Σχέδιο "ΗΡΑΚΛΗΣ" : Η νέα - 4η στην σειρά - ανακεφαλαιοποίηση των μπατιρημένων ελληνικών τραπεζών ήλθε, με εγγυήσεις του χρεωκοπημένου κράτους ύψους 12 δισ. € έναντι πώλησης "κόκκινων" δανείων 30 δισ. €. (Οι fast track πλειστηριασμοί θα πέσουν σαν καταιγίδα).






Όπως ανέμενα, εδώ και καιρό (πολύ πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 7/7/2019) έφθασε η ώρα της τέταρτης ανακεφαλαιοποίησης της ελληνικής μπατιροτραπεζοκρατίας. Η απελθούσα κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα έκανε ό,τι μπορούσε, για να απέλθει, από αυτήν, αυτό το "πικρόν ποτήριον" και να το μεταβιβάσει, στην επόμενη και τα κατάφερε.

Έτσι, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, που διαδέχτηκε, την απελθούσα, πήρε, στα χέρια της, το ποτήρι αυτό και όσο πικρό και αν είναι, αποφάσισε να το πιεί και να προχωρήσει σε μια νέα ανακεφαλαιοποίηση των μπατιρημένων ελληνικών τραπεζών, μέσω, ενός διαχειριστικού bypass, αφού η μπατιροτραπεζοκρατία της Φραγκφούρτης δεν επιτρέπει την ευθεία ανακεφαλαιοποίηση.

Κατόπιν τούτου,, σε συνεννόηση, με την Ε.Κ.Τ., η κυβέρνηση κατάρτισε το σχέδιο "ΗΡΑΚΛΗΣ", το οποίο περνάει σήμερα, στην βουλή, με την διαδικασία του κατεπείγοντος και δι' αυτού, το χρεωκοπημένο ελληνικό κράτος, χρηματοδοτεί το, επίσης, χρεωκοπημένο τραπεζικό σύστημα της χώρας, με κρατικές εγγυήσεις, συνολικού ανώτατου ύψους 12 δισ. € (το οποίο θα μπορεί να αυξάνεται, με την πάροδο του χρόνου και με μια απλή υπουργική απόφαση), έναντι - της προσδοκίας, για επίτευξη - μείωσης των "κόκκινων" δανείων της ελληνικής μπατιροτραπεζοκρατίας, κατά 30 δισ. €, με δεδομένο το γεγονός ότι τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, το 2019 φθάνουν, κάπου, στα 75 δισ. € (ενώ, το 2016, είχαν φθάσει, στα 107 δισ. €).

Στην ουσία αυτό που γίνεται, με αυτό το εγχείρημα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, είναι η αφαίμαξη του "μαξιλαρακίου", με το οποίο οι ευρθεσμοί, ως δανειστές, χρηματοδότησαν, υπό μορφή μιας άτυπης - αλλά ουσιαστικής - πιστοληπτικής γραμμής το "ντροπαλό" 4ο Μνημόνιο, το οποίο επέβαλαν, στην χώρα, τον Αύγουστο του 2018.

 Αυτό, που επίσης, γίνεται (πρόκειται να συμβεί), είναι ότι οι fast track πλειστηριασμοί θα πέσουν σαν καταιγίδα, πάνω, στην ελληνική κοινωνία, γεγονός, το οποίο θα οδηγήσει, σε μια κοινωνική ένταση, που οι κυβερνώντες, προφανώς, έχουν προϋπολογίσει και την οποία θεωρούν ότι μπορούν να ελέγξουν.

(Μπορεί οι υπολογισμοί των κυβερνώντων να αποδειχθούν επιτυχείς, αλλά αυτό δεν μπορεί να προκαταλαμβάνεται, ως δεδομένο, λαμβάνοντας υπόψη την σχέση του πληθυσμού, επί των ακινήτων του).

Υποτίθεται, βέβαια, ότι το νομοσχέδιο εμπεριέχει πολλές δικλείδες ασφαλείας, υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, όπως επίσης και οικονομικά ανταλλάγματα, που υποτίθεται ότι θα μπορούσαν να κρατήσουν, στα ίσια, πιθανές μελλοντικές καταπτώσεις εγγυήσεων από τα "κόκκινα" δάνεια, αλλά όλα αυτά είναι, στον αέρα.

Το "Πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων", όπως ονομάζεται το νομοσχέδιο καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις, με την τήρηση των οποίων μπορεί το Δημόσιο να παρέχει την απαραίτητη εγγύηση, στις τιτλοποιήσεις των "κόκκινων" δανείων των μπατιρημένων ελληνικών τραπεζών, προκειμένου αυτές να συμμαζέψουν τους προϋπολογισμούς τους.

Υποτίθεται, λοιπόν, ότι το ελληνικό κράτος, μετά από αιτήματα των τραπεζών, αρχής γενομένης, από την 10/10/2019 και για ένα 18μηνο, θα παρέχει (έναντι μιας "προμήθειας ασφαλείας") εγγυήσεις, οι οποίες θα έχουν υψηλή προτεραιότητα εξόφλησης, προκειμένου να προσελκυσθούν ομολογιούχοι, για ποσόν 12 δισ. €, το οποίο υποτίθεται ότι θα αποτελεί το ανώτατο όριο των συνολικών κρατικών εγγυήσεων, αλλά αυτό δεν είναι δεδομένο, αφού, όπως είπαμε το, εν λόγω, ποσόν θα μπορεί να αυξάνεται, στο μέλλον.

Έτσι το ελληνικό κράτος, όταν καταπίπτει μια εγγύησή του, θα καλείται να πληρώνει, στους αποκαλούμενους, ως "ομολογιούχους υψηλής προτεραιότητας", ολοσχερώς, τις ομολογίες αυτές (συν τις απαιτήσεις, για αποπληρωμή κεφαλαίου και των τόκων, για όλη την διάρκεια των ομολογιακών αυτών τίτλων), ενώ η διαχείριση των απαιτήσεων, που πρόκειται να τιτλοποιηθούν, θα ανατεθεί, σε ανεξάρτητο (;) διαχειριστή.

Επίσης, προβλέπεται ότι δεν επιτρέπεται, στο ελληνικό Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ και στους φορείς που υπάγονται στην Γενική Κυβέρνηση, να αποκτούν, με επαχθή αιτία, ομολογίες χαμηλής, ή μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας οι οποίες εκδίδονται, στο πλαίσιο τιτλοποίησης απαιτήσεων για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση ή έχει χορηγηθεί η εγγύηση του κράτους. (Και φυσικά, αυτή η πρόβλεψη είναι πιθανό να ανοίξει τον δρόμο, για μια σειρά δικών, στον βαθμό, που, με κάποιο τρόπο, καταστρατηγηθεί).


Κατόπιν όλων αυτών, τελικά, προβλέπεται ότι το ελληνικό Δημόσιο θα απαλλάσσεται και θα σταματά η ισχύς των εγγυήσεών του, όταν παραβιασθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις των τιτλοποιήσεων των απαιτήσεων, ακόμη και εάν αυτό συμβεί, με την τροποποίησή του, που αντίκειται, στο νομοσχέδιο, ή στην απόφαση της Commission.

Παρά τα μασκαρέματα, που επιχειρούνται, μέσα από το σχέδιο "ΗΡΑΚΛΗΣ", η απλή και ωμή αλήθεια είναι ότι αυτή η διαδικασία, αποτελεί μια πλήρη και σαφέστατη κρατική χρηματοδότηση, ακολουθεί τις τρεις προηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις, ξεκινώντας, από αυτήν της κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή, εκείνην της κυβέρνησης των σαμαροβενιζέλων και, εν κατακλείδι την ανακεφαλαιοποίηση της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα, μαζύ με την έμμεση χρηματοδότηση, μέσω του αναβαλλόμενου φόρου, με  τον οποίο δεν φορολογούνται τα "κέρδη" των τραπεζών, προκειμένου να "βελτιωθούν" τα χαρτοφυλάκιά τους.

Παρά τα όσα λέγονται, στην πραγματικότητα, δεν υφίσταται πραγματική διασφάλιση ότι δεν θα καταπέσουν οι εγγυήσεις του ελληνικού Δημοσίου και αυτό οδηγεί, στο συμπέρασμα ότι οι καταπτώσεις, κατά πάσα πιθανότητα, θα υπερβούν τα 12 δισ. €. Και φυσικά, τις καταπτώσεις αυτές θα επωμισθεί το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.

Όλα αυτά, απλούστατα, σημαίνουν ότι οι fast truck πλειστηριασμοί θα πέσουν όπως είπαμε, ως καταιγίδα, αφού ο στόχος της κυβέρνησης είναι να χρηματοδοτήσει εκείνα τα "κόκκινα" δάνεια, που έχουν τις μεγαλύτερες εγγυήσεις και τα οποία, φυσικά, θα είναι τα στεγαστικά, τα βιοτεχνικά και λοιπά επιχειρηματικά δάνεια, τα οποία έχουν υποθήκες.

Ο "θεός" βοηθός...

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Συμβαινει το εξης : μια εταιρεια που εχει χρέη τρελλά αλλα διασυνδέσεις στην ΤτΕ ιδρυει ενα SPV, παιρνει άδεια και το SPV αυτό αναλαμβανει τα χρέη της εταιρείας αυτής το δάνειο της- πχ 300εκατ που το μεταβιβάζει η τράπεζα...η εταιρεια τα εξαγοράζει μέσω του SPV-δικό της ειναι- με 5-10% δηλ το πολυ 30 εκατ και η απώλεια μένει στο SPV το οποιο καποια στιγμή θα πτωχέυσει...τι εγγυήσεις θα δωσει το Δημοσιο στο SPV αυτό δεν είναι ξεκάθαρο...και με ποιό τρόπο...και πως διασφαλίζονται τα χρηματα που θα δοθούν...
τι ακριβως θα ειναι αυτα τα 12 δις? και σιγουρα δεν π΄ροκειται να φτάσουν...
και επισης δεν λεγανε οι απατεωνες οτι τα 31 δις ειναι μονο για το χρεος και χρειάζεται ειδική απόφαση για να γινει αλλη χρήση ? τωρα τι έγινε και δόθηκε η άδεια ?
ΝΙΚΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσιάζοντας, τμηματικά, το περιεχόμενο του σχεδιάσματος της μήνυσης, για τις παρανομίες, σχετικά, με την “ληστεία” των, υπερβαλλόντως, των ασφαλιστικών κατηγοριών ποσών, που κατέβαλαν οι “νέοι ασφαλισμένοι” και οι ασφαλισμένοι των λεγόμενων “νέων περιοχών” βενζινοπώλες και τις παράνομες επικουρικές συντάξεις των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του e-ΕΦΚΑ, λόγω μη συμπλήρωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (1).

Άρθρο 16 Συντάγματος : Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απαγορεύονται, χωρίς περιστροφές και “δια ροπάλου”, ενώ το άρθρο 28 του Συντάγματος, είναι άσχετο, με το θέμα. Μνήμες δικτατορίας του 1973, αστυνομοκρατία και συνταγματική εκτροπή και ανωμαλία φέρνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κάνει τεράστια μαλακία, καταργώντας, κάθε, έστω και τυπική, έννοια της εθνικής κυριαρχίας, γι’ αυτό και τα δικαστήρια - παρά τις μπουρδολογίες του Βαγγέλη Βενιζέλου - οφείλουν να κρίνουν τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, όταν ψηφιστεί, ως αντισυνταγματικές.

2/2024 Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο : Κατεξευτελιστικό ψήφισμα καταδίκης του αυταρχικού καθεστώτος φυλαρχίας κράτους της υποσαχάριας Αφρικής του - κατά τους αφελείς χριστιανούς, εκφραστή των “Γωγ και Μαγώγ” - και κατά τον ορθό λόγο, δυνάμενου να αποκληθεί και ως «disordered» Κυριάκου Μητσοτάκη, που έχει αποθρασυνθεί και “έγινε ρόμπα”, για την ανυπαρξία κράτους δικαίου, την αστυνομοκρατία, την ανελευθερία των ΜΜΕ, την κατασκοπεία με το σύστημα “Predator”, τον έλεγχο της ΕΥΠ, από τον ίδιο και την ανισορροπία της κατανομής των εξουσιών, με τον κυβερνητικό έλεγχο, στο δικαστικό σύστημα. (Καιρός ήταν. Άργησε. Πολύ άργησε)…