εκδιδόμενη επικουρική συνταξιοδοτική απόφαση, με την επιφύλαξη της χορήγησής του, όταν θα εξεδίδετο η σχετική νέα υπουργική απόφαση. 

Στην συνέχεια, αυτή η πρακτική έπαυσε να ακολουθείται, χωρίς, φυσικά, να εξαλείφεται η σχετική υποχρέωση καταβολής, στους ενδιαφερόμενους συνταξιοδοτούμενους, επικουρικώς  της διαφοράς των, υπερβαλλόντως, καταβληθεισών, εκ μέρους του καθενός, εξ αυτών, ασφαλιστικών εισφορών των συνταξιοδοτούμενων βενζινοπωλών του πρώην ΤΕΑΠΥΚ, το οποίο, εν τω μεταξύ, είχε ενταχθεί, στον ΟΑΕΕ. Όταν, μάλιστα, είχα ρωτήσει τους ελάχιστους παλαιούς υπαλλήλους του πρώην ΤΕΑΠΥΚ, όταν, από τις 17/6/2013, έως την 24/4/2016, είχα αναλάβει την Διεύθυνση του, τότε, ΟΑΕΕ/ΤΕΑΠΥΚ, μου είπε ειπωθεί ότι αυτή η παύση, στον υπολογισμό των σχετικών υπερβαλλόντων ποσών των ασφαλιστικών εισφορών και στην καταγραφή τους, στις συνταξιοδοτικές αποφάσεις, έγινε, για να μην ενοχλούν οι συνταξιούχοι το Ταμείο, αφού δεν είχε εκδοθεί η απαραίτητη Υπουργική Απόφαση.

Εν πάση περίπτωση, τελικώς, αυτή η αναμενόμενη, προς έκδοση, Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε, μετά από μια 10ετια, επί κυβερνήσεως Αντωνίου Σαμάρα, στα μέσα του 2014, οπότε ήλθα, σε διαρκείς επαφές, με την αρμόδια Κεντρική επιτελική Διεύθυνση του ΟΑΕΕ, για την έκδοση εγκυκλίου, πλην όμως, ο καιρός περνούσε, η Κεντρική επιτελική Διεύθυνση του ΟΑΕΕ χρονοτρίβησε και στις 25/4/2016, το πρώην ΤΕΑΠΥΚ, μεταφέρθηκε, στο ΕΤΕΑ, υπό την Διεύθυνση της Γεωργίας Τσερπέλη, στην οποία, ως Προϊστάμενος του αρμόδιου Τμήματος, έως την 31/12/2016, έθεσα το θέμα, πλην όμως, αυτή, ουσιαστικώς, αδιαφόρησε. 

Από την 1/1/2017, που το ΕΤΕΑ, μετετράπη, σε ΕΤΕΑΕΠ, έπαυσα να είμαι Προϊστάμενος του, εν λόγω, αρμόδιου Τμήματος, το οποίο στελεχώθηκε, με Προϊσταμένη την Όλγα Καραθάνου, η οποία ενημερώθηκε, για αυτήν την υπόθεση, αλλά ουδέν επράχθη, έως τον Οκτωβρίου του 2018, που έφυγα, από την ΣΤ' Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ (ήμουν, μέχρι τότε, Προϊστάμενος του Β' Τμήματος Επικουρικών Συντάξεων για τους Μηχανικούς, τους Συμβολαιογράφους και τους Δικηγόρους).

Όπως πληροφορούμαι, το θέμα αυτό των νόμιμων τοκοφόρων προσαυξήσεων των επικουρικών συντάξεων, με τα ποσά των υπέρμετρα, καταβληθεισών εισφορών των συνταξιοδοτούμενων, επικουρικώς, τα οποία ποσά, πιθανώς, ανέρχονται, σε κάποια και ίσως, αρκετά, ή και πολλά εκατομμύρια ευρώ και των οποίων η καταβολή και η τοκοφορία ορίζονται, από την Υπουργική Απόφαση του 2014, παραμένει ανεπίλυτο, προφανώς, λόγω αδιαφορίας των αρμοδίων (Διοικητών, Γενικών Διευθυντών, Διευθυντών κλπ, που δεν μπορούν να το αρνηθούν, διότι υφίστανται λεπτομερειακές αναφορές μου, προς την, τότε, πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του ΕΤΕΑΕΠ (το περιεχόμενο των οποίων γνώρισα και στην, τότε, Διευθύντρια Γεωργία Τσερπέλη, ενώ το ζήτημα αυτό γνωρίζει, από εμέ και η, τότε, Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Ελέγχου του ΕΤΕΑΕΠ Αφροδίτη Νιφόρου), η οποία, όμως, στερεί σημαντικά νομοθετημένα, πλην όμως, πονηρώς, μη καταβεβλημένα και μη καταβαλλόμενα προσαυξητικά ποσά, στις επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων ποσών, λες και η Υπηρεσία και οι αρμόδιοι αποτελούν μηχανισμό υπεξαίρεσης χρημάτων, τα οποία τους εμπιστεύθηκαν οι τωρινοί συνταξιούχοι, υπό την προηγούμενη ιδιότητά τους, ως ασφαλισμένοι, στον ασφαλιστικό οργανισμό, που κρατάει, παρανόμως και κρυφίως, "στην τσέπη του", χρήματα, τα οποία όφειλε και υποχρεούται να επιστρέψει, σε αυτούς - τους συνταξιούχους -, που τους τα εμπιστεύθηκαν. Και μάλιστα, αυτά γίνονται, αδιαφανώς.

Για να γίνει κατανοητό, θα το περιγράψω, συνοπτικά. 


Άλλο πράγμα είναι οι προσαυξήσεις των συντάξεων των επικουρικών συντάξεων που προβλέπουν οι δύο υπουργικές αποφάσεις του 2004 και του 2014 και άλλο πράγμα είναι οι αυξήσεις των συντάξεων, που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου. 

Οι προσαυξήσεις των συντάξεων αφορούν, όπως έγραψα, προηγουμένως, την διαφορά των καταβληθεισών ασφαλιστικών εισφορών των βενζινοπωλών, με βάση το ποσοστό, επί τοις χιλίοις, στα τιμολόγια αγοράς των υγρών καυσίμων, από τους καταναλωτές, από την μια πλευρά και τα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών, με βάση την κατάταξη των βενζινοπωλών, στις ασφαλιστικές κατηγορίες, που προβλέπει η υπουργική απόφαση του 2004, που έπρεπε να καταβληθούν, από τους ασφαλισμένους βενζινοπώλες. 

Υπάρχει μια τεράστια διαφορά, ανάμεσα στα πόσα των ασφαλιστικών κατηγοριών, που θα έπρεπε να πληρώσουν οι ασφαλισμένοι βενζινοπώλες, με τα ποσά που κατέβαλαν, με βάση το ποσοστό, επί τοις χιλίοις, στα τιμολόγια αγοράς, από τους καταναλωτές στα βενζινάδικα. 

Αυτή η συγκεκριμένη διαφορά, ανάμεσα στα ποσά που θα έπρεπε να καταβληθούν και σε εκείνα που καταβλήθηκαν, είναι τα λεγόμενα υπερβάλλοντα καταβεβλημένα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών, το άθροισμα των οποίων, χάνοντας την ιδιότητα του, ως ασφαλιστικής εισφοράς και μετατρεπόμενο, σε αχρεωστήτως καταβληθέν ποσόν, στην Υπηρεσία και πρέπει να επιστραφεί αυτούσια, στους συνταξιούχους βενζινοπώλες, ως προσαύξηση, στις συντάξεις τους (δηλαδή, κατ' ουσίαν, σε δόσεις, μέχρι την εξόφληση του χρέους, προς έκαστο, επικουρικά, συνταξιούχο), έτσι όπως προβλέπει - και μάλιστα, νομιμοτόκως - η δεύτερη υπουργική απόφαση του 2014, με μία συγκεκριμένη προβλεπόμενη, από την ίδια ΥΑ, διαδικασία. 

Με λίγα λόγια, η διαφορά των ασφαλιστικών εισφορών, που έπρεπε να καταβληθούν, με βάση την κατάταξη των βενζινοπωλών στις ασφαλιστικές κατηγορίες της υπουργικής απόφασης του 2004. (μια κατάταξη, που άργησε να γίνει και πιθανόν, ακόμη, να μην έχει ολοκληρωθεί), από τα αχρεώστητα ποσά, που κατέβαλαν, ως επικουρικές ασφαλιστικές εισφορές, οι βενζινοπώλες, με βάση τα τιμολόγια αγοράς των υγρών καυσίμων, που αγόραζαν οι καταναλωτές, αυτές οι διάφορες θεωρούνται, από τις δύο υπουργικές αποφάσεις, ως υπερβάλλοντα ποσά, αχρεωστήτως, καταβληθέντα και ορίζεται, η επιστροφή τους, αυτούσια, με δόσεις των προσαυξήσεων των συντάξεων και την χορήγηση και της τελευταίας υπολειπόμενης προσαυξητικής εκάστης δόσεως, στους συνταξιούχους βενζινοπώλες, με τον νόμιμο τόκο, που αντιστοιχεί, σε κάθε περίπτωση και με την διαδικασία, που προβλέπει η δεύτερη υπουργική απόφαση. 

Προφανώς, από όσα φαίνεται να ισχυρίζεται, προφορικώς, η, τότε, Προϊσταμένη του Τμήματος των επικουρικών συντάξεων της Ε’ Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης και Συντάξεων Όλγα Καραθάνου, έχουν υπολογίσει, ως ασφαλιστικές εισφορές, τα αχρεωστήτως, καταβληθέντα ποσά, που πλήρωσαν οι βενζινοπώλες, ενώ πρέπει να επιστρέψουν, αυτούσια και νομιμοτόκως, τα ποσά αυτά, ως προσαυξήσεις, στις επικουρικές τους συντάξεις, μέχρι την εξόφληση της κάθε μιας συνολικής οφειλής του e-ΕΦΚΑ, προς τον καθένα, από τους συνταξιούχους βενζινοπώλες.

Δηλαδή, με λίγα λόγια, οι αρμόδιοι τα έχουν μπλέξει τα πράγματα και τα έχουν κάνει όλα παράνομα, κάτι, που είναι οφθαλμοφανές και το γνωρίζουν, αλλά αποφεύγουν να πράξουν τα νόμιμα, για να μην κουρασθούν (το θεωρούν “σπατάλη χρόνου”), με πρακτικό αποτέλεσμα να χρωστάει ο e-ΕΦΚΑ εκατομμύρια ευρώ, στους, επικουρικώς, συνταξιούχους βενζινοπώλες του πρώην ΤΕΑΠΥΚ, ή και κατά περίπτωση, να χρωστούν αντίστοιχα ποσά οι, επικουρικώς, συνταξιούχοι βενζινοπώλες, στον e-ΕΦΚΑ, στις περιπτώσεις εκείνες, που τα, επιπλέον ποσά των συντάξεων (με τον εσφαλμένο υπολογισμό τους, ως πληρωμένων ασφαλιστικών εισφορών, ενώ, σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις, που διέπουν τα ποσά αυτά, είναι, νομιμοτόκως, επιστρεπτέα αυτούσια ποσά, στους συνταξιοδοτηθέντες, επικουρικώς, βενζινοπώλες) είναι περισσότερα των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, από τους ασφαλισμένους βενζινοπώλες, που τα έχουν πληρωθεί, ως συντάξεις, κάτι, που δεν έπρεπε και δεν πρέπει να συνεχίζεται να συμβαίνει.

Για όλα αυτά, δείτε το άρθρο 8 της Υπουργικής Απόφασης Φ20210/οικ.9572/369/14/ΦΕΚ1270Β/20-5-2014, το οποίο προβλέπει τα κάτωθι :

«Άρθρο 8

Υπολογισμός ποσού σύνταξης παλαιών ασφαλισμένων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων

1. Η παρ. 3 του άρθρου 23 του Καταστατικού του Τομέα «ΤΕΑΠΥΚ», όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Τα ποσά των ατομικών ειδικών λογαριασμών που προκύπτουν από καταβληθείσες εισφορές πέραν της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας χορηγούνται για προσαύξηση της σύνταξης.

Το ποσό της προσαύξησης της σύνταξης ορίζεται ως η έντοκη και μέχρι τη χρονική στιγμή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου, επιστροφή των συσσωρευμένων ποσών, με την χρήση του κατάλληλου, αναλόγως της περίπτωσης κάθε ασφαλισμένου, αναλογιστικού συ­ντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

Ειδικότερα, για κάθε επιπλέον ετήσιο ποσό που προ­κύπτει κάθε φορά από την διαφορά των καταβληθεισών εισφορών και της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας, υπολογίζονται οι τόκοι που συσσωρεύτηκαν από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους της καταχώρησης τους στους ειδικούς ατομικούς λογαριασμούς και μέχρι την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου. Το άθροισμα που προκύπτει από τα ετήσια, υπερβάλλοντα της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας ποσά από καταβληθείσες εισφορές, μαζί με τους αντίστοιχους τόκους, διαιρεί­ται με τον κατάλληλο αναλογιστικό συντελεστή του άρθρου 3 του Ν. 3232/2004 (Α' 48), όπως αυτός κάθε φορά ισχύει, και το ποσό που προκύπτει είναι η ετήσια προσαύξηση της σύνταξης κατά τη συνταξιοδότηση. Το ετήσιο ποσό της προσαύξησης της σύνταξης διαιρείται δια του αριθμού των συντάξεων που καταβάλλονται ετησίως (12) και το ποσό που προκύπτει είναι η μηνιαία προσαύξηση της σύνταξης.

Ως επιτόκια συσσώρευσης χρησιμοποιούνται οι εξαμη­νιαίες αποδόσεις του Κοινού Κεφαλαίου Νομικών Προ­σώπων. Τα επιτόκια αυτά εμφανίζονται (μέχρι και το έτος 2012) στον παρακάτω πίνακα με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΚΟΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α.Φ. & Ν.Π.Δ.Δ.

ΕΤΟΣ

ΕΞΑΜΗΝΟ

ΑΠΟΔΟΣΗ(%)

1994

Α

19,50

 

Β

18,15

1995

Α

16,84

 

Β

14,68

1996

Α

13,59

 

Β

12,71

1997

Α

10,61

 

Β

9,10

1998

Α

8,25

 

Β

9,43

1999

Α

8,10

 

Β

7,53

2000

Α

7,03

 

Β

6,63

2001

Α

6,48

 

Β

6,75

2002

Α

4,84

 

Β

5,65

2003

Α

5,40

 

Β

3,72

2004

Α

4,07

 

Β

3,69

2005

Α

3,40

 

Β

3,38

2006

Α

3,37

 

Β

3,93

2007

Α

3,93

 

Β

3,74

2008

Α

3,90

 

Β

3,94

2009

Α

3,98

 

Β

4,02

2010

Α

3,58

 

Β

3,47

2011

Α

3,84

 

Β

4,16

2012

Α

2,48

 

Β

1,87

Για υπολογισμό τόκων που αφορούν χρονική περί­οδο μεταγενέστερη από το τελευταίο διαθέσιμο από την Τράπεζα της Ελλάδας επιτόκιο εξαμηνιαίων απο­δόσεων, χρησιμοποιείται το τελευταίο διαθέσιμο επι­τόκιο από αυτήν.

Το ποσό της σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου των ήδη συνταξιούχων, παλαιών ασφαλισμέ­νων των νέων περιοχών και των νέων ασφαλισμένων, οι οποίοι είχαν καταβάλλει μεγαλύτερα ποσά από αυτά που ορίζονται με βάση την ανώτερη ασφαλιστι­κή κατηγορία και τα οποία καταχωρήθηκαν σε ειδικό λογαριασμό, προσαυξάνεται σύμφωνα με τα ανωτέρω οριζόμενα, ενώ η έντοκη περίοδος των επιπλέον πο­σών είναι μέχρι την ημερομηνία έναρξης καταβολής της προσαύξησης.»

Έτσι, έχει το ζήτημα και η μεταγενέστερη νομοθεσία δεν έχει καμία σχέση και εφαρμογή, με όλες αυτές τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι οποίες δεν αφορούν τις γνωστές κλασικές αυξήσεις των συντάξεων,  αλλά είναι - επαναλαμβάνω - επιστροφή, αχρεωστήτως, καταβληθέντων ποσών (τα οποία αποχαρακτηρίζονται, από την ιδιότητα τους, ως ασφαλιστικές εισφορές και μετατρέπονται και αποτελούν αχρεωστήτως καταβληθέντα χρηματικά ποσά καθενός, επικουρικώς, συνταξιούχου βενζινοπώλη, στο ασφαλιστικό επικουρικό ταμείο), στους βενζινοπώλες που συνταξιοδοτούνται, ως προσαύξηση (και όχι αύξηση), στην σύνταξη τους, νομιμοτόκως, όπως προβλέπεται. 

Στο μακρινό παρελθόν (2011 και μετά), έχουν εκδοθεί συνταξιοδοτικές αποφάσεις, που αναφέρουν συγκεκριμένα υπερβάλλοντα ποσά, που πρέπει να επιστραφούν, σε, επικουρικώς, συνταξιούχους βενζινοπώλες, με την επιφύλαξη της έκδοσης της εκτελεστικής Υπουργικής Απόφασης, που εξεδόθη, το 2014 και οι οποίες αναμένουν την ολοκλήρωση της εκτέλεσής τους, όπερ σημαίνει ότι η Υπηρεσία υποχρεούται να ικανοποιήσει τους συνταξιούχους αυτούς. 

Ως εκ τούτου, υφίσταται μια διαρκής και επιμελής μακροχρόνια, σκοπούμενη και βαρύτατη, ποινικώς, επίμεμπτη και παραβατική συμπεριφορά (παραβάσεις καθήκοντος, απιστία, περί την Δημόσια Υπηρεσία, υπεξαιρέσεις), ως προς το θέμα αυτό, όλων των εμπλεκομένων αρμοδίων υπαλλήλων (ενδεικτικά : Γεωργία Τσερπέλη, Αφροδίτη Νιφόρου, Όλγα Καραθάνου, Ελευθερία Ζαχαράκη, Νικόλαος Καλάκος κ.α.), πολιτικών και διοικητικών, ανώτερων και κατώτερων, που αφορά, όπως υπολογίζω, πολλά εκατομμύρια ευρώ. Και για όλα αυτά ουδείς έχει ασχοληθεί, αφήνοντας την σοβαρή αυτή υπόθεση να περάσει, στην λήθη και φυσικά, δεν ασχολήθηκαν, καθόλου, με τον υπολογισμό των προσαυξήσεων, και της τοκοφορίας, σε κάθε εξατομικευμένη περίπτωση. Υποψιάζομαι ότι δεν έχουν, μάλιστα, δημιουργήσει, ούτε τους ατομικούς λογαριασμούς, για έκαστη περίπτωση, που προβλέπει ο νόμος.

Το συγκεκριμένο θέμα των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών  κατηγοριών, εισφορών, που μετατράπηκαν, σε, αχρεωστήτως, καταβληθέντα ποσά, από τους τους νέους ασφαλισμένους του Ν. 2084/1992, ως και των πρατηριούχων υγρών καυσίμων των λεγόμενων “νέων περιοχών” (ήτοι όσων ασφαλίστηκαν, για πρώτη φορά, την 1/1/2005, ως ασφαλισμένοι των, εκτός Αθηνών και Πειραιά, επαρχίας, οι οποίοι, μέχρι την 31/12/2004, δεν ασφαλίζονταν στο επικουρικό ταμείο των βενζινοπωλών) που συνταξιοδοτήθηκαν, από το επικουρικό των πρατηριούχων υγρών καυσίμων και πρέπει αυτά τα ποσά, που καταβλήθηκαν αχρεώστητα, να επιστραφούν, στους δικαιούχους, ως τοκοφόρα προσαύξηση των επικουρικών συντάξεών τους, ηταν και είναι γνωστό και περιγράφεται, στην σελίδα 11 της υπ’ αριθμ. 682/10-11-2017Έκθεση Ελέγχου του Κλιμακίου του Αυτοτελούς Τμήματος Εσωτερικών Ελέγχων του ΕΤΕΑΕΠ (την οποία παραθέτω, παρακάτω), ως ακολούθως :

«Επίσης, η κατάταξη των πρατηριούχων νέων περιοχών σε Ασφαλιστικές Κατηγορίες για τον υπολογισμό της σύνταξης δεν είναι ορθή καθώς διαπιστώθηκε ότι μεταφέρονταν οι υπερβάλλουσες εισφορές του προηγούμενου έτους οι οποίες προστίθεντο στις καταβαλλόμενες εισφορές του επόμενου έτους και με βάση το σύνολο τους γινόταν η κατάταξη στην αντίστοιχη Ασφαλιστική Κατηγορία, κάτι που δεν προβλέπεται από καμία διάταξη Νόμου».


Κατόπιν τούτων, αναμένω την γοργή, κατά το δυνατόν, απάντησή σας, έστω και υπό την μορφή προσωρινής απαντήσεως, εν όψει των πιθανώς χρονοβόρων διαδικασιών, που, ίσως, ακολουθήσουν.


Εαν, βεβαίως, ασχοληθείτε, με όσα γράφω.




Αναστάσιος Παναγιώτη Αναστασόπουλος




ΥΓ : Στα κοινοβουλευτικά κόμματα, απευθύνω την παρούσα αναφορά, για να ασχοληθούν με αυτήν, εφόσον το επιθυμούν - αν και αποτελεί καθήκον τους -, αλλά και για να εξετάσουν το ζήτημα που αφορά την εκκρεμούσα, εδώ και χρόνια, τοποθέτηση, επικεφαλής, στην Αρχή Διαφάνειας, που να έχει τις απαραίτητες λειτουργικές και θεσμικές εγγυήσεις, που δεν πληρούνται, στην δεδομένη περίπτωση. 


Και φυσικά, να συμμαζέψουν την κατάσταση…


Αναστάσιος Παναγιώτη Αναστασόπουλος”


Δεν χρειάζεται να γράψω περισσότερα. Το θέμα είναι σαφέστατο και έχει εξαντληθεί.

Ως εκ τούτου, υπομονή. Την οποία και διαθέτω.

Σχόλια

Ο χρήστης TassosAnastassopoulos είπε…
Σήμερα ενημέρωσα την Αλεξάνδρα Ρογκάκου και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας με το σημερινό δημοσίευμα ως εξής :
Σας γνωστοποιώ το σημερινό ηλεκτρονικό δημοσίευμα, που αφορά το χθεσινό (7/8/2024) ηλεκτρονικό μήνυμα μου προς σας, για την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

Ο τίτλος του δημοσιεύματος είναι : "Η από 8-8-2024 ηλεκτρονική αναφορά μου, προς την Διοικήτρια της αποκαλούμενης ως Εθνική Αρχή Διαφάνειας, που εξακολουθεί, αδιαφανώς, να τηρεί σιγή, για τις ατασθαλίες, στον e-ΕΦΚΑ. Η αναφορά αυτή εστάλη και στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των κοινοβουλευτικών κομμάτων (πλην των “Σπαρτιατών”, για να λάβουν γνώση και θέση, επί του σοβαρότατου αυτού θέματος" και βρίσκεται, στην ηλεκτρονική διεύθυνση : https://tassosanastassopoulos.blogspot.com/2024/08/8-8-2024-e.html

Παρακαλώ, για τις ενέργειες σας.

Αναστάσιος Π. Αναστασόπουλος


Διόρθωση : Η χθεσινή αναφορά είναι της 8/8/2024 και όχι 7/8/2024, που, εκ παραδρομής, έγραψα.

Α. Αναστασόπουλος.»

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

Θεολογία, ή φιλοσοφία; Πόσο νόημα έχει αυτό το ερώτημα, στην σύγχρονη εποχή; Πάντως, ο Χρήστος Γιανναράς έδειξε ότι, αν και η αντιθετική διάζευξη, μεταξύ τους, είναι, αρκούντως, οριοθετημένη, δεν οδηγεί, σε αλληλοαποκλεισμό.